Rok výroby:1997Typ motoru:1,5 16VStav km při koupi:146 000 kmStav km nyní:151 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:19. 7. 2011
Poznatky o modelu 323F (familia) (BA) Na r.v. 97 zdařilé autíčko pocházející z Hiroschimi :-). Najeto 146.000km, stále tichý a svižný motor 1,5 66kw, vždy ochotný dostat se do vysokých otáček. Spotřeba mimo město kolem 5l, ve městě kolem7-9l. Při vytáčení motoru nad 4000 ot. je už slyšet příjemný sportovní zvuk, který se dá točit až do 7000 ot. Designově, na 13let staré auto bych řekl, vcelku pěkné. I po tolika letech upoutá svou štíhlou elegancí sportovního vzhledu. Mnohé zaujmou nezvykle úzké přední svítilny a bezrámová okna, která bohužel již při rychlosti nad 100km/h vydávají trošku nepříjemný aerodynamický zvuk. Interiér dostačující.Na vůz této kategorie nehledě na jeho stáří stále utváří elegantní harmonický celek. Co bych ale interiéru vytknul - mohlo by být více prostoru, v základu elektricky ovládaná zrcátka (na které jsem byl doposud zvyklý), atraktivnější volant (víc sportovní) - ne že by nešel nahradit za jiný, ale přijít o airbag mi přijde na druhou stranu zbytečné. Látkové potahy nemají zrovna vysokou životnost, u řidiče už je potrhaná a sedačka se lehce viklá. Kufr je objemově průměrný (346l), po sklopení sedaček získáte i relativně dost místa na menší stěhovací potřeby. Podvozek se „šikmookým“ východním inženýrům opravdu povedl - v zatáčkách mazda sedí jako přibitá. I dostupnost dílů je vcelku dobrá, doporučuji Niparts, jsou to kvalitní japonské díly. Nádrž má obsah 55l. Auto je jednoduché s motorem bez turba, není zde vyloženě nic co by bylo finančně nákladné na opravy. Co jsem musel nechat vyměnit je klasika - olej a ... čepy řízení, jinak až na výfuk, jsou na autě originál díly od výrobce, což vypovídá o kvalitě a životnosti japonských dílů. Slabé stránky u tohoto modelu jsou: výfukové potrubí nevydrží déle jak 5let, zadní lemy bývají orezlé (já jsem zatím bez koroze - nebo to už někdo opravoval), ventilace čelního skla - při dusném/vlhkém počasí se auto lehce zamlží.
Celkové hodnocení Mazda 323F je odolný vůz, který se při dobrém zacházením svému majiteli odvděčí dlouhověkou službou. Pokud můžu doporučit tak motor z řady Z5 1,5, ten je mechanicky velmi odolný, navíc nevyužívá hydraulické vymezovače ventilové vůle. Místo nich spoléhá na zdvihátka s kalibry. A samozřejmě špičková verze GT s motorem V6. Avšak volte raději verze s manuální převodovkou víme jak to japonci s těmy automaty mají :-))) Každopádně Vám všem … mnoho šťastných kilometrů !!!!!!!
Ahoj ......Ked ti mam pravdu povedat tak ja som vymenil brzdy predne kotuce lebo vzadu su bubny dal som brembo racing neviem aky typ ale staly cca 250 eur ale aj z platnickamy su v nich zarezi kazdy mi cumy na nich lebo su fakt krasne a hlavne ze za 2 roky co ich mam tak nevydno na nich aby boli opotrebovane aaa hlavne ze platnicky som menil uz asi 4 krat pri tychto kotucoch ale to bolo len par eur takze mozem povedat ze su perfetkne seriovky su na prd to je jasne mas sportoveho ducha a za par dni takej jazdy sa ti zvlnia trasie volantom a su proste na kkt. Ale auticko mi krasne sluzi lemy su robene takze pokoj na 3 roky cca akurat spojku som menil valceky trubicky a nemam tlak akosi v nich neviem preco este som nemal cas pozerat na toale inak super auto mam tiez 1.5 16v a to auto proste chce ist kazdy sa somnou boji chodit lebo kazdy hovori japonec japonec co to moze bit za auto no ale ked vpalim do zakruty vo vyzsej rychlosti auto je prilepene a drzi krasne stopu akurat ze ja som si dal 22545 R 17 nemam ich zapisane lebo este to nikto neriesil v klube pokutu som nedostal akurat ze ked som ju dal dole o par centimeteov 4cm tak nemozem vytocit kolesa na plno lebo uz mam podblatnik predraty a raz som aj hadicku a kable na cerpadlo ovstrekovacou hned za naraznikom som doslova odbrusil ale inak kto ma to auto je u mna fakt frajer lebo to je beriem stare auto ale klasika japoncov ide to poriadne na to ze to je maly obsah ma to krasny zvuk ked to ma sport filter a hlavne sedi to kazdy sa smeje ze co to je za starina ale ked sa pozrie pod kapotu je cistucko a je to rocnik 95 pred facelift a niektore new auto nie su take spolahliva ako moja cicka to je vse majte sa
len na okraj- japonci to majú s automatmi famozne, tak ako to majú so zvyškom toho čo vyrábajú. Ak je japonský automat v europskom aute potom je to tá najspolahlivejšia vec v tom aute...
Měl jsem tento typ Mazdy nedávno na zvedáku a opravoval jsem na něm nápravu, kde trpí hlavně stabilizátor a čepy řízení. Co se týče brzd, tak jsou lehce podprůměrné, což je hlavně dáno malým průměrem kotoučů a zadními bubny. Navíc přední plovoucí třmen je docela nešťasntě řešen tak, že po těch letech je většina nepohyblivých a zralých na výměnu, jelikož vodící trubky a prachovky jsem nikde neviděl jako samostatný díl. Ale pozor, cena nového předního brzdiče je závratná a málokdo chce dát do auta díly, které jsou polovinou ceny tohoto auta dneska. Pravidelná závada je taktéž na ruční brzdě, buď brzdí jen jedno kolo a nebo žádné a v lanovodech je to málokdy. Kupovat díly Nipparts jen doporučuji, jsou asi jediné, co na našich silnicích vydrží nejdýl. JInak BA je oprati starší verzi BG jednoznačně povedenější ve všech směrech i když z ní vychází. Tím myslím naladění podvozku a použité materiály uvnitř. Dá se koupit i za 15 tis. a odvede ještě spoustu práce a nebo se v něm člověk vyblbne. Jako rodinné auto už dneska asi moc ne. Vzhledově parádní i dnes.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
Ahoj ......Ked ti mam pravdu povedat tak ja som vymenil brzdy predne kotuce lebo vzadu su bubny dal som brembo racing neviem aky typ ale staly cca 250 eur ale aj z platnickamy su v nich zarezi kazdy mi cumy na nich lebo su fakt krasne a hlavne ze za 2 roky co ich mam tak nevydno na nich aby boli opotrebovane aaa hlavne ze platnicky som menil uz asi 4 krat pri tychto kotucoch ale to bolo len par eur takze mozem povedat ze su perfetkne seriovky su na prd to je jasne mas sportoveho ducha a za par dni takej jazdy sa ti zvlnia trasie volantom a su proste na kkt. Ale auticko mi krasne sluzi lemy su robene takze pokoj na 3 roky cca akurat spojku som menil valceky trubicky a nemam tlak akosi v nich neviem preco este som nemal cas pozerat na toale inak super auto mam tiez 1.5 16v a to auto proste chce ist kazdy sa somnou boji chodit lebo kazdy hovori japonec japonec co to moze bit za auto no ale ked vpalim do zakruty vo vyzsej rychlosti auto je prilepene a drzi krasne stopu akurat ze ja som si dal 22545 R 17 nemam ich zapisane lebo este to nikto neriesil v klube pokutu som nedostal akurat ze ked som ju dal dole o par centimeteov 4cm tak nemozem vytocit kolesa na plno lebo uz mam podblatnik predraty a raz som aj hadicku a kable na cerpadlo ovstrekovacou hned za naraznikom som doslova odbrusil ale inak kto ma to auto je u mna fakt frajer lebo to je beriem stare auto ale klasika japoncov ide to poriadne na to ze to je maly obsah ma to krasny zvuk ked to ma sport filter a hlavne sedi to kazdy sa smeje ze co to je za starina ale ked sa pozrie pod kapotu je cistucko a je to rocnik 95 pred facelift a niektore new auto nie su take spolahliva ako moja cicka to je vse majte sa
08.11.2013 | 17:58:29 | Patrik | 178.143.195.* Reagovat
automat a japonci
len na okraj- japonci to majú s automatmi famozne, tak ako to majú so zvyškom toho čo vyrábajú. Ak je japonský automat v europskom aute potom je to tá najspolahlivejšia vec v tom aute...
30.07.2011 | 21:01:29 | miki | 85.159.106.* Reagovat
Měl jsem tento typ Mazdy nedávno na zvedáku a opravoval jsem na něm nápravu, kde trpí hlavně stabilizátor a čepy řízení. Co se týče brzd, tak jsou lehce podprůměrné, což je hlavně dáno malým průměrem kotoučů a zadními bubny. Navíc přední plovoucí třmen je docela nešťasntě řešen tak, že po těch letech je většina nepohyblivých a zralých na výměnu, jelikož vodící trubky a prachovky jsem nikde neviděl jako samostatný díl. Ale pozor, cena nového předního brzdiče je závratná a málokdo chce dát do auta díly, které jsou polovinou ceny tohoto auta dneska. Pravidelná závada je taktéž na ruční brzdě, buď brzdí jen jedno kolo a nebo žádné a v lanovodech je to málokdy. Kupovat díly Nipparts jen doporučuji, jsou asi jediné, co na našich silnicích vydrží nejdýl. JInak BA je oprati starší verzi BG jednoznačně povedenější ve všech směrech i když z ní vychází. Tím myslím naladění podvozku a použité materiály uvnitř. Dá se koupit i za 15 tis. a odvede ještě spoustu práce a nebo se v něm člověk vyblbne. Jako rodinné auto už dneska asi moc ne. Vzhledově parádní i dnes.
21.07.2011 | 19:00:28 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
krásna,no proste starý dobrý japonec ktorému sa kvalitou nič nevyrovná,len škoda že už pomaly dosluhujú.tak nech slúži čo najdlhšie.
20.07.2011 | 20:22:14 | Reagovat