Rok výroby:1979Typ motoru:6500 typ 403Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:28 l/100 kmVloženo:8. 3. 2005
Pontiac Firebird Trans Am je kultovní auto. Obrovské coupe s obrovským motorem. Ten můj má motor 403 kubických palců, což je přibližně šest a půl litru. To není spotřeba, to je objem motoru.
Spotřeba v techničáku, tedy základní optimistická, je uváděna 28 litrů benzínu !!!. Motor prošel úpravou MAGNUM, má jiné písty, hlavy, vačku a výfukové potrubí. Převodovka je též příslušně upravená. Auto kdysi v Německu jezdilo závody ve sprintu. Podle toho taky jede... Když šlápnete na plyn, tak se holt točí kola. A je úplně jedno, jestli stojíte na asfaltu, betonu, trávě, nebo jestli zrovna jedete po silnici stovkou.
Prostě se točí kola. Vždycky. 540 Nm kroutícího momentu je několik běžných aut. Je to brutální motokára, co okamžitě po sešlápnutí pedálu plynu jde kupředu, nejlépe smykem. Totální adrenalin. Úžasná hračka. Na normální ježdění to však není. Ideální je léto a suchá silnice. Na zimu je Subaru...
To bude určitě upravený motor. Sériový Pontiac Firebird TransAm 6,6L v roce 1979 měl tyto parametry:
Max. výkon 185 koní při 3600 otáčkách Kroutící moment 433 Nm při 2200 otáčkách
Ten krouťák je fakt znát. Auto táhne moc dobře. Ale ten motor je přiškrcený. Má snížený výkon z důvodu tehdejších zpřísněných emisních předpisů. Z toho motoru se bez problémů dostane po pár úpravách 300 - 350 koní.
Vzkaz pro Martina (martin12321@azet.sk): Ty jsi ale "odborník"!!! Motor 6,6L (403 cui) se do Trans Am v r. 1979 dával. Než tu začneš psát tyhle moudra, tak si to aspoň nastuduj, ať tu nemateš lidi.
Jinak jízda tímhle autem je opravdu zážitek. Výkonově nic moc, ale o to nejde. Podstatný je zvuk motoru!!! Když zabere vidlicový osmiválec tohoto objemu, tak se zježí všechny chlupy na těle a běhá mráz po zádech. A kdyby jste viděli ty nechápavé pohledy kolemjdoucích :-))) Jak nechápou, co to je :-))) Tohle ještě neviděli a hlavně neslyšeli. Prostě nádhera. Někde jsem četl názor jednoho fandy, že kochat se zvukem vidlicového osmiválce je lepší než orgasmus. Něco na tom bude :-)))
Chape zavidim ti toto je luxusni kousek v tady tom sesti litru je myslim ten 4 komorovy karburator ne ? luxusni auticko luxusni vzhled luxusni jizda tady tomu patri 1OO bodu ze 100 . RESPECT
Ahoj, Firebird sa s tým objemom motora čo si napísal ani nevyrábal, najväčší motor čo do toho šiel bol 5.7L. A ako môžeš mať dve autá v jednom názve? :D:D Trans Am je oplastovaná verzia Firebirda, motoricky sú to síce identické vozy aj keď V8 FB a V8 TA neni to isté, iný predný a zadný nárazník, prahové spojleri, veko motora, existujú dve varianty spojleru na 3.dverach, iný spôsob otvárania 3.dverí, firebird sa vyrabal aj vo verzii formula: najväčší rozdiel čos a dá postrehnúť je asi ten že formula má vypuklinu na kapote nat motorom na strane vodiča. Formula už mala 16". Ale ten 6.5L motor ma dostal najviac :D buď to máš nejaký neoriginál prerobený motor alebo si sa proste iba netrafil ale najväčší bol 5,7 ;-) . toť vsio k tejto recenzii... Martin
...no ja som mal pred rokmi Chevrolet Corvette, r.v. 1990, 5,8 Litra, v úprave fi Greenwood, biturbo, cca 550 koní. Tu sa pýtajú, či automat pretáča kolesami.....áno, pri každom šľapnutí na pedál plynu a to ešte aj horia zadné pneu ak chceš. A bolo tam aj jedno tlačítko, ktorým sa dali zrušiť všetky obmedzovače = pekná sranda
Komentáře uživatelů k recenzi Pontiac Firebird
To bude určitě upravený motor. Sériový Pontiac Firebird TransAm 6,6L v roce 1979 měl tyto parametry:
Max. výkon 185 koní při 3600 otáčkách
Kroutící moment 433 Nm při 2200 otáčkách
Ten krouťák je fakt znát. Auto táhne moc dobře. Ale ten motor je přiškrcený. Má snížený výkon z důvodu tehdejších zpřísněných emisních předpisů. Z toho motoru se bez problémů dostane po pár úpravách 300 - 350 koní.
Vzkaz pro Martina (martin12321@azet.sk):
Ty jsi ale "odborník"!!! Motor 6,6L (403 cui) se do Trans Am v r. 1979 dával. Než tu začneš psát tyhle moudra, tak si to aspoň nastuduj, ať tu nemateš lidi.
Jinak jízda tímhle autem je opravdu zážitek. Výkonově nic moc, ale o to nejde. Podstatný je zvuk motoru!!! Když zabere vidlicový osmiválec tohoto objemu, tak se zježí všechny chlupy na těle a běhá mráz po zádech. A kdyby jste viděli ty nechápavé pohledy kolemjdoucích :-))) Jak nechápou, co to je :-))) Tohle ještě neviděli a hlavně neslyšeli. Prostě nádhera. Někde jsem četl názor jednoho fandy, že kochat se zvukem vidlicového osmiválce je lepší než orgasmus. Něco na tom bude :-)))
19.02.2010 | 22:45:35 | Petr Reagovat
chci si ho koupit ale nemyslím si že tvé info je pravdivé aspoň dle dostupných informací
19.03.2009 | 22:57:13 | Reagovat
US cars forever
Chape zavidim ti toto je luxusni kousek v tady tom sesti litru je myslim ten 4 komorovy karburator ne ? luxusni auticko luxusni vzhled luxusni jizda tady tomu patri 1OO bodu ze 100 . RESPECT
29.11.2007 | 21:04:59 | luykn Reagovat
Americký šmejd
žere aj trávu okolo cesty a odrbe ho na semaforoch aj Tatra 815
02.10.2007 | 10:12:50 | Reagovat
T/A Firebird
Ahoj, Firebird sa s tým objemom motora čo si napísal ani nevyrábal, najväčší motor čo do toho šiel bol 5.7L. A ako môžeš mať dve autá v jednom názve? :D:D Trans Am je oplastovaná verzia Firebirda, motoricky sú to síce identické vozy aj keď V8 FB a V8 TA neni to isté, iný predný a zadný nárazník, prahové spojleri, veko motora, existujú dve varianty spojleru na 3.dverach, iný spôsob otvárania 3.dverí, firebird sa vyrabal aj vo verzii formula: najväčší rozdiel čos a dá postrehnúť je asi ten že formula má vypuklinu na kapote nat motorom na strane vodiča. Formula už mala 16". Ale ten 6.5L motor ma dostal najviac :D buď to máš nejaký neoriginál prerobený motor alebo si sa proste iba netrafil ale najväčší bol 5,7 ;-) . toť vsio k tejto recenzii... Martin
25.07.2007 | 14:48:24 | martin Reagovat
Super
...no ja som mal pred rokmi Chevrolet Corvette, r.v. 1990, 5,8 Litra, v úprave fi Greenwood, biturbo, cca 550 koní. Tu sa pýtajú, či automat pretáča kolesami.....áno, pri každom šľapnutí na pedál plynu a to ešte aj horia zadné pneu ak chceš. A bolo tam aj jedno tlačítko, ktorým sa dali zrušiť všetky obmedzovače = pekná sranda
06.11.2006 | 09:12:51 | igor Reagovat
Co je na tom divneho, ze se automatu protaceji kola Anonyme?
04.11.2006 | 17:20:02 | Kosťa Reagovat
u automatu ze se protacej kola???
24.09.2006 | 21:07:09 | Reagovat
Fotečka by nebyla?
24.11.2005 | 11:17:07 | vilis Reagovat