Rok výroby:1995Typ motoru:2250cm3 benzinStav km při koupi:127 000 kmStav km nyní:138 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:22. 1. 2008
Rovera jsem si vyhlédl v autobazaru po té co jsem se dozvěděl, že byl vyráběn ve spolupráci s Hondou. Auto mělo přede mnou dva roky jednoho majitele v ČR a předtím bylo dovezeno ze Švýcarska. Můj Rover má i motor od Hondy, neměl jsem tedy obavy co se týče spolehlivosti. Benzínové motory jsou od Hondy, dieselový SDI je anglický od Rovera.
Celé auto je téměř shodné s Hondou Accord z r.v. 93-98 a tu už máme v rodině delší dobu a vím, že se jedná o výborný a výjmečně spolehlivý automobil. Trochu jsem měl jen obavy z automatické převodovky, protože jsem dříve žádné auto s automatem nevlastnil. Naštěstí automat v Roveru všechny mé obavy brzy po koupi vyvrátil. Automat v Roveru pracuje naprosto bezchybně a řadí přesně v pravou chvíli. V případě, že jen lechtám plyn, řadí už asi v 2500 otáčkách, ale když potřebuju předjet a sešlápnu plyn automat ihned podřadí a umožní rychlou akceleraci. Při více sešlápnutém pedálu se hned chová sportovněji a vytáčí rychlosti do vyžších otáček a stává se z něho raketa na kolech.
Automat má navíc knoflík, kterým se sepne sportovní režim řazení. Motor Honda o objemu 2250cm3 a výkonu 116 kw krásně táhne už od nejnižších otáček a pod plným plynem se ochotně vytáčí třeba až na 6000 a má brutální sílu. Kvůli spotřebě jezdím však většinou s lehkou nohou a moje spotřeba se pohybuje mezi 9-10 litry, při dálkovější jízdě jsem se dostal asi na 8,5litru. Myslím, že na tak velký vůz, s tak silným motorem to nejsou zas nejhorší čísla.
Navíc má motor krásně tichý chod a automat řadí rychlosti tak hladce, že skoro ani nepoznáte, že auto přeřadilo. Co se mi na autě od začátku velmi líbí, je výborný podvozek, který je komfortní i na horších silnicích a dá se říct, že je i lehce sportovní, i když má to své meze, sportovnímu kupé se v zatáčkách nevyrovná. Z recenzí vím , že podvozek je velmi odolný a netrpí vážnými závadami ani na horších cestách a to ani po najetí třeba 300tis. km.
Další předností je vkusně navržený interiér a dobrá výbava, v mém případě dva airbagy, 4xel. okna, vyhřívaná a el. stavitelná zrcátka, el. stavitelné sedadlo řidiče, el. střešní okno, ABS, manuální klimatizace, potahy kůže, centrál na DO. Kufr je dostatečně velký, ale trochu mělký, zadní sedadla se dají sklopit pro naložení delších předmětů.
Sehnat díly na Rovera není velký problém, protože jich naprostá většina je shodná s díly na Hondu. Rovera vlastním rok a závěrem mohu říct, že jsem s ním velmi spokojen, až na drobné závady, které jsem vypsal nahoře. Jedná se o elegantní, pohodlný vůz, který je vhodný i na dlouhé cesty, navíc je i mimořádně spolehlivý, mohu soudit podle Hondy Accord, kerou máme již delší dobu a ta pracuje naprosto bez závad. Rovera mohu jedině doporučit, navíc nato jak je to dobré auto se dá sehnat i dosti levně.
Komentáře uživatelů k recenzi Rover 623
Parádní auto!!
Mám rád takovýhle auta, komfort, jízdní vlastnosti a design.Typově podobnejch aut jsem měl dost, nyní mámto co ty 623 5válec a nemůžu si stěžovat.
21.06.2009 | 16:53:00 | tomáš Reagovat