Rok výroby:2008Typ motoru:1,6 MultijetStav km při koupi:700 kmStav km nyní:750 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:15. 10. 2008
První dojmy z nové Delty. Dnes jsem měl možnost okouknout a řídit novou Deltu.Jistě,svezení bylo příliš krátké,abych mohl objektivně napsat recenzi,ale i tak jsem jsem se rozhodl podělit se o zážitky. Nebudu zde popisovat jednotlivé technické parametry,ty si každý může na internetu přečíst sám.Mi se dostala do rukou dieslová 1,6 JTD Multijet se stodvaceti urostlými hřebci a kroutícím momentem 300nm. Hned na první pohled byla znát poctivá práce italských umělců.Vše perfektně slícované a opticky sladěné,ostatně koukněte sami.
Vnitřní prostor působí sportovním dojmem,je znát příbuznost s Alfou.Kombinace kůže s alcantarou dávala pocit luxusu,cestování zpříjemňuje spousta příjemných maličkostí od zabudovaného usb portu až po různé odkládací prostory.Někdo by si mohl stěžovat na vyšší nakládací hranu zavazadlového prostoru,ale je třeba si uvědomit,že Delta není žádné účelové lidové vozítko,ale sportovní náčiní.Vnitřní prostor včetně kufru je daleko větší,než by se na první pohled mohlo zdát,navíc už tak velký prostor pro zavazadla je možno zvětšit,od malého posunutí zadních sedadel dopředu,až po jejich složení. Zadní sedadla jsou umístěna výš nad zemí,než přední,ale i tak se dá pohodlně sedět ve vzpřímené poloze s pěticentimetrovou rezervou nad hlavou a to si dovoluju měřit 185cm.Prostor pro nohy se dá nazvat trošku omezeným,ale pouze v případě,že si spolujezdec před vámi dopřeje lůžkovou úpravu svého sedadla.Přední sedadla nabízí prostoru víc než dost,se svýma dlouhýma nohama jsem se poskládal víc než pohodlně a to sem nemusel použít zadní polohu sedadel.
Ovládací prvky jsou ergonomicky umístěné,přístroje přehledné,palubní počítač nás informuje o všem,co potřebujeme vědět.Mi osobně tam už chyběl jen měřič tlaku turba.Už od začátku jsem tušil,že Delta nebude žádné ořezávátko,ale skutečnost předčila mé očekávání.120 koní sice není dostatečný počet pro mojí zmlsanou maličkost (Kappa,205k),ale dynamika,díky kroutícímu momentu je překvapivá.Těžko uvěřit,že motor 1,6, krmený naftou,bude takhle uhánět.Ale abych nepřechválil,sice táhne hezky od spoda(1500rpm),ale jako správný ropák dává najevo potřebu přeřadit dřív,než by se dalo soudit podle otáčkoměru(cca 4000rpm).Sportovní tříramenný volant padne perfektně do ruky,auto reaguje citlivě a přesně.K dispozici je funkce přepínání dálnice/město.Podvozek vykazuje sportovní ambice,je tvrdší,ale dostatečně pohodlný,vůz dobře drží zvolenou stopu i při razantním průjezdu zatáčkou a nevyvedou jej z míry ani případné nerovnosti.
Testovaný vůz měl zaznamenánu průměrnou spotřebu 6l/100km,což dle mého názoru není moc,vzhledem k tomu,k jakému účelu se používá. Cena Delty začíná na 495 000kč,ale musíte vzít v úvahu,co je již v základní výbavě a po porovnání cen s jistým „koncernem“ je cena víc než příznivá. Celkový dojem z nové Delty,by se dal ohodnotit jako ve škole známkou jedna,je patrná snaha výrobce navázat na sportovní tradice ve spojení s novými technologiemi a jistou dávkou luxusu a elegance.Pokud u někoho tyto řádky vyvolávájí dojem placené reklamy,není nic jednoduššího,než si objednat zkušební jízdu a vyzkoušet nepoznané.Tímto bych chtěl poděkovat firmě AF CENTRUM v Ostravě,za vstřícný přístup a umožnění zkušební jízdy.
Mám deltu od r.2011 a najazdených 70 tis.Doteraz bez porúch,iba výmena čelného skla a to výrobca nevie ovplyvniť.Nehľadím na spotrebu,napriek tomu 5,2l na 100km a to s pneumatikami š 225.
chlapcek co dal anonym je zavistlivi mulo ktory jazdi na nejakej vrazde a do aut sa nevyzna nova delta je maximalne delo nic ine sa ktomu neda dodat bral by som ju vsetkymy desiatimi teraz mam golf 6 a je to prepadak strasny!!!
Sportovní nářadí? Tenhle autobus? To snad ne... Navíc podvozek není komfortní, je tvrdej jak u opravdovýho sportovního auta a dá se tušit, že se na našcih tankodromech během nedlouhé doby rozvrže jako každá Lancia. Ten borcomputer není právě vrcholem logiky a kufr to má docela malej na tu celkovou dýlku. Poslední skutečně sportovní Delta se jmenovala Integrale 16v Kat a sjela z výrobní linky v roce 1994. Potom přišla dobrá, ale přeci jen nesrovnatelná Delta 836 (Nuova) a ve verzi HF by se dalo hovořit o jakéms takéms sportovním šmrncu (i když kinematika náprav z Tipa... ale dotáhli to úžasnýma tlumičema Boge a samosvorem). Jestli něco poslední generaci Delty příznivci značky (dle mého oprávněně) vytýkají, tak to je právě naprostá nesportovnost. Auto na dovolenou dobrý, jen se mělo jmenovat jinak, třeba Dedra. Jinak současné přeplňované motory Fiatu, ať naftové (JTD MultiJet) nebo benzinové (T-Jet) netřeba komentovat, je to samozřejmě špička.
Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Delta
Som spokojný.
Mám deltu od r.2011 a najazdených 70 tis.Doteraz bez porúch,iba výmena čelného skla a to výrobca nevie ovplyvniť.Nehľadím na spotrebu,napriek tomu 5,2l na 100km a to s pneumatikami š 225.
10.06.2013 | 20:46:38 | FERO | 87.239.58.* Reagovat
zavist velka
chlapcek co dal anonym je zavistlivi mulo ktory jazdi na nejakej vrazde a do aut sa nevyzna nova delta je maximalne delo nic ine sa ktomu neda dodat bral by som ju vsetkymy desiatimi teraz mam golf 6 a je to prepadak strasny!!!
07.01.2011 | 09:16:45 | Reagovat
Nejásal bych tolik...
Sportovní nářadí? Tenhle autobus? To snad ne...
Navíc podvozek není komfortní, je tvrdej jak u opravdovýho sportovního auta a dá se tušit, že se na našcih tankodromech během nedlouhé doby rozvrže jako každá Lancia. Ten borcomputer není právě vrcholem logiky a kufr to má docela malej na tu celkovou dýlku.
Poslední skutečně sportovní Delta se jmenovala Integrale 16v Kat a sjela z výrobní linky v roce 1994. Potom přišla dobrá, ale přeci jen nesrovnatelná Delta 836 (Nuova) a ve verzi HF by se dalo hovořit o jakéms takéms sportovním šmrncu (i když kinematika náprav z Tipa... ale dotáhli to úžasnýma tlumičema Boge a samosvorem). Jestli něco poslední generaci Delty příznivci značky (dle mého oprávněně) vytýkají, tak to je právě naprostá nesportovnost. Auto na dovolenou dobrý, jen se mělo jmenovat jinak, třeba Dedra. Jinak současné přeplňované motory Fiatu, ať naftové (JTD MultiJet) nebo benzinové (T-Jet) netřeba komentovat, je to samozřejmě špička.
03.08.2009 | 15:32:39 | Reagovat
:O
Úžasné auto. Myslel som, že môj Citroen C4 je krásny, ale toto...
29.11.2008 | 18:34:07 | Angel_M Reagovat