Rok výroby:2005Typ motoru:1,4Stav km při koupi:93 000 kmStav km nyní:101 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:24. 2. 2011
Zatím jsem měl jedinou opravu a to přední stabilizační tyče u kola. A to jen díky tomu, že jsem jel tak blbou cestou, kde byla zem díky škarpám až u podvozku. Pak jsem o něco zavadil a bylo to. oprava 800 kč. Jinak nic.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mazdu 2 2005 jsem koupil na konci léta. motor 1,4 benzin, Při koupi na tachometri asi 93 000 km.
Co mi vadí: - při rozjíždění a mírně podřazenou rychlostí motor rachtá a vytváři zvuky podobné dieslovému motoru - předni palubovka drnčí jako blázen. Hlavně ten díl u spolujezdce, kde je airbag. Až bude teplo, musím to nějak utěsnit. Při koupi to nedělalo. A v projížďce jiné Mazdy to drnčelo také. (Pokud s tímto máte už někdo zkušenosti a dá se to nějak jednoduše opravit, napište mi prosím) - spotřeba se mi zdá na dálnici velká. Při průměrné rychlosti 130km/h mám spotřebu kolem 8mi litru. Spíše více. Co jsem si počítal, tak kombinovaná mi vyšla na 6,5l / 100 - sedačky opravdu nesedí. Nedrží v zatáčkách a musím se zapírat nohou o dveře nebo na druhé straně :-) - nevím jak je to u ostatních aut, nemám zkušenosti, ale přijde mi, že autu docela trvá, než se zahřeje - v souvislosti s topením. Čekám docela dlouho, než jde z fukarů teplý vzduch. - zpátečka je nejistá. Občas si myslím že jsem zařadil, přitom je tam neutrál. Jako by se páka zařadila do nějakého meziprostoru :-) Když to udělám pořádně, jdou slyšet často zuby. - nemá prostor na vlastní autorádio - a ani nelze vytvořit žádný - musím používat FM vysílač od Sencoru pro USB (repro je také těžké vyměnit, mají netradiční typ uchycení) - chybá palubční počítač - hlavně dojezd km postrádám
S čím jsem spokojen: - prostor uvnitř je dobrý. K volantu sice sedám trochu nepohodlně, ale jinak mám uvnitř pocit velkého prostoru. I přesto že mám 190 cm. Když přesednu z fabie, nebo oktávky, cítim že toho prostoru je kolem mě víc a i na nohy je místa dost. Jednou jsem se stěhoval a to co jsem všechno narval do toho auta, to jsem se i sám divil. - auto je ve městě živé - parkování super - vejde se opravdu i do menších mezer. Občas si myslím že už musím narazit, ale pak vystoupím, podívám se a místa tam mám ještě habaděj :-) - s autem jsem zatím neměl jediný problém - startuje napoprvé, poruchy nemá zatím žádné (vlastně teď ano, že mám kontrolku dálkových světel stále zapnutou a to na půl intenzity. Vím že nemám dálkové ale občas to svítí. Musím párkrát problikat a kontrolka shasne. - mám verzi s el. zrcátky a ovládáním hudby na volantu což je také dobrá věc - přesto že má tvrdý podvozek, není to tak hrozné jako u jedničkové fábie
Kdybych měl nyní možnost auto vrátit a vzít si jiné, asi bych to udělal. Přecijenom jsem za tu cenu, co jsem auto kupoval, mohl mít novější fábii. Ale když auto bude sloužit dobře a nebudu rvát peníze do oprav, budu spokojen :-) Svůj účel zatím plní. Uvidíme co bude dál.
Koukam kolik se tu urojilo komentaru :-) samozrejme... kazdy mame sve zkusenosti a urcite jich mate mnohem vic jak ja. abych to upresnil... ja jsem nekoupil tohle auto kvuli mestu nebo kvuli dalnici. situace se ma tak, ze pres tyden jezdim po praze a na vikend jezdim domu (po dalnici). takze vyuziju oba druhy jizd. proto je myslim asi zbytecne vycitat mi, ze jsem si koupil mestske auto a jezdim s nim po dalnici. Verim ze auto je drzak a dlouho mi vydrzi. to ze bylo ve sve dobe jednickou ve spolehlivosti u vyberu hralo velkou roli. a i proto jsem si vybral auto vyrabene v japonsku a ne ve Valencii myslim. presto ze se mi libilo vice. psal jsem proste jen sve dojmy, az si to prebere kazdy jak chce. je mozny ze si to bude cist clovek co jezdi stejne jako ja tyhle kombinovane trasy... kdo vi. ale bude alespon o neco chytrejsi a bude vedet jak se veci maji. o zbytku se bavit asi nemuzu, nemam tak velke zkusenosti.
A akú chcete mať spotrebu pri 130 km/h?!! A ešte priemernej?:)) Sám píšete, že máte mix 6,5... čo je úplne v pohode, ak nie SUPER!!
Prestaňte už snívať o bulíkoch, pri ktorých auto žerie 4-4,5 l/100 km!!
/síce sám urobím na okreskách okolo 4,5, v pohode, ale dlhodobo sa nedá, 2,2 HDi, pri 130Km/h cca 7l, ale stále máte LACNE vozenie.../, priemer okolo 5,8-6,3, ale náklda na 1 km sú už OVEĽA vyššie!! Spotreba je pomaly POSLEDNY údaj, ak Vám ide o ekonomiky prevádzky vozidla.../jasné, nie 2,7 twin turbá a podobne:))
Malé vozy jsou zkrátka cenově dostupnější, a vo tom to je. Používání těchto vozů současně jako rodinných je často z ekonomických důvodů. Nedovedu si představit někoho, kdo by svoji rodinu raději neposadil do něčeho většího a bezpečnějšího.
Škatulkuješ motory ale podle špatných a nepovedených nemůžeš tvrdit, že takové jsou všechny a to šmahem. Vybrat si za příklad fabii není nejšťastnější, a to jak v FSI tak třeba v HTP, ale i v 1,4 44 kW. Jenže vpodstatě máš asi pravdu, protože - nevím proč - je těchto nepovedených motorů v malém obsahu opravdu velká většina. Anebo nejsou vysloveně nepovedené, ale jsou zpřaženy s nevhodně odstupňovanou (krátkou) převodovkou. Jako by bylo počítáno, že bude za sebou tahat buldozer (viz ta 1,4 44kW). Tam by klidně jednička mohla být dlouhá jako dvojka, atd. Také je to dáno asi tím, že u maloobjemových motorů výrobci neinvestují do vývoje a konstrukce tolik, jako do těch velkých.
Já neříkám, že to nejde. Samozřejmě to jde, ale není to ideální a z toho pramení i horší hodnocení majitele v této recenze. Dle mě je Mazda 2 povedené auto a čas teprve ukáže odolnost jeho mechanických skupin a elektroniky (dle mě bude jako 10letý v podstatně lepším stavu jak například konkurenční P 207). Ale vzhledem k tomu, že jsem také vlastnil a nebo aspoň řídím i menší vozy, tak si za svým tvrzením stojím.
Například teď často jezdím i Fabií II 1,2TFSI a to auto je v obsazení 1-2 osoby velmi pohodlné a příjemné i na delší cesty, ale motor je hodně náchylný na zatížení a styl jízdy (průměr zatím něco přes 8litrů, není problém ve 4lidech jet i za 10l). Jakmile se auto plně obsadí (4dospělé osoby), tak již není pohodlné (málo místa, aby se za mnou dalo sedět (mám 185cm), tak nemůžu mít sedačku v pro mě ideální podobě. Motor má pak s plně obsazeným vozem problém a projeví se to na dynamice i spotřebě (atmosferická 1,4 na tom musí být ještě hůř). Jezdím vždy dle předpisů a i tak mě malý motor omezuje, nemluvě o nemožnosti předjíždět s plně obsazeným vozem. Dle mě by se neměl přeceňovat účel malých vozů.
1,4l motor s přehledem zvládá i meziměstský provoz, takže bych netvrdil, že je vhodný pouze do města a pro 1 osobu. S tou dálnicí souhlas, tam je nepochybně větší vůz s patřičným obsahem vhodnější. Když však vycházím z rychl. limitů v ČR, pak nevidím problém ani v jízdě po dálnici vozidlem s maloobjemovým motorem.
1,4l motor je vhodný právě a jen do města. Ano, v čechách se bohužel kupují malá auta s malými motory pro rodiny, nebo jako dálniční expresy, z finančních důvodů, ale ta auta na to nejsou uzpůsobena. 1,4l je ideální do města, maximálně pro cestování v jednom, pak auto nestačí s dechem a motor je hodně zatěžován (již nemá výkonovou rezervu) a tím roste i spotřeba. Mám možnost sedlat hodně aut, tak vím co říkám, před X lety jsem měl také jeden maloobjemový benzín (Toyota Corrola Liftback 1,3l 86koní - na to auto nemůžu říct špatné slovo), ale posledních několik let nevlastním nic pod 2.0l a měnit to nehodlám. S aktuální 2.0i (cca 140koní) mám na stejných trasách se stejným stylem jízdy o litr menší spotřebu než jsem měl s tou 1,3l ( teď mám dlouhodobě kolem 7,3l/100km měřeno dloudobým tankováním do plné a následním měřením kolik litrů na kolik km), navíc spotřeba není závislá na obsazení ani na stylu jízdy. O konfortu cestování v odhlučněném autě střední třídy s velkými a pohodlnými sedáky vs. městský vůz se také nedá bavit.
Samozřejmě kdybych bydlel ve větším městě, tak jsou mé priority jiné a šel bych do obdobného vozu (konkrétně pro první generaci Mazdy 2 jsem měl vždy slabost), ale pro delší cesty a dálnice bych se této třídě vyhnul obloukem, na to vidím jako minimum nižší střední a 1,6l. Navíc cenově jsou tyto dvě kategorie velmi blízko. Malá auta pro to nejsou určená ani výrobcem - horší protihluková izolace. Díky slabším motorům kradší spřevodování = vyšší spotřeba. Menší interiér = menší sedadla s méně anatomickým tvarováním a tak bych mohl pokračovat.
Chápu, že kdo nezažil, tak nevěří, že 2l motor za určitých okolností má stejnou nebo nižší spotřebu než motory 1,2-1,4l.
návám, že i 2,0 benzín v Peugeotu 807 uměl jet Brno - Praha - Brno podle předpisů za 6,6l a přes Německo po dálnici okolo 150 km/h za 7,9l. Třeba Punto 1,2 44 kW jezdí kolem 6 l a do Chorvatska jelo za 7,1l (bez klimy). Ale v Pandě II 1,2 51kW jezdím za 4,9-5,3l bez ohledu na to jestli jezdím město, 150 po dálnicích nebo okresky, jsou tam extrémně dlouhé převody a dá se jezdit prasácky stylem třeba pouze na trojku 30-130.
08.11.2022 | 21:41:10 | Roman
| 85.71.15.*Reagovat
Motor 1,4 mi teda nepřipadá jako vyloženě městský. (Reaguji na komentář Michala, kde asi 4x použil slovo městský a město). Pokud při 130 žere 8 litrů, je to spíš špatný, než městský motor. Na ten obsah žere moc a mezi městské taky nepatří.
Souhlasím s předchozím komentem. Dálniční expres to není a na 1.4ku je spotřeba v dálnič. provozu adekvátní. Zvlášt, když poté píšeš kolik to žere kombinovaně...to je paráda, ne? Pokud do ní chceš klasické rádio, není nic lehčího než si pořídit u Mazdy místo orig rádia rámeček s ISO otvorem. Něco sice asi bude stát, ale pak si tam můžeš dát cokoli. Se zpátečkou máš pravdu, je na ní potřeba si zvyknout a řadit ji exaktně a hlavně v klidu. Jestli se ti auto bude jen trochu pohybovat, kontakt se zuby Tě jistě nemine. Při řazení je lepší si chvilku počkat a pak v klidu zařadit. Drnčení od palubky je bolestí dvojek. Snad u každé, v níž jsem jel, jsem se s tím setkal. Někomu se to podařilo vyztužit, já to u naší neřeším.
Takže jsme se vlastně dozvěděli, že auto je naprosto v pořádku, jedinou závadu si majitel udělal sám a celá recenze je o tom, že je majitel nespokojený, protože si vybral pro své účely nevhodný městský vůz. Stěžovat si, že ve 130 je vyšší spotřeba je u městského auta neadekvátní. Vzhledem k účelům malých aut je spřevodování spíš do města, takže při 100-110km/h bude spotřeba o 2,5-3l nižší. To stejné platí o bočním vedení sedadel. Je to auto do města...
Ad vrzání palubovky - znám to a je to velmi nepříjemné, měl jsem to kdysi u jednoho auta a pomohle palubovku rozebrat a na šrouby dát gumové podložky. Ale u takto moderního auta bych se svépomocí do toho asi už nepouštěl. Přeji hodně šťastných kilometrů
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 2
spotreba
Jinak jsem si ted meril spotrebu a na 529 km jsem tankoval 41.6 L, coz vychazi na nejakych 7,9L/100km coz je fakt moc... (kombinovana spotreba)
12.03.2011 | 13:43:20 | brodequin Reagovat
mazda
Koukam kolik se tu urojilo komentaru :-)
samozrejme... kazdy mame sve zkusenosti a urcite jich mate mnohem vic jak ja. abych to upresnil... ja jsem nekoupil tohle auto kvuli mestu nebo kvuli dalnici. situace se ma tak, ze pres tyden jezdim po praze a na vikend jezdim domu (po dalnici). takze vyuziju oba druhy jizd. proto je myslim asi zbytecne vycitat mi, ze jsem si koupil mestske auto a jezdim s nim po dalnici.
Verim ze auto je drzak a dlouho mi vydrzi. to ze bylo ve sve dobe jednickou ve spolehlivosti u vyberu hralo velkou roli. a i proto jsem si vybral auto vyrabene v japonsku a ne ve Valencii myslim. presto ze se mi libilo vice.
psal jsem proste jen sve dojmy, az si to prebere kazdy jak chce. je mozny ze si to bude cist clovek co jezdi stejne jako ja tyhle kombinovane trasy... kdo vi. ale bude alespon o neco chytrejsi a bude vedet jak se veci maji.
o zbytku se bavit asi nemuzu, nemam tak velke zkusenosti.
12.03.2011 | 13:30:14 | brodequin Reagovat
A akú chcete mať spotrebu pri 130 km/h?!! A ešte priemernej?:)) Sám píšete, že máte mix 6,5... čo je úplne v pohode, ak nie SUPER!!
Prestaňte už snívať o bulíkoch, pri ktorých auto žerie 4-4,5 l/100 km!!
/síce sám urobím na okreskách okolo 4,5, v pohode, ale dlhodobo sa nedá, 2,2 HDi, pri 130Km/h cca 7l, ale stále máte LACNE vozenie.../, priemer okolo 5,8-6,3, ale náklda na 1 km sú už OVEĽA vyššie!!
Spotreba je pomaly POSLEDNY údaj, ak Vám ide o ekonomiky prevádzky vozidla.../jasné, nie 2,7 twin turbá a podobne:))
28.02.2011 | 22:42:38 | ľuboš Reagovat
Michal
Malé vozy jsou zkrátka cenově dostupnější, a vo tom to je. Používání těchto vozů současně jako rodinných je často z ekonomických důvodů. Nedovedu si představit někoho, kdo by svoji rodinu raději neposadil do něčeho většího a bezpečnějšího.
28.02.2011 | 19:19:07 | marne Reagovat
Michal
Škatulkuješ motory ale podle špatných a nepovedených nemůžeš tvrdit, že takové jsou všechny a to šmahem. Vybrat si za příklad fabii není nejšťastnější, a to jak v FSI tak třeba v HTP, ale i v 1,4 44 kW. Jenže vpodstatě máš asi pravdu, protože - nevím proč - je těchto nepovedených motorů v malém obsahu opravdu velká většina. Anebo nejsou vysloveně nepovedené, ale jsou zpřaženy s nevhodně odstupňovanou (krátkou) převodovkou. Jako by bylo počítáno, že bude za sebou tahat buldozer (viz ta 1,4 44kW). Tam by klidně jednička mohla být dlouhá jako dvojka, atd. Také je to dáno asi tím, že u maloobjemových motorů výrobci neinvestují do vývoje a konstrukce tolik, jako do těch velkých.
28.02.2011 | 18:23:26 | Reagovat
Já neříkám, že to nejde. Samozřejmě to jde, ale není to ideální a z toho pramení i horší hodnocení majitele v této recenze. Dle mě je Mazda 2 povedené auto a čas teprve ukáže odolnost jeho mechanických skupin a elektroniky (dle mě bude jako 10letý v podstatně lepším stavu jak například konkurenční P 207). Ale vzhledem k tomu, že jsem také vlastnil a nebo aspoň řídím i menší vozy, tak si za svým tvrzením stojím.
Například teď často jezdím i Fabií II 1,2TFSI a to auto je v obsazení 1-2 osoby velmi pohodlné a příjemné i na delší cesty, ale motor je hodně náchylný na zatížení a styl jízdy (průměr zatím něco přes 8litrů, není problém ve 4lidech jet i za 10l). Jakmile se auto plně obsadí (4dospělé osoby), tak již není pohodlné (málo místa, aby se za mnou dalo sedět (mám 185cm), tak nemůžu mít sedačku v pro mě ideální podobě. Motor má pak s plně obsazeným vozem problém a projeví se to na dynamice i spotřebě (atmosferická 1,4 na tom musí být ještě hůř). Jezdím vždy dle předpisů a i tak mě malý motor omezuje, nemluvě o nemožnosti předjíždět s plně obsazeným vozem. Dle mě by se neměl přeceňovat účel malých vozů.
28.02.2011 | 18:03:08 | Michal Reagovat
Michal
1,4l motor s přehledem zvládá i meziměstský provoz, takže bych netvrdil, že je vhodný pouze do města a pro 1 osobu. S tou dálnicí souhlas, tam je nepochybně větší vůz s patřičným obsahem vhodnější. Když však vycházím z rychl. limitů v ČR, pak nevidím problém ani v jízdě po dálnici vozidlem s maloobjemovým motorem.
28.02.2011 | 17:22:15 | marne Reagovat
1,4 je motor do města
1,4l motor je vhodný právě a jen do města. Ano, v čechách se bohužel kupují malá auta s malými motory pro rodiny, nebo jako dálniční expresy, z finančních důvodů, ale ta auta na to nejsou uzpůsobena. 1,4l je ideální do města, maximálně pro cestování v jednom, pak auto nestačí s dechem a motor je hodně zatěžován (již nemá výkonovou rezervu) a tím roste i spotřeba. Mám možnost sedlat hodně aut, tak vím co říkám, před X lety jsem měl také jeden maloobjemový benzín (Toyota Corrola Liftback 1,3l 86koní - na to auto nemůžu říct špatné slovo), ale posledních několik let nevlastním nic pod 2.0l a měnit to nehodlám. S aktuální 2.0i (cca 140koní) mám na stejných trasách se stejným stylem jízdy o litr menší spotřebu než jsem měl s tou 1,3l ( teď mám dlouhodobě kolem 7,3l/100km měřeno dloudobým tankováním do plné a následním měřením kolik litrů na kolik km), navíc spotřeba není závislá na obsazení ani na stylu jízdy. O konfortu cestování v odhlučněném autě střední třídy s velkými a pohodlnými sedáky vs. městský vůz se také nedá bavit.
Samozřejmě kdybych bydlel ve větším městě, tak jsou mé priority jiné a šel bych do obdobného vozu (konkrétně pro první generaci Mazdy 2 jsem měl vždy slabost), ale pro delší cesty a dálnice bych se této třídě vyhnul obloukem, na to vidím jako minimum nižší střední a 1,6l. Navíc cenově jsou tyto dvě kategorie velmi blízko. Malá auta pro to nejsou určená ani výrobcem - horší protihluková izolace. Díky slabším motorům kradší spřevodování = vyšší spotřeba. Menší interiér = menší sedadla s méně anatomickým tvarováním a tak bych mohl pokračovat.
Chápu, že kdo nezažil, tak nevěří, že 2l motor za určitých okolností má stejnou nebo nižší spotřebu než motory 1,2-1,4l.
28.02.2011 | 16:22:19 | Michal Reagovat
RE: 1,4 je motor do města
návám, že i 2,0 benzín v Peugeotu 807 uměl jet Brno - Praha - Brno podle předpisů za 6,6l a přes Německo po dálnici okolo 150 km/h za 7,9l. Třeba Punto 1,2 44 kW jezdí kolem 6 l a do Chorvatska jelo za 7,1l (bez klimy). Ale v Pandě II 1,2 51kW jezdím za 4,9-5,3l bez ohledu na to jestli jezdím město, 150 po dálnicích nebo okresky, jsou tam extrémně dlouhé převody a dá se jezdit prasácky stylem třeba pouze na trojku 30-130.
08.11.2022 | 21:41:10 | Roman | 85.71.15.* Reagovat
Motor 1,4 mi teda nepřipadá jako vyloženě městský. (Reaguji na komentář Michala, kde asi 4x použil slovo městský a město). Pokud při 130 žere 8 litrů, je to spíš špatný, než městský motor. Na ten obsah žere moc a mezi městské taky nepatří.
27.02.2011 | 10:59:49 | Reagovat
Velmi dobré auto, horší využívání
Souhlasím s předchozím komentem. Dálniční expres to není a na 1.4ku je spotřeba v dálnič. provozu adekvátní. Zvlášt, když poté píšeš kolik to žere kombinovaně...to je paráda, ne?
Pokud do ní chceš klasické rádio, není nic lehčího než si pořídit u Mazdy místo orig rádia rámeček s ISO otvorem. Něco sice asi bude stát, ale pak si tam můžeš dát cokoli.
Se zpátečkou máš pravdu, je na ní potřeba si zvyknout a řadit ji exaktně a hlavně v klidu. Jestli se ti auto bude jen trochu pohybovat, kontakt se zuby Tě jistě nemine. Při řazení je lepší si chvilku počkat a pak v klidu zařadit.
Drnčení od palubky je bolestí dvojek. Snad u každé, v níž jsem jel, jsem se s tím setkal. Někomu se to podařilo vyztužit, já to u naší neřeším.
26.02.2011 | 13:01:27 | Reagovat
Auto je vlastně v pořádku
Takže jsme se vlastně dozvěděli, že auto je naprosto v pořádku, jedinou závadu si majitel udělal sám a celá recenze je o tom, že je majitel nespokojený, protože si vybral pro své účely nevhodný městský vůz. Stěžovat si, že ve 130 je vyšší spotřeba je u městského auta neadekvátní. Vzhledem k účelům malých aut je spřevodování spíš do města, takže při 100-110km/h bude spotřeba o 2,5-3l nižší. To stejné platí o bočním vedení sedadel. Je to auto do města...
Ad vrzání palubovky - znám to a je to velmi nepříjemné, měl jsem to kdysi u jednoho auta a pomohle palubovku rozebrat a na šrouby dát gumové podložky. Ale u takto moderního auta bych se svépomocí do toho asi už nepouštěl. Přeji hodně šťastných kilometrů
25.02.2011 | 13:27:40 | Michal Reagovat