Rok výroby:2004Typ motoru:Diesel 2.0Stav km při koupi:12 000 kmStav km nyní:123 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:29. 3. 2007
Vozidlo za krátkou dobu provozu ujetých 3000 kilometrů nevykazuje závady.
Opotřebení téměř čtyřletého vozu je však evidentní, přední náprava je hlučnější na nerovnostech, celkově je u vozu poměrně znatelný dodávkovitý efekt, tedy celková hlučnost karoserie, drobné netěsnosti v posuvných dveřích a jiné maličkosti. Výrazně je opotřebovaná spojka, která si jasně říká o výměnu. Je zřejmé, že vozidlo bylo méně udržované a hodně používané.
Ve voze je integrovaná navigace, nečte však CD ani navigační disk, zřejmě porucha laseru - také nic moc po třech letech.
Hodnocení a zkušenosti s autem
I přes zmíněné nedostatky je v Mazdě MPV dokonalé svezení. Celková údržba v krátké době vůz vrátí do pohodového stavu, poté vyniknou jeho přednosti. Od prvního pohledu atraktivní červená barva s hágusy a litými 16 palcovými koly, tmavé folie na všech zadních oknech v základu, velmi kvalitní interiér v šedé barvě inovovaný výrobcem o dražší potahy sedadel. Ačkoli v recenzích je uváděn u této výbavy kůží potažený volant, na voze je plastový, který v suchých rukou velmi prokluzuje.
Dobré vedení sedadel a opěrky rukou jsou výhodou pro delší cestování, méně tvarovaná sedadla zase pro tlouštíky. U řidiče je nepříjemná vzdálenost čalounění dveří, o které se má opírat, řidič se musí rozhodnout mezi loketní opěrkou nebo oknem aby si nedeformoval páteř.
Do vozu se dobře nastupuje díky přesně posazené výšce sedadel, ostatní cestující si zamilují oboustranné dveře s dokonalým zavíráním. Mám malé děti a jistota, že nikomu neomlátí dveře na parkovišti je neocenitelná, výhoda je také bezpečnější vystupování do silnice.
Dalším nedostatkem jsou podle mého názoru chybějící odkladové prostory, k dispozici jsou otvory pro nápoje, chybí však prostor pro velkou PET láhev, není kam odložit mobil, popelník je velmi malý i pro odkládání mincí, chybí menší kapsy i přihrádky. Jediná otvírací přihrádka před spolujezdcem je mělká a pokud sebou řidič vozí servisní knížku nebo návody, vejde se do ní navíc leda pár CD. V jiné recenzi jsem si přečetl kritiku k připevnění sedadel k podlaze, musím se k ní připojit. Něco tak strašného jsem nikdy nezažil, ani návod utrpení s nasazením nevyřešil. Zřejmě se to po delší době naučím, v pohodě už to ale nikdy nebude. Ačkoli je nový model vybavený sklopnými opěrkami u prostřední řady sedadel, přesto se špatně odklápějí a nezlehčují nástup do zadní řady. Naštěstí používáme zadní řadu pro děti, kterým staří sklopit opěrák. Ten zezadu současně slouží při sklopení jako stolek, postrádám však i tam větší úložné prostory.
Spotřebu ještě nemám přesně změřenou, odhaduji ale v kombinaci město/dálnice/okreska bez dřívějších zkušeností s dieselem okolo 8l/100km. Podle mých zkušeností se mi ale v budoucnu noha odlehčí. Jsem naprosto uchvácen tahem motoru, který mimo dobrého výkonu v nízkých otáčkách skvěle reaguje také ve vysokých a umožní tak velmi dynamické předjíždění bez podžazení i v rychlostech, kde jsem to neznal ani u benzínu.
Auto se v zatáčkách naklání o něco více než Voyager r.v. 2000, nabízí však větší komfort odpružení. Celkově podobně jako Voyager svádí spíše k usedlé až pomalé jízdě, přes odpružení se nemůžu zbavit dojmu že jedu v Transitu, z dřívějších zkušeností je více osobákem např. Seat Alhambra. Značný rozdíl je tu ale také v prostoru, v Alhambře bych se na dlouhou cestu v sedmi lidech nikdy neodvážil, v MPV je komfort pro všechny.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda MPV
Odstrikovace skel
Mam Maznu MPV r. 2003.
Nevím kde se zapíná odstřikovač předního skla. Prosím může mi někdo poradit?
05.01.2009 | 13:10:02 | djladacz Reagovat
dobre a uspokojive auto nemohl by tu nekdo ovsemnapsat take neco o starsim modelu dekuji
11.06.2007 | 17:16:04 | louskacek Reagovat