Recenze Lancia Dedra ie
“Zklamání.”

Autor recenze: biasion (39 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:1600 Stav km při koupi:160 000 km Stav km nyní:180 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8- 10 l/100 km Vloženo: 6. 9. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.2

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault R25

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Ano. Menší, ale neustále...

Výměna obou předních čepů s rameny. Cca 8.000,-.

Oba zadní tlumiče: Cca 4000,-.

Termostat: 800,-.

Čidlo spínání ventilátoru: 500,-.

Rozdělovač + semering: 1000,-.

Svíčky: 600,-.

Ještě mě čeká výfuk... Na to, že s autem najedu asi 10 tisíc ročně, a kupoval jsem jej ve "výborném" stavu- to tedy není žádná sláva. Naštěstí drtivá většina dílů jde sehnat z Fiatu Tipo/Tempra. Spolehlivost tedy není zrovna silnou stránkou. Úplně stát mě ještě zatím nenechalo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Čekal jsem víc. "Italský Mercedes" je více italský, a méně Mercedesovský... Podvozek dobře drží, ale je příliš tvrdý. Sebemenší nerovnost uštědří karoserii pořádnou ránu. Palubní deska má hezký design a je vykládaná pravým dřevem, ale neustále povrzává a lupe. Sedadla jsou pohodlná, ale na zadních místech je zoufale málo místa nad hlavou. 185cm vysoký člověk již dře hlavou o strop. Kufr je velký, ale díky krátkému víku velmi málo využitelný. Objemnější věc by se sice vešla- ale neprostrčíte ji.

Motor má chabý výkon 55kW, tak to výrobce doháněl kratším zpřevodováním: Výsledkem je že na dálnici ve 130 točí motor přes 4000ot- což se už docela solidně projevuje na hluku. Na volnoběh se z motoru ozývají strašné pazvuky: Cosi tam skřípá a píská jako by se to chtělo rozpadnout. Taky se to při popojíždění v kolonách přehřívá. Nepomohla ani výměna termostatu.

Nemám z toho auta moc dobrý pocit. Na delší cestu si raději od známého půjčuji o 5 let starší Ford Sierra...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Dedra

Vložit komentář

jj Sierra je o dost lepší než nějaký italové.Sám jsem měl Sierru 2.0dohc efi rok 1991 88kw a nemoh jsem na ní dát dopustit.Lancii Dedru měl muj bratranec, 1.8i 66kw rok 1992 a spolehlivostí ho značně nenadchla.Vyměnil na ní dost věcí a furt to nebylo to pravý ořechový.Spotřebu na dálku měl vyšší než já u Sierry,při nějakejch 130 mu žrala skoro 9litrů,Sierra mi žrala okolo 130 zhruba 7.Prostě u Italskejch aut nejde očekávat velkou spolehlivost.

28.10.2013 | 10:45:02 | michal  | 88.100.57.* Reagovat

RE:

Tak Sierra byla určitě kvalitnější:)Ono taková stará Thema nebo Alfa 164 se mě vždy líbila!ale stejně jako Fiat to po pár letech provozu nebylo s kvalitou mě známo spíše kvalitou zpracování nic moc:/

28.10.2013 | 14:25:56 |   | 62.245.124.* Reagovat

kamarát tak to si kúpil úplne zodrane auto, alebo nevydareny kus.
dedru som mal a take problemy ako popisuješ som ani nepočul, nie ešte ich mať.
mal si smolu, ináč auto same je ozaj dobre

25.01.2009 | 19:03:55 | 6DODIAK5.sk Reagovat

Doplňení

Doplnění recenze: Asi přede dvěma měsíci odešlo čidlo otáček setrvačníku. Má to dávat nějaké impulsy do zapalování. Auto normálně přestalo jet tak, jako bych vypnul klíček v zapalování! Stát se to například při předjíždění, mohlo by to dopadnout dost špatně... Už se to nehlo, muselo se to odtáhnout. Nové stojí originál nekřesťanské peníze, musel jsem pro druhé na vrakoviště. Momentálně jsem těsně po výměně rozvodového řemenu. Nepraskl, ale styřel natolik, že se mu "ulomilo"! několik zubů. Mechanik co to dělal, jenom nevěřícně kroutil hlavou. Při té příležitosti se rovnou měnila vodní pumpa, protože už tekla. Včera jsem vařil výfuk, protože upadl v přední části poté, co nějaký koumák z něho kdysi vykuchal katalyzátor a nahradil ho kusem obyčejné trubky. To ale není vše, to nejhorší mě teprve čeká: Prahy v zadní části auta jsou total error. Taktéž zadní blatníky v místech nad nárazníkem, ty by ale nevadily tak jak ty prahy. Dávám tomu autu tak rok, a pak půjde rovnou do rajzu. Doufám že do té doby z něj nevypadnu na silnic. Slýchávám, jak jsou Lancie odolné proti korozi, prý nejlíp ze všech italských aut. No nevím, asi mám fakt smůlu... Teď poznámka k motoru: Ten motor nemá 55 jak jsem prvně uváděl, ale 57 kW, a má označení jako 835.AB. Co říct na závěr? Já myslím, že kdo si o mém martyriu přečetl, tomu je jasné, že bych fakt nemohl být slušný...

13.05.2007 | 08:54:08 | biasion Reagovat

Každa rada drahá....

prostě máš smůlu,Dedra není špatné auto,ale ten motor co máš neznám,seriově se montovaly 1.6i,LE,8V/66kW/OHC,nebo 16V/76kW/DOHC,ty máš udajně 55kW jde o motor snad ještě z Delty,montoval se jen krátce od 1989-91...navíc většina se k nám dovezla opravená po těžké havarii,a to zkřípaní v motoru to jsou asi napinaky,n.opotřebená hlavní ložiska klikového hřidele,možná"jen"rozvody-měn je i s napínaci kladkou,jestli chceš spolehlivy benzín tak se neboj jit do japonce,třeba Almera,Corolla,Lancer,Mazda 323,a dokonce i korejci docela ujdou(krom Daewoo),makam ve velkém bazaru tak vím o čem mluvim.Nebo jdi do Sierry z posledních let výroby(90-93)nejlépe s motorem 2.0i DOHC/80-92kW.

24.04.2007 | 12:49:24 | Lobo Reagovat

Dedra je skvělá

sice je pravda, ze lancie potrebuje obcas nejakou tu udrzbu,ale neni to tak hrozny...Sam sem majitelem 2.0 i.e a sem sni nad miru spokojeny....a ze je nespolehliva???to ubec ne bA NAOPAK...vsude sem bez problemu dojel....

18.03.2007 | 21:21:58 | satouch Reagovat

koupil jsi starou vránu a teď se divíš, uto z roku 92 nemůže být v bezvadném stavu...chce to čas a vychytat to.pak je super!!

29.11.2006 | 13:30:51 |  Reagovat