Rok výroby:2004Typ motoru:1.3benzínStav km při koupi:0 kmStav km nyní:20 000 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:15,5 l/100 kmVloženo:25. 1. 2005
Mazda RX8 je po první garační prohlídce kde mi zdělili, že je v pořádku ale myslím si, že má několik vad.
Po 3 000km jsem reklamoval na autě zápach od spojkové lamely - v autorizovaném servisu mi řekli, že se mi vypaluje nové spojkové obložení a že auto má velký výkon. Tato vada se projevuje při jízdě v kolonách na dálnici nebo ve městě a při couvání smrad ze spojky je čím dál tím větší. Při gar.p mi řekli, že importér o tomto ví a že je to daň za velké otáčky a výkon motoru převáděný přes spojku na převodovku.
Další závada se objevila - při otočení klíčku nefunguje ovládání autorádia a nerozsvítí se červené podsvícení. Toto přestane novým vypnutím a zapnutím klíčku v zapalování. Servis na nic nepřišel, protože tato závada se projevuje tak 1 za dvacet nastartování. Prodejce neupozorňuje na nutnost koupení zímních pneumatik s 17ti palcovými ráfky. 18ti palcové pneumatiky jsem na Mazdu v Čr těžko sháněl a byly pouze na objednávku i v Něměcku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto Mazda RX8 je dobré sportovní auto, které je jedno z mála pro 4 osoby. Spotřeba automobilu dálnice a město - nedostal jsem se pod 15 l/100km.
Za 20 000 tis.km nutno dolít 5,7 litru oleje do motoru. Chybí v něm seriové vyhřívaní sedadel. Pravé sedadlo spolujezdce má rychlé vyklopení pro zadní cestující, kdežto sedalo řidiče se musí sklopit ručním otáčením rukojeti, což je strašné.
Kromě velkého zápachu ze spálené spojky a pár drobností po 20 000km nevykazuje jiné závady. Dle mého názoru je to auto na volné chvíle pro sportovnější řidiče - spíše řidičky.
Dobry den,chtel bych se zeptat za jakou cenu a na jakych kiometrech se oplati mazdu rx8 slabsi verzi koupit...treba za 100tis na 75tis kilometrech je optimalka..dekuji za odpoved.
Zdar mám problém se startem muže to být imobilizer nebo něco jiného.Dík za radu.Standa
01.07.2013 | 13:12:03 | Standa
| 195.113.148.*Reagovat
RE: Dotaz
nevytočíš-li motor na 5000 otáček, pak teprve otočíš klíčkem a necháš motor doběhnout. (tím spálíš přebytečný benzín) a nemáš utopené svíčky. poté už jsou problémy se startováním pasé. jedna z možností
Spotřeba 15L/100 je opravdu velká. Možná u silnějších verzí se 171 KW to je normální ale já mám slabší verzi se 141KW a mám nově přetesněný motor. PO jeho zajetí po cca 5000 Km mám spotřebu na dálnici kolem 8.5 L - nejezdím zrovna pomalu a po městě kolem 11 L. U těchto motorů je důležité občas pořádně vytočit otáčky, aby se motor trochu protáhl. Uvdíte sami jak potom ožije a sníží se mu spotřeba. Po přetešnění jsem z počátku musel jezdit opatrně a moc motor netočit aby si všechno správně sedlo. Spotřeba tedy byla vyšší. Jak jsem ujel požadovanou vzdálenost zase jsem začal pospíchat a spotřeba šla dolů:) O tom kolik vám Mazda vezme rozhoduje hodně i benzín. Opravdu nedoporučuji tankovat u NO NAME pump a nebo u obchoďáků. Tyhle benzíny jsou tak akorát do felicie a ani tam to není ono. Do Mazdy lejte jen kvalitní benzín. Já jsem si našel jednu čerpačku BENZINA kousek od Brna. Zde mají kvalitní benzín se kterým mám oproti benzině u nás ve městě spotřebu o cca 1,5L menší. Samozdřejmě úplně nejlepší je brát benzín kdekoliv v Nj nebo Rak ( stojí stejně ale je mnohem lepší ) ale kdo nejezdí do zahraničí hold musí hledat ve svém okolí. Další velice důležitá věc je po každých cca 800 km kontrolovat olej. Zde používat jedině dexelii 5W30 doporučenou Mazdou - s tímto olejem totiž ten motor testovali a je na něj dělaný. Dále motor NIKDY!!! nevýtačet studený - přetešnění motoru je za 80 000 Kč takže se opravdu vyplatí těch 5 min počkat než se motor zahřeje. ( na přetěsnění doporučuji Brněnskou firmu BEN ROTOR ) Také pokud vypínáte motor vždy ho vytočtě na 5000 a pak vypněte a vytáhněte klíč a motor nechte doběhnout. Tímto docílíte toho že z motoru dostanete všechen benzín a tzv. si nezalejete svíčky ( pak nejde motor nastartovat ) - pokud mazda nechytne ani na potřetí je něco špatně a dál to raději nezkoušejte a hledejte na forech co by mohl být za problém. Pokud toto vše dodržíte nevidím problém proč by vám neměla Mazda spolehlivě sloužit. A motor jsem přetěsňoval po ujetí 130 000. Mám MAZDU z r 2004 dovezenou jako ojetinu z USA.
Vidim Vase "odborne a konstruktivne" komentare. Co sa tyka motora - je to Wankel - pre upresnenie: http://sk.wikipedia.org/wiki/Wankelov_motor . Takze turbo nepotrebuje mat na to, aby mal vysoky vykon. Auto si vypyta pri normalnej jazde zmiesane do 10l benzinu. Olej sa dolieva podla potreby, nevypyta si vsak nejak rapidne vela, menit kazdych 15tis km je najoptimalnejsie pre konkretny typ motora.
Pro mrňouse: jj 1.3litru, 177kw a k tomu jen dvouválec... Je to wankel (rotační motor) ... čili něco jinýho než 1.3 ve favoritu :-D mám rx8 jen pár dní a najeto něco kolem 1000km což je dost málo na psaní recenze... má najeto 41000km a nic z toho co zde dotyčný píše se u mne nekoná proto ta reakce... to že je auto kus od kusu je mi jasný ale spotřeba oleje 5,7 litru na 20tis?? to je něco špatně... Já mám olej měněn hned po koupi což je cca těch 1000km což znamená podle recenze že mi to mělo sežrat prakticky 300ml oleje, ale nic takovýho se nekoná. a spotřeba benzinu neleží v motoru ale mezi pedály a volantem... taky na to občas šlapu a potřebuju z města na druhej konec je to tak těch 14-16 litrů, ale při vyrovnaný jízdě se dá udržet ve městě na 10ti. když sem měl auto na okruhu vyzkoušel chování auta na mokru a simulaci ledu nestačil sem se divit ukazovalo to průměr 28litrů na 100:-D Auto bylo původně pro přítelkyni ale v současný době už hledám kupce na audi S3... až najedu víc kilometrů určitě podám plnohodnotnou recenzi...
Mazda, dává, Záruku na Motor, Mazdy RX-8, v Americe, asi tak 160 000 Najetých KiloMetrů, takže, ten Motor, by asi, mněl, něco, vy-držet, a nebo, nevím, tedy. :-)
1,3litr a jezdí za 15 a víc litrů? Hm podivné... A 1,3 velmi vysoký výkon? Já mám také 1,3 vícebodový vstřik, má to 40kW moc to nejede ale žere to do 8 litrů(čili polovinu). 1,3 ve sportáku ani nemá co dělat ne?
Jeden expert, vedle druhého... Nejde o obsah, ale o výkon. Je v tom motor Wankel, který nemá uložení pístů, jako ostatní vozy vertikálně. Stačí si jménu Wankel zadat na youtube a hned první video je o tomto motoru.
17.03.2015 | 07:50:52 | William
| 77.236.196.*Reagovat
RE: na co wankel 1.3 když můžu mít 3.5 v6 se stejnou spotřebou???
O výkon jde semozřejmě u sportovního auta v prvé řadě,ale nenapadá mě jediný důvod proč kupovat 1.3 s rotačním motorem který má spotřebu 10-15L když se stejnou spotřebou můžu jezdit např.s nissanem 350z který má 3.5 v6 podstatně vyšší točiví moment i výkon,hezčí zvuk a nepochybně i mnohem větší životnost motoru i lepší jízdní vlastnosti-když jsem jel s mazdou tak se karoserie hrozně "kroutí".Nechápejte mě špatně já nedám na mazdy dopustit,sám jsem měl 323f a 626,můj otec má 6tku a vždy maximální spokojenost,ale význam wankelu mě nějak uniká.Hlavně spotřeba oleje při ostřejším ježdění i spotřeba paliva je vysoká i při normálním ježdění,navíc nutnost jezdit téměř se vším do autorizovaném servisu taky není ideální.Známej byl těď s modelem cx7 (suv) po 70tiskm!!!na výměně spojky a stála v autopalace v Brně s prací a teď se držte 70tis kč!!!po 70tis/km!!!-prý je poddimenzovaná a výměna po těhle kilometrech je prý běžná ..tím mám na mysli že některé ceny náhradních origo dílů mazda jsou opravdu likvidační a myslím že model rx-8 na tom bude podobně,o tom ostatně svědčí i obrovská ztráta hodnoty a minimální ceny za které se rx-8 prodává a stejně je nikdo nechce.Já bych volil klasiku mx5 která pobaví možná víc než rx8,k tomu má úspornej motor na kterej se můžu spolehnout a hlavně nemusím dolívat ani deci oleje.
17.03.2015 | 10:03:34 | pavel e36
| 37.48.43.*Reagovat
Má ho nové a chodí na garančné
prehliadky..., takže reči o zanedbanej údržbe sú blud.... A majiteľ, ktorý si kúpi nové auto, obyčajne poctivo dodržiava min. počas záruky všetky úkony. Som vďačný za recenziu, lebo obdivných rečí si vypočujem mnoho, ale skúseností z prvej ruky je pomenej... . Zato oleja zožratého je množstvo. Mazda si týmto motorom a modelom robí iba reklamu. Čo na tom, že by urobila kopec lepších áut s lepším motorom?! Preto žiadna súdna firma nebude rýpať peniaze do ZLÉHO motora... Marketing je sviňa. Ale RX8 by som teda po tomto nechcel. Max. si požičať, zaplatiť si, povoziť a rýchlo od nej preč. Za tie peniaze by sa už usmieval Porsche Cayman 2,7...
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda RX-8
zdravym pocul som ze do mazdy rx-8 sa riedi benzin z olejom , a chcem sa opitat ci je to vzdicky ale len obcas ale jedna sa o tu menej vykonu ?
20.02.2021 | 17:35:22 | | 85.7.76.* Reagovat
koupe
Dobry den,chtel bych se zeptat za jakou cenu a na jakych kiometrech se oplati mazdu rx8 slabsi verzi koupit...treba za 100tis na 75tis kilometrech je optimalka..dekuji za odpoved.
16.11.2014 | 14:55:47 | llord | 82.161.132.* Reagovat
RE: koupe
www.tipcars.com/magazin-mazda-rx-8-co-obnasi-koupe-exotickeho-sportaku-6708.html
Tady si to můžeš propočítat sám..
17.11.2014 | 09:16:44 | Venouš | 193.86.8.* Reagovat
zasvěcení vědí, že je to dvourotorový motor - 2 x 1.3l
24.10.2014 | 22:01:53 | Tacud | 90.181.103.* Reagovat
RE:
Neříkej... a neni to spíš 2x 654 ccm, tudíž 1.3l? Aha, jsi nezasvěcený..
17.11.2014 | 09:14:35 | Venouš | 193.86.8.* Reagovat
Dotaz
Zdar mám problém se startem muže to být imobilizer nebo něco jiného.Dík za radu.Standa
01.07.2013 | 13:12:03 | Standa | 195.113.148.* Reagovat
RE: Dotaz
nevytočíš-li motor na 5000 otáček, pak teprve otočíš klíčkem a necháš motor doběhnout. (tím spálíš přebytečný benzín) a nemáš utopené svíčky. poté už jsou problémy se startováním pasé. jedna z možností
24.10.2014 | 22:12:23 | Tacud | 90.181.103.* Reagovat
MAZDA RX8
Spotřeba 15L/100 je opravdu velká. Možná u silnějších verzí se 171 KW to je normální ale já mám slabší verzi se 141KW a mám nově přetesněný motor. PO jeho zajetí po cca 5000 Km mám spotřebu na dálnici kolem 8.5 L - nejezdím zrovna pomalu a po městě kolem 11 L.
U těchto motorů je důležité občas pořádně vytočit otáčky, aby se motor trochu protáhl. Uvdíte sami jak potom ožije a sníží se mu spotřeba.
Po přetešnění jsem z počátku musel jezdit opatrně a moc motor netočit aby si všechno správně sedlo. Spotřeba tedy byla vyšší.
Jak jsem ujel požadovanou vzdálenost zase jsem začal pospíchat a spotřeba šla dolů:)
O tom kolik vám Mazda vezme rozhoduje hodně i benzín. Opravdu nedoporučuji tankovat u NO NAME pump a nebo u obchoďáků. Tyhle benzíny jsou tak akorát do felicie a ani tam to není ono.
Do Mazdy lejte jen kvalitní benzín. Já jsem si našel jednu čerpačku BENZINA kousek od Brna. Zde mají kvalitní benzín se kterým mám oproti benzině u nás ve městě spotřebu o cca 1,5L menší. Samozdřejmě úplně nejlepší je brát benzín kdekoliv v Nj nebo Rak ( stojí stejně ale je mnohem lepší ) ale kdo nejezdí do zahraničí hold musí hledat ve svém okolí.
Další velice důležitá věc je po každých cca 800 km kontrolovat olej. Zde používat jedině dexelii 5W30 doporučenou Mazdou - s tímto olejem totiž ten motor testovali a je na něj dělaný.
Dále motor NIKDY!!! nevýtačet studený - přetešnění motoru je za 80 000 Kč takže se opravdu vyplatí těch 5 min počkat než se motor zahřeje. ( na přetěsnění doporučuji Brněnskou firmu BEN ROTOR )
Také pokud vypínáte motor vždy ho vytočtě na 5000 a pak vypněte a vytáhněte klíč a motor nechte doběhnout. Tímto docílíte toho že z motoru dostanete všechen benzín a tzv. si nezalejete svíčky ( pak nejde motor nastartovat ) - pokud mazda nechytne ani na potřetí je něco špatně a dál to raději nezkoušejte a hledejte na forech co by mohl být za problém.
Pokud toto vše dodržíte nevidím problém proč by vám neměla Mazda spolehlivě sloužit.
A motor jsem přetěsňoval po ujetí 130 000.
Mám MAZDU z r 2004 dovezenou jako ojetinu z USA.
31.10.2011 | 13:30:36 | Radek | 90.182.133.* Reagovat
odborníci na slovo vzatí
naprosto souhlasím s dvěma posledními komentáři...
20.09.2011 | 17:17:33 | flegos | 188.246.111.* Reagovat
odbornici
Vidim Vase "odborne a konstruktivne" komentare. Co sa tyka motora - je to Wankel - pre upresnenie: http://sk.wikipedia.org/wiki/Wankelov_motor . Takze turbo nepotrebuje mat na to, aby mal vysoky vykon. Auto si vypyta pri normalnej jazde zmiesane do 10l benzinu. Olej sa dolieva podla potreby, nevypyta si vsak nejak rapidne vela, menit kazdych 15tis km je najoptimalnejsie pre konkretny typ motora.
15.10.2010 | 15:19:04 | jeeffo Reagovat
Pro mrňouse: jj 1.3litru, 177kw a k tomu jen dvouválec...
Je to wankel (rotační motor) ... čili něco jinýho než 1.3 ve favoritu :-D mám rx8 jen pár dní a najeto něco kolem 1000km což je dost málo na psaní recenze... má najeto 41000km a nic z toho co zde dotyčný píše se u mne nekoná proto ta reakce...
to že je auto kus od kusu je mi jasný ale spotřeba oleje 5,7 litru na 20tis?? to je něco špatně... Já mám olej měněn hned po koupi což je cca těch 1000km což znamená podle recenze že mi to mělo sežrat prakticky 300ml oleje, ale nic takovýho se nekoná.
a spotřeba benzinu neleží v motoru ale mezi pedály a volantem... taky na to občas šlapu a potřebuju z města na druhej konec je to tak těch 14-16 litrů, ale při vyrovnaný jízdě se dá udržet ve městě na 10ti.
když sem měl auto na okruhu vyzkoušel chování auta na mokru a simulaci ledu nestačil sem se divit ukazovalo to průměr 28litrů na 100:-D
Auto bylo původně pro přítelkyni ale v současný době už hledám kupce na audi S3...
až najedu víc kilometrů určitě podám plnohodnotnou recenzi...
21.10.2009 | 23:08:33 | Deimos Reagovat
1,3 motor bez turba 170kW? to nemuže vydržet nic
18.10.2009 | 17:17:10 | Mrňous Reagovat
Výdrž Motoru, u Mazdy RX-8
Mazda, dává, Záruku na Motor, Mazdy RX-8, v Americe, asi tak 160 000 Najetých KiloMetrů, takže, ten Motor, by asi, mněl, něco, vy-držet, a nebo, nevím, tedy. :-)
09.08.2011 | 20:38:07 | Ladik | 217.29.8.* Reagovat
to Mrňous
Tohle auto ma 170 kw, cili slabota to asi neni.Jinak souhlas s Lubošem.
18.10.2009 | 15:57:42 | jamieson Reagovat
1,3litr a jezdí za 15 a víc litrů? Hm podivné... A 1,3 velmi vysoký výkon? Já mám také 1,3 vícebodový vstřik, má to 40kW moc to nejede ale žere to do 8 litrů(čili polovinu). 1,3 ve sportáku ani nemá co dělat ne?
18.10.2009 | 14:51:03 | Mrňous Reagovat
RE:
jen zasvěcení vědí, že je to dvourotorový motor -- 2 x 1.3l
24.10.2014 | 22:00:02 | Tacud | 90.181.103.* Reagovat
RE:
Jeden expert, vedle druhého... Nejde o obsah, ale o výkon. Je v tom motor Wankel, který nemá uložení pístů, jako ostatní vozy vertikálně. Stačí si jménu Wankel zadat na youtube a hned první video je o tomto motoru.
17.03.2015 | 07:50:52 | William | 77.236.196.* Reagovat
RE: na co wankel 1.3 když můžu mít 3.5 v6 se stejnou spotřebou???
O výkon jde semozřejmě u sportovního auta v prvé řadě,ale nenapadá mě jediný důvod proč kupovat 1.3 s rotačním motorem který má spotřebu 10-15L když se stejnou spotřebou můžu jezdit např.s nissanem 350z který má 3.5 v6 podstatně vyšší točiví moment i výkon,hezčí zvuk a nepochybně i mnohem větší životnost motoru i lepší jízdní vlastnosti-když jsem jel s mazdou tak se karoserie hrozně "kroutí".Nechápejte mě špatně já nedám na mazdy dopustit,sám jsem měl 323f a 626,můj otec má 6tku a vždy maximální spokojenost,ale význam wankelu mě nějak uniká.Hlavně spotřeba oleje při ostřejším ježdění i spotřeba paliva je vysoká i při normálním ježdění,navíc nutnost jezdit téměř se vším do autorizovaném servisu taky není ideální.Známej byl těď s modelem cx7 (suv) po 70tiskm!!!na výměně spojky a stála v autopalace v Brně s prací a teď se držte 70tis kč!!!po 70tis/km!!!-prý je poddimenzovaná a výměna po těhle kilometrech je prý běžná ..tím mám na mysli že některé ceny náhradních origo dílů mazda jsou opravdu likvidační a myslím že model rx-8 na tom bude podobně,o tom ostatně svědčí i obrovská ztráta hodnoty a minimální ceny za které se rx-8 prodává a stejně je nikdo nechce.Já bych volil klasiku mx5 která pobaví možná víc než rx8,k tomu má úspornej motor na kterej se můžu spolehnout a hlavně nemusím dolívat ani deci oleje.
17.03.2015 | 10:03:34 | pavel e36 | 37.48.43.* Reagovat
Má ho nové a chodí na garančné
prehliadky..., takže reči o zanedbanej údržbe sú blud.... A majiteľ, ktorý si kúpi nové auto, obyčajne poctivo dodržiava min. počas záruky všetky úkony.
Som vďačný za recenziu, lebo obdivných rečí si vypočujem mnoho, ale skúseností z prvej ruky je pomenej... . Zato oleja zožratého je množstvo.
Mazda si týmto motorom a modelom robí iba reklamu. Čo na tom, že by urobila kopec lepších áut s lepším motorom?! Preto žiadna súdna firma nebude rýpať peniaze do ZLÉHO motora... Marketing je sviňa.
Ale RX8 by som teda po tomto nechcel. Max. si požičať, zaplatiť si, povoziť a rýchlo od nej preč. Za tie peniaze by sa už usmieval Porsche Cayman 2,7...
18.10.2009 | 11:39:40 | ľuboš Reagovat
A co by si asi tak čekal? Za 20tis. km si měl olej měnit už 2x tak se memůžeš divit že ti olej zřídne a auto ho žere máš štěstí žes nezničil motor...
17.10.2009 | 22:47:09 | Deimos Reagovat