Rok výroby:2004Typ motoru:2,4Stav km při koupi:37 000 kmStav km nyní:37 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:22. 8. 2008
Auto bylo zakoupeno v SRN po 1 majiteli, a ačkoli už má 4 roky, je jako nové. Samozřejmě nějaký malý škrábanec se místy objeví, ale celkový vzhled je famózní. Barva tmavě zelená metalíza a kromě maximální výbavy má např. solární panel na střeše, jehož vlastnosti musím ještě pozjišťovat :-) Najel jsem zatím málo na to, abych mohl obšírně hodnotit všechny jízdní vlastnosti, ale první dojmy lze shrnout do jednoho slova - luxusní. Dokonale odhlučněné, interiér zpracovaný bez chybičky, přehledná přístrojovka, posezení úžasné. A ten zvuk Bose... Jediné, co bych muzice vytkl, je absence MP3 přehrávače, ale i to se dá řešit. Kufr prostorný horizontálně, vertikálně by to chtělo pár centimetrů přidat, nicméně nejsem typický Čech-chalupář, takže nepřevážím sem a tam hromady nesmyslů a tak mi to nevadí. Spotřeba při normální jízdě je cca 9 litrů benzínu, takže v pohodě vzhledem k obsahu a výkonu motoru. Dojmy z jízdy jsou velmi dobré, na to, že jsem nasadil kola 235/40/18, nerovnosti takřka necítím, v zatáčkách drží na tak velkou limuzínu až překvapivě dobře. Má pár "vychytávek", které potěší, např. kufr je dovírán samočinně, takže odpadá mnou nenáviděné bouchání při jeho zavírání apod., ale to jsou záležitosti, které se vzhledem k ceně (okolo 1,5 mio) automobilu dají předpokládat. Co říct závěrem? Snad jen tolik - když jsem viděl před 5 lety poprvé zadní světla Thesis, věděl jsem, že jednou ji musím mít...
Chtěl bych se zeptat nějakého majitele Lancie Thesis 2.4JTD na spolehlivost. Hodně uvažuji o koupi tohoto vozu, zařadil bych ho jako taxi. Zajímá mně jak často se u tohoto vozu projevují závady, protože nikdy jsem Italům nevěřil a doufám že mně u tohoto vozu někdo vyvede z omylu.
Do Lancie nejdou peníze z Crysleru, je to přesně naopak - Lancia je součástí koncernu Fiat, který koupil podíl v Crysleru po tom, co mu nepovolil antimonopolní úřad zvýšit jeho podíl v GM a v EU mu nepovolili koupit Opel, páč by pak byl Fiat začínal mít monopol. V koncernu Fiat má Lancia pozici luxusnější značky, proto si mohou dovolit dělat menší série. Nová Thema vychází z Chrysleru evidentně proto, že by asi bylo v dnešní době neekonomické vyvíjet něco nového. 300C je ale dobrý auto s náhonem na zadek, u Lancie předpokládám vylepšený interiér. Chrysler také převzal modely od Lancia a Fiat. Nikdo tady nepomlouvá kvalitní značky jako MB, nebo BMW . Thesis je zvláštní auto, někomu se líbí, někomu ne. Já osobně jsem se do toho auta zamiloval.
nějak se mi podařilo prokousat k diskusím o Thesis. Já vlastním v pořadí již pátou Lancii aniž bych si je nějak vybíral - prostě jsem potřeboval přemisťovadlo. Nyní se již pět let přemisťuji v Thesis 2,4 JTD ( 110 kW ) a zatím nalítal kolem 100tkm bez jediné poruchy. Dnes má nalítáno 198tkm a kromě běžných oprav ( spojka, kotouče, kosti, ramena ) se nic nepodělalo. Jsem navýsost spokojen s komfortem jízdy a ekonomikou provozu ( na delších cestách běžně 5,5 ) nehledě na pohodlí spolucestujících. Co se týče ceny vozu jak jsem zaznamenal - nyní není problém si ji pořídit v ceně kolem 130tkč - záleží na stavu a místu koupě. Navigace je kapitola sama pro sebe, ale na objednávku lze doobjednet - mne odradila cena - 7 500,-kč. Kapa však měla lepší kufr. Jen mne udivuje jak málo místa je v motorovém prostoru když chcete něco vyměnit. Měnil jste někdo turbo - mám dojem, že jsem si ho zničil a tak je budu muset vyměnit ( nebo přivést celé auto za cca 2 800EUR ) mějte se a ať jste spokojeni alespoň jako já.
Dobry den Vam prajem!Volam sa Lubomir som zo Stedneho Slovenska a kupil som LANCIU THESIS 2,4JTD 110Kw -10V,6.stupnova manualna prevodovka.A chcem sa Vas opytat na spotrebu nafty na 100km pri normalnej jazde kolko to konzumuje? Pretoze ja som isiel z BRNA do Zdaru nad Sazavou pretoze tu pracujem u Vas v CZ. a na tejto trase mi spotrebovala 10L.nafty a majitel od ktoreho som ju kupil vravel 5,5 -6L pri normalnej jazde tak nechapem tomu?!A co som si hned vsimol je,ze teplota motora je na minime ručička teploty stale na 50°C hned ma napadol vadnej TERMOSTAT zrejme je stale otvoreny a moze to byt dovod tej spominanej nadmernej SPOTREBY???Kedze se autak nezohreje na prevadzkovu teplotu a je neustale PODCHLADENY!!!Dakujem Lubomir.
Spotřeba by klidnou jízdou neměla přesáhnout 7 litrů, po dálnici možná 8. Víc ne. Termostat může mít klidně slušný vliv na spotřebu, určitě bych ho vyměnil Stojí cca 1500 kč. A asi bych vyměnil i vzduchový filtr. Pokud je zanesenej, tak spotřeba taky letí nahoru.Ti co mají auto v plánu prodat už se s filtry nezabývají a kdo ví jak dlouho nebyl měněn. Není od věci i zvednout auto kolo po kole a zkusit, jestli některé z kol nepřibržďuje. Občas to dělají zarezlá lanka od ruční brzdy, nebo zatuhlý píst na brzdách. No a pak ještě možnost špatná váha vzduchu
bohužel nejsou, byl jsem v Bialsko-Biale u dealera pro vých. Evropu a není podrobná mapa pro střední a vých. Evropu, zda tam sedí nějaká jiná, netuším, vyzkoušel jsem jich několik a nic
Dobrý den, auto L.Thesis 2,4 JTD jsem zakoupil před nedávnem 3/2009 r.v. 1/2003. Mohu potvrdit , že toto auto je opravdový zážitek za velmi příznivou cenu. Provedení interiéru je na velmi vysoké úrovni a každého nezasvěceného velmi mile překvapí. Do dnešního dne mám jen ty nejlepší poznatky. Kombinovaná spotřeba kolem 6,8 l/100 km při klidné jízdě, prostor pro cestující nadstandartní. Vytknul bych snad jen horší přístup do zadní části kufru. Je dosti hluboký. Zatím se snažím sehnat aktualizační CD mapy ČR do vestavěné navigace. Kdyby někdo věděl jak na to, poraďte. Děkuji
píšu další zkušenosti. Nechal jsem stříknout nějaké kosmetické vady :-) na laku po zimě, naleštil a je to v pořádku :-)) Najeto necelých 60 000km a naprosto bez problémů. Teda musel jsem přitáhnout dva šrouby u brzdy dveří spolujezdce a občas problikne kontrolka automatického zatáhnutí ruční brzdy, nicméně to jsou drobnosti, které mi nevadí. Svezení stále úžasné a jsem max spokojen.
Noo, že toho ten 3,0 moc nesnese, s tim až tak nesouhlasím, ten samý má příbuzný z Budějovic(akorát v P607), a má na něm najeto cca 510 000 km bez zásahu do motoru(běžnou údržbu neberu samo). C5 jsem jel a je to perfektní kára, (TUV hodnocení na 16. místě) za babku, asi si taky nějakou vyhlídnu..Joo a navíc, mám lagunu 2,0 8ventil RXE v plné elektrice atd. z roku 97 a větší problém nebyl ( a má najeto 312 000 což není nejmín, mám ji od roku 2002 a od jejích 134 000km)
Lancia thesis se hodně povedla a vypadá i dnes po letech kdy je na trhu od r.2003 daleko luxusněji a reprezentativněji než třeba nejnovější BMW 5 nebo 7. Docela mě mrzí,že končí tak perfektní auta jako je Lancia thesis nebo Rover 75 a takový skládačky z laciných plastů jako je prasat nebo superhnus se pořád drží.Thesis si koupí ten kdo chce třeba representovat,nebo se něčím odlišovat.Ovcí v prasatu nebo superhnusu je tu plno a Bramboráka nebo Mergla má každej druhej jouda z rypákem na horu co si myslí že je těžkej king,když vlastní skopčáckou skládačku
takže, lybra je o triedu menšie auto, takže zákonite musí stat menej, a to máš pravdu že kvoli vysokej cene sa nedovážala ani k nám, lebo lancia bola a je aj trocha o životnom štyle, lenže to pod fiatom dosť z toho stratila a ľudia beru túto značku ako taliansky šrot :( No ale ked si porovnáš cenu 156, z ktorej lybra vychadza, tak je stále o niečo drahšia. No a prečo ma citron takú cenu , myslím že ludia stále neveria tomu pruženiu, síce ono vydrži dosť, ale ked sa začne sypať tak to niečo stojí,a to že sa to začne sypať, je pri ojazdenom aute len otazkou času :(, myslím že to je asi jeden z dôvodov a potom aj kvalita spracovania ma rezervy, taktiež ako turba, či benzínovy 6valec, ktorý toho až toľko neznesie :(, a celkovo tie benzíny zo začiatku neboli velka sláva.To vieš taku lagunu napr.pochováva elektronika, a popri tom je to v pohode kara :)
A že lancia lybra nebo třebas citroen C5 v nejvyšší výbavě z toho samého roku stoji cca něco málo přes 100 000 to je teda možné jak?? Jsou to snad technologicky špatná auta?Nová stála určitě taky ranec(lybra se zde pro vysokou cenu nového vozu ani nenabízela)
no tak ja ti poviem prečo je to tak drahé. Kabat nechajme tak, ale zober si A6 alebo MB-E, alebo BMW 5 v najvyžšej výbave koľko by asi tieto auta stáli zhruba taky ročnik ako thesis, naozaj ak budeš mat niekedy možnosť pozrieť a skusiť toto auto urob to, aj ked ti to je možno proti srsti, a potom povieš že technika je na vysokej úrovni, len ten diesing nieje každemu po chuti, ale ked stojíš pri tom aute, vyznie úplne ináč, a pojazdíš na nom , tak uznaš že je hodne svojej ceny. Nova nebola o nič lacnejšia ako nemecka konkurencia.Naozaj treba to na vlastnej koži skúsiť. VIA LANCIA :-)
pořád by mě zajímalo, jak to auto si může jako ojetina dovolit být tak drahé...kdyby stálo cca do 100 000, tak o něm budu přemýšlet..Ale jak to může z roku 2002 státá cca 300 000 to je pro mě nepochopitelné...
ale urcitu eleganciu v sebe toto auto má ,, to pochopí len ten čo s nou jazdí, alebo sa previezol , a keď človek pozna značku lancia od začiatku a je to jeho srdcova zaležitosť tak každy si može hovorit čo chce, jednoducho každy si urobí po svojom ako uzná za vhodne.
ja som tu nechcel vyprovokovať nejakú hádku, len som napísal že thesis nieje taký šrot ako si veľa ľudi myslí. To ako vypada je vecou vkusu, ale musim priznať aj ked som zástanca talianských aut, že thesis nie žiadny výkrik krasy, urobili v taliansku tú chybu ako renault s avantime, alebo vel satis, žial plati pravidlo že obal predáva tak sa to aj odzrkadlilo v predaných počtoch týchto aut :( takže rad by som ostal verný značke, lebo doteraz ma nesklamali, ale neviem este uplne čo splaším ked mi moja kapuska dosluži :(((( takže tak, asi zmenim značku, ale v koncerne by som rád ostal, alebo zamierim na sever do volva alebo saaba.
autá, skúste čítať pozornejšie. Posudzoval som dizajn. Myslím si, že zákazník má právo požadovať za SVOJE peniaze aj primerane pekné auto. Neporovnávam nemecké, talianske atď., ani podľa tried, výrobca mi je ukradnutý. Ale tvrdiť, že nemecké auta majú zmysel pre poriadok a precíznosť..., no už asi ste sa dlhšie nezviezli v nejakom "poctivom" Nemcovi.. . Ak dokáže Fiat vyrobiť krásne malé autá, prečo to nedokáže Renault s Tháliou? Ak dokázal vyrobiť Lagunu 1? Vari malé autá ospravedlní iba cena?!! Alfa 166 je nádherné auto, aj 156, 159, 155 atď,. o Masserati ani nehovoriac, tak prečo vypustia Thesisa? V Taliansku samotní Taliani / obch.partneri/ boli znechutení jeho výzorom. Práve preto, že majú cit pre detaili a estetično. Samozrejme, neupieram názor a viem pochopiť nadšenie aj pre Thesisa, dokonca oceňujem odvahu, ale Taliani majú na viac... Ak P 206 je už 9 rokom jedno z najkrajších áut vo svojej triede, P 406 bola 8 rokov vo výrobe, takmer bez zmien, DIZAJN a účelnosť predáva. Už čoskoro príde P 408, lebo 407 nenaplnila očakávania. Prečo asi? Lebo výzor havarovaného Ferrari nepredáva. Ceny 407 padli dole oveľa rýchlejšie ako 406. BMW 5, 7 predchádzajúcich generácí sú dodnes asi ťažko prekonateľné autá eleganciou, nenápadnou silou a decentným výrazom... To dnes naše peniaze nemajú cenu, keď si dovolia výrobcovia núkať s prepáčením sračky? Ak je aj technika rovnako mizerná, tak nech dizajn je aspoň osviežením. Nech mám radosť z jazdy a nemusím potom vysvetľovať prečo som si to auto kúpil. Aj tak zo slušnosti vždy pochválim kúpu, nechcem nikomu kaliť radosť, ale dá sa zadĺžiť aj rozumnejšie. Neporovnával som rôzne triedy áut, ibaže sa mi nepáči trend, kde niečo sa vyrobí za najnižšiu možnú cenu a potom sa viac rypne do reklamy a marketingu. Veď to zákazníci zožerú. Aj s navijákom. Podobne je to s dosluhujúcimi motormi, nevládze 4-valec? Dáme tam 3-valec, plynové lanko stojí viac? Dáme elektronický plyn, je to lacnejšie, HYDRAULICKÝ posilovač? NAČO!!! Dáme elektrický, nech už vôbec necítime, čo sa deje pod kolesami. Zadná vlečená náprava ako z voza? Dáme 17-18 gumy, nech viac zaplatíš, komfort žiaden. Ale VŠETKO, ale VŠETKO vyrieši marketing... P.S. Maserati by som bral. Na dôchodok. Ale ani taký Jaguárik, alebo C 6 / až bude mať krajší interiér/, by nebola zlá. Do dôchodku ďaleko, snáď nezabudnú vyrábať aj pekné autá..
díky, tak už jsem se dlouho nepobavil...srovnávat na jedné straně Thálii, Roomster, Velsatis s P407 nebo Thesis, to se nepovedlo ani přispívatelům na idnes a to už je co říci :-) A ten třetí a čtvrtý odstavec vydýchávám ještě teď...moje bránice... každopádně díky, bylo to lepší než číst Švejka :-)) No a s tím, že si člověk nemůže dovolit koupit auto, které by chtěl..pravda, chtěl jsem Maserati Quattroporte, ale na to ještě fakt nemám :-), ale na druhou stranu to mohlo být mnohem horší-třeba kdybych si koupil to, které má většina a ne to, po kterém jsem toužil, že...
anonym:nevím,zda umíte číst, ale už jsem se opakovaně vyjadřoval, že jsem si ji koupil proto, že se mi líbí jako žádné jiné auto, ne proto, že si myslím, že je škaredá ale je jich málo. To může udělat jen totální blb. A k poznámce, že se lidem nelíbí... Myslíte, že se majitelům jtřeba Audi nebo BMW byť ve stejné třídě stává pravidelně to, že za nimi chodí neznámí lidé a říkají, jak jsou z auta nadšení? O tom silně pochybuji, ale proto jsem si auto nekoupil, je to znovu jen o tom, že oslovilo MNE, ale jistě to potěší. Že se musím v životě ještě učit? Vy snad ne? Je mi 40 a učit se ještě dlouho budu. Ale jistě ne v souvislosti s tím, co jste napsal. Na okraj jen toto-pracuji v oboru, kde je design (exteriérů a interiérů) hodně důležitý. Řekl bych, že panuje všeobecná shoda, že co se týče designu všeobecně (nábytek, móda, auta...) je Itálie bezkonkurenční. Spojení německý vkus je relevantní asi tak jako německý smysl pro humor. Každý národ má své přednosti a zápory, Němci mají naopak smysl pro pečlivost, pořádek. To, že se u nás německá auta a všeobecně německé zboží prodává víc, je naprosto logické logické a předpokládám, že tomu tak bude i do budoucna. Souvisí to s myšlenkovými stereotypy a hlavně s tím, že Čechům je Německo historicky a obchodně bližší. S logikou to moc společného nemá, když si vezmeme fakt, že koncern Fiat měl v posledních dvou letech v Evropě růst jako žádný jiný a u nás se to neprojevilo, je dáno tím, že Češi jsou prostě extrémně konzervativní. Prostě potřebují mít takové ty svoje jistotky mezi které patří Škodovka případně vrchol v podobě Passatu v garáži. A hlavně nepřemýšlet, vždyť Franta včera včera v hospodě říkal, jak je ta nová Oktávka super a to jeho Uno, které přivezl v 90. roce z Německa byl hrozný šrot, že... Každému co jeho jest a reaguji jen na ty, kteří tady bezdůvodně napadají.
Jako majitel Alfy Romeo 166 rozumím tomu, že pro někoho je to Thesis kráska, pro někoho paskvil. Někdo italskýmu designu propadne, jiný ne. Já jsem propad a nejsem zklamán ani samotnou technikou..
Stará Kappa, Alfa 165, / boli veľmi pekné autá. A stále aj sú.Ak by boli aj tak kvalitné, ako vyzerali, dnes mohol automobilový trh vyzerať inak. Kappa je oveľa krajšia než Thesis. Ale to je iba môj subjektívny názor.
Neviem, či ste mysleli na môj názor, ale určite som nenapísal, že "čo sa predáva väčšine, je pekné".... Písal som, že čo je pekné, to sa PÁČI prirodzene väčščine. Ak by si totiž ľudia MOHLI DOVOLIŤ kupovať pekné autá, tak také otrasné dizajnom ako Thália, Honda City, SX4 sedan, Roomster, nový Superb, BMW 5,7, P 407, 308, Renault Megane 2, Velsatis, Thesis, Primera, predchádzaj. Hondy Civic a podobne škraty, by v živote pri zdravom rozume a trochu sebaúcty nekúpil. Nechcem sa tým nikoho dotknúť, ale ak má človek vyráchať kopec peňazí a ešte konštatovať: "Je to síce škaredé, ale aspoň sa nekradne...", upísať dušu banke na 3-6 rokov a pozerať ako VÝSMECH dizajnu a kvality hnije a stráca sa pred očami, aj na cene, tak toho jedine zapriahnuť do pluha spolu so somármi..., keď si už NEVÁŽI sám seba. Útecha, že je to iné, netuctové auto, je ČASTO iba ospravedlnenie seba samého, že nemám na AUTO, KTORÉ SA MI NAOZAJ PÁČI. A niečím toho červíka v duši treba prekričať. Také staré Jaguáry rozbúchajú srdcia skoro každému. Posledné, pod Fordom, už bol trapas na podvozku Lincolna. Nemusíte byť znalec, ani ja nie som, ale cítite chuť ho riadiť a nikdy nezastať. No pri cene a nákladoch, človek musí sklopiť uši a skočiť do Škodovky, kde mu obije tunel pravé koleno. Ešte aj v novom Superbe.. Ženy rozoznávame všetci na pohľad, či sú pekné, alebo nie. To, že zle varia, sú nanič milenky zistíme neskôr a vymeníme. Možno. Ale ak má byť škaredá a ešte k tomu aj zle variť, milovať..., tak to by už človek musel byť naozaj na hlavu. Dámy, pardón. Platí to aj obrátene pre pánov . A takto je aj s autami. P.S. Videl som posledný model vynovenej O2: takto dopsuť pekný predok..., pôvodné svetlá boli krajšie. To iba tak mimochodom.
ja to vidím takto,ja jazdim kappou, a tiež to možno kopa Ľudi zavrhuje, ale mne je to jedno, kto si čo hovori,mám ju lebo som ju chcel, a to iste je aj s thesisom, ten kto si ju kúpi vie prečo a čo hovoria iný je im ukradnute. A este tolko dodám že lanciu si kúpi len taky človek čo už s lanciou jazdil, nemusí to byt pravidlo ale vačšinou je to tak. Takže vedia čo od lančii čakať, nebude ju každý obdivovať, ale technicky je na úrovni na ktorú sú lanciisti zvyknutý, a to je pre nich hlavny dôvod.
Koukám že zdůvodnit se dá včechno. A nemůže to být třeba tak že kdo si koupí Thesis si říká: je jedno že je to hnusný hlavně že jich moc nejezdí. Jestli si vážně myslíte že většina lidí si koupí svoje auto podle toho co se nejvíc prodává i když se jim to auto vůbec nelíbí tak to jste hodně najivní a musíte se ještě v životě hodně učit. Prostě se smiřte s tím že tohle auto se moc lidem nelíbí a líbí se jim (podle vás) ta německá šeď.
mas pravdu mne sa tiež dosť často stáva ked sa vezie so mnou kolega, že v tej chvíli sa mu zvezenie v lancii pači, ale nakoniec povie aj tak že je to taliansky šrot, mne to akože nevadi, ani ho nepresviedčam, ja viem čo v tom aute je, a v čom je jeho sila. a to že je to zjav na ceste, čo sa stale nevidi, to je najlepšie na tom. a ked moja kapuška bude chciet doslužiť tak ju určite vystrieda thesis, to že sa nebude páčiť každému je mne ukradnute, thesis neplava v dave šedi z nemecka, atd. . . ten čo si lanciu kúpi, dostava viac ako len auto, ale to vedia len ti,zasvatený čo si kupuju auto s dušou
tak tady s úžasem čtu názory na design Thesis... koupil jsem si ji proto, že dle mě nemá z tohoto hlediska takřka konkurenci. V dnešní době unifikovaných tváří většiny automobilek udělat něco tak výjimečného, to chtělo odvahu a po určité době si myslím, že tento pokus byl předem odsouzen k (částečnému) nezdaru. Ono totiž jde přesně o ten názor, který tady zazněl, že když se něco prodává většině, je to pěkné. Ve skutečnosti je to tak, že lidé 1/ neuvažují a plavou s masou 2/ nechtějí nic výjimečného. Mluvím z osobní zkušenosti. Když vidí mou Thesis vlastníci Audi apod., bez výjimky řeknou, že je to nádhera. A příště si koupí znovu Audi, což mě nutí se tázat proč - v této třídě jde většinou o čistě snobské pohnutky, prostě chtějí mít něco, co má i např. business partner a konec. Co se týká různých Škodovek, VW a podobných "designových lahůdek", ty mají lidé, kteří chtějí mít hlavně něco šedivého, co nikoho nezaujme a co tzv splyne s davem, prostě si kupují anonymitu. O Lancii sice řeknou, že je nádherná, svezení skvělé ale stejně, Ital... Prostě fungují určité myšlenkvé stereotypy, ale konkrétně pro mě je to dobrá zpráva-je nás na cestách málo :-) a mně se tak líbí... A na závěr po pár měsících zkušeností-výměna žárovky a skvělé zážitky :-))
tak tady s úžasem čtu názory na design Thesis... koupil jsem si ji proto, že dle mě nemá z tohoto hlediska takřka konkurenci. V dnešní době unifikovaných tváří většiny automobilek udělat něco tak výjimečného, to chtělo odvahu a po určité době si myslím, že tento pokus byl předem odsouzen k (částečnému) nezdaru. Ono totiž jde přesně o ten názor, který tady zazněl, že když se něco prodává většině, je to pěkné. Ve skutečnosti je to tak, že lidé 1/ neuvažují a plavou s masou 2/ nechtějí nic výjimečného. Mluvím z osobní zkušenosti. Když vidí mou Thesis vlastníci Audi apod., bez výjimky řeknou, že je to nádhera. A příště si koupí znovu Audi, což mě nutí se tázat proč - v této třídě jde většinou o čistě snobské pohnutky, prostě chtějí mít něco, co má i např. business partner a konec. Co se týká různých Škodovek, VW a podobných "designových lahůdek", ty mají lidé, kteří chtějí mít hlavně něco šedivého, co nikoho nezaujme a co tzv splyne s davem, prostě si kupují anonymitu. O Lancii sice řeknou, že je nádherná, svezení skvělé ale stejně, Ital... Prostě fungují určité myšlenkvé stereotypy, ale konkrétně pro mě je to dobrá zpráva-je nás na cestách málo :-) a mně se tak líbí... A na závěr po pár měsících zkušeností-výměna žárovky a skvělé zážitky :-))
máš pravdu, keby thesis mal vzhľad ako alfa 159, tak by vymietol kocúra aj nemeckým značkám,lebo technikou je na dost dobrej úrovni,počnuc nápravami a končiac trojzonovou klímou. Napríklad nová delta sa mi pozdáva viac,mal som už aj možnosť sa v nej previesť,kus dobrého a veľkého auta, síce trocha drahá, no ale ked tu tu výbavu dokúpite aj do oktávky tak mate podobnú cenu,a delta je priestrannejšia,úrčite! Thesis ma jednoducho tú chybu že mal chabú reklamu,u nas má značka nie velmi dobru povesť, no ten predok mohol byt aj iný, priznavam. Ale ešte si pamatám vyjadrenie,jedného reportéra,keď prišlo niekedy v 2000-2001 nové 7er BMW, že je to len kopa zle naulkadaného plechu,ale marketing to zvládol lepšie ako u taliánov a bmw sa predávalo. A človek čo si na image až tak nepotrpí tak má v thesise dobre auto. ale ako si povedal, každá značka sa raz za čas kopne :)), čo už. Ináč ten jaguar nieje špatny,len už to začina byt "obyčajne" auto,individualita a luxus znamená byť iný, a nepoúžívať napríklad motor od peugeota, a zakryť to hláškou o dostupnom servise.Značka ako jaguar, jednoducho musí byť o inom.
s novou BMW 5, nemyslím dizajnom, ale tiež som sa napočúval vysvetľovaní prečo takto a takto a kto to nechápe je dizajnový analfabet... a podobné rečičky... Podľa môjho skromného názoru, ak je raz auto pekné, tak sa prirodzene páči väčšine. Takto je Lancia v solídnej technike, ale výzorom ako prototyp z čínskej fabriky....nedorobený. Aj preto takéto divoké tvary upadnú do zabudnutia...Niektoré autá nezostarnú ani o 20 rokov. Niektoré nevyšli ani z továrne a už mali dizajnérov vyraziť a dať im zaplatiť náklady. Lebo už aj taký OPIRUS vyzerá pri Thesise ako vzor automobilovej krásy...ale také psie kusy urobil aj Ford s Scorpiom, BMW 5, 7, 6 posledné modely, P s 407, 308 SW. Pozrite si posledný Jaguár. To auto bude nádherné aj o 10-20 rokov. A že tam vrká 2,7 diesel? O to lepšie...
takže chlapi, dnes som sa konečne viezol v lancii thesis. Tak diesing necham na pokoji,nieje úplne nádherná ale ani špata to nieje, no keď stojíte pri ňom, tak to auto vyznieva úplne inač ako z dialky, má takú zaujímavú charizmu,takú nevšednú. Kľučky majú zvnútra len male cupliky a pri otváraní stačí malinke potiahnutie a dvere sa same otvoria-zaujimave, nie??? Motor vonka pocut len trocha, no a vnútri takmer vôbec,a vibrácie žiadne.Obklady a tapacír je žiaľ podobný materialovo kappe, čo nehovorim že je chyba(v mojej po 200000 ako nove), ale mohlo to mat už lepšie, predsa je to novši model než kappa.Ale spracovanie je na dobrej úrovni, tu niet o čom hovoriť,a aj prístrojovka keď nieje veľmi členita má v sebe eleganciu.Samozrejmost je všetko v elektrike,to ale je pri takejto triede nutnost. Motor sa celkom bral, ale zhruba je to rovnaké ako v mojej kappe,akurát kappa je vo vyžších otáčkach už trocha hlučnejšia.Zato chod páky prevodovky je dokonalý, sem by sa kľudne mohli prísť učiť ostane automobilky :)),a veliká výhoda je 6ka, v 100km/h točí len 1500-1600 ot. Podvozok ma ale prekvapil,lebo je pri prejazde nerovnosti podobne hlučny ako ten v kappe,a ešte k tomu je aj tvrdši,ale zase to nieje kostitras,len asi sa chceli približit nemeckej konkurencii,ale tlmiče sa dajú prispôsobiť, takže každý si nájde svoje :))).Priestor a podobne veci sú o niečo lepšie od kappi, čiže úplne postačujúce. Takže na zaver,je to auto, ktoré je úplne konkurencie schopne aj v porovnaní s nemeckými značkami, s lepšou výbavou určite,a porovnateľným komfortom a s omnoho lepšou cenou.Diesing nebudem komentovať, to je vec vkusu,ale keby som mohol hneď by som si ju kúpil,musím chvíľu počkať :((( Je to kvalitne postavené auto,ktoré si na ceste nespletiete.
Správně si napsal že thesis je pro zažrané fanoušky pro ostatní je to designový paskvil. Já souhlasím s tebou že italové umí krásnej design. Ferrari, Lamborginy nebo některé Alfi romeo jsou krásné ale tohle je děs a tím myslím i interiér.
zdravím tak kamarát, ty hovoriš že fiat sa nedostane z finančnej krízi, a kto ide v nemecku od nového roka prepúšťať stovky robotníkov???, žeby VW????, nepatrí aj audina do tohoto koncernu????? a škodovka tiež na tom nieje ružovo, že????? A čo k diesingu audin, keby neprišiel k ním Valter de Silva(od alfy romeo) tak by to stále bola iba kopa plechov, sice by držali ale asi by sa tiež za nimi vela ludi neobzrelo. A mysliš , že ľudia sa za audinou obzru kvoli diesingu????, ja myslím že skôr pre tie kruhy v maske. A, aj keď som zástanca talianov, a thesis mohol byt aj krajší,(facelift sa nekonal a ten bol geniálny, treba pozrieť na google) ale ti čo si ho kúpia asi vedia prečo,ako všetci čo si kúpili lancie. Až potom zistili v čom je ich sila, ja tiež :)), a som na to hrdý. Osobne mám a mal som lancie, a chodím na nej tak ako kolegovia s volvami,vw,opel,audi a nič, žiadne poruchy.A aj oni z času na čas niečo maju,či elektrika alebo opotrebovaná súčiastka, jednoducho ani železo nieje na večnosť. A thesis je pre hlboko zažratých fanúšikov značky a ti vedia, že značka je o individualizme a nie o tuctovom chrleni aut, nato je fiat, a vedia kde je sila týchto aut,a oni sa len nevozia ale pri každom zvezení žiju s tým autom. Dúfam že čoskoro sa budem môcť aj ja v takom voziť caves
Máš pravdu za tímto autem se spousta lidí ohlédne ale 90 procent z nich si řekne jak někdo může vyrobit takhle ošklivý auto a jak si ho někdo vůbec může koupit. Ono neotřelí a ojedinělí neznamená krásný. Otázka designu je čistě subjektivní věc ale když se lidí zeptáš jestli by radši A6 nebo Thesis tak odpověď bude jasná. Proto je fiat tam kde je dokut bude vyrábět tyhle hrůzy a jiný (viz. Multipla) tak se z finančních potíží nevyhrabe.
Italský desing nemá konkurenci a jen pár výjímek z francie a anglie je občas předčí.Lancia T. je velice povedená,ale bohužel nedoceněná.Kontrolní otázka:když za sebou pojedou L.T. a A6,za kterým z nich se pohledy lidí otočí?Cena za Thesis je fajnová za stav podle počtu km.Za ty prachy koupíš německý kozy typu A6,Passat či Superb.Pro mé potřeby není v kombi.Ať slouží.
Zdravím všetkých priaznivcov lancie obdivujem toto unikátne auto a budem rad keď ho budem vlastniť. Dúfam že sa mi to čoskoro podarí. Tak želam veľa úspešných kilometrov via ITALIA, via LANCIA
Jo taky si chtěl tohle vyjímečné a nepřehlédnutelné auto koupit,ale zatim jsem se na něj finančně nedostal.Hledal jsem nějakou recenzi ale jediné co jsem o ní četl bylo tohle: "Nádherná,vyjímečná a luxusní.Dokonalý interier" a vzhledem téhle recenze to určitě bude pravda ;-) . Už se tešim až se v ní poprvé svezu
Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Thesis
Parada
Mal som možnosť sa zviezť.. je to auto podla mojej filozofie :) Rarita a individualita, som rád že sú stále ludia čo vedia oceniť kus auta.
P.S ja jazdím konkurenciou..aj ked s podobným zmýšlaním, citron c6
06.08.2015 | 21:50:10 | TycoonX | 92.104.228.* Reagovat
lancia- spolehlivost?
Chtěl bych se zeptat nějakého majitele Lancie Thesis 2.4JTD na spolehlivost. Hodně uvažuji o koupi tohoto vozu, zařadil bych ho jako taxi. Zajímá mně jak často se u tohoto vozu projevují závady, protože nikdy jsem Italům nevěřil a doufám že mně u tohoto vozu někdo vyvede z omylu.
28.03.2011 | 17:51:39 | Hamman Reagovat
pro anonyma
Do Lancie nejdou peníze z Crysleru, je to přesně naopak - Lancia je součástí koncernu Fiat, který koupil podíl v Crysleru po tom, co mu nepovolil antimonopolní úřad zvýšit jeho podíl v GM a v EU mu nepovolili koupit Opel, páč by pak byl Fiat začínal mít monopol.
V koncernu Fiat má Lancia pozici luxusnější značky, proto si mohou dovolit dělat menší série.
Nová Thema vychází z Chrysleru evidentně proto, že by asi bylo v dnešní době neekonomické vyvíjet něco nového. 300C je ale dobrý auto s náhonem na zadek, u Lancie předpokládám vylepšený interiér. Chrysler také převzal modely od Lancia a Fiat.
Nikdo tady nepomlouvá kvalitní značky jako MB, nebo BMW . Thesis je zvláštní auto, někomu se líbí, někomu ne. Já osobně jsem se do toho auta zamiloval.
19.02.2011 | 18:08:38 | Honza Reagovat
Thesis
nějak se mi podařilo prokousat k diskusím o Thesis. Já vlastním v pořadí již pátou Lancii aniž bych si je nějak vybíral - prostě jsem potřeboval přemisťovadlo. Nyní se již pět let přemisťuji v Thesis 2,4 JTD ( 110 kW ) a zatím nalítal kolem 100tkm bez jediné poruchy. Dnes má nalítáno 198tkm a kromě běžných oprav ( spojka, kotouče, kosti, ramena ) se nic nepodělalo. Jsem navýsost spokojen s komfortem jízdy a ekonomikou provozu ( na delších cestách běžně 5,5 ) nehledě na pohodlí spolucestujících. Co se týče ceny vozu jak jsem zaznamenal - nyní není problém si ji pořídit v ceně kolem 130tkč - záleží na stavu a místu koupě. Navigace je kapitola sama pro sebe, ale na objednávku lze doobjednet - mne odradila cena - 7 500,-kč. Kapa však měla lepší kufr. Jen mne udivuje jak málo místa je v motorovém prostoru když chcete něco vyměnit. Měnil jste někdo turbo - mám dojem, že jsem si ho zničil a tak je budu muset vyměnit ( nebo přivést celé auto za cca 2 800EUR )
mějte se a ať jste spokojeni alespoň jako já.
19.01.2011 | 17:45:31 | leasybiker Reagovat
RE: Thesis
Dobry den Vam prajem!Volam sa Lubomir som zo Stedneho Slovenska a kupil som LANCIU THESIS 2,4JTD 110Kw -10V,6.stupnova manualna prevodovka.A chcem sa Vas opytat na spotrebu nafty na 100km pri normalnej jazde kolko to konzumuje?
Pretoze ja som isiel z BRNA do Zdaru nad Sazavou pretoze tu pracujem u Vas v CZ. a na tejto trase mi spotrebovala 10L.nafty a majitel od ktoreho som ju kupil vravel 5,5 -6L pri normalnej jazde tak nechapem tomu?!A co som si hned vsimol je,ze teplota motora je na minime ručička teploty stale na 50°C hned ma napadol vadnej TERMOSTAT zrejme je stale otvoreny a moze to byt dovod tej spominanej nadmernej SPOTREBY???Kedze se autak nezohreje na prevadzkovu teplotu a je neustale PODCHLADENY!!!Dakujem Lubomir.
02.03.2016 | 10:24:17 | | 212.4.143.* Reagovat
RE: Thesis
Spotřeba by klidnou jízdou neměla přesáhnout 7 litrů, po dálnici možná 8. Víc ne.
Termostat může mít klidně slušný vliv na spotřebu, určitě bych ho vyměnil Stojí cca 1500 kč. A asi bych vyměnil i vzduchový filtr. Pokud je zanesenej, tak spotřeba taky letí nahoru.Ti co mají auto v plánu prodat už se s filtry nezabývají a kdo ví jak dlouho nebyl měněn.
Není od věci i zvednout auto kolo po kole a zkusit, jestli některé z kol nepřibržďuje. Občas to dělají zarezlá lanka od ruční brzdy, nebo zatuhlý píst na brzdách.
No a pak ještě možnost špatná váha vzduchu
02.03.2016 | 16:11:23 | Temp | 89.102.31.* Reagovat
díky za přání
a podobně přeji, ať to vyjde!
02.05.2010 | 13:26:09 | paolo Reagovat
Thesis
Je to vážně krásné a exkluzivní auto. Doufám, že si ji jednou také koupím! Přeji ať slouží!
17.11.2009 | 02:54:50 | Peterson Reagovat
mapy
bohužel nejsou, byl jsem v Bialsko-Biale u dealera pro vých. Evropu a není podrobná mapa pro střední a vých. Evropu, zda tam sedí nějaká jiná, netuším, vyzkoušel jsem jich několik a nic
13.04.2009 | 20:41:56 | paolo Reagovat
Dobrý den, auto L.Thesis 2,4 JTD jsem zakoupil před nedávnem 3/2009 r.v. 1/2003. Mohu potvrdit , že toto auto je opravdový zážitek za velmi příznivou cenu. Provedení interiéru je na velmi vysoké úrovni a každého nezasvěceného velmi mile překvapí. Do dnešního dne mám jen ty nejlepší poznatky. Kombinovaná spotřeba kolem 6,8 l/100 km při klidné jízdě, prostor pro cestující nadstandartní. Vytknul bych snad jen horší přístup do zadní části kufru. Je dosti hluboký. Zatím se snažím sehnat aktualizační CD mapy ČR do vestavěné navigace. Kdyby někdo věděl jak na to, poraďte.
Děkuji
08.04.2009 | 08:32:11 | Olda Reagovat
po delší pauze
píšu další zkušenosti. Nechal jsem stříknout nějaké kosmetické vady :-) na laku po zimě, naleštil a je to v pořádku :-)) Najeto necelých 60 000km a naprosto bez problémů. Teda musel jsem přitáhnout dva šrouby u brzdy dveří spolujezdce a občas problikne kontrolka automatického zatáhnutí ruční brzdy, nicméně to jsou drobnosti, které mi nevadí. Svezení stále úžasné a jsem max spokojen.
04.04.2009 | 17:44:19 | Reagovat
6DODIAK5.sk
Noo, že toho ten 3,0 moc nesnese, s tim až tak nesouhlasím, ten samý má příbuzný z Budějovic(akorát v P607), a má na něm najeto cca 510 000 km bez zásahu do motoru(běžnou údržbu neberu samo). C5 jsem jel a je to perfektní kára, (TUV hodnocení na 16. místě) za babku, asi si taky nějakou vyhlídnu..Joo a navíc, mám lagunu 2,0 8ventil RXE v plné elektrice atd. z roku 97 a větší problém nebyl ( a má najeto 312 000 což není nejmín, mám ji od roku 2002 a od jejích 134 000km)
11.01.2009 | 22:57:31 | Vlašák Reagovat
Lancia thesis se hodně povedla a vypadá i dnes po letech kdy je na trhu od r.2003 daleko luxusněji a reprezentativněji než třeba nejnovější BMW 5 nebo 7. Docela mě mrzí,že končí tak perfektní auta jako je Lancia thesis nebo Rover 75 a takový skládačky z laciných plastů jako je prasat nebo superhnus se pořád drží.Thesis si koupí ten kdo chce třeba representovat,nebo se něčím odlišovat.Ovcí v prasatu nebo superhnusu je tu plno a Bramboráka nebo Mergla má každej druhej jouda z rypákem na horu co si myslí že je těžkej king,když vlastní skopčáckou skládačku
11.01.2009 | 22:31:38 | mr.payne Reagovat
takže, lybra je o triedu menšie auto, takže zákonite musí stat menej, a to máš pravdu že kvoli vysokej cene sa nedovážala ani k nám, lebo lancia bola a je aj trocha o životnom štyle, lenže to pod fiatom dosť z toho stratila a ľudia beru túto značku ako taliansky šrot :( No ale ked si porovnáš cenu 156, z ktorej lybra vychadza, tak je stále o niečo drahšia.
No a prečo ma citron takú cenu , myslím že ludia stále neveria tomu pruženiu, síce ono vydrži dosť, ale ked sa začne sypať tak to niečo stojí,a to že sa to začne sypať, je pri ojazdenom aute len otazkou času :(, myslím že to je asi jeden z dôvodov a potom aj kvalita spracovania ma rezervy, taktiež ako turba, či benzínovy 6valec, ktorý toho až toľko neznesie :(, a celkovo tie benzíny zo začiatku neboli velka sláva.To vieš taku lagunu napr.pochováva elektronika, a popri tom je to v pohode kara :)
10.01.2009 | 22:55:21 | 6DODIAK5.sk Reagovat
ceny
A že lancia lybra nebo třebas citroen C5 v nejvyšší výbavě z toho samého roku stoji cca něco málo přes 100 000 to je teda možné jak?? Jsou to snad technologicky špatná auta?Nová stála určitě taky ranec(lybra se zde pro vysokou cenu nového vozu ani nenabízela)
10.01.2009 | 16:12:41 | Vlašák Reagovat
no tak ja ti poviem prečo je to tak drahé.
Kabat nechajme tak, ale zober si A6 alebo MB-E, alebo BMW 5 v najvyžšej výbave koľko by asi tieto auta stáli zhruba taky ročnik ako thesis, naozaj ak budeš mat niekedy možnosť pozrieť a skusiť toto auto urob to, aj ked ti to je možno proti srsti, a potom povieš že technika je na vysokej úrovni, len ten diesing nieje každemu po chuti, ale ked stojíš pri tom aute, vyznie úplne ináč, a pojazdíš na nom , tak uznaš že je hodne svojej ceny. Nova nebola o nič lacnejšia ako nemecka konkurencia.Naozaj treba to na vlastnej koži skúsiť.
VIA LANCIA :-)
10.01.2009 | 15:15:57 | 6DODIAK5.sk Reagovat
pořád by mě zajímalo, jak to auto si může jako ojetina dovolit být tak drahé...kdyby stálo cca do 100 000, tak o něm budu přemýšlet..Ale jak to může z roku 2002 státá cca 300 000 to je pro mě nepochopitelné...
07.01.2009 | 22:39:25 | Reagovat
ale urcitu eleganciu v sebe toto auto má ,, to pochopí len ten čo s nou jazdí, alebo sa previezol , a keď človek pozna značku lancia od začiatku a je to jeho srdcova zaležitosť tak každy si može hovorit čo chce, jednoducho každy si urobí po svojom ako uzná za vhodne.
07.01.2009 | 21:52:36 | 6DODIAK5.sk Reagovat
ja som tu nechcel vyprovokovať nejakú hádku, len som napísal že thesis nieje taký šrot ako si veľa ľudi myslí. To ako vypada je vecou vkusu, ale musim priznať aj ked som zástanca talianských aut, že thesis nie žiadny výkrik krasy, urobili v taliansku tú chybu ako renault s avantime, alebo vel satis, žial plati pravidlo že obal predáva tak sa to aj odzrkadlilo v predaných počtoch týchto aut :(
takže rad by som ostal verný značke, lebo doteraz ma nesklamali, ale neviem este uplne čo splaším ked mi moja kapuska dosluži :((((
takže tak, asi zmenim značku, ale v koncerne by som rád ostal, alebo zamierim na sever do volva alebo saaba.
07.01.2009 | 13:42:51 | 6DODIAK5.sk Reagovat
Neporovnával som
autá, skúste čítať pozornejšie. Posudzoval som dizajn. Myslím si, že zákazník má právo požadovať za SVOJE peniaze aj primerane pekné auto.
Neporovnávam nemecké, talianske atď., ani podľa tried, výrobca mi je ukradnutý. Ale tvrdiť, že nemecké auta majú zmysel pre poriadok a precíznosť..., no už asi ste sa dlhšie nezviezli v nejakom "poctivom" Nemcovi.. .
Ak dokáže Fiat vyrobiť krásne malé autá, prečo to nedokáže Renault s Tháliou? Ak dokázal vyrobiť Lagunu 1? Vari malé autá ospravedlní iba cena?!! Alfa 166 je nádherné auto, aj 156, 159, 155 atď,. o Masserati ani nehovoriac, tak prečo vypustia Thesisa? V Taliansku samotní Taliani / obch.partneri/ boli znechutení jeho výzorom. Práve preto, že majú cit pre detaili a estetično.
Samozrejme, neupieram názor a viem pochopiť nadšenie aj pre Thesisa, dokonca oceňujem odvahu, ale Taliani majú na viac...
Ak P 206 je už 9 rokom jedno z najkrajších áut vo svojej triede, P 406 bola 8 rokov vo výrobe, takmer bez zmien, DIZAJN a účelnosť predáva. Už čoskoro príde P 408, lebo 407 nenaplnila očakávania. Prečo asi? Lebo výzor havarovaného Ferrari nepredáva. Ceny 407 padli dole oveľa rýchlejšie ako 406.
BMW 5, 7 predchádzajúcich generácí sú dodnes asi ťažko prekonateľné autá eleganciou, nenápadnou silou a decentným výrazom... To dnes naše peniaze nemajú cenu, keď si dovolia výrobcovia núkať s prepáčením sračky? Ak je aj technika rovnako mizerná, tak nech dizajn je aspoň osviežením. Nech mám radosť z jazdy a nemusím potom vysvetľovať prečo som si to auto kúpil. Aj tak zo slušnosti vždy pochválim kúpu, nechcem nikomu kaliť radosť, ale dá sa zadĺžiť aj rozumnejšie.
Neporovnával som rôzne triedy áut, ibaže sa mi nepáči trend, kde niečo sa vyrobí za najnižšiu možnú cenu a potom sa viac rypne do reklamy a marketingu. Veď to zákazníci zožerú. Aj s navijákom.
Podobne je to s dosluhujúcimi motormi, nevládze 4-valec? Dáme tam 3-valec, plynové lanko stojí viac? Dáme elektronický plyn, je to lacnejšie, HYDRAULICKÝ posilovač? NAČO!!! Dáme elektrický, nech už vôbec necítime, čo sa deje pod kolesami. Zadná vlečená náprava ako z voza? Dáme 17-18 gumy, nech viac zaplatíš, komfort žiaden. Ale VŠETKO, ale VŠETKO vyrieši marketing...
P.S. Maserati by som bral. Na dôchodok. Ale ani taký Jaguárik, alebo C 6 / až bude mať krajší interiér/, by nebola zlá. Do dôchodku ďaleko, snáď nezabudnú vyrábať aj pekné autá..
03.01.2009 | 18:45:29 | ľuboš Reagovat
pro luboše
díky, tak už jsem se dlouho nepobavil...srovnávat na jedné straně Thálii, Roomster, Velsatis s P407 nebo Thesis, to se nepovedlo ani přispívatelům na idnes a to už je co říci :-) A ten třetí a čtvrtý odstavec vydýchávám ještě teď...moje bránice... každopádně díky, bylo to lepší než číst Švejka :-)) No a s tím, že si člověk nemůže dovolit koupit auto, které by chtěl..pravda, chtěl jsem Maserati Quattroporte, ale na to ještě fakt nemám :-), ale na druhou stranu to mohlo být mnohem horší-třeba kdybych si koupil to, které má většina a ne to, po kterém jsem toužil, že...
03.01.2009 | 17:19:01 | paolo Reagovat
reakce
anonym:nevím,zda umíte číst, ale už jsem se opakovaně vyjadřoval, že jsem si ji koupil proto, že se mi líbí jako žádné jiné auto, ne proto, že si myslím, že je škaredá ale je jich málo. To může udělat jen totální blb. A k poznámce, že se lidem nelíbí... Myslíte, že se majitelům jtřeba Audi nebo BMW byť ve stejné třídě stává pravidelně to, že za nimi chodí neznámí lidé a říkají, jak jsou z auta nadšení? O tom silně pochybuji, ale proto jsem si auto nekoupil, je to znovu jen o tom, že oslovilo MNE, ale jistě to potěší. Že se musím v životě ještě učit? Vy snad ne? Je mi 40 a učit se ještě dlouho budu. Ale jistě ne v souvislosti s tím, co jste napsal. Na okraj jen toto-pracuji v oboru, kde je design (exteriérů a interiérů) hodně důležitý. Řekl bych, že panuje všeobecná shoda, že co se týče designu všeobecně (nábytek, móda, auta...) je Itálie bezkonkurenční. Spojení německý vkus je relevantní asi tak jako německý smysl pro humor. Každý národ má své přednosti a zápory, Němci mají naopak smysl pro pečlivost, pořádek. To, že se u nás německá auta a všeobecně německé zboží prodává víc, je naprosto logické logické a předpokládám, že tomu tak bude i do budoucna. Souvisí to s myšlenkovými stereotypy a hlavně s tím, že Čechům je Německo historicky a obchodně bližší. S logikou to moc společného nemá, když si vezmeme fakt, že koncern Fiat měl v posledních dvou letech v Evropě růst jako žádný jiný a u nás se to neprojevilo, je dáno tím, že Češi jsou prostě extrémně konzervativní. Prostě potřebují mít takové ty svoje jistotky mezi které patří Škodovka případně vrchol v podobě Passatu v garáži. A hlavně nepřemýšlet, vždyť Franta včera včera v hospodě říkal, jak je ta nová Oktávka super a to jeho Uno, které přivezl v 90. roce z Německa byl hrozný šrot, že... Každému co jeho jest a reaguji jen na ty, kteří tady bezdůvodně napadají.
03.01.2009 | 16:55:16 | paolo Reagovat
Dávám palec nahoru.
Jako majitel Alfy Romeo 166 rozumím tomu, že pro někoho je to Thesis kráska, pro někoho paskvil. Někdo italskýmu designu propadne, jiný ne. Já jsem propad a nejsem zklamán ani samotnou technikou..
03.01.2009 | 00:32:40 | AR 166 Reagovat
Skoro som zabudol:
Stará Kappa, Alfa 165, / boli veľmi pekné autá. A stále aj sú.Ak by boli aj tak kvalitné, ako vyzerali, dnes mohol automobilový trh vyzerať inak. Kappa je oveľa krajšia než Thesis. Ale to je iba môj subjektívny názor.
01.01.2009 | 17:03:22 | ľuboš Reagovat
Pre p. Rabinského:
Neviem, či ste mysleli na môj názor, ale určite som nenapísal, že "čo sa predáva väčšine, je pekné".... Písal som, že čo je pekné, to sa PÁČI prirodzene väčščine.
Ak by si totiž ľudia MOHLI DOVOLIŤ kupovať pekné autá, tak také otrasné dizajnom ako Thália, Honda City, SX4 sedan, Roomster, nový Superb, BMW 5,7, P 407, 308, Renault Megane 2, Velsatis, Thesis, Primera, predchádzaj. Hondy Civic a podobne škraty, by v živote pri zdravom rozume a trochu sebaúcty nekúpil.
Nechcem sa tým nikoho dotknúť, ale ak má človek vyráchať kopec peňazí a ešte konštatovať: "Je to síce škaredé, ale aspoň sa nekradne...", upísať dušu banke na 3-6 rokov a pozerať ako VÝSMECH dizajnu a kvality hnije a stráca sa pred očami, aj na cene, tak toho jedine zapriahnuť do pluha spolu so somármi..., keď si už NEVÁŽI sám seba.
Útecha, že je to iné, netuctové auto, je ČASTO iba ospravedlnenie seba samého, že nemám na AUTO, KTORÉ SA MI NAOZAJ PÁČI. A niečím toho červíka v duši treba prekričať.
Také staré Jaguáry rozbúchajú srdcia skoro každému. Posledné, pod Fordom, už bol trapas na podvozku Lincolna. Nemusíte byť znalec, ani ja nie som, ale cítite chuť ho riadiť a nikdy nezastať. No pri cene a nákladoch, človek musí sklopiť uši a skočiť do Škodovky, kde mu obije tunel pravé koleno. Ešte aj v novom Superbe..
Ženy rozoznávame všetci na pohľad, či sú pekné, alebo nie. To, že zle varia, sú nanič milenky zistíme neskôr a vymeníme. Možno. Ale ak má byť škaredá a ešte k tomu aj zle variť, milovať..., tak to by už človek musel byť naozaj na hlavu. Dámy, pardón. Platí to aj obrátene pre pánov . A takto je aj s autami.
P.S. Videl som posledný model vynovenej O2: takto dopsuť pekný predok..., pôvodné svetlá boli krajšie. To iba tak mimochodom.
01.01.2009 | 17:00:03 | ľuboš Reagovat
cena
Kappa je aspon levná, ale jak si vůbec takovéto auto dovoluje být tak drahé???/2002 kolem 300 tis. Kč/ To je nehoráznost
01.01.2009 | 14:54:30 | Reagovat
ja to vidím takto,ja jazdim kappou, a tiež to možno kopa Ľudi zavrhuje, ale mne je to jedno, kto si čo hovori,mám ju lebo som ju chcel, a to iste je aj s thesisom, ten kto si ju kúpi vie prečo a čo hovoria iný je im ukradnute. A este tolko dodám že lanciu si kúpi len taky človek čo už s lanciou jazdil, nemusí to byt pravidlo ale vačšinou je to tak.
Takže vedia čo od lančii čakať, nebude ju každý obdivovať, ale technicky je na úrovni na ktorú sú lanciisti zvyknutý, a to je pre nich hlavny dôvod.
01.01.2009 | 12:01:18 | 6DODIAK5.sk Reagovat
Koukám že zdůvodnit se dá včechno. A nemůže to být třeba tak že kdo si koupí Thesis si říká: je jedno že je to hnusný hlavně že jich moc nejezdí. Jestli si vážně myslíte že většina lidí si koupí svoje auto podle toho co se nejvíc prodává i když se jim to auto vůbec nelíbí tak to jste hodně najivní a musíte se ještě v životě hodně učit. Prostě se smiřte s tím že tohle auto se moc lidem nelíbí a líbí se jim (podle vás) ta německá šeď.
31.12.2008 | 20:57:03 | Reagovat
mas pravdu
mne sa tiež dosť často stáva ked sa vezie so mnou kolega, že v tej chvíli sa mu zvezenie v lancii pači, ale nakoniec povie aj tak že je to taliansky šrot, mne to akože nevadi, ani ho nepresviedčam, ja viem čo v tom aute je, a v čom je jeho sila.
a to že je to zjav na ceste, čo sa stale nevidi, to je najlepšie na tom.
a ked moja kapuška bude chciet doslužiť tak ju určite vystrieda thesis, to že sa nebude páčiť každému je mne ukradnute, thesis neplava v dave šedi z nemecka, atd. . .
ten čo si lanciu kúpi, dostava viac ako len auto, ale to vedia len ti,zasvatený čo si kupuju auto s dušou
31.12.2008 | 20:15:06 | 6DODIAK5.sk Reagovat
design
tak tady s úžasem čtu názory na design Thesis... koupil jsem si ji proto, že dle mě nemá z tohoto hlediska takřka konkurenci. V dnešní době unifikovaných tváří většiny automobilek udělat něco tak výjimečného, to chtělo odvahu a po určité době si myslím, že tento pokus byl předem odsouzen k (částečnému) nezdaru. Ono totiž jde přesně o ten názor, který tady zazněl, že když se něco prodává většině, je to pěkné. Ve skutečnosti je to tak, že lidé 1/ neuvažují a plavou s masou 2/ nechtějí nic výjimečného. Mluvím z osobní zkušenosti. Když vidí mou Thesis vlastníci Audi apod., bez výjimky řeknou, že je to nádhera. A příště si koupí znovu Audi, což mě nutí se tázat proč - v této třídě jde většinou o čistě snobské pohnutky, prostě chtějí mít něco, co má i např. business partner a konec. Co se týká různých Škodovek, VW a podobných "designových lahůdek", ty mají lidé, kteří chtějí mít hlavně něco šedivého, co nikoho nezaujme a co tzv splyne s davem, prostě si kupují anonymitu. O Lancii sice řeknou, že je nádherná, svezení skvělé ale stejně, Ital... Prostě fungují určité myšlenkvé stereotypy, ale konkrétně pro mě je to dobrá zpráva-je nás na cestách málo :-) a mně se tak líbí... A na závěr po pár měsících zkušeností-výměna žárovky a skvělé zážitky :-))
31.12.2008 | 16:25:56 | paolo Reagovat
design
tak tady s úžasem čtu názory na design Thesis... koupil jsem si ji proto, že dle mě nemá z tohoto hlediska takřka konkurenci. V dnešní době unifikovaných tváří většiny automobilek udělat něco tak výjimečného, to chtělo odvahu a po určité době si myslím, že tento pokus byl předem odsouzen k (částečnému) nezdaru. Ono totiž jde přesně o ten názor, který tady zazněl, že když se něco prodává většině, je to pěkné. Ve skutečnosti je to tak, že lidé 1/ neuvažují a plavou s masou 2/ nechtějí nic výjimečného. Mluvím z osobní zkušenosti. Když vidí mou Thesis vlastníci Audi apod., bez výjimky řeknou, že je to nádhera. A příště si koupí znovu Audi, což mě nutí se tázat proč - v této třídě jde většinou o čistě snobské pohnutky, prostě chtějí mít něco, co má i např. business partner a konec. Co se týká různých Škodovek, VW a podobných "designových lahůdek", ty mají lidé, kteří chtějí mít hlavně něco šedivého, co nikoho nezaujme a co tzv splyne s davem, prostě si kupují anonymitu. O Lancii sice řeknou, že je nádherná, svezení skvělé ale stejně, Ital... Prostě fungují určité myšlenkvé stereotypy, ale konkrétně pro mě je to dobrá zpráva-je nás na cestách málo :-) a mně se tak líbí... A na závěr po pár měsících zkušeností-výměna žárovky a skvělé zážitky :-))
31.12.2008 | 16:25:52 | paolo Reagovat
máš pravdu, keby thesis mal vzhľad ako alfa 159, tak by vymietol kocúra aj nemeckým značkám,lebo technikou je na dost dobrej úrovni,počnuc nápravami a končiac trojzonovou klímou.
Napríklad nová delta sa mi pozdáva viac,mal som už aj možnosť sa v nej previesť,kus dobrého a veľkého auta, síce trocha drahá, no ale ked tu tu výbavu dokúpite aj do oktávky tak mate podobnú cenu,a delta je priestrannejšia,úrčite!
Thesis ma jednoducho tú chybu že mal chabú reklamu,u nas má značka nie velmi dobru povesť, no ten predok mohol byt aj iný, priznavam.
Ale ešte si pamatám vyjadrenie,jedného reportéra,keď prišlo niekedy v 2000-2001 nové 7er BMW, že je to len kopa zle naulkadaného plechu,ale marketing to zvládol lepšie ako u taliánov a bmw sa predávalo.
A človek čo si na image až tak nepotrpí tak má v thesise dobre auto.
ale ako si povedal, každá značka sa raz za čas kopne :)), čo už.
Ináč ten jaguar nieje špatny,len už to začina byt "obyčajne" auto,individualita a luxus znamená byť iný, a nepoúžívať napríklad motor od peugeota, a zakryť to hláškou o dostupnom servise.Značka ako jaguar, jednoducho musí byť o inom.
27.12.2008 | 12:47:14 | 6DODIAK5.sk Reagovat
Tá Lancia je podobná
s novou BMW 5, nemyslím dizajnom, ale tiež som sa napočúval vysvetľovaní prečo takto a takto a kto to nechápe je dizajnový analfabet... a podobné rečičky...
Podľa môjho skromného názoru, ak je raz auto pekné, tak sa prirodzene páči väčšine. Takto je Lancia v solídnej technike, ale výzorom ako prototyp z čínskej fabriky....nedorobený. Aj preto takéto divoké tvary upadnú do zabudnutia...Niektoré autá nezostarnú ani o 20 rokov. Niektoré nevyšli ani z továrne a už mali dizajnérov vyraziť a dať im zaplatiť náklady. Lebo už aj taký OPIRUS vyzerá pri Thesise ako vzor automobilovej krásy...ale také psie kusy urobil aj Ford s Scorpiom, BMW 5, 7, 6 posledné modely, P s 407, 308 SW. Pozrite si posledný Jaguár. To auto bude nádherné aj o 10-20 rokov. A že tam vrká 2,7 diesel? O to lepšie...
26.12.2008 | 17:52:11 | ľuboš Reagovat
takže chlapi, dnes som sa konečne viezol v lancii thesis. Tak diesing necham na pokoji,nieje úplne nádherná ale ani špata to nieje, no keď stojíte pri ňom, tak to auto vyznieva úplne inač ako z dialky, má takú zaujímavú charizmu,takú nevšednú.
Kľučky majú zvnútra len male cupliky a pri otváraní stačí malinke potiahnutie a dvere sa same otvoria-zaujimave, nie???
Motor vonka pocut len trocha, no a vnútri takmer vôbec,a vibrácie žiadne.Obklady a tapacír je žiaľ podobný materialovo kappe, čo nehovorim že je chyba(v mojej po 200000 ako nove), ale mohlo to mat už lepšie, predsa je to novši model než kappa.Ale spracovanie je na dobrej úrovni, tu niet o čom hovoriť,a aj prístrojovka keď nieje veľmi členita má v sebe eleganciu.Samozrejmost je všetko v elektrike,to ale je pri takejto triede nutnost.
Motor sa celkom bral, ale zhruba je to rovnaké ako v mojej kappe,akurát kappa je vo vyžších otáčkach už trocha hlučnejšia.Zato chod páky prevodovky je dokonalý, sem by sa kľudne mohli prísť učiť ostane automobilky :)),a veliká výhoda je 6ka, v 100km/h točí len 1500-1600 ot.
Podvozok ma ale prekvapil,lebo je pri prejazde nerovnosti podobne hlučny ako ten v kappe,a ešte k tomu je aj tvrdši,ale zase to nieje kostitras,len asi sa chceli približit nemeckej konkurencii,ale tlmiče sa dajú prispôsobiť, takže každý si nájde svoje :))).Priestor a podobne veci sú o niečo lepšie od kappi, čiže úplne postačujúce.
Takže na zaver,je to auto, ktoré je úplne konkurencie schopne aj v porovnaní s nemeckými značkami, s lepšou výbavou určite,a porovnateľným komfortom a s omnoho lepšou cenou.Diesing nebudem komentovať, to je vec vkusu,ale keby som mohol hneď by som si ju kúpil,musím chvíľu počkať :((( Je to kvalitne postavené auto,ktoré si na ceste nespletiete.
26.12.2008 | 14:10:53 | 6DODIAK5.sk Reagovat
Správně si napsal že thesis je pro zažrané fanoušky pro ostatní je to designový paskvil. Já souhlasím s tebou že italové umí krásnej design. Ferrari, Lamborginy nebo některé Alfi romeo jsou krásné ale tohle je děs a tím myslím i interiér.
26.12.2008 | 10:44:10 | Pepík Reagovat
zdravím
tak kamarát, ty hovoriš že fiat sa nedostane z finančnej krízi, a kto ide v nemecku od nového roka prepúšťať stovky robotníkov???, žeby VW????, nepatrí aj audina do tohoto koncernu?????
a škodovka tiež na tom nieje ružovo, že?????
A čo k diesingu audin, keby neprišiel k ním Valter de Silva(od alfy romeo) tak by to stále bola iba kopa plechov, sice by držali ale asi by sa tiež za nimi vela ludi neobzrelo.
A mysliš , že ľudia sa za audinou obzru kvoli diesingu????, ja myslím že skôr pre tie kruhy v maske.
A, aj keď som zástanca talianov, a thesis mohol byt aj krajší,(facelift sa nekonal a ten bol geniálny, treba pozrieť na google) ale ti čo si ho kúpia asi vedia prečo,ako všetci čo si kúpili lancie. Až potom zistili v čom je ich sila, ja tiež :)), a som na to hrdý.
Osobne mám a mal som lancie, a chodím na nej tak ako kolegovia s volvami,vw,opel,audi a nič, žiadne poruchy.A aj oni z času na čas niečo maju,či elektrika alebo opotrebovaná súčiastka, jednoducho ani železo nieje na večnosť.
A thesis je pre hlboko zažratých fanúšikov značky a ti vedia, že značka je o individualizme a nie o tuctovom chrleni aut, nato je fiat, a vedia kde je sila týchto aut,a oni sa len nevozia ale pri každom zvezení žiju s tým autom.
Dúfam že čoskoro sa budem môcť aj ja v takom voziť
caves
25.12.2008 | 16:18:15 | 6DODIAK5.sk Reagovat
Máš pravdu za tímto autem se spousta lidí ohlédne ale 90 procent z nich si řekne jak někdo může vyrobit takhle ošklivý auto a jak si ho někdo vůbec může koupit. Ono neotřelí a ojedinělí neznamená krásný. Otázka designu je čistě subjektivní věc ale když se lidí zeptáš jestli by radši A6 nebo Thesis tak odpověď bude jasná. Proto je fiat tam kde je dokut bude vyrábět tyhle hrůzy a jiný (viz. Multipla) tak se z finančních potíží nevyhrabe.
25.12.2008 | 09:46:31 | Pepík Reagovat
Nádhera na kolech
Italský desing nemá konkurenci a jen pár výjímek z francie a anglie je občas předčí.Lancia T. je velice povedená,ale bohužel nedoceněná.Kontrolní otázka:když za sebou pojedou L.T. a A6,za kterým z nich se pohledy lidí otočí?Cena za Thesis je fajnová za stav podle počtu km.Za ty prachy koupíš německý kozy typu A6,Passat či Superb.Pro mé potřeby není v kombi.Ať slouží.
25.12.2008 | 04:05:20 | Kobyla Reagovat
Proč je ale propána to auto i ojeté tak drahé?(ročník 2002 kolem 300 000)
24.12.2008 | 22:06:31 | Reagovat
Zdravím všetkých priaznivcov lancie
obdivujem toto unikátne auto a budem rad keď ho budem vlastniť.
Dúfam že sa mi to čoskoro podarí.
Tak želam veľa úspešných kilometrov
via ITALIA, via LANCIA
24.12.2008 | 15:05:50 | 6DODIAK5.sk Reagovat
lancia thesis
Jo taky si chtěl tohle vyjímečné a nepřehlédnutelné auto koupit,ale zatim jsem se na něj finančně nedostal.Hledal jsem nějakou recenzi ale jediné co jsem o ní četl bylo tohle: "Nádherná,vyjímečná a luxusní.Dokonalý interier" a vzhledem téhle recenze to určitě bude pravda ;-) . Už se tešim až se v ní poprvé svezu
11.12.2008 | 18:36:52 | mr.payne Reagovat