Rok výroby:1999Typ motoru:Stav km při koupi:230 000 kmStav km nyní:290 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?18 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:13 l/100 kmVloženo:19. 7. 2017
robustnost vzhled pohodlí dostupnost náhradních dílů servisní náklady
Slabé stránky
náchylnost ke korozi ovládání stahování oken - ergonomie
Závady a opravy na autě
Viskospojka chlazení Zadní pružiny čidlo bočního zrychlení palivová pumpa modul stahování oken (stačilo rozebrat a vyčistit) čepy a silentbloky řízení brzdový spínač
koroze
Hodnocení a zkušenosti s autem
W 163 - první generace ML. Pro mě historicky splněný sen. Tohle auto není vyloženě pro závodníky - 3,2 benzín je tak akorát, pro vyloženě dynamickou jízdu je určitě lepší sáhnout po 430 nebo po verzi AMG. S autem se dá jet samozřejmě i relativně rychle, ale rychlost nad 180 mu prostě nesedí. Spotřeba je kolem 13 litrů, což ovšem při takhle těžkém autě a permanentním náhonu na všechny 4 kola je normál - s tím je nutno dopředu počítat. Pokud by někdo provedl přestavbu na plyn, tak by náklady šly k polovině, ale tohle je věc, které nefandím, takže jsem plyn nechal pro náš kotel doma a do auta lil jen to, co tam patří :-). Když vezmu design - je to starší auto, ale mě se pořád líbí. Neurazí, nepůsobí okázale, přesto potěší. Vevnitř je to o trochu horší. Zatímco z mercedesů jsme byli zvyklí vídat ušlechtilá dřeva a hezké, rozmanité materiály, tak zde je to záplava méně ušlechtilého plastu. Nicméně - nic v něm ani po těch letech nevrzalo, neskřípalo a nedrnčelo, jako je tomu například u Superbu, se kterým jezdím nyní. Prostor je tak akorát, sedíte pěkně vyvýšeně nad silnicí, sedadla jsou pohodlná. Kůže opravdu celkem dost vydrží - nic nebylo prodřené ani ošoupané. Odhlučnění od motoru a okolních šumů bylo dobré. Automat řadil v pořádku, bez kopanců či škubání, i když v porovnání s dnešními převodovkami byl samozřejmě o něco pomalejší. Ovládání oken je na středovém tunelu - není to úplně pohodlné - přeci jen na dveřích by to bylo víc při ruce. Díky umístění je modul náchylný na zanesení. Pokud si tohle auto koupíte, tak Vaším hlavním nepřítelem nebude servis - tam moc nepobudete, ale budete se muset vypořádat s korozí. Dříve nebo později určitě. U mě začínaly kvést lemy blatníků, spodky dveří a kapota u masky. Velkou výhodou je oproti konkurentům (XC90 či X5) otevírání pátých dveří v jednom kuse - neušpiníte se o hranu spodní poloviny dveří. Z uživatelského hlediska je trochu otrava umístění rezervy pod autem, takže když píchnete, dvojnásobné špíně se nevyhnete. Když vezmeme image - kdo v tomhle autě chce honit vodu, bude dnes působit přinejmenším úsměvně. Toto auto si koupíte pro radost, pro pocit, že projedete lehčí terén bez zádrhelů ( samozřejmě off -road v něm nehledejte). Auto mi celou dobu dělalo radost a užil jsem si s ním každý kilometr Z hlediska servisu - díly jsou dobře dostupné - jak v originálu, tak vrakoviště či druhovýroba. Na internetu je spousta fór, kde je možné se o těchto autech dost dozvědět.
Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz ML 320