Rok výroby:2010Typ motoru:3500Stav km při koupi:4 kmStav km nyní:10 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:15. 5. 2011
Předchozí auto: Od Dacie po Wartburg asi 10 značek a 15 vozů
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Ne
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor 6ti válec do V benzin. A to záměrně. Jde o klasický motor bez přeplňování, tedy atmosférický. Vyhoněné nízkoobjemové motory se velkoobjemovému, podstatně jednoduššímu a méně poruchovému, nikdy nevyrovnají. Výkonný vůz, 215 kW s rozumnou spotřebou. Při jízdě dle předpisů průměrná spotřeba do 8,5 l benzinu na 100 km. Ve městě samozřejně podstatně více. Je to ale vůz na delší cestování, nikoli popojíždění v dopravní zácpě. Převodovka automat 7 st. vpřed a 2 vzad s vestavěnou logikou. Přizpůsobí se stylu jízdy. Možno přepnout na sportovní režim. Lze řadit i pádly pod volantem. Po delší klidné jízdě při tvrdém sešpápnutí akcelerátoru chvíli váhá, pak se přizpůsobí a řadí rychle. Podvozek oproti předchozímu E typu tvrdší i na kolech 16". Stabilita výborná. Karoserie se mi velmi líbí, přeferuji hranatější tvary. Volil jsem vůz s co nejmenším množstvím elektroniky, přesto je jí nadbytek. Např. vestavěný počítač vše hlídá, rádio lze bez problémů spárovat s telefonem, samozřjmě tempomat atd. Parkovací asistent hlídá oba konce vozu i boky. Sedadla jsou pro mne méně pohodlná, než např. v předchozím voze Superb. Manželka si je nemůže vynachválit. Je to individuální. Vůz pořízen v zimě. Protože ale letošní zima byla značně nepříjemná, jezdil jsem raději SUV než MB E. Výtky a nepříjemnosti: Na vůz lze použít prakticky jen riginální doplňky. Např. pro hydraulický hever je si nutno vyrobit dřevěnou redukci pro osazení v prahu vozu. Osazení je speciálně tvarované a okolí je oplechované hliníkovým prahem. Dodávaný hever je nepoužitelný, smeká se. Patrně MB nepředpokládají jeho použití. Bezpečnostní rouby na kola opět jen originál. Ostatní mají jiný kužel. Alu disky pro zimní pneu jsem pořídil DEZENT, tam opět jiné šrouby. Ty jsou ale dodány s disky. Hlídač bdělosti řidiče spustí poplach při delší pravidelné jízdě na tempomat po dálnici s minimálním pohybem volantu. Domnívá se že usínáte. Závěrem velká spokojenost.
Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz E