Rok výroby:1990Typ motoru:4,0i + LPGStav km při koupi:275 000 kmStav km nyní:276 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:15 l/100 kmVloženo:9. 8. 2005
Jsem novopečený majitel a naštěstí se mi poruchy zatím vyhýbají. Tenhle typ vozu jsem volil nejen kvůli své výšce, ale i kvůli velice dobré pověsti, které se těší co se týče životnosti a nízké poruchovosti.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jeep Cherokee je už legendou. Podařilo se mi koupit vcelku zachovalý kus s pohonem LPG. Ačkoli to není model Limited, ve výbavě nechybí klimatizace, elektrické stahování všech oken, posilovač řízení i brzd, kožené sedačky, elektrické ovládání sedaček, výškově stavitelný volant či tónovaná (ne fólie!) skla.
První kladnou zkušenost jsem zaznamenal již při nasednutí. Výška posezu zlepšuje výhled a celková konstrukce karoserie nikde nevadí, což je dobře zejména při parkování v centru Prahy.
Po otočení klíčkem v zapalování se bez nejmenších potíží rozběhl sametově znějící šestiválec. 275000 najetých kilometrů není jaksi pro motor tohoto objemu moc. Obecně se soudí, že kombinace motor 4,0 a automatická převodovka jsou nejspolehlivějšími. Z hlediska řidiče je interiér navržen velmi příjemně. Vedle řadící páky nalevo se nachází ovládání přídavného pohonu. Má polohy 2WD-4WD part time-4WD full time-N-redukce. Pro cestování po silnicích za suchého počasí vždy stačí 2WD.
Přesedne-li řidič do Jeepu z běžného vozu, musí počítat s tím, že se Jeep v zatáčkách chová kvůli vyššímu těžišti jinak. Zejména v zatáčkách na nerovnostech a dírách má zadek tendence uskakovat. Ne právě příjemná je hladina vnitřního hluku, a to jak kvůli pneumatikám, tak i tvaru karoserie.
Slabinou Jeepu jsou brzdy, které mají poměrně nízkou účinnost. Na to je třeba při rychlejší jízdě vždy myslet!
Naopak pro milovníky pomaloběžných motorů je to pravý ráj. 130 km/h na dálnici jsem dosáhl při 2250 rpm. Akcelerace není jako u sportovních vozů, ale tomu se nelze divit. Motor je stavěn spíš na výkon než rychlost. Leckterou "břichoplazku", která mě cestou z kopce stopadesátkoukou předjížděla, jsem pokořil v následujícím táhlém stoupání svou obligátní stodvacetikilometrovou rychlostí, zatímco jí už docházel dech.
Zkrátka a dobře, Jeep Cherokee je americké cestovní auto se vším, co k tomu patří: pohodlí, robustnost, odolnost a, naneštěstí, na evropské poměry dost vysoká spotřeba.
Já měl zvláštní kombinaci, 4 litr s manuálem. Měl jsem ho 6 let, najezdil s ním asi 140 tisíc a bylo to příjemné autíčko. Jednou jsem měnil křížky na přední nápravě, jinak pouze spotřební zboží. Měl jsem jednodušší Command Trac, takže 4WD jen v zimě a v terénu. Úžasná pružnost motoru dovolovala jízdu na trojku cca 20 km/hod a plynulé zrychlování až na 140. Ale pohodová jízda 90 km/hod znamenala cca 10 l spotřebu. Celkově jsem jezdil za 12 a byl moc spokojen, i manželka s ním ráda jezdila. Pak jsem koupil Granda, ale na tohle spolehlivé autíčko rád vzpomínám
Komentáře uživatelů k recenzi Jeep Cherokee
Já měl zvláštní kombinaci, 4 litr s manuálem. Měl jsem ho 6 let, najezdil s ním asi 140 tisíc a bylo to příjemné autíčko. Jednou jsem měnil křížky na přední nápravě, jinak pouze spotřební zboží. Měl jsem jednodušší Command Trac, takže 4WD jen v zimě a v terénu. Úžasná pružnost motoru dovolovala jízdu na trojku cca 20 km/hod a plynulé zrychlování až na 140. Ale pohodová jízda 90 km/hod znamenala cca 10 l spotřebu. Celkově jsem jezdil za 12 a byl moc spokojen, i manželka s ním ráda jezdila. Pak jsem koupil Granda, ale na tohle spolehlivé autíčko rád vzpomínám
14.06.2009 | 21:48:43 | jirik Reagovat