Rok výroby:1977Typ motoru:1300ccmStav km při koupi:52 000 kmStav km nyní:114 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:18. 7. 2010
Typická porucha pro tento model - zatuhnuté pístky v brzdových třmenech kotoučových brzd - nutné rozebrání a vyčištění.
Běžné spotřební věci - výměna olejů, filtrů, zapalovacích kabelů, kulových čepů, pneumatik (pouze letní), klínového řemene alternátoru a větráku chladící soustavy, výměna spojky, seřízení zapalování, volnoběhu, ventilů, svíček, jejich výměna, výměna prasklých žárovek, akumulátoru, stíračů. Přestříkání, výměna tlumičů. Seřízení geometrie přední nápravy.
Promazání a seřízení mechanizmu ruční brzdy.
Výměna spínací skříňky.
Výměna převodky řízení.
Provedeno antikorozní opatření karoserie v podobě očištění a natření nátěrem jak podvozku tak blatníků a podběhů.
Oprava ovládání sytiče karburátoru.
Oprava uchycení spojovacího hřídele.
Výměna ostřikovače.
Zatékání do vozu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se o sedan, vozidlo střední třídy, délka 4226 mm, hmotnost 1050 kg. Vůz má klasickou koncepci (motor vpředu, pohon zadní nápravy).
Motor měl dva filtry oleje (klasický + odstředivý), životnost kolem 250 000km. Motor byl poměrně spolehlivý
Spojka suchá, třecí jednokotoučová.
Převodovka čtyřstupňová, později pětistupňová.
Rozvodovka s diferenciálem (kuželovým se dvěma satelity).
Pětimístná karoserie, čtyřdvéřová.
Výhody: - spolehlivý motor, dlouhá životnost - jízdní pohodlí (na svou dobu) - poměrně tichý chod motoru - prostornost (šířka 137 cm ve výši loktů vzadu) - prostorný zavazadlový prostor (385 l) - výbava - kotoučové brzdy na všech 4 kolech s posilovačem a s omezovačem brzdného tlaku na zadní nápravě - klasická koncepce pohonu - účinné topení
Nevýhody: - vysoká spotřeba paliva (10 litrů/100 km při při spořivém stylu jízdy, na dlouhé trasy průměr 7,3, v zimě kolem 15 l/100 km) - řízení jde ztuha (řízení šnekové s kladkou) - při větším zatížení drhnutí zástěrkami o silnici - vysoké náklony v zatáčkách - mělký zavazadlový prostor (30 - 35 cm na výšku) - horší průchodnost terénem
Maximální rychlost byla 145 km/h při plném zatížení. Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo za 18 s.
Perlička na konec - "Poláček" překonal v roce 1973 tři světové rekordy (na 25 000 km, 50 000 km a 25 000 mil). Tento vůz jsme vlastnili zhruba 10 let, procestovali jsme s ním pořádný kus naší země, nikdy nás neodtáhli na laně, pouze jednou jsme zůstali stát a to kvůli špatnému benzínu.
I přes značný výčet poruch mám stále toto auto rád.
Ve své době to bylo podle mého názoru dobré auto.
Ještě na vysvětlení toho zavazadlového prostoru pro případně šťouraly - prostorný byl, ale byl mělký, kvůli rezervnímu kolu umístěnému pod jeho dnem.
Já stejné auto zdědil po rodičích a pak měl cca dalších 5let... byla to super kára, pohodlná a na tu dobu limuzína... A krom oleje a vážných závad, údržbu prováděl sám :-) Vzpomínám na něj, sloužil 21 let a pak dalších cca 2 roky kamarádovi...
02.02.2017 | 08:58:35 | Peca M.
| 90.182.235.*Reagovat
Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na Fiat 125 P 1300
Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na motor Fiat 125P Jaroš Lukáš -- lukynjaros@seznam.cz tel:602754518 Děkuji.
Bylo to moje první auto, po tom, co mi ho věnoval táta, protože si koupil Favorita. On ani já, na jeho pohodlí a především topení, nedal dopustit. Ve své době to bylo opravdu skvělé auto. Prodal jsem ho po najetých 388 000 km a 23 letech provozu. A problémy? Rezivění předních blatníků (výměna + projistotů i prahy)), 2x vasná spojka (dost trpěla na tak těžké auto) a čištění startéru. Jinak běžný servis a později bral i více oleje. Motor nikdy nebyl na generálce! Topil (např. Š 135 s 5tikvaltem se mi nikdy nepodařilo vytopit) a svítil opravdu dobře, jen ta spotřeba v zimě... S nostalgií vzpomínám.
Dobrý den, mám ještě spoustu náhradních dílů na poláka 125p 1300,originál přední podběhy celé až do motor prostoru nové!!! Plus hromadu plastových dílů a příslušenství. Pokud máte ještě zájem ozvěte se mi na tel číslo 737778999 Milan Sajfrt Hradec Králové.
01.05.2022 | 08:21:02 | Milan Sajfrt
| 185.246.210.*Reagovat
Rok výroby
Pravděpodobně jste se spletl v roce výroby, Poláci se začali vyrábět v listopadu 1967.
aniž bych si četl příspěvky, či komentáře, můžu říct pouze vlast zkušenost muj taťka si v roce 1956 koupil tento vůz, a když jsme ho před 2 rokoma dávali do šrotu (kvůli čištění garáže a okolí) měl najete 350tis km, aniž by na něm měnil něco vážnějšího (krom ložisek), zatím jsem nenašel auto s takovými kilometry, nejhorší na tom je že to není výmysl, můj taťka je dost pečlivý a všechno si zapisoval a značil, takže kilometry má doložené...na dnešní dobu je to staré auto, ale patří mu ucta své doby!!
Děkuji za pochvalu recenze, dodnes na Poláka rád vzpomínám. Ano je to pravda že motor a podvozek pocházel ze staršího Fiata 1300/1500 z šedesátých let a Polák se s malými úpravami na motoru a podvozku prodával až do roku myslím 1991. Ale na sedmdesátá léta to myslím bylo dobré auto.
Recenzi chválím, je věcná s jasnou specifikací problémů a výhod vozu, s objektivně naznačenými jízdními vlastnostmi. Osobně si mě tento vůz nezískal, koncepčně /platforma, motor/ jde o vůz Fiat 1300/1500 z 60. let, tudíž tak jako mě dnes dokážou naprosto dorážet 10 let staré Octavie s mizerným a starým podvozkem prodávané pod obchodním označením "Tour" jako kdovíjaký zázrak, velmi podobné bylo počínání Fiatu resp. v případě poláka automobilky FSO, která ještě v 80. letech prodávala auto v "moderním kabátku" italského Fiatu 125, ale s použitím takřka poválečné techniky. Moje poměrně špatné mínění o tomto voze, je navíc zapříčiněno tím, že jsem vlastníkem více než deseti starých (podotýkám italských) fiatů a pár mích přátel vlastní tento polský ekvivalent ... tudíž jsem z nezávislého pozorování těchto vozů zjistil, že vůz je o dost více poruchový než jiné fiaty ze stejné doby ... mj. mluví za vše výčet použitých náhradních dílů a oprav které byly na tomto konkrétním voze provedeny, když to tak čtu - mám nálezové fiaty o 10 a více let starší u kterých ke zprovoznění a bezpečnému provozování nepotřebuju zdaleka tolik oprav. Nicméně abych jen nehaněl, vůz má listová pera, která zajišťují poměrně vysoký komfort i na horších cestách, samozřejmě se auto v zatáčkách více naklání a nejde tudíž o vůz pro sportovní jízdu. Prostorově byl myslím ve své době velmi zajímavý, protože jak prostor řidiče tak i místo na zadních sedadlech je velmi slušné. Slabinou je - jak již bylo napsáno hloubka zavazadlového prostoru a já bych zmínil také výšku nákladové hrany - tedy vysoké zadní čelo, naopak velmi dobrá je délka kufru, mafiáni by tam ze tři ukrajince namačkali ;-) Kvůli vyšší spotřebě skončilo hodně těchto vozů přestavených na plyn, co se nedá zapřít je velmi dobrá životnost, slyšel jsem o vozech, které mají najety přes 1 000 000km což asi mluví za vše. Do budoucna půjde o zajímavý "lidový veterán" u nás sehnatelný za více než dobrou cenu.
Komentáře uživatelů k recenzi Polski Fiat
Fiat 125p
Já stejné auto zdědil po rodičích a pak měl cca dalších 5let... byla to super kára, pohodlná a na tu dobu limuzína...
A krom oleje a vážných závad, údržbu prováděl sám :-)
Vzpomínám na něj, sloužil 21 let a pak dalších cca 2 roky kamarádovi...
02.02.2017 | 08:58:35 | Peca M. | 90.182.235.* Reagovat
Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na Fiat 125 P 1300
Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na motor Fiat 125P
Jaroš Lukáš -- lukynjaros@seznam.cz tel:602754518 Děkuji.
24.06.2014 | 15:17:14 | Lukáš Jaroš | 188.95.60.* Reagovat
RE: Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na Fiat 125 P 1300
zkus inzerci. Zadej si do vyhledávače....na fiat 125 P prodám... a uvidíš tu úrodu.
24.06.2014 | 19:32:29 | | 89.102.165.* Reagovat
125p
Bylo to moje první auto, po tom, co mi ho věnoval táta, protože si koupil Favorita. On ani já, na jeho pohodlí a především topení, nedal dopustit. Ve své době to bylo opravdu skvělé auto. Prodal jsem ho po najetých 388 000 km a 23 letech provozu. A problémy? Rezivění předních blatníků (výměna + projistotů i prahy)), 2x vasná spojka (dost trpěla na tak těžké auto) a čištění startéru. Jinak běžný servis a později bral i více oleje. Motor nikdy nebyl na generálce! Topil (např. Š 135 s 5tikvaltem se mi nikdy nepodařilo vytopit) a svítil opravdu dobře, jen ta spotřeba v zimě... S nostalgií vzpomínám.
06.01.2012 | 20:54:37 | TST | 93.185.62.* Reagovat
RE: 125p
Dobrý den, mám ještě spoustu náhradních dílů na poláka 125p 1300,originál přední podběhy celé až do motor prostoru nové!!! Plus hromadu plastových dílů a příslušenství. Pokud máte ještě zájem ozvěte se mi na tel číslo 737778999 Milan Sajfrt Hradec Králové.
01.05.2022 | 08:21:02 | Milan Sajfrt | 185.246.210.* Reagovat
Rok výroby
Pravděpodobně jste se spletl v roce výroby, Poláci se začali vyrábět v listopadu 1967.
16.11.2010 | 17:10:58 | Zdenál Reagovat
:)
aniž bych si četl příspěvky, či komentáře, můžu říct pouze vlast zkušenost muj taťka si v roce 1956 koupil tento vůz, a když jsme ho před 2 rokoma dávali do šrotu (kvůli čištění garáže a okolí) měl najete 350tis km, aniž by na něm měnil něco vážnějšího (krom ložisek), zatím jsem nenašel auto s takovými kilometry, nejhorší na tom je že to není výmysl, můj taťka je dost pečlivý a všechno si zapisoval a značil, takže kilometry má doložené...na dnešní dobu je to staré auto, ale patří mu ucta své doby!!
03.11.2010 | 20:32:13 | MartinDrga Reagovat
Polák
Děkuji za pochvalu recenze, dodnes na Poláka rád vzpomínám. Ano je to pravda že motor a podvozek pocházel ze staršího Fiata 1300/1500 z šedesátých let a Polák se s malými úpravami na motoru a podvozku prodával až do roku myslím 1991. Ale na sedmdesátá léta to myslím bylo dobré auto.
26.10.2010 | 11:05:15 | Zdenál Reagovat
Polák
Recenzi chválím, je věcná s jasnou specifikací problémů a výhod vozu, s objektivně naznačenými jízdními vlastnostmi.
Osobně si mě tento vůz nezískal, koncepčně /platforma, motor/ jde o vůz Fiat 1300/1500 z 60. let, tudíž tak jako mě dnes dokážou naprosto dorážet 10 let staré Octavie s mizerným a starým podvozkem prodávané pod obchodním označením "Tour" jako kdovíjaký zázrak, velmi podobné bylo počínání Fiatu resp. v případě poláka automobilky FSO, která ještě v 80. letech prodávala auto v "moderním kabátku" italského Fiatu 125, ale s použitím takřka poválečné techniky. Moje poměrně špatné mínění o tomto voze, je navíc zapříčiněno tím, že jsem vlastníkem více než deseti starých (podotýkám italských) fiatů a pár mích přátel vlastní tento polský ekvivalent ... tudíž jsem z nezávislého pozorování těchto vozů zjistil, že vůz je o dost více poruchový než jiné fiaty ze stejné doby ... mj. mluví za vše výčet použitých náhradních dílů a oprav které byly na tomto konkrétním voze provedeny, když to tak čtu - mám nálezové fiaty o 10 a více let starší u kterých ke zprovoznění a bezpečnému provozování nepotřebuju zdaleka tolik oprav. Nicméně abych jen nehaněl, vůz má listová pera, která zajišťují poměrně vysoký komfort i na horších cestách, samozřejmě se auto v zatáčkách více naklání a nejde tudíž o vůz pro sportovní jízdu. Prostorově byl myslím ve své době velmi zajímavý, protože jak prostor řidiče tak i místo na zadních sedadlech je velmi slušné. Slabinou je - jak již bylo napsáno hloubka zavazadlového prostoru a já bych zmínil také výšku nákladové hrany - tedy vysoké zadní čelo, naopak velmi dobrá je délka kufru, mafiáni by tam ze tři ukrajince namačkali ;-) Kvůli vyšší spotřebě skončilo hodně těchto vozů přestavených na plyn, co se nedá zapřít je velmi dobrá životnost, slyšel jsem o vozech, které mají najety přes 1 000 000km což asi mluví za vše. Do budoucna půjde o zajímavý "lidový veterán" u nás sehnatelný za více než dobrou cenu.
22.07.2010 | 09:56:32 | Marek Reagovat