Rok výroby:2001Typ motoru:1.3Stav km při koupi:88 008 kmStav km nyní:104 825 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,5-7 l/100 kmVloženo:8. 6. 2011
Daihatsu YRV jsem koupil s očekáváním malého, úsporného a nízkonákladového auta hlavně pro jěždění po městě. Kompaktní pětidveřová karoserie, dlouhá 3.8 metru zaručuje snadné manévrování v provozu (včetně parkování), díky nízké hmotnosti auta lehce přes 900 kg je i dostatečně temperamentní, také zásluhou benzínového motoru, byť nepřeplňovaného, který z objemu 1.3 litru dává 89 koní a který s pětistupňovou manuální převodovkou pohání přední kola. Převodovka by ovšem mohla být přesnější. K papírové maximální rychlosti 175 km/h jí také subjektivně chybí ''šestka'', protože ve 100 km/h už motor točí 3000 otáček, což se promítá jak do spotřeby, tak do cestovního komfortu, hlavně na dálnicích. Motor sám je bezproblémový, za studena mírně hlučnější, což přičítám tomu, že rozvody DOHC pohání řeťez místo řemene. Spotřeba benzínu je nízká, ve městě se dá jezdit pod 6 litrů, mimo město od asi 6,5 litrů výše bez nutnosti být ''brzdou provozu''. K tomu bych ovšem ocenil větší nádrž, 40 litrů paliva je při každodenním ježdění potřeba tankovat častěji, než se může zdát. Také brzdy by, přes malou váhu auta, mohly být účinější. (Kotouče jsou jen vpředu, vzadu bubny) Na dálnici auto i ve vysokých rychlostech dobře sedí, i při obsazení všech sedadel je stále svižné. Hodí se tedy do města a přes absenci ''šestky'' i na dálnici. Se spolehlivostí (snad i díky tomu, že většinovým majitelem Daihatsu je Toyota) taky není problém.
Komentáře uživatelů k recenzi Daihatsu YRV