Recenze Lancia Dedra 1,8 ie
“Luxusně sportovní kára, kterou podráží technika od Fiatu.”

Autor recenze: jindra (36 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:1800 Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:155 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 9-12 l/100 km Vloženo: 15. 10. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Š120 BMW 318 i

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Dedru jsem koupil po nedokončené opravě, lehká rána na levý předek. Po výměně poloosy začala jezdit jak měla, ale náraz byl až na motor a vytrvale prosakoval olej z tělesa vačky, výměna těsnění nepomohla, zkřivená těsnící plocha.

Ve 140000 jsem měnil pružnou spojku výfuku a když už jsem byl v tom, tak jsem zavařil začínající otvůrky v posledním tlumiči, na 8 let stáří žádný div. Jedna vymezovací podložka sacího ventilu byla zřejmě už z výroby zadřená, neotáčela se a za těch 100000 byla vačka omydlená podobně, jako jsem to viděl u kamaráda co měl najeto na Dedře 320000 ! Naštěstí pasuje vačka Croma 2.0, tu jsem splašil za flašku a už se jezdilo. Ale ta převodovka ! Výkonu motoru - Lancia, zřejmě neodpovídá špajzka - Fiat. Prostě co je na podvozku společné Dedra-Tempra-Alfa 155, s tím jsou nejčastější problémy. Začal klasicky synchron na 2° pak jednička a když se přidala zpátečka, kterou tam manželka mnohdy nebyla vůbec schopná vnutit, bylo rozhodnuto, půjde z domu. Tedy Dedra, ne manželka !


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po odstavení BMW, které mělo 270000, to by byla dlouhá recenze, jsem hledal podobně sportovně agilní, přitom neokoukané fáro, ale trochu větší jak se rodina rozrůstala.

Designově byla Dedra fakt špička, měl jsem tmavě modrou metalízu + chrom, prostě nádhera a Octavia po 10 letech vlastně design okopírovala, teda až po Toledu. Ani přechod ze zadokolky na předek nebyl bolestný, jestli je Dedra někde pochválená, tak za jízdní vlastnosti. Ale přece jen při stejném výkonu motoru to bylo proti 318-ce 200 kg navíc a úměrně tomu bylo méně zábavy.

Taky brzdy byly slabší, i když 4 kotouče, větší hmotnost +koncepce se musí projevit. V Bé Em dupnete, za váma 4 černý čáry a ten chudák co ho vidím v zrcátku nemůže dobrzdit. V lancii dupnu stejně, černý čáry jen 2-přední, páč zadní kola se bezostyšně flákají, a chudák je ten přede mnou co se mu hrnu do kufru. Dost stěžování, musím taky pochválit, když jsem to s ní vydržel 3 roky.

Super luxusní interiér, broušená světlá kůže na pohodlných křeslech- vpředu i vzadu- v létě chladí v zimě hřeje, v kabině tichoučko jak v koncertním sále i při 150, pak už sviští vítr, kufr sice hůř přístupný, ale pojme neskutečný množství bagáže na dovolenou, absolutně žádná koroze karosérie, tenhle ročník plnej pozink, elektrická výbava interiéru přebohatá, budíků jak v letadle-spousta informací o autě. Motor na dvouventil táhne hodně slušně, není to zvětšená 16 jak bývá obvyklý, ale naopak zmenšenej dvoulitr, takže je podčtvercovej rád se točí a s dvojicí vyvažovacích hřídelí má neskutečně sametovej chod.

Teprve nad 4000 v něm chytnou saze a nandá to většině dvoulitrů. Pak si ale něco cucne ! Po trápení s řadící pákou na parkovišti, jedna-zpátečka hroznej boj, byla právě spotřeba hlavním důvodem prodeje a přestupu k dieselům.

Po městě se pod 10 litrů nedá dostat a když jsem jel dál a myslel jsem co ušetřím bylo to ještě horší, když ono to tak krásně jede kolem těch 160 !!!, pak je spotřeba jak u tryskáče. Asi by se dalo za 8 litrů, ale to pak nemusím mít káru s takovou chutí předjíždět a prohnat se každou zatáčkou pěkně pod plynem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Dedra

Vložit komentář