Rok výroby:2003Typ motoru:1598Stav km při koupi:60 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:9. 6. 2008
Auto nemělo žádné vážné poruchy, nebo se jimi majitel nepochlubil. Teda kromě nefunkčního CD přehrávače a zápachu, který se linul při zapnuté manuální klimatizaci (již opraveno).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na týden jsme si s kamarádem prohodili auta. Jel na dovolenou k moři a potřeboval MPV s LPG pohonem a tak jsme se dohodli o vzájemné zápujčce. Měřím metr devadesát a tak jsem měl trochu z Miníka strach. Když jsem však usedl za malý, kůži obšitý a skvěle padnoucí volant, mé obavy z nedostatku prostoru byly fuč. Anatomická sedadla se výrobci vážně povedla! Jsou seředitelná i výškově, takže si svou polohu najde opravdu každý. Interiér je hrozně líbivý!
Otáčkoměr je na obvyklém místě, ale rychloměr je fakt budík o průměru minimálně 20cm! Vlastně to není jen rychloměr, v jeho dolní části je ještě teplota vody, stav paliva a další kontrolky. Ovladače pro stahování oken jsou umístěny taktéž velmi originálně, jsou na místě, kde obvykle bývá třeba autorádio nebo popelník. Zajímavá věc: dveře jsou samozřejmě bezrámové a při jejich otevření se okna malinko spustí dolů a při zavření dveří zase povyjedou nahoru. Vše je tu podřízeno designu, to se týká i předního skla, jehož sklon je stejný jako u starého Mini nebo třeba jako u Trabanta, fakt! Díky tomu ale v malém autě nemáte ztísněný pocit.
Zadní sedadla jsou spíš nouzová, ale to nevadí, tohle auto je koncipováno jako těžká stylovka, koupí si ho ten, kdož jezdí sám a kdo s tím má problém, může si třeba koupit Clubmana, ten má totiž na pravé straně vzadu dveře otvírající se stejně jako u RX8 proti směru jízdy a delší rozvor asi o 13cm. Zavazadlový prostor má Miník asi nejmenší, jaký jsem u auta viděl. Vejde se tam nákup a možná golfové hole. Daj se ale proti očekávání sklopit zadní sedadla, takže pak se s Miníkem dá převézt i kolo (možná...). Tohle všechno ale nejsou mínusy! Prostě to auto takhle vymysleli a basta! Jízda s Miníkem je hrozně zábavná. Motor je myslím z produkce BMW a má 66kW a 140Nm při 3.000ot./min. Díky dlouhé jedničce za sebou nechá na křižovatce většinu soupeřů (tím myslím normální auta typu Fabia, Megane...atd.).
Na dálnici by byla spíš vhodná motorizace s kompresorem, i když maximální udávaná rychlost 181Km/h je dostačující. Autíčko díky strmému čelnímu sklu asi není moc aerodynamické. Podvozek je určitě rychlejší než motor (17" kola s nízkoprofilovými pneumatikami, kratké pružiny), asi je opravdu připraven pro těch 125KW u verze Cooper. Je až neuvěřitelně stabilní, člověka to nutká pořád "prasit", jízda s ním je hrozně návyková. Vlastně se ani zatím netěším, až se kámoš vrátí a auta si vyměníme zpět. Jsem zvědavý na Vaše komentáře. Doufám, že vy, co jste ho neřídili, ho nebudete pomlouvat kvůli nižšímu výkonu, protože věřte, že na okruhu bych Vás s Miníkem všechny dal 8-) (...obyčejné sedany s výkonem do 100kW, samozřejmě)
Jasně, je to auto pro zcela konkrétní skupinu uživatelů. Není to auto na dálky, není to auto pro rodinu. Ale do práce - město - nákup - na návštěvu - do kina - na trénink atd., ideální. Moje maminka je zatížená na podobnou skupinu vozů. Vlastnila Matize, nyní "sedlá" Suzuki Alto. Nejsem fanda, ale chápu to. V Mini jsem nikdy neseděl, ale jen podle dostupných obrázků je to stylovka jak prase. Zcela originální design a kvalitní zpracování. Díky za recenzi tohoto exotického vozu.
18.01.2013 | 07:57:56 | Roman B.
| 192.168.1.*Reagovat
66kw
Doma ma škodovku 120 a tu píše že 66kw haha mini je jedno krásne auto Mini Cooper 1.6i 155kw ak chceš rally
Zdravím všechny co vlastní tento vůz!Má žena se rozhodla pro toto auto,tak bych se chtěl něco dozvědět,vůz ve verzi S 120 kw je jako ojetý docela drahý tak než utratím za vůz cca 8000 eu tak prosím majitele aby mi napsali na co při koupi dávat pozor není to vůz jako třeba golf atd.že ho vlastní každý třetí a tudíž je možnost se ve voze svézt a zkusit si ho!Člověk žije jenom jednou tak si má právo udělat radost ale aby to pak nebyla věčná starost.Předem všem děkuji!!!
Jak citam tak citam, proste bud to auto milujes alebo nemas co riesit, presne jak kofola ;-). To auto ma asi klince v pneumatikach a sedi ako pribyte na ceste. Mam Golfa 4 1.9Tdi a jedina jeho prednost je spotreba. Ale porovnavat tieto dva je dost blbost, proste ked budem velky tak si take kupim;-) Proste auto pre radost, nie kolko odveziem ludi a batoziny v aute.
66 kW v MINI One je tak akorat pro normalni jezdeni. Kdyz se jezdi max ve dvou (pro vic fakt tohle auto neni), tak dynamika vcelku jde, hlavne dost velkej kroutak, kde pri nejakejch 4-5000ot./min chyta "druhy dech". S tim souvisi i spotreba - takze se da jezdit za 7, ale spis za 9 litru. A smozrejme i za vic. Jak tady nekdo napsal, v tyhle motorizaci ma fakt rychlejsi podvozek nez motor, nicmene v zatackach i tnehle motor staci, aby se s nim dalo dovadet - jakykoliv silnesji auto proste pak nestaci, MINI se proste nenaklani, takze prujezdy zatackama jsou prava zabava - rychle umi jezdit kazdej, ale projizdet zatacky je o necem jinym :) Samozrejme MINI Cooper, kterej ma neco pres 80 kW je uz lepsi a to nemluvim o verzi S (MINI Cooper S) - nakejch 130 kW fakt dokaze auto rozhejbat hodne svizne a najednou jedete 250 ani nevite jak. Rek bych ale, ze jakmile do MINIho jednou sednete, uz nechcete nic jinyho :)
Jen si tak dedukuji: Zase tak lehké tgo auto není, takže 66 kW je pro něho přiměřené, pro normální jízdu jistě, pro žádné závodění. Aerodynamika v prdeli, víš jakej odpor má to čelní sklo? Zlomila by ti ta síla ruku. Poznámka "řadit, řadit, řadit" také vypovídá o tom, že vůz má krátké kvalty, zřejmě kvůli nepříliš pružnému motoru. Takže si myslím, že ten popisovaný "závoďácký" temperament je jen subjektivní, ve skutečnosti by se majitel možná divil, jaká auta by mu v reálu vytřela zrak na křižovatce. Nepíše zde, jak dlouhá je jednička, ani jak na ni potom navazuje dvojka. Shrnul bych to tak, že Mini s tímto motorem má mnohem rychlejší podvozek než motor, a subjektivně vyvolává dojem sprintera. Skutečnost ale bude asi jiná....
Neviem čo sa na tomto aute niekomu nepáči, bral by som ho všetkými desiatimi, určite radšej ako oktávku, fóbiu a podobné "premiestňovadlá"... a k 66 kw, myslíš že to je málo na také malé a ľahké auto? a za dôležitý údaj by som aj tak považoval skôr krútiaci moment, kt síce neviem, ale kt. hoci je to 1.3 pod stovku zrejme nepôjde heh
Nechci se někoho dotknout sám o mini právě uvažuji a svezl jsem se v 66kw a opravdu to auto vůbec nejede. Pocitově od spoda ano nechá se po městě pěkně odřazovat v nízkých otáčkách a má člověk pocit silnějšího auta. Problém nastane když chci výkon a dám plný plyn více méně se nic neděje. Točí křičí a moc to na budíku neleze. Mám rád rychlou odezvu na výkon potřebuji odjet te%d a ne čekat 3 vteřiny než se to vytočí a držet to v červeným.. Což mne tedy moc nenaplňuje. Ale abych mu nekřivdil takto se chová každý slabý motor od konkurence. Máme doma taky smarta 45kw 0.6 turbo a normálně bych ho od 30 do 110 zpráskal. Je pravda že již 20 let jezdím pouze s turbo motory tak jsem si na atmosferický motor odvykl. Ale i 1,6 66kw diesel v turbu jede lépe a za min půlku. Nyní mám 125kw diesel mondeo a jede to 3x lépe. Asi bych si nepomohl a za týden by mne auto stálo už jen před barákem a jezdil bych jiným. Začal jsem tedy uvažovat o cooper S 120, 125, 128 KW, ale zase jsou takové hodně náchylné na opotřebování a většinu co jsem měl možnost projet v bazaru atd byla hodně vymlácená na podvozku atd. I když auto vypadalo jako nové. Nechci do toho úplně rvát prachy za podvozek atd. Což mne ubezpečilo hodně prodejců, že je to u Ska normální. Jizdní vlastnosti super i výkon plně dostačující. I když JWC ve kterém jsem nejel by byl lepší, ale také dražší. Tak, že mám fakt dilema, protože mini by jsem chtěl, ale co vybrat aby to normálně jezdilo a nerval jsem prachy do udržby, které jiná auta nepotřebují tak často. Pro rýpaly měl jsem Audi wr6, chrysler, KIA, Fiat 2x citoren D, BMW, vento 3x,, passat, golf TDI, škodovky asi 5x, Alfu 2,4 JTDM, Mondea 4x, S maxe 2x, Clio úprava wiliams atd. Takže mám s čím srovnávat. A i když jsem je honil tak to byli více méně bezudržbové auta až do 300 tis km tak má co srovnávat. Jezdil jsem až 150 tis ročně. Nyní jezdím málo tak cca kolem 35 tis tak jsem o něm začal uvažovat. Máme doma i velké auto tak místo neřeším a klukovy by se to také asi líbilo. A nejsem věrný jedné značce je mi to jedno. I když z Alfou jsem se loučil težko. V tu domu vyhrál kufr nad srdíčkem. Alfička stála pořád před barákem tak šla pryč. Tak opravdu řeším a nevým které Sko koupit. Pokud tu má někdo nějakou zkušenost s autem s nájezdem cca 150tis km budu rád, když zareaguje. Nebo mne možná napadlo ten cooper D 8Okw nechat to chipnout t by mohlo stačit. Je tam motor co má focus atd PSA. Nemusel by tam být tak drahý provoz spotřebních materiálů a dílu.
kamarád si koupil Focusa.měl jsem se v něm projet.tak jedu jedu a dojede mě Corola-fajn zkouším co ten němec umí...Corola se mě drží...vzhledem k tomu že ten dlouhej úsek znám,tak jsem se toho nebál a ten v té Corole asi taky ne-poslední ztáčka před dlouhou rovinkou a říkám si teď tomu šikmáči ujedu-a náhle se něco mihlo v zrcátku přes mrtvej uhel...než se stihnu vzpamatovat že mě asi Corola předjíždí proprasil to okolo mě nejakej týpek v Mini-a ten měl buď velkou životku nebo to bylo ještě vetší p...e než já!každopádně bych malého Mini neponižoval a myslím že vetšině aut pohybujícich se po českých silnicích by dalo Mini na FRAK!!! tak kolečkama dolů a antenkou nahoru-zdařec
Mám týden Mini Coopera (85 kW) a přešel jsem na něj z New Beetla. Musím říct, že jsem nikdy neřídil nic zábavnějšího a méně praktického! To auto je skutečně motokára a drží směr tak neuvěřitelně, že je to až ke zbláznění. Pořád chcete blbnout a divočit, takže pozor :-) Co se týče motoru, tak mám prostřední verzi a už bych chtěl výkonnější. Tohle auto nutí pořád šlapat na plyn a řadit a řidit a řadit a řídit :-P
Komentáře uživatelů k recenzi Mini One
Mě se Mini líbí.
Jasně, je to auto pro zcela konkrétní skupinu uživatelů. Není to auto na dálky, není to auto pro rodinu. Ale do práce - město - nákup - na návštěvu - do kina - na trénink atd., ideální.
Moje maminka je zatížená na podobnou skupinu vozů. Vlastnila Matize, nyní "sedlá" Suzuki Alto. Nejsem fanda, ale chápu to.
V Mini jsem nikdy neseděl, ale jen podle dostupných obrázků je to stylovka jak prase. Zcela originální design a kvalitní zpracování. Díky za recenzi tohoto exotického vozu.
18.01.2013 | 07:57:56 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
66kw
Doma ma škodovku 120 a tu píše že 66kw haha mini je jedno krásne auto Mini Cooper 1.6i 155kw ak chceš rally
05.03.2011 | 13:51:14 | slavQoo Reagovat
MINI 120 kw
Zdravím všechny co vlastní tento vůz!Má žena se rozhodla pro toto auto,tak bych se chtěl něco dozvědět,vůz ve verzi S 120 kw je jako ojetý docela drahý tak než utratím za vůz cca 8000 eu tak prosím majitele aby mi napsali na co při koupi dávat pozor není to vůz jako třeba golf atd.že ho vlastní každý třetí a tudíž je možnost se ve voze svézt a zkusit si ho!Člověk žije jenom jednou tak si má právo udělat radost ale aby to pak nebyla věčná starost.Předem všem děkuji!!!
24.07.2010 | 08:19:53 | naakebull Reagovat
Paradicka
Jak citam tak citam, proste bud to auto milujes alebo nemas co riesit, presne jak kofola ;-). To auto ma asi klince v pneumatikach a sedi ako pribyte na ceste. Mam Golfa 4 1.9Tdi a jedina jeho prednost je spotreba. Ale porovnavat tieto dva je dost blbost, proste ked budem velky tak si take kupim;-) Proste auto pre radost, nie kolko odveziem ludi a batoziny v aute.
11.06.2009 | 11:09:53 | robcho Reagovat
66 kw
66 kW v MINI One je tak akorat pro normalni jezdeni. Kdyz se jezdi max ve dvou (pro vic fakt tohle auto neni), tak dynamika vcelku jde, hlavne dost velkej kroutak, kde pri nejakejch 4-5000ot./min chyta "druhy dech". S tim souvisi i spotreba - takze se da jezdit za 7, ale spis za 9 litru. A smozrejme i za vic. Jak tady nekdo napsal, v tyhle motorizaci ma fakt rychlejsi podvozek nez motor, nicmene v zatackach i tnehle motor staci, aby se s nim dalo dovadet - jakykoliv silnesji auto proste pak nestaci, MINI se proste nenaklani, takze prujezdy zatackama jsou prava zabava - rychle umi jezdit kazdej, ale projizdet zatacky je o necem jinym :) Samozrejme MINI Cooper, kterej ma neco pres 80 kW je uz lepsi a to nemluvim o verzi S (MINI Cooper S) - nakejch 130 kW fakt dokaze auto rozhejbat hodne svizne a najednou jedete 250 ani nevite jak. Rek bych ale, ze jakmile do MINIho jednou sednete, uz nechcete nic jinyho :)
09.04.2009 | 17:55:14 | lukas Reagovat
Dedukce
Jen si tak dedukuji: Zase tak lehké tgo auto není, takže 66 kW je pro něho přiměřené, pro normální jízdu jistě, pro žádné závodění. Aerodynamika v prdeli, víš jakej odpor má to čelní sklo? Zlomila by ti ta síla ruku. Poznámka "řadit, řadit, řadit" také vypovídá o tom, že vůz má krátké kvalty, zřejmě kvůli nepříliš pružnému motoru. Takže si myslím, že ten popisovaný "závoďácký" temperament je jen subjektivní, ve skutečnosti by se majitel možná divil, jaká auta by mu v reálu vytřela zrak na křižovatce. Nepíše zde, jak dlouhá je jednička, ani jak na ni potom navazuje dvojka. Shrnul bych to tak, že Mini s tímto motorem má mnohem rychlejší podvozek než motor, a subjektivně vyvolává dojem sprintera. Skutečnost ale bude asi jiná....
21.02.2009 | 12:29:11 | Kamil N. Reagovat
Neviem čo sa na tomto aute niekomu nepáči, bral by som ho všetkými desiatimi, určite radšej ako oktávku, fóbiu a podobné "premiestňovadlá"...
a k 66 kw, myslíš že to je málo na také malé a ľahké auto? a za dôležitý údaj by som aj tak považoval skôr krútiaci moment, kt síce neviem, ale kt. hoci je to 1.3 pod stovku zrejme nepôjde heh
20.02.2009 | 23:57:28 | puhi Reagovat
RE:
Nechci se někoho dotknout sám o mini právě uvažuji a svezl jsem se v 66kw a opravdu to auto vůbec nejede. Pocitově od spoda ano nechá se po městě pěkně odřazovat v nízkých otáčkách a má člověk pocit silnějšího auta. Problém nastane když chci výkon a dám plný plyn více méně se nic neděje. Točí křičí a moc to na budíku neleze. Mám rád rychlou odezvu na výkon potřebuji odjet te%d a ne čekat 3 vteřiny než se to vytočí a držet to v červeným.. Což mne tedy moc nenaplňuje. Ale abych mu nekřivdil takto se chová každý slabý motor od konkurence. Máme doma taky smarta 45kw 0.6 turbo a normálně bych ho od 30 do 110 zpráskal. Je pravda že již 20 let jezdím pouze s turbo motory tak jsem si na atmosferický motor odvykl. Ale i 1,6 66kw diesel v turbu jede lépe a za min půlku. Nyní mám 125kw diesel mondeo a jede to 3x lépe. Asi bych si nepomohl a za týden by mne auto stálo už jen před barákem a jezdil bych jiným. Začal jsem tedy uvažovat o cooper S 120, 125, 128 KW, ale zase jsou takové hodně náchylné na opotřebování a většinu co jsem měl možnost projet v bazaru atd byla hodně vymlácená na podvozku atd. I když auto vypadalo jako nové. Nechci do toho úplně rvát prachy za podvozek atd. Což mne ubezpečilo hodně prodejců, že je to u Ska normální. Jizdní vlastnosti super i výkon plně dostačující. I když JWC ve kterém jsem nejel by byl lepší, ale také dražší. Tak, že mám fakt dilema, protože mini by jsem chtěl, ale co vybrat aby to normálně jezdilo a nerval jsem prachy do udržby, které jiná auta nepotřebují tak často. Pro rýpaly měl jsem Audi wr6, chrysler, KIA, Fiat 2x citoren D, BMW, vento 3x,, passat, golf TDI, škodovky asi 5x, Alfu 2,4 JTDM, Mondea 4x, S maxe 2x, Clio úprava wiliams atd. Takže mám s čím srovnávat. A i když jsem je honil tak to byli více méně bezudržbové auta až do 300 tis km tak má co srovnávat. Jezdil jsem až 150 tis ročně. Nyní jezdím málo tak cca kolem 35 tis tak jsem o něm začal uvažovat. Máme doma i velké auto tak místo neřeším a klukovy by se to také asi líbilo. A nejsem věrný jedné značce je mi to jedno. I když z Alfou jsem se loučil težko. V tu domu vyhrál kufr nad srdíčkem. Alfička stála pořád před barákem tak šla pryč. Tak opravdu řeším a nevým které Sko koupit. Pokud tu má někdo nějakou zkušenost s autem s nájezdem cca 150tis km budu rád, když zareaguje. Nebo mne možná napadlo ten cooper D 8Okw nechat to chipnout t by mohlo stačit. Je tam motor co má focus atd PSA. Nemusel by tam být tak drahý provoz spotřebních materiálů a dílu.
23.02.2018 | 23:39:31 | ml | 84.244.117.* Reagovat
?
kamarád si koupil Focusa.měl jsem se v něm projet.tak jedu jedu a dojede mě Corola-fajn zkouším co ten němec umí...Corola se mě drží...vzhledem k tomu že ten dlouhej úsek znám,tak jsem se toho nebál a ten v té Corole asi taky ne-poslední ztáčka před dlouhou rovinkou a říkám si teď tomu šikmáči ujedu-a náhle se něco mihlo v zrcátku přes mrtvej uhel...než se stihnu vzpamatovat že mě asi Corola předjíždí proprasil to okolo mě nejakej týpek v Mini-a ten měl buď velkou životku nebo to bylo ještě vetší p...e než já!každopádně bych malého Mini neponižoval a myslím že vetšině aut pohybujícich se po českých silnicích by dalo Mini na FRAK!!! tak kolečkama dolů a antenkou nahoru-zdařec
22.12.2008 | 00:46:04 | DavyD Reagovat
za 10 metrov hnoja? Ty kokot isto nemáš ani na jedno koleso z Mini a dosť pochybujem, že máš aj na tých 10m hnoja
20.08.2008 | 09:40:00 | Orim Reagovat
Mini Coopera vymenim za 10metrov hnoja
zn. hovno za hovno
18.07.2008 | 17:11:23 | Řehoř Reagovat
Mám ho týden
Mám týden Mini Coopera (85 kW) a přešel jsem na něj z New Beetla. Musím říct, že jsem nikdy neřídil nic zábavnějšího a méně praktického! To auto je skutečně motokára a drží směr tak neuvěřitelně, že je to až ke zbláznění. Pořád chcete blbnout a divočit, takže pozor :-) Co se týče motoru, tak mám prostřední verzi a už bych chtěl výkonnější. Tohle auto nutí pořád šlapat na plyn a řadit a řidit a řadit a řídit :-P
26.06.2008 | 20:47:09 | Ivorry Reagovat
co sa ti nezda na tych 66kW??
24.06.2008 | 08:04:05 | Reagovat
66kw
66kW? HAHAHA
15.06.2008 | 08:49:43 | Civic Reagovat