Rok výroby:2005Typ motoru:2,2 TdiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:25 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:2. 11. 2005
Předchozí zkušenost MB VITO 2,3TD r. 1999 automat - líné, ale spolehlivé auto. Závady v elektronice a velká koroze, permanentně nefunkční ruční brzda. Spotřeba 10litrů mimo město, cca 11-12l i více kombinovaná. Ale obrovská už. hodnota a celkově spokojenost až na tu korozi. Nyní po dlouhém rozhodování a porovnávání konkurence opět zvítězil Mercedes, takže 1/2roku MB VIANO 2,2 110kw opět v automatu, 6 míst v kůži. Najeto 260tisíc. R.v. 2003, tedy úplně první verze w639. Dovoz a servis Německo, vepředu snížené tlumiče, v zatáčkách sedí jako přibitý, avšak nezatížený na nerovnostech poskakuje jako fotbalový míč (vzadu vzduchové měchy), při větším zatížení už sedí výborně, avšak je znatelné snížení účinnosti brzd. Průchodnost terénem o dost horší než u předchozího Vita. Bude nutný servis klimy, vepředu hučí ložisko, svítí kontrolka brzd a ruční brzda opět téměř nefunkční. Jinak zatím naprostá spokojenost, velmi mne překvapil výkon motoru a hlavně spotřeba, při dodržování předpisů a lehké noze na delších jízdách kolem 7,5litru při celkovém průměru 75km/h, což je paráda a hodně mě to překvapilo. Město zatím 10-11litrů/100, taky dobré. Spotřeba dle počítače koresponduje se skutečností. Zatím najeto 5000km. Komfort v autě úžasný. Jediné z čeho mám obavy je hniloba karosérie, sice je to ošetřeno, ale leze to pomalu ven (dveře, prahy, zadní blatníky, přední jsou plastové, jak jsem zjistil). Uvidíme, počítalo se stím. Ale myslím, že za ty peníze co jsem měl možnost porovnat s jinými dodávkami, zatím velmi dobrá volba, úžasné pohodlí a svezení. Kdo je ochoten se smířit s nadměrnou korozí kastle, je to super dodávka minimálně o třídu převyšující ostatní a za sebe určitě doporučuji.
MB VIANO nebo MULTIVAN ??? . Co se týká mého předešlého vozu T4, byl jsem nad míru spokojen s kvalitou, ale horší to bylo s komfortem ( v zásadě spokojen). Moc jsem se těšil tedy na nového Multivana. Když jsem ho přebíral byl jsem spokojen cca. prvních 5tis.Km, pak nastaly problémy. Takto to pokračovalo až do 190tis. dále už jsem to nevydržel a krabici prodal. Není přeci možné, abych neujel od / do výměny oleje bez nějakého problému. Nejvíc mě zarážel fakt že pokaždé se pokazilo něco jiného. Např. kvůli reklamaci žhavení jsem musel navštívit autoriz. servis 3x, neboť na záruku není možné vyměnit všechny žhaviče najednou.Dále nevím kam chodíte na spotřebu, já měl problém jezdit pod 10,5l ( 128Kw ) a co se týká řízení, jet s tím autem nad 140Km/h znamenalo přetahovat se z volantem a držet ho křečovitě obouma rukama. Můj názor berte jako objektivní a nevycházím jen z mé zkušenosti, ale i z okruhu známých, kteří si taky čekali krok dopředu a né nekonečnou pokladničku. Co do třídy tu jsem neopustil jen značku a teď můžu zodpovědně říct že MB VIANO má o sto procent navrch jak po stránce komfortu a jízdních vlastností ale také pro mě zásadní spolehlivostí !!!, Netvrdím že jsem zastáncem MB, ale už se konečně nebojím jet s rodinou na dovolenou, abych se bál zda dojedu.
Ahoj lidi. Krátce, mám již třetí Vito-Viano a musím říci, že jsem velice spokojený. Je to komfortní, spolehlivý vůz. Jediná muška je zadní pohon na sněhu při prázném kufru, při rozjezdu to chce mít lehkou nohu jinak hrabete při každém rozjezdu i několik metrů. Velice kvalitní je elektronika vozu, která mne na sněhu-námraze již několikrát zachránila před smykem. Výtečné jsou i brzdy. Jinak jsem nadšený z motoru, mám 2,2cm2(110kW), ten po rozjezdu dělá z auta jak já říkám závodní vůz. Výborná je spotřeba vozu, která odpovídá tabulkám výrobce(i nižší !!!), a to je co říct! Problémy s provedením N1 je možnou řešit šikovným servisem, např.na tel.602 104 321 a máte super auto!!! Šťastnou cestu ve Vianu či Vitu všem, Jirka
Přátelé a kamarádi. Všem díky za Vaše připomínky a názory. Ve firmě dlouhodobě používáme dodávky. Máme TOYOTU HIACE (320.000 km) MB VITO 115 (190.000) nově velkého TRANZITA (30.000).. malá auta nepočítám.. jezdím s kdečím, občas musím rozvážet zakázky, tak podle velikosti musím skočit do toho či do onoho. Po práci jsem jezdil s voyagerem (mám větší rodinku).. to předesílám k úvaze o korektnosti mého názoru.. K věci.. Dlouhodobě největším držákem je právě toyota.. nikdy se s ní nic nestalo, údržba avýmněny byly levné ...a máme extrémně dobrou zkušenost se servisem a importérem, kdy kolem 90.000 km začala převodovka jinak zvučet...servis (SOKOLOV) vyčkal, zda se opravdu nejedná o subjektivní názor a po dohodě s importérem v 99.000 provedl demontáž, kontrolu a sborku převodovky .. cena 0 s tím, že nic není tk drahé, jako dobrá pověst (slyšel jsem vyjádření importéra na sluchátku sevisního technika!!!).. OSTATNÍ BY SE MOHLI UČIT.. ale nevím jak je to teď... fakt do servisu nejezdíme.. MB VITO je ve svých kilometrech o poznání tišší, než ona toyota.. také s ním nejezdíme k oficiálnímu servisu a náš mechanik nás zapřísahává, ať jej nedáváme pryč, protože ty nové nám nebude umět opravit. Faktem, je že ceny dílů jsou o dost dražší, daleko více rezne a například zámky ve dveřích odchází postupně již od 150.000.. jako dělník je lepší toyota, pro řidiče je pohodlnější vito.. jsem zklamán z forda transit... sice parádně táhne motor, je líbivý... a to je asi tak všechno... v rízení cvaká tisícihran, který v servisu pouze vyplňují mazivem, aby to chvilku necvakalo..Je to na reklamační řízení a jsem zvědav na servis!! Spojka pouští brutálně.. není problém poskočit a chcípnout.. podotýkám, že skáču z vozu do vozu, ale tady je spojka fakt blbě (= poznámka pro ty, kteří si myslí že neumím jezdit).. No a k VIANU...konečně... pro neustálé poruchy a ceny oprav na voygeru jsme je musel dát pryč.. koupil jsem za 700.000 a prodal skutečně v pořádku po opravách za 100.000... TAK TEDY TO UŽ NIKDY!! proto jsem se rozhodoval o větším voze ...mezi VW a mezi MB.. francouze a taliány jsem nějak nechtěl (sorry, osobní pocit).. Kolega v ten moment rovněž řešil tu samou situaci.. rozhodl se pro MULTIVANA a 4motion.. bohužem u nich to nejde s automatem a již mu to vadí... jinak je spokojen.. Já si bral VIANO se 150 koňmi, 4matica s automatem a v kůži... no palba... sice jsem sčesal opce kolem audo apodobně, ale stejně je to drahé.. mám prd najeto (3.000 km), takže se jen modlím, aby se nevyplnily náhledy škarohlídů ohledně poruch a servisu (přátelé v Německu jsou obdobného názoru jako recenzenti u nás!!).. A k porovnání MULTIVANA a VIANA... jiná cena = lepší pro VW o cca 20 -25% kdyby měl být tak vybavený jako VIANO (jako že nemůže!!).. U VW mají prohozeny komponenty na středovém panelu..ovládání a odezírání audia (např.navigace), je v lepší pozici nahoře, a tak řidič nemusí sklánět zrak k řadičce, ale jen sklouzne k přístrojovce. U VIANA je to o 20-30 cm níže.. takže já bych to raději viděl jako u VW. Dále. Souhlasím s názorem, že plastovost zadních dílů sedaček u VIANA je děsná. Nicméně jel jsem první jízdu tak cca 650 km v tahu, a přes původní rozpaky s vyšší tuhostí sedáků musím kvitovat, že to štuttgarští neprovedli zas tak nejhůř.. Velmi se mi osvědčil tempomat, který má zároveň limitér rychlosti (nechci rozepisovat, zasvěcení MB to ví, jinde jsem to neviděl a mně to vyhovuje a používám to).. výhodou VIANA je, že má více kastlí... jak krátký kompakt, tak nejběžnější L (to již je větší jak standardní VW) a nemluvím o LX... na druhou stranu to přináší horší manévrovatelnost a jsem rád za senzory (i když fakt s dodávkami jezdím). K motoru zatím nic, protože se rozbíhá, ale půjčil jsem si od prodejce na cca 250 km onen 3litr... pánové!!! to je frkot!!! dojem z hodně dobrého osobáku a zatlačení do sedačky i v tom automatu... apropó, rozjezd v mé 4 kolce je zpožděný a i řazení automatu bych předpokládal dřívější. Usuzuji s max. krouťáku při cca 3200 a automat řadí až kolem 4000 (no jak kdy... když malinko uberu plyn tak si přehodí dříve)... ještě k palubnímu počítači... výborné vlastnosti (zdá se mi) auto myslí za mne, zapíná světla, vypíná vnitřní osvětlení...sami jak si naprogramujete a nemusí se dokupovat žádné vychytávky a relátka.. já trumpeta standardně platil za nerozvícená světla, ale tady mne to nemůže potkat... a nic se nedokupuje.. bylo to v ceně (snad ne paketu??.. to by mě na MB mrzelo!! za ty prachy!!).. A ZÁVĚREM... ÚPLNĚ NEJHORŠÍ na všech vozidlech je český zákonodárce!!! Naše nařízení ohledně N1 je OPRAVDU z říše snů!!! VIANO je NEPOUŽITELNÉ jako vozidlo pro 7 pasažerů a náklad. Fakt to nejde!!! A u VW mého kolegy jakbysmet! K rozdílu mezi VW a VIANEM podstatný postřeh. Alespoň u mne je otypováno na 7 (mám 2+2+3) a to u VW nelze v MULTIVANU v žádném případě (má 2+1+3 = maximum!!).. NYNÍ JEN K VIANU...přepažka je k zlosti, OPRAVDU SE TAM vejde jen nejnutnější (žádná)bagáž, v podlaze v multifunkčních kolejnicích jsou vlepeny speciální čepy, které brání volnému přehazování a posouvání sedadel (u VW rovněž!!). Ono to fakt nejde používat... nemůžete dát trojlavici dopředu a křesla dozadu!!.. Vyndání sedaček (případně otočení pro konferenci) je nadlický úkol, protože nejsou dostupné vhodné pozice pro překlopení sedáků a jejich odjištění!!! TATO VĚC MĚ TOTÁLNĚ NAŠTVALA!!! --- VSUVKA POLITICKÉHO CHARAKTERU. V Německu si inženýři lámali hlavy a my draze platili použitelnost, aby vozidlo bylo opravdu multifunkční. Ale v Čechách (JINDE NE!!! ani v Rusku!!) si zákonodárce naloboval (spekuluji) jakýsi desátek v podobě dividend z metalexu na výrobu schválených zádržných systémů (pevných přepážek). Kdo mi umí vysvětlit, že se nejedná o zvrácenost v N1 podmínkách pro odečitatelnou DPH v ceně asi tak 20.000 Kč při teoretické výrobní ceně přepážek cca 3.500,-... ?? A to u kdejakého importéra a výrobce automobilu (např. cayenne je v N1 fakticky šílený). POLITICI..CHYŤTE SE ZA NOS... to nemá s dopravou a bezpečností nic společného.. Jen z nás vytloukáte prachy!! Při tom vám stejně nikam s prachama neutečeme. My ne. A Viktor, Radovan nebo třeba Tomáš jsou již dávno pa. Zisky a daně z nich vám dříve nebo později přihlásíme a odvedeme --- KONEC POLITICKÉ VSUVKY A AGITKY :o).. No a k vlastní bezpečnosti u MB a přepážce proti posunutí nákladu a ochrany cestujících. Zrovna u MB je vyvinut systém flexibilní sítě, která zachytí při nehodě posouvající se náklad a nepochybuji, že obstála v bezpečnostním testu (u MB to očekávám apriori... no i když losí test u ÁČKA..?!?!). Takže závěrem chci každého upozornit (prodejci vám to odhalí až při předávání.. chichichi), že je jedno jakou si koupíte značku vozidla, ale pekelně si rozmyslete, jak chcete auto používat. Nechcete-li porušit zákon, tak u VIANA dostanete více prostoru pro pasažéry a luxusní obývaček s mizerným kufrem (L provedení). U MULTIVANU vás může jet jen 6, ale máte o krapínek větší kufr.. Motorizace, převodovky a pohony jsou věcí individuálních jízdních potřeb a nepřekrývají se.
Viano se v třílitru vyrábí a i u nás prodává. 3.0 V6 CDI 150kW/204 koní a to pouze s pětistupňovou automatickou převodovkou.Tato verze bohužel nemůže být 4x4, takže v zimě nastává klasický problém se zadním pohonem kol při voze obsazeném například jen řidičem a spolujezdcem.Na horách, anebo na neschrnuté sněhové břečce to je zážitek. Ale ta síla motoru na dálnici!Verze 4x4 může mít maximálně 150k a to už je lepší VW Multivan, nebo Caravelle, podle potřeby sedadel a luxusu,které mají 174k. VW však neumí kombinovat automat s pohonem všech kol, takže je třeba si vybrat jedno, nebo druhé.Výhodou tam je pohon předních kol, takže 4x4 vlastně ani není potřeba.VW je kvalitnější, ale MB má lepší image, u osmimístné verze možnost posouvání sedadel po kolejnicích, samostatné nastavování opěradel zadních sedadel v obou řadách, na jejich obou koncích loketní opěrky, možnost otočit i třímístnou lavici do protisměru, takže proti sobě sedí 6 osob jako v salónku a k tomu je možnost otočení i sedadel řidiče a spolujezdce.To Caravelle neumí.Multivan ano, ale jen pro 7 osob.Sedadlo řidiče a spolujezdce muže být u MB elektricky ovládané.To u VW také nejde.Takže fakt těžká volba...
VIANO 3,0 V6 CDI, 150kW, TREND,automat, r.v.11/2006 - najeto 22.000 km, spotřeba: město(Brno) 12, mimo město 9, dlouhodobě 10 l/100km, bezporuchový, úsporný a tichý provoz dieselu (oproti VW a MB 115), spokojenost. Zásluhu na dobrých jízdních vlastnostech má zadní náhon a pneu 225/55R17. Na zimních kolech 195/65R16 jsou jízdní vlastnosti o poznání horší. Tahám vlek s hmotností 2 tuny. Měl jsem možnost používat MB Vito115 - nesrovnatelně motoricky horší a do toho bych určitě nešel.
Pro - "blaazni" Drž se v klidu a nohy do tepla. 2 miliony zhruba. Má vzduch pérování, PC s mobilním připojením, navigaci atd. atd. Jsou i věci které třeba tvůj traktor nemá :-)
hahahaaaaa tak ty si inaac vymyslaaass..:D....2 000 000Kc???...aa to co si kupoval aj s kridlami ked to bolo take drahee??...sam mam viano v plnej vybave silny motor aa nic mu nechybaa a stalo 1 777 000..:D...toto nemam rad nemas na to auto tak pekne poohovaras!!!!
Mám MB Sprinter DOKA valník r.v. 1998, každý den mu klepu na hvězdu. Dělník a bez poruchy. MB C 200 K r.v. 2001 najeto 197000 km bez problému. Olej, destičky filtry 1x brzd. kotouče. MB VITO 110 r.v. 2000 - najeto 120000 bez jediného problému, standartní údržba. MB VIANO r.v. 2004 110kW automat najeto 93000 km bez potíží, čeká výměna kotoučů a destiček - původní. MB VITO 110 kW 4x4 nové bez potíží. MB ML 270 2 x servis ASSYST 1X zadní destičky. Auta s hvězdou mi fungují bez potíží a vím, o čem píšu. Výborně mi jako služební auta slouží i FIAT Punto Van. Záleží zřejmě od kusu. Přeju Vám ať Vás Vaše Viano přestane zlobit. Nashle.
Mám známého, který pracoval 5 let v servisu Mercedes jako automechanik se zaměřením na autoelektriku. To že se Mercedesy hodně sypou, je zcela běžné. Navíc jsou dražší modely strašně přecpané elektronikou, která dělá další zbytečné problémy a zároveň předražuje následnou opravu. Takže hodně štěstí do dalších kilometrů a pevné nervy.
Mockrát děkuji za Vaše vyjádření ke kvalitě vozu. V současné době řeším problém nákupu vozu pro firmu a podobných zkušeností jsem zanznamenal více. Mám zoufalé zkušenosti s importním zastoupením firem VW a Mercedes. K tomu je však nutné přihlédnout k faktu, že se v konkrétním případě určitého modelu vozu může jednat o vyloženě nepovedený vůz. Dále je však problém v postoji importára, jak řeší problém. V případě VW je to zoufalost, v případě Mercedes je to arogance a šílená kvalita servisu. Pokud to shrnu, kvalita vozu je abslutně na straně VW a problém je v tom, jaké kdo bude mít štěstí s provedením konkrétního vozu. Konkrétní zkušenost s postojem Importéra VW je však zoufalá.
Obešel jsem se svým vozem Mercedes Sprinter všechny dostupné pražské servisy a ve snaze najít nějaký, který by skutečně udržel náš vůz v dobrém stavu. Neustále jsem opakoval tyto chyby. Je třeba si uvědomit, že pokud nějaký mechanik něco umí, nebude se nechávat zaměstnat a bude pracovat soukromně. V případě autorizovaného servisu je to tak, že pokud firma neuhlídá zaměstnance, tak se o kvalitě práce nedá vůbec hovořit. Je možné, že ve zmíněných firmách nastaly změny, byli vyměněni předávací technici, mechanici, to již ale nedokážu hodnotit, neboť mimo záruční servis mne do autorizovaného servisu Mercedes již nikdo nedostane.
Mistr tesař? To platilo před 20-ti lety, když měl někdo Mercedesa to byl ale držák... ale dneska to s nima jde od 10 k 5. Už to zdaleka není co to bývalo. P.S. VELKÝMA PÍSMENAMA BEZ DŮVODU PÍŠOU POUZE KŘUPANI, promiň, ale je to tak.
Komentáře uživatelů k recenzi Mercedes-Benz Viano
MB VIANO automat 110kw ambiente
Předchozí zkušenost MB VITO 2,3TD r. 1999 automat - líné, ale spolehlivé auto. Závady v elektronice a velká koroze, permanentně nefunkční ruční brzda. Spotřeba 10litrů mimo město, cca 11-12l i více kombinovaná. Ale obrovská už. hodnota a celkově spokojenost až na tu korozi. Nyní po dlouhém rozhodování a porovnávání konkurence opět zvítězil Mercedes, takže 1/2roku MB VIANO 2,2 110kw opět v automatu, 6 míst v kůži. Najeto 260tisíc. R.v. 2003, tedy úplně první verze w639. Dovoz a servis Německo, vepředu snížené tlumiče, v zatáčkách sedí jako přibitý, avšak nezatížený na nerovnostech poskakuje jako fotbalový míč (vzadu vzduchové měchy), při větším zatížení už sedí výborně, avšak je znatelné snížení účinnosti brzd. Průchodnost terénem o dost horší než u předchozího Vita. Bude nutný servis klimy, vepředu hučí ložisko, svítí kontrolka brzd a ruční brzda opět téměř nefunkční. Jinak zatím naprostá spokojenost, velmi mne překvapil výkon motoru a hlavně spotřeba, při dodržování předpisů a lehké noze na delších jízdách kolem 7,5litru při celkovém průměru 75km/h, což je paráda a hodně mě to překvapilo. Město zatím 10-11litrů/100, taky dobré. Spotřeba dle počítače koresponduje se skutečností. Zatím najeto 5000km. Komfort v autě úžasný. Jediné z čeho mám obavy je hniloba karosérie, sice je to ošetřeno, ale leze to pomalu ven (dveře, prahy, zadní blatníky, přední jsou plastové, jak jsem zjistil). Uvidíme, počítalo se stím. Ale myslím, že za ty peníze co jsem měl možnost porovnat s jinými dodávkami, zatím velmi dobrá volba, úžasné pohodlí a svezení. Kdo je ochoten se smířit s nadměrnou korozí kastle, je to super dodávka minimálně o třídu převyšující ostatní a za sebe určitě doporučuji.
18.08.2015 | 00:19:55 | Leban | 78.80.62.* Reagovat
Osobní zkušenost
MB VIANO nebo MULTIVAN ??? . Co se týká mého předešlého vozu T4, byl jsem nad míru spokojen s kvalitou, ale horší to bylo s komfortem ( v zásadě spokojen). Moc jsem se těšil tedy na nového Multivana. Když jsem ho přebíral byl jsem spokojen cca. prvních 5tis.Km, pak nastaly problémy. Takto to pokračovalo až do 190tis. dále už jsem to nevydržel a krabici prodal. Není přeci možné, abych neujel od / do výměny oleje bez nějakého problému. Nejvíc mě zarážel fakt že pokaždé se pokazilo něco jiného. Např. kvůli reklamaci žhavení jsem musel navštívit autoriz. servis 3x, neboť na záruku není možné vyměnit všechny žhaviče najednou.Dále nevím kam chodíte na spotřebu, já měl problém jezdit pod 10,5l ( 128Kw ) a co se týká řízení, jet s tím autem nad 140Km/h znamenalo přetahovat se z volantem a držet ho křečovitě obouma rukama. Můj názor berte jako objektivní a nevycházím jen z mé zkušenosti, ale i z okruhu známých, kteří si taky čekali krok dopředu a né nekonečnou pokladničku. Co do třídy tu jsem neopustil jen značku a teď můžu zodpovědně říct že MB VIANO má o sto procent navrch jak po stránce komfortu a jízdních vlastností ale také pro mě zásadní spolehlivostí !!!, Netvrdím že jsem zastáncem MB, ale už se konečně nebojím jet s rodinou na dovolenou, abych se bál zda dojedu.
23.06.2009 | 12:59:09 | Standa Reagovat
Rada zájemcům o Viano
Ahoj lidi.
Krátce, mám již třetí Vito-Viano a musím říci, že jsem velice spokojený. Je to komfortní, spolehlivý vůz. Jediná muška je zadní pohon na sněhu při prázném kufru, při rozjezdu to chce mít lehkou nohu jinak hrabete při každém rozjezdu i několik metrů. Velice kvalitní je elektronika vozu, která mne na sněhu-námraze již několikrát zachránila před smykem. Výtečné jsou i brzdy. Jinak jsem nadšený z motoru, mám 2,2cm2(110kW), ten po rozjezdu dělá z auta jak já říkám závodní vůz. Výborná je spotřeba vozu, která odpovídá tabulkám výrobce(i nižší !!!), a to je co říct! Problémy s provedením N1 je možnou řešit šikovným servisem, např.na tel.602 104 321 a máte super auto!!! Šťastnou cestu ve Vianu či Vitu všem, Jirka
08.06.2008 | 16:07:17 | Jirka Reagovat
Šel jsem do toho
Přátelé a kamarádi. Všem díky za Vaše připomínky a názory. Ve firmě dlouhodobě používáme dodávky. Máme TOYOTU HIACE (320.000 km) MB VITO 115 (190.000) nově velkého TRANZITA (30.000).. malá auta nepočítám.. jezdím s kdečím, občas musím rozvážet zakázky, tak podle velikosti musím skočit do toho či do onoho. Po práci jsem jezdil s voyagerem (mám větší rodinku).. to předesílám k úvaze o korektnosti mého názoru.. K věci.. Dlouhodobě největším držákem je právě toyota.. nikdy se s ní nic nestalo, údržba avýmněny byly levné ...a máme extrémně dobrou zkušenost se servisem a importérem, kdy kolem 90.000 km začala převodovka jinak zvučet...servis (SOKOLOV) vyčkal, zda se opravdu nejedná o subjektivní názor a po dohodě s importérem v 99.000 provedl demontáž, kontrolu a sborku převodovky .. cena 0 s tím, že nic není tk drahé, jako dobrá pověst (slyšel jsem vyjádření importéra na sluchátku sevisního technika!!!).. OSTATNÍ BY SE MOHLI UČIT.. ale nevím jak je to teď... fakt do servisu nejezdíme.. MB VITO je ve svých kilometrech o poznání tišší, než ona toyota.. také s ním nejezdíme k oficiálnímu servisu a náš mechanik nás zapřísahává, ať jej nedáváme pryč, protože ty nové nám nebude umět opravit. Faktem, je že ceny dílů jsou o dost dražší, daleko více rezne a například zámky ve dveřích odchází postupně již od 150.000.. jako dělník je lepší toyota, pro řidiče je pohodlnější vito.. jsem zklamán z forda transit... sice parádně táhne motor, je líbivý... a to je asi tak všechno... v rízení cvaká tisícihran, který v servisu pouze vyplňují mazivem, aby to chvilku necvakalo..Je to na reklamační řízení a jsem zvědav na servis!! Spojka pouští brutálně.. není problém poskočit a chcípnout.. podotýkám, že skáču z vozu do vozu, ale tady je spojka fakt blbě (= poznámka pro ty, kteří si myslí že neumím jezdit).. No a k VIANU...konečně... pro neustálé poruchy a ceny oprav na voygeru jsme je musel dát pryč.. koupil jsem za 700.000 a prodal skutečně v pořádku po opravách za 100.000... TAK TEDY TO UŽ NIKDY!! proto jsem se rozhodoval o větším voze ...mezi VW a mezi MB.. francouze a taliány jsem nějak nechtěl (sorry, osobní pocit).. Kolega v ten moment rovněž řešil tu samou situaci.. rozhodl se pro MULTIVANA a 4motion.. bohužem u nich to nejde s automatem a již mu to vadí... jinak je spokojen.. Já si bral VIANO se 150 koňmi, 4matica s automatem a v kůži... no palba... sice jsem sčesal opce kolem audo apodobně, ale stejně je to drahé.. mám prd najeto (3.000 km), takže se jen modlím, aby se nevyplnily náhledy škarohlídů ohledně poruch a servisu (přátelé v Německu jsou obdobného názoru jako recenzenti u nás!!).. A k porovnání MULTIVANA a VIANA... jiná cena = lepší pro VW o cca 20 -25% kdyby měl být tak vybavený jako VIANO (jako že nemůže!!).. U VW mají prohozeny komponenty na středovém panelu..ovládání a odezírání audia (např.navigace), je v lepší pozici nahoře, a tak řidič nemusí sklánět zrak k řadičce, ale jen sklouzne k přístrojovce. U VIANA je to o 20-30 cm níže.. takže já bych to raději viděl jako u VW. Dále. Souhlasím s názorem, že plastovost zadních dílů sedaček u VIANA je děsná. Nicméně jel jsem první jízdu tak cca 650 km v tahu, a přes původní rozpaky s vyšší tuhostí sedáků musím kvitovat, že to štuttgarští neprovedli zas tak nejhůř.. Velmi se mi osvědčil tempomat, který má zároveň limitér rychlosti (nechci rozepisovat, zasvěcení MB to ví, jinde jsem to neviděl a mně to vyhovuje a používám to).. výhodou VIANA je, že má více kastlí... jak krátký kompakt, tak nejběžnější L (to již je větší jak standardní VW) a nemluvím o LX... na druhou stranu to přináší horší manévrovatelnost a jsem rád za senzory (i když fakt s dodávkami jezdím). K motoru zatím nic, protože se rozbíhá, ale půjčil jsem si od prodejce na cca 250 km onen 3litr... pánové!!! to je frkot!!! dojem z hodně dobrého osobáku a zatlačení do sedačky i v tom automatu... apropó, rozjezd v mé 4 kolce je zpožděný a i řazení automatu bych předpokládal dřívější. Usuzuji s max. krouťáku při cca 3200 a automat řadí až kolem 4000 (no jak kdy... když malinko uberu plyn tak si přehodí dříve)... ještě k palubnímu počítači... výborné vlastnosti (zdá se mi) auto myslí za mne, zapíná světla, vypíná vnitřní osvětlení...sami jak si naprogramujete a nemusí se dokupovat žádné vychytávky a relátka.. já trumpeta standardně platil za nerozvícená světla, ale tady mne to nemůže potkat... a nic se nedokupuje.. bylo to v ceně (snad ne paketu??.. to by mě na MB mrzelo!! za ty prachy!!).. A ZÁVĚREM... ÚPLNĚ NEJHORŠÍ na všech vozidlech je český zákonodárce!!! Naše nařízení ohledně N1 je OPRAVDU z říše snů!!! VIANO je NEPOUŽITELNÉ jako vozidlo pro 7 pasažerů a náklad. Fakt to nejde!!! A u VW mého kolegy jakbysmet! K rozdílu mezi VW a VIANEM podstatný postřeh. Alespoň u mne je otypováno na 7 (mám 2+2+3) a to u VW nelze v MULTIVANU v žádném případě (má 2+1+3 = maximum!!).. NYNÍ JEN K VIANU...přepažka je k zlosti, OPRAVDU SE TAM vejde jen nejnutnější (žádná)bagáž, v podlaze v multifunkčních kolejnicích jsou vlepeny speciální čepy, které brání volnému přehazování a posouvání sedadel (u VW rovněž!!). Ono to fakt nejde používat... nemůžete dát trojlavici dopředu a křesla dozadu!!.. Vyndání sedaček (případně otočení pro konferenci) je nadlický úkol, protože nejsou dostupné vhodné pozice pro překlopení sedáků a jejich odjištění!!! TATO VĚC MĚ TOTÁLNĚ NAŠTVALA!!!
--- VSUVKA POLITICKÉHO CHARAKTERU. V Německu si inženýři lámali hlavy a my draze platili použitelnost, aby vozidlo bylo opravdu multifunkční. Ale v Čechách (JINDE NE!!! ani v Rusku!!) si zákonodárce naloboval (spekuluji) jakýsi desátek v podobě dividend z metalexu na výrobu schválených zádržných systémů (pevných přepážek). Kdo mi umí vysvětlit, že se nejedná o zvrácenost v N1 podmínkách pro odečitatelnou DPH v ceně asi tak 20.000 Kč při teoretické výrobní ceně přepážek cca 3.500,-... ?? A to u kdejakého importéra a výrobce automobilu (např. cayenne je v N1 fakticky šílený). POLITICI..CHYŤTE SE ZA NOS... to nemá s dopravou a bezpečností nic společného.. Jen z nás vytloukáte prachy!! Při tom vám stejně nikam s prachama neutečeme. My ne. A Viktor, Radovan nebo třeba Tomáš jsou již dávno pa. Zisky a daně z nich vám dříve nebo později přihlásíme a odvedeme --- KONEC POLITICKÉ VSUVKY A AGITKY :o)..
No a k vlastní bezpečnosti u MB a přepážce proti posunutí nákladu a ochrany cestujících. Zrovna u MB je vyvinut systém flexibilní sítě, která zachytí při nehodě posouvající se náklad a nepochybuji, že obstála v bezpečnostním testu (u MB to očekávám apriori... no i když losí test u ÁČKA..?!?!).
Takže závěrem chci každého upozornit (prodejci vám to odhalí až při předávání.. chichichi), že je jedno jakou si koupíte značku vozidla, ale pekelně si rozmyslete, jak chcete auto používat. Nechcete-li porušit zákon, tak u VIANA dostanete více prostoru pro pasažéry a luxusní obývaček s mizerným kufrem (L provedení). U MULTIVANU vás může jet jen 6, ale máte o krapínek větší kufr.. Motorizace, převodovky a pohony jsou věcí individuálních jízdních potřeb a nepřekrývají se.
23.03.2008 | 11:36:19 | petrušek Reagovat
Nejsilnější Mikrobus
Viano se v třílitru vyrábí a i u nás prodává. 3.0 V6 CDI 150kW/204 koní a to pouze s pětistupňovou automatickou převodovkou.Tato verze bohužel nemůže být 4x4, takže v zimě nastává klasický problém se zadním pohonem kol při voze obsazeném například jen řidičem a spolujezdcem.Na horách, anebo na neschrnuté sněhové břečce to je zážitek. Ale ta síla motoru na dálnici!Verze 4x4 může mít maximálně 150k a to už je lepší VW Multivan, nebo Caravelle, podle potřeby sedadel a luxusu,které mají 174k. VW však neumí kombinovat automat s pohonem všech kol, takže je třeba si vybrat jedno, nebo druhé.Výhodou tam je pohon předních kol, takže 4x4 vlastně ani není potřeba.VW je kvalitnější, ale MB má lepší image, u osmimístné verze možnost posouvání sedadel po kolejnicích, samostatné nastavování opěradel zadních sedadel v obou řadách, na jejich obou koncích loketní opěrky, možnost otočit i třímístnou lavici do protisměru, takže proti sobě sedí 6 osob jako v salónku a k tomu je možnost otočení i sedadel řidiče a spolujezdce.To Caravelle neumí.Multivan ano, ale jen pro 7 osob.Sedadlo řidiče a spolujezdce muže být u MB elektricky ovládané.To u VW také nejde.Takže fakt těžká volba...
23.02.2008 | 18:39:38 | Kalibr Reagovat
no promiň ale este sem neslisel aby se Viano dělalo v třílitru.
16.02.2008 | 22:36:51 | Reagovat
VIANO 3,0 V6 CDI, 150kW, TREND,automat, r.v.11/2006 - najeto 22.000 km, spotřeba: město(Brno) 12, mimo město 9, dlouhodobě 10 l/100km, bezporuchový, úsporný a tichý provoz dieselu (oproti VW a MB 115), spokojenost. Zásluhu na dobrých jízdních vlastnostech má zadní náhon a pneu 225/55R17. Na zimních kolech 195/65R16 jsou jízdní vlastnosti o poznání horší. Tahám vlek s hmotností 2 tuny. Měl jsem možnost používat MB Vito115 - nesrovnatelně motoricky horší a do toho bych určitě nešel.
06.11.2007 | 08:38:15 | pant Reagovat
Pro - "blaazni"
Drž se v klidu a nohy do tepla. 2 miliony zhruba. Má vzduch pérování, PC s mobilním připojením, navigaci atd. atd. Jsou i věci které třeba tvůj traktor nemá :-)
01.11.2007 | 23:03:30 | Reagovat
blaazni
hahahaaaaa tak ty si inaac vymyslaaass..:D....2 000 000Kc???...aa to co si kupoval aj s kridlami ked to bolo take drahee??...sam mam viano v plnej vybave silny motor aa nic mu nechybaa a stalo 1 777 000..:D...toto nemam rad nemas na to auto tak pekne poohovaras!!!!
23.03.2007 | 14:12:42 | morowws Reagovat
VIANO
Mám MB Sprinter DOKA valník r.v. 1998, každý den mu klepu na hvězdu. Dělník a bez poruchy. MB C 200 K r.v. 2001 najeto 197000 km bez problému. Olej, destičky filtry 1x brzd. kotouče. MB VITO 110 r.v. 2000 - najeto 120000 bez jediného problému, standartní údržba. MB VIANO r.v. 2004 110kW automat najeto 93000 km bez potíží, čeká výměna kotoučů a destiček - původní. MB VITO 110 kW 4x4 nové bez potíží. MB ML 270 2 x servis ASSYST 1X zadní destičky. Auta s hvězdou mi fungují bez potíží a vím, o čem píšu. Výborně mi jako služební auta slouží i FIAT Punto Van. Záleží zřejmě od kusu. Přeju Vám ať Vás Vaše Viano přestane zlobit. Nashle.
09.02.2007 | 17:21:14 | jirka Reagovat
Ničemu se nedivím
Mám známého, který pracoval 5 let v servisu Mercedes jako automechanik se zaměřením na autoelektriku. To že se Mercedesy hodně sypou, je zcela běžné. Navíc jsou dražší modely strašně přecpané elektronikou, která dělá další zbytečné problémy a zároveň předražuje následnou opravu.
Takže hodně štěstí do dalších kilometrů a pevné nervy.
26.05.2006 | 00:03:19 | Kvaak Reagovat
Mockrát děkuji za Vaše vyjádření ke kvalitě vozu. V současné době řeším problém nákupu vozu pro firmu a podobných zkušeností jsem zanznamenal více. Mám zoufalé zkušenosti s importním zastoupením firem VW a Mercedes. K tomu je však nutné přihlédnout k faktu, že se v konkrétním případě určitého modelu vozu může jednat o vyloženě nepovedený vůz. Dále je však problém v postoji importára, jak řeší problém. V případě VW je to zoufalost, v případě Mercedes je to arogance a šílená kvalita servisu. Pokud to shrnu, kvalita vozu je abslutně na straně VW a problém je v tom, jaké kdo bude mít štěstí s provedením konkrétního vozu. Konkrétní zkušenost s postojem Importéra VW je však zoufalá.
27.03.2006 | 17:08:59 | Reagovat
Obešel jsem se svým vozem Mercedes Sprinter všechny dostupné pražské servisy a ve snaze najít nějaký, který by skutečně udržel náš vůz v dobrém stavu. Neustále jsem opakoval tyto chyby. Je třeba si uvědomit, že pokud nějaký mechanik něco umí, nebude se nechávat zaměstnat a bude pracovat soukromně. V případě autorizovaného servisu je to tak, že pokud firma neuhlídá zaměstnance, tak se o kvalitě práce nedá vůbec hovořit. Je možné, že ve zmíněných firmách nastaly změny, byli vyměněni předávací technici, mechanici, to již ale nedokážu hodnotit, neboť mimo záruční servis mne do autorizovaného servisu Mercedes již nikdo nedostane.
27.03.2006 | 16:57:49 | Reagovat
Ve 30 000 Km mi byla vyměněna převodovka (uvnitř železné piliny)
23.03.2006 | 21:18:57 | bufan1 Reagovat
CHarger
Takových věcí sem o Vianu slyšel opravdu hodně...
15.02.2006 | 13:44:17 | Reagovat
Mistr tesař? To platilo před 20-ti lety, když měl někdo Mercedesa to byl ale držák... ale dneska to s nima jde od 10 k 5. Už to zdaleka není co to bývalo.
P.S. VELKÝMA PÍSMENAMA BEZ DŮVODU PÍŠOU POUZE KŘUPANI, promiň, ale je to tak.
03.11.2005 | 19:28:20 | Honza Reagovat
MISTR TESAŘ
I MISTR TESAŘ SE NĚKDY UTNE, ALE PŘÍSTUP DEALERA NACHÁPU- ZA TY PENÍZE
03.11.2005 | 17:01:38 | MARTAS Reagovat