- kolem 115 tis. km propálené těsnění pod hlavou
- následkem toho odešla vodní pumpa
- protékání střešního okna
- vyskakující zpátečka
- opakovaně praskají zadní i přední žárovky světlometů
Při výběru mého prvního auta hrála roli cena, přítomnost základních bezpečnostních prvků (ABS a 2x airbag), spotřeba a trochu i design. Po doporučení jsem vyzkoušel právě Rover 200 - r.v. 1998, 3-dveřová verze, motor 1,4.
Cena vozu 85.000 Kč, tachometr ukazoval reálných 85 tis. km, při prohlídce výborně udržovaného vozu mě sám majitel férově upozornil na drobné nedostatky - nefunkční ostřikovač zadního skla, sjeté pneumatiky.
Za necelé 3 roky budu mít s tímto autem zdoláno 43 tis. km a mám co hodnotit:
- MOTOR: jedná se o poslední generaci (řada K) zážehového motoru vyvinutého původně v Roveru (nejedná se o motor z Civic-u, jak se mnozí domnívají) o objemu 1400ccm, 8 ventil, OHC rozvod, 55kW, točivý moment příjemně kolem 3000 ot/min. Tento agregát je výkonem dostačující na potřeby běžného provozu. Motor zabírá klasicky pěkně kolem 2200 ot., v oblasti 3000 ot. se ozývá rezonanční zvuk, který nutí k přeřazení, motor ale má ještě co říct. Mnou několikrát měřená spotřeba systémem plná nádrž + stejná pumpa se pohybuje 6,3-6,7 litrů na 100km.
Při najetých 115 tis. km došlo k poruše s rychlým průběhem - postupně ztrácení chladící kapaliny a prasknutí těsnění hlavy válců. Oprava u známého (v ČR neexistuje autorizovaný servis) cca 7 tis Kč. O něco později odešla vodní pumpa, sám si myslím, že tato závada jenom logicky navázala na tu předchozí). Jinak rozvody, svíčky, olej a filtry měněny 2x vždy po 20 tis. km, čerpám u Shell nebo Benziny.
Motor běží dobře, nemůžu si stěžovat.
- PŘEVODOVKA: Obecně můžu pochválit, jedná se opět o britskou převodovku, která trpí častým opotřebením ozubeného kola zpátečky, která ráda vypadává, občas se taky stane, že nejde zařadit jednička, stačí ale vrátit do neutrálu, prošlápnout spojku a skočí tam jako po másle...jenže na křižovatce vypadáte jak .... Pokud přemýlíte o tomto autě jako o druhém do domácnosti, které bude často řídit např. manželka, tak v rámci zachování vašeho vztahu toto auto nedoporučuji. Práce se spojkou je složitější a je nutná naprostá plynulost a dobrá souhra s plynovým pedálem. Není vůbec vyjímka poskakující nebo "chcíplé" auto při řazení z 1. na 2. stupeň. Tímto se nechci dotknout našich dam na cestách. Prostě vám nic neodpustí.
- JÍZDNÍ VLASTNOSTI: U pocitu malého auta typu nákupní tašky pro ženy ještě zůstanu. Manévrovatelnost auta např. při
parkování je výrazně omezena. Pokud můžu srovnávat s mnohými co řídím, věřte, že vaše žena zaparkuje lépe s Passatem. Posilovač řízení je velmi pohodlný i při sportovněji menším věnci volantu. Vadí mi, že při jízdě posilovač netuhne a je pro stabilitu vozu lepší řídit spíše jen 1 rukou. Na druhou stranu je toto auto excelentní co se týče podvozku a stability v zatáčkách. Vpředu náprava klasická trojúhelníková ramena se vzpěrami McPherson, vzadu pak náprava netypická Roverovská ve stavu písmene H, kdy podélná ramena jsou v elastokinetických pouzdrech.
- INTERIÉR: Jedná se o to levnější auto ve střední třídě, plasty v interiéru a obložení vzácným dřevem je vcelku vkusné, nevadí, plasty místy tvrzené a místy měkké. Sedačky méně pohodlné, časem spoznáte že se v autě hrbíte v ramenou, boční vedení je dobré. Při přejezdech nerovností časté nežádoucí vrzání v interiéru. Motor velmi špatně ohlučněn. Zadní sedadla v mém 3 dveřovém autě pro dospělé osoby nejsou dostačující vůbec..ještě, že je tam nevozím často. Kufr je pro 2 lidi bez kočárku plně dostačující. Variabilita vozu je moc povedená...ještě se mi nestalo, že bych nenaložil co jsem měl v (soudném) plánu (2x jsem se stěhoval). Do interéru mi občas zateče voda ze šíbru při dlouhém dešti, kdy není na vadě ani tak špatné těsnění, ale zanesené odvodné kanály ve sloupcích. Člověk pak usedá na mokrá sedadla. Zatím nehodlám řešit.
Auto není garážované ani jeden den a nejsou žádné známky po korozi - perfektní.
- SPOTŘEBA: viz výše cca 6,5 l / 100 km
- SERVIS: Cena náhradních dílů není rozhodně přemrštěná a nejsou to hříšné peníze. Dostupnost se zdá být dobrá a ještě sem se nesetkal s problémy s opravou u mého kamaráda. Horší to je při STK, kdy např. potřebujete změřit emise, protože ne každý (většinou menší) servis má příslušnou certifikaci k měření právě Rovera. Autorizovaného servismana u nás budete hledat těžko, proto hledejte šikovné ruce malých dílen.
Komentáře uživatelů k recenzi Rover 200
je to fajn auticko az na par malickosti a jednu velku chybu mam obrovsky problem z radenim spiatocky poradi mi niekto
02.05.2010 | 18:42:18 | Reagovat
Je to nižší střední třída
Rover 200 patří do nižší střední třídy a ten počet najetejch kilometrů je poměrně nízkej na to že jsou s tim takový problémy.
19.05.2009 | 21:16:57 | JIRKA Reagovat
autor článku: reakce na hloupou řečnickou otázku o kolik byl "stočený" tachometr při koupi....podle mého názoru, člověk který mi prodával auto neměl za potřebí mi něco nalhávat. Jestli chcete ale přesnou odpověď, tak moment, podívám se do své kříšťálové koule.....
11.05.2009 | 08:22:25 | Reagovat
Jsi si jistý, že jde o střední třídu? Podle toho co píšeš mi to připadá spíš na malý automobil.
06.05.2009 | 19:26:55 | Reagovat
a o kolko bol pretoceny tachometer ked si ho kupova o sto tisic?
06.05.2009 | 19:19:19 | Reagovat