Rok výroby:1998Typ motoru:1,6 16v primeráckýStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:172 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9,5 l/100 kmVloženo:12. 6. 2007
Víčko chladiče hned po dvou tisících km. Nevadilo by kdyby se mi podařilo najít ten správný náhradní díl. Nevadí, plácnul jsem tam silikonovu rukavici na chemikálie a zatáhnul původním prosakujícím víčkem.
Autu prosakuje olej mezi motorem a převodovkou, a taky slzí olej u "rozdělovače".....zatím to kašlu, levnější je doplnit půl litru oleje za tisíc km než to přetěsňovat.
Jinak je to zatím japonec (ikdyž ze španělska :) , zatím se jen jezdí.
Hodnocení a zkušenosti s autem
No zkušenost.........spíš bych měl napsat zklamání, se kterým jsem počítal, ale byl jsem o to smutnější když se původní obavy potvrdily. Auto má žalostně slabý motor. Udávaných něco málo přes 70kW tam asi není, přesněji vypadá to jako by byl v nákladní tatře motor z trabanta. Víc k tomu nebudu psát, taky mě vola mohlo napadnout že na auto pro osm lidí bude jednašestka motor málo. Napadlo mě to, ale .....no pořád jsem ve skrytu duše doufal že se nějaký zázračný samurai v motoru postará o nadpřirozenou sílu.
Nepostaral se. Taky se vztekám jak špatně řadí převodovka, hlavně dvojka má evidentně v háji synchron.....po výměně oleje se krapítek zlepšilo. A ještě jedna zásadní mínusovka, ale souvisí to s motorem- děsivá dynamika jízdy, která končí na hranici stovky, potom se ozve hlučný diferák, potom ještě dvacet kiláku za hodinu navíc a tam auto zdechne ikdyž je zaléváno dvanáctilitrovým kýblem benzínu, při nadpřirozeném akustickém projevu- bez obalu řečeno, je to auto pro řidiče kloboučníky co jezdí maximálně osmdesát - devadesát. Ale jsem kloboučník- nevadí mi to, heč! :)
A teď proč to auto vlastně mám? Jedeme si takhle se synem na kola- kam kola dát? No strčíme je dovnitř auta- Jeeejda, ještě chce jet manželka a malý synáček v sedačce.....tak jo tak ať jedou s náma- kam dáme koš prádla který nám bude babička žehlit, a bandasky na jídlo, náhradní věci pro mimčo.....no všechno to dáme do auta.....auto je prostě bezedné. Vlastně ať nepřechválím, skládání sedaček vzadu, přesněji nemožnost je vyhodit úplně ven a jen je vyklopit k oknům se soudruhům z japonska nepovedla.
Určitě to není auto pro osm lidí jak se píše v techničáku, ale pro šest a všemožně okolo rozmístěný materiál a různé věci. Nevýhodou je že není dořešena myšlenka nějaké roletky v kufru, ale s tím si průměrný kutil nějak poradí, když už nic tak se může nenechavcům stížit náhled do auta tmavými foliemi, což pomůže i v ochraně před skleníkovým efektem v proskleném autě.
Na co jsem mohl zapomenout- no je to dodávka předělaná na osobák, podle toho vypadá robustnost podvozku a jeho pérování = listová pera .....ale díky tomu auto naložíte čím chcete a je to potom už jen o tom s jakou rychlostí a spotřebou se smíříte.
Ahoj, děkuji za tvou recenzi. Taky jsme si pořídil Serenu a jsem s ní víceméně spokojený až na to, že mi taky teče olej a ani za nic nemůžu přijít na to, jak se tam dolévá, našel jsem měrku na olej, ale tím to skončilo. Mohl bys mi prosím poradit? Můj mail je shanna007@seznam.cz. Děkuji ti za tvou odpověď a čas. Měj se dobře
Jen se chci vykecat :-) a tak uvedu zkušenost z letošní dovolené do chorvatska: celkem se serenou 1,6i najeto 2500km, jak jsem ve své recenzi uváděl motor je pro tak těžké auto nevhodný, s plně naloženým dovolenkovým autem se to jen prohloubilo- na sebemenším stoupání na dálnici klesla rychlost z maximální únosné 120km/hodinu kolikrát až na osmdesátku a to bylo fakt dost trapné že jsem nemohl předjet ani jednaosmičkovou zafiru co táhla obytný přívěs. Jediné co mě drželo vklidu byl ruční plyn který jsem si k autu udělal a tak jsem měl skoro celou cestu nohy pěkně na podlaze a netrpěl tak únavou "plynové nohy" jak tomu u tak dlouhých cest bývá. A teď hlavní poznatek který jsem chtěl napsat....to auto mě nedostatkem výkonu tak sra....o že jsem se rozhodl ho hned po příjezdu prodat, ale než jsem ho dal do inzerce, propočítal jsem spotřebu (většina trasy 120km/hodinu dálnice-pokud to tedy tolik jelo, zbytek maďarské okresky-bylo by nefér nepřiznat že na těch okreskách v maďarsku to bylo úplně vpohodě protože auto do stokilometrové rychlosti šlape výborně-po výměně výfuku se navíc i ten výkon trochu zvedl) takže ta spotřeba vyšla nakonec na 8,6l/100km což mi serenku ponechá doma, protože (klepu na dřevo) oproti jiným MPV čkám se mi zdá že do auta vůbec neinvestuju protože se tam nic nekazí /ono se tam skoro tedy nemá co pokazit/ .......takže odslouží si ještě následující technickou a to už bude zřejmě tak prorezivělá že nebudu muset řešit prodej ale spíš odjezd na vrakoviště :-) . Tudíž dovolím si na závěr říct že jsem na tom se vztahem k nissánkovi pořád stejně- děsně líný nevýkonný ale na 100% spolehlivý pracant co mi šetří nervy protože se jen leje benzín a jezdí.
Kamosuv tata ma Toyotu Previu r.v. tusim 91 nebo 92, 2.5 benzin/LPG, najezdeno cca 230 tisic km a plna spokojenost.Spotreba cca 10 litru (ale je fakt, ze nejezdi rychle).Design je sice nic moc, no na svuj ucel a za ty prachy je to pry docela slusny auto.I kdyz ho ma docela kratce, pul roku, nebo rok, tak nejak :-).Obcas v nem vozi staveb. material, nekdy zas 6-7 lidi a v poho.
Mno nějakej levnej rodinej vergl by se hodil. Jenže aby byl levnej tak bude starší jak já. Líbí se mi Toy Previa, Niss. Serena s motorem co tam patří 2.0i, Honda Shuttle nebo rovnou klasickou dodávku jako Jumper, Transporter apod. Serena s 1.6 to je chudák motor když to má táhnout a sotva to pojede.
dovolím si po dovolené přidat poznámku: nafukovací člun, velký kufr, kempinkové vybavení, "skládací postel vlastní výroby místo střední řady sedadel" hafo přikrývek a obuvi a čertvíčeho, na tažném nosič na tři kola a tradáááááá, čtyřčlenná rodina-máme za sebou dalších 1500 km vše odjeto ze zapnutou klimou..........jak říká nadpis, dynamika jízdy otřesná ale patnáctset kiláků jsme zdolali, pozítří auto začíná zase "pracovat" při zámečnickém fuškaření ;-)
sám jsem ho chtěl taky, ale koupil jsem malého Transita 2,5D, lenocha bez turba, mám tam klima, 5 míst, tažné zařízení okna v el. atd., a jsem navýsost spokojen. Žádný problém, žádný servis, stejný nebo větší než Serena. Často jezdím po EU a 130 jede pořád, spotřeba do 10 litrů. Takže jediný problém je případě: 5 lidí, zavazadla, příves s 2 koňma a klima. To pak jedu některé kopce i na 2. Ale to je extrém. Jo a na sněhu tragedie. Ale to asi Serena taky...
Dekuji vsem kdo zareagovali na mou recenzi, jsem mile prekvapen ze to nekdo cte :) Ujel jsem dalsich par set kilometru, mezitim se trosku rozehralo slunicko, takze bylo nutne zapnout klimu(mimochodem jednozonova na tak dlouhy nakladak taky malo) a jezdim jeste pomaleji nez vetsina kloboucniku. Asi si rikate tak co to jeste drziz v garazi kdyz je to takova zdechlina.....zrovna si delam zaclonky na okna, jedeme se synackem na minidovolenou a budeme v aute chrapat, je to auto co si vozi postele s sebou :) ....jinymi slovy, jak me stve skubajici motor/diky tomu ze je slaby/ ta horsici se dvojka, co tam proste nejde zastrcit-nejde pres zuby, jen ji tam nenarvu...teda narvu ale jsem unaveny z toho jak mam usi napjate jako bankovni lupic co posloucha kdy zaskoci v trezoru zamek....tak at to dopovim...zatim si to serena svym prostorem vzdycky vyzehli. Jo a at si vylepsim reputaci at to nevypada ze jsem se uchrtil na tisicovku rozdilu mezi dvoulitrem a sestnackou- Nastavil jsem si latku pri nakupu tak vysoko (a penezenku naplnil tak malo) ze ta jednasestka motor proste byla jen vysledkem toho (chtel jsem pet dveri,klimu a hlavne tazne......tak mam co jsem chtel :)
to anonym: presne tak, podezrele velka cast majitelu starsich Nissanu resi problemy s uniky oleje to Tomas: naprosty souhlas, prevodovky jsou opravdu slabou strankou, tady soudruzi moc nezapracovali to ToJa: kdyby jenom vana, tak si piskam ale neni to nic hrozneho, takze se to da v pohode snest
Mel jsem dva Nissany (Maxima), oba v manualu, pravidelne servisovane, a celou dobu jsem proklinal nepresne razeni, ve vyssich rychlostech hlucnou prevodovku a o uniky oleje z prevodovky take nebyla nouze. Ted mam Hondu Legend a tam podobne problemy s kvalitou nejsou ! Moje zkusenost s Nissany je nasledujici: + motory, cena, moderni design, vybava - spatne a poruchove prevodovky, na nase " tankodromy" poddimenzovany podvozek, na detailech je videt snaha co nejvice usetrit
hmmm chlape mel jsi sahnout minimalne po 2,0 a nekoukat na pojistku :-) 1,6 je na tohle auto opravdu malo... mam 2,0 16V v Primere a sviha hodne solidne. Ah, synchrony. Velka to slabost Nissanu... ja mam spatnej synchron na petce... A copak ti to dela? vyskakuje? jde pres zuby? Jinak male uniky oleje jsou u Nissanu taky poznavacim znamenim :-) Nicmene i presto jsem spokojenej, je to zlata kara ;-)
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Serena
Ahoj, děkuji za tvou recenzi. Taky jsme si pořídil Serenu a jsem s ní víceméně spokojený až na to, že mi taky teče olej a ani za nic nemůžu přijít na to, jak se tam dolévá, našel jsem měrku na olej, ale tím to skončilo. Mohl bys mi prosím poradit? Můj mail je shanna007@seznam.cz. Děkuji ti za tvou odpověď a čas.
Měj se dobře
10.01.2012 | 04:09:46 | Honza Šanovec | 202.124.103.* Reagovat
dlouhá cesta
Jen se chci vykecat :-) a tak uvedu zkušenost z letošní dovolené do chorvatska: celkem se serenou 1,6i najeto 2500km, jak jsem ve své recenzi uváděl motor je pro tak těžké auto nevhodný, s plně naloženým dovolenkovým autem se to jen prohloubilo- na sebemenším stoupání na dálnici klesla rychlost z maximální únosné 120km/hodinu kolikrát až na osmdesátku a to bylo fakt dost trapné že jsem nemohl předjet ani jednaosmičkovou zafiru co táhla obytný přívěs. Jediné co mě drželo vklidu byl ruční plyn který jsem si k autu udělal a tak jsem měl skoro celou cestu nohy pěkně na podlaze a netrpěl tak únavou "plynové nohy" jak tomu u tak dlouhých cest bývá. A teď hlavní poznatek který jsem chtěl napsat....to auto mě nedostatkem výkonu tak sra....o že jsem se rozhodl ho hned po příjezdu prodat, ale než jsem ho dal do inzerce, propočítal jsem spotřebu (většina trasy 120km/hodinu dálnice-pokud to tedy tolik jelo, zbytek maďarské okresky-bylo by nefér nepřiznat že na těch okreskách v maďarsku to bylo úplně vpohodě protože auto do stokilometrové rychlosti šlape výborně-po výměně výfuku se navíc i ten výkon trochu zvedl) takže ta spotřeba vyšla nakonec na 8,6l/100km což mi serenku ponechá doma, protože (klepu na dřevo) oproti jiným MPV čkám se mi zdá že do auta vůbec neinvestuju protože se tam nic nekazí /ono se tam skoro tedy nemá co pokazit/ .......takže odslouží si ještě následující technickou a to už bude zřejmě tak prorezivělá že nebudu muset řešit prodej ale spíš odjezd na vrakoviště :-) . Tudíž dovolím si na závěr říct že jsem na tom se vztahem k nissánkovi pořád stejně- děsně líný nevýkonný ale na 100% spolehlivý pracant co mi šetří nervy protože se jen leje benzín a jezdí.
10.07.2011 | 08:49:40 | troubomel Reagovat
to Kuzma
Kamosuv tata ma Toyotu Previu r.v. tusim 91 nebo 92, 2.5 benzin/LPG, najezdeno cca 230 tisic km a plna spokojenost.Spotreba cca 10 litru (ale je fakt, ze nejezdi rychle).Design je sice nic moc, no na svuj ucel a za ty prachy je to pry docela slusny auto.I kdyz ho ma docela kratce, pul roku, nebo rok, tak nejak :-).Obcas v nem vozi staveb. material, nekdy zas 6-7 lidi a v poho.
08.10.2009 | 13:21:51 | jamieson Reagovat
Serena
Mno nějakej levnej rodinej vergl by se hodil. Jenže aby byl levnej tak bude starší jak já. Líbí se mi Toy Previa, Niss. Serena s motorem co tam patří 2.0i, Honda Shuttle nebo rovnou klasickou dodávku jako Jumper, Transporter apod. Serena s 1.6 to je chudák motor když to má táhnout a sotva to pojede.
08.10.2009 | 12:57:32 | Kuzma Reagovat
nemastně neslaně ale jede
dovolím si po dovolené přidat poznámku:
nafukovací člun, velký kufr, kempinkové vybavení, "skládací postel vlastní výroby místo střední řady sedadel" hafo přikrývek a obuvi a čertvíčeho, na tažném nosič na tři kola a tradáááááá, čtyřčlenná rodina-máme za sebou dalších 1500 km vše odjeto ze zapnutou klimou..........jak říká nadpis, dynamika jízdy otřesná ale patnáctset kiláků jsme zdolali, pozítří auto začíná zase "pracovat" při zámečnickém fuškaření ;-)
26.08.2009 | 21:30:13 | troubomel Reagovat
Manuál na Serenu
Sháním k Sereně manuál. Neprodá/nezkopíruje mi ho někdo? Balda 777 620 261
07.12.2007 | 22:23:13 | balda Reagovat
Nic proti Nissanu
sám jsem ho chtěl taky, ale koupil jsem malého Transita 2,5D, lenocha bez turba, mám tam klima, 5 míst, tažné zařízení okna v el. atd., a jsem navýsost spokojen. Žádný problém, žádný servis, stejný nebo větší než Serena. Často jezdím po EU a 130 jede pořád, spotřeba do 10 litrů. Takže jediný problém je případě: 5 lidí, zavazadla, příves s 2 koňma a klima. To pak jedu některé kopce i na 2. Ale to je extrém. Jo a na sněhu tragedie. Ale to asi Serena taky...
26.11.2007 | 18:49:46 | guttata Reagovat
Dekuji vsem kdo zareagovali na mou recenzi, jsem mile prekvapen ze to nekdo cte :) Ujel jsem dalsich par set kilometru, mezitim se trosku rozehralo slunicko, takze bylo nutne zapnout klimu(mimochodem jednozonova na tak dlouhy nakladak taky malo) a jezdim jeste pomaleji nez vetsina kloboucniku. Asi si rikate tak co to jeste drziz v garazi kdyz je to takova zdechlina.....zrovna si delam zaclonky na okna, jedeme se synackem na minidovolenou a budeme v aute chrapat, je to auto co si vozi postele s sebou :) ....jinymi slovy, jak me stve skubajici motor/diky tomu ze je slaby/ ta horsici se dvojka, co tam proste nejde zastrcit-nejde pres zuby, jen ji tam nenarvu...teda narvu ale jsem unaveny z toho jak mam usi napjate jako bankovni lupic co posloucha kdy zaskoci v trezoru zamek....tak at to dopovim...zatim si to serena svym prostorem vzdycky vyzehli. Jo a at si vylepsim reputaci at to nevypada ze jsem se uchrtil na tisicovku rozdilu mezi dvoulitrem a sestnackou- Nastavil jsem si latku pri nakupu tak vysoko (a penezenku naplnil tak malo) ze ta jednasestka motor proste byla jen vysledkem toho (chtel jsem pet dveri,klimu a hlavne tazne......tak mam co jsem chtel :)
26.06.2007 | 23:18:03 | troubomel Reagovat
Ne
Měl jsem taky Serenu, ale už na ni seru.
14.06.2007 | 14:13:21 | haldexman Reagovat
bohuzel
to anonym: presne tak, podezrele velka cast majitelu starsich Nissanu resi problemy s uniky oleje
to Tomas: naprosty souhlas, prevodovky jsou opravdu slabou strankou, tady soudruzi moc nezapracovali
to ToJa: kdyby jenom vana, tak si piskam ale neni to nic hrozneho, takze se to da v pohode snest
13.06.2007 | 19:13:41 | diego Reagovat
Nepresne razeni
Mel jsem dva Nissany (Maxima), oba v manualu, pravidelne servisovane, a celou dobu jsem proklinal nepresne razeni, ve vyssich rychlostech hlucnou prevodovku a o uniky oleje z prevodovky take nebyla nouze. Ted mam Hondu Legend a tam podobne problemy s kvalitou nejsou !
Moje zkusenost s Nissany je nasledujici:
+ motory, cena, moderni design, vybava
- spatne a poruchove prevodovky, na nase " tankodromy" poddimenzovany podvozek, na detailech je videt snaha co nejvice usetrit
13.06.2007 | 18:51:08 | Tomas Reagovat
Uniky oleje
ze jsou charakteristikou Nissanu? Mam Almeru sedan 1998 a za celou dobu ani kapka, az se na TP vzdycky diveji.
13.06.2007 | 12:36:23 | Reagovat
Pretesnit vanu nestoji moc a mate klid:)
13.06.2007 | 11:40:55 | ToJa Reagovat
slabouckej motor...
hmmm chlape mel jsi sahnout minimalne po 2,0 a nekoukat na pojistku :-)
1,6 je na tohle auto opravdu malo...
mam 2,0 16V v Primere a sviha hodne solidne.
Ah, synchrony. Velka to slabost Nissanu... ja mam spatnej synchron na petce...
A copak ti to dela? vyskakuje? jde pres zuby?
Jinak male uniky oleje jsou u Nissanu taky poznavacim znamenim :-)
Nicmene i presto jsem spokojenej, je to zlata kara ;-)
13.06.2007 | 10:34:34 | diego Reagovat