Rok výroby:2007Typ motoru:1.4 16VStav km při koupi:6 kmStav km nyní:11 200 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:28. 10. 2007
Zatím vůbec žádné. Naprosto bezproblémový chod (ještě aby ne).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v květnu 2007. Měl jsem jasný cíl - koupit nové auto do 350 tisíc. Původní myšlenka koupit diesel v této cenové relaci zemřela z finančních důvodů hned na počátku, takže jsem se ubíral směrem slabších zážehových motorů s rozumnou spotřebou. Cordoba byla hlavně citová záležitost - po shlédnutí auta a zkušební jízdě (nikdy předtím jsem v Cordobě nejel) jsem hned skládal zálohu. Takže celý proces od počáteční myšlenky koupit Cordobu až po složení zálohy v autosalonu trval pouhý týden :-) Musím pro úplnost uvést, že původně jsem chtěl Fabii combi (1. generaci) a tu jsem vybíral zhruba půl roku (pořád jsem nevěděl, jaký motor a výbavu zvolit a navíc - nemohl jsem se zbavit myšlenky, že je Fabie předražená). Cordoba mě stála celkem 342.000 Kč, za což bych jiné auto s podobnými vlastnostmi, výbavou a velikostí horko těžko sháněl (srovnatelná Fabie combi mi vycházela na cca 400.000 Kč). Byla to akční cena základního modelu "reference" s dvěma balíčky výbavy zdarma: metalýza, 15" alu kola, chromovaná mřížka chladiče, mlhovky, zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, sportovní sedadla, speciální čalounění interiéru, centrál na dálku, man. klimatizace, el. okna vpředu a centrální zamykání na dálku. Oželel jsem sice palubní počítač a elektrická zrcátka, ale nelituji, nepostrádám je. Základní výbava viz stránky výrobce pro verzi "reference".
Teď něco k hodnocení. Rozhodl jsem se, že když už recenzi píši, bude vyčerpávající.
Nejprve kladné stránky:
1) Sportovní a nápaditý vzhled, který se mi opravdu líbí (jsem spíše konzervativní typ, takže u mě takové věci jako přední světla protažená až ke zpětným zrcátkům nebo hrbatá záď vozu moc neuspějí). Zvolil jsem černou magico metalýzu, která sice žádá časté mytí vozu, ale Cordoba s ní vypadá naprosto výborně a vznešeně. No a 15" alu kola to vše jen podtrhují.
2) Jízdní vlastnosti a ovládání - auto je sportovněji laděné a má tedy i tvrdší podvozek, díky němuž auto na silnici drží jak přišité. Řazení hodnotím jako špičkové a naprosto přesné, lze řadit i malíčkem (osvědčeno v praxi), spojka jde lehounce sešlápnout, volant jde lehce otáčet, při parkování si opět vystačím s jední prstem (ukazováčkem). Z Octavie II, kterou občas řídím, jsem naproti tomu byl po týdnu ježdění doslova strhaný: spojka tvrdá, řazení tuhé a nepřesné, točení volantem jako bez posilovače.
3) motor a spotřeba Motor 1,4 16V 63 kW (86 koní), podlě mě k autu pasuje tak akorát. Není to žádný dravec a asfalt s ním netrhám, ale ostudu jsem si s ním taky ještě neutrhl. Po okreskách předjedu všechny brzdy, na dálnici rovněž. V nízkých otáčkách je relativně líný až mrtvý, kde spíš jenom zvládne rychlost udržovat, ale od 2000 otáček začíná ožívat a okolo 3500 otáček (maximální kroutící moment) už ho jentak něco nezastaví. Navíc motor točí s ochotou klidně do 5500 otáček (červené má od 5750), což znamená na 3. rychlostní stupeň cca 110 km/h (ideální pro předjíždění na okreskách). Zpřevodování hodnotím jako výborné - myslím, že motor je zde maximálně využitý. Nejvyšší rychlost, kterou jsem zatím jel, bylo 185 km/h (samozřejmě že ne po české dálnici :-), přičemž motor se nenechal nijak přemlouvat a ochotně točil a točil stále dál :-) I při této rychlosti auto sedělo na silnici jako přišité, hluk byl přiměřený rychlosti. Můj odhad je, že auto vzhledem k hranici červeních otáček dá maximálně 200 až 210 km/h. Odhlučnění motoru je dle mého názoru dobré. Ještě jedna poznámka k rozsahu 5. převodového stupně - v praxi je schopný pojmout rychlosti od 55 km/h, aniž by se motor dusil (samozřejmě ne do kopce!), takže i ve městě jde jezdit na pětku. Co se týká výkonu při větším zatížení vozu, tak mohu říct, že při osazení čtyřmi dospělými lidmi už to sice na sportovní jízdu není, ale motor pořád neztrácí důstojnost a brzdou provozu se nestanete. Spotřeba je velice slušná, i v době záběhu motoru jsem nešel přes 6 litrů (jezdím z 95 % okresky a dálnici), celková spotřeba je teď cca 5,9 litrů (podle skutečně natankovaných litrů), přičemž pořád klesá. Kdybych navíc jezdil slušně, zbytečně motor netočil a nenechal se vždy unést, šel bych pod 5,5 litrů. Ještě podotýkám, že tankuji téměř vždy natural 95 V-Power nejmenované značky. Rozdíl oproti normálnímu naturalu je opravdu znát (nižší hlučnost, o něco lepší tah).
4) prostor a interiér hodnotím jako naprosto dostatečné, přístrojová deska je sice strohá a při prvním pohledu na ni jsem se neubránil dojmu, že ji někdo odflákl, záhy jsem ale zjistil, že v jednoduchosti je opravdu krása a že to byl záměr. Navíc nejsem příznivcem přístrojovek, které vypadají jako z vesmírné lodi 25. století, takže jsem spokojený (viz např. některé francouzské automobilky). Vše je intuitivně uspořádáno (VW-standard), nikde mi nic nepřekáží a ani neschází. Navíc odkládacího místa je také více než dost.
Dílenské zpracování interiéru je velmi slušné, zde bych ale měl jednu výtku na výrobce, protože by to šlo určitě lépe a myslím, že dílenské zpracování interiéru je velkým mínusem auta. Co se týká prostoru, tak pro postavy normálního vzrůstu (okolo 175 cm) podle mě auto naprosto dostačuje, navíc nastavitelné sedadlo a volant vyhoví skoro každému. Můj kolega s výškou skoro 2 metry měl menší problém složit se na sedadlo spolujezdce (tlačila ho střecha), ale to je už extrém. Dozadu se vejdou bez mačkání 3 dospělé ženy normálního vzrůstu, 3 dospělí muži už tolik pohodlí mít nebudou. Zavazadlový prostor je na auto této třídy obrovský, a pojme opravdu hodně. Někomu by mohlo vadit, že je to sedan a tudíž vstupní otvor je malý, takže na vození ledniček, praček a podobně to není. Mně ale dostačuje, zde dva praktické příklady: vejde se tam najednou 6 bas piva + 2 velké batohy (krosny) + nákup jídla pro 4 osoby na víkend. Ty basy jdou dokonce složit dvě na sebe :-) Ne že bych tolik pil, ale jednou jsem dělal zásobování na kamarádovu oslavu. Druhý příklad: jdou tam s přehledem složit čtyři 14" kola. Navíc jde dokoupit (ne)originální střešní nosič (ten neorig. stál i se dvěma držáky na kolo cca 4000 Kč) a pak už převezete opravdu hodně.
5) Výbava a funkčnost. Doplňková výbava, jak jsem již uvedl výše, je vzhledem k pořizovací ceně opravdu vysoká a pro mě naprosto dostačující. Nejvíce oceňuji sportovní sedadla s bočním vedením, což je opravdu fajn věc, a samozřejmě klimatizaci. Sice manuální, ale podle mě je praktičtější než automatická. Asi věc názoru. Alu kola také velmi potěšily, koho by nepotěšily. Vše funguje tak, jak má, takže zde skoro nemám, co bych řekl. Do auta neteče, nikde nic nerachtá, neklepe, a jen čas ukáže, jestli to tak zůstane... Doufejme.
A teď něco k záporům auta. Není toho moc, ale musím to uvést, abych recenze nepůsobila jednostranně:
1) prvním záporem, tedy alespoň pro mě, je tvrdost podvozku. Já vím, je to věc názoru, ale o něco měkčí podvozek by byl na české silnice a rádobysilnice více než vhodný. Na některých "silnicích" se mi stává, že docela trpím. Ale za to samozřejmě nemůže výrobce auta, takže tohle berme s rezervou.
2) dalším záporem, který bych zmínil, je dílenské zpracování interiéru. Jsem docela puntíčkář, takže si takových věcí hodně všímám. Na první pohled je interiér naprosto v pořádku, a pokud nejste puntíčkář, jděte k dalšímu bodu. Ale pozornější oko najde několik nepřesností, kde něco nesedí, tak jak má, nebo kde se šetřilo na materiálu. Dokonce jsem na některých místech musel dotáhnout pár šroubků. Není to sice žádná tragédie, ale jak už jsem napsal, mohlo to být o něco lepší.
3) nízký tah motoru odspoda. Nevím, jestli u motoru 1,4 je věcné kritizovat nižší tah odspoda (asi ne), ale pravda je taková, že do 2000 otáček motor akceleruje pomaleji. Na obranu motoru musím uvést, že mám najeto teprve 11000 km, takže motor teprve začíná získávat své správné vlastnosti.
4) nepraktické úchyty pro střešní nosič. Nevím, kdo to vymýšlel, ale řešení nepovažuji za nejpraktičtější. Uchyty jsou totiž "schovány" pod horním lemem dveří, takže při připevnění nosiče se stane to, že guma izolující horní lem dveří je násilím vytlačena od své normální polohy. Naštěstí to není tak dramatické, aby zatékalo do auta.
Tolik k hodnocení vozu. Od května jsem najel přes 11000 km (ano, to je už na diesel, ale jedná se snad o dočasný stav) a jsem naprosto spokojený. V dané cenové hladině bych asi lepší nové auto srovnatelných vlastností nesehnal. Mít o 100 tisíc víc, možná bych je vrazil do TDI motoru, i když nevím, jak by to tomuto malému velkému autu slušelo (spíš bych asi šel do Altey). Cordobu doporučuji každému, kdo chce pěkné a funkční auto a nebude mu vadit, že nebude mít combi a že nebude mít auto české. Myslím, že i jako rodinné auto bude dostačující (já to tak plánuji). Navíc věřím tomu, že Ibiza bude to samé (jak by ne, když přední polovina auta je pro Cordobu a Ibizu stejná), takže pokud nechcete velký zavazadlový prostor, Ibiza vás také uspokojí.
Postupně sem budu přidávat různé postřehy, např. z servisních prohlídek a podobně. Snad přidám i fotku. Vaše dotazy rád zodpovím.
Již nikdy si nekoupím SEAT!První problém jsem mněl hned po koupi nového vozu(prohnutý práh a stržený lak na autě.Všiml jsem si toho, až doma při dúkladné prohlídce)Při reklamaci v Plzni jsem byl i s mou ženou vykázán ze servisu stím, že se již nemáme nikdy v tomto servisu SEAT-ukazovat.Tak jsem chodil na ser.prohlídky do Tachova.Stále se mně rosvicovala kontrolka na uhlíkoví filtr,takže tak 3-4x ročně jsem musel do servisu,až mně to omrzelo a nechávám jí svítit.Také stále mně zlobylo centrální zamikání na levích zadních dveřích,nakonec mně přestal fungovat centrál na víku kufru.Tak jsem byl nucen hledat závadu sám a mé zjištění je KATASTROFÁLNÍ!Rozlámaná izolace na drátech a některé byli již ulomené.Na 8 leté auto které má najeto 95000km a je stále garážované pod střechou,to je podle mého katastrofa.Každou chvílí čekám kdy samo začne hořet ,až se někde ty obnažené dráty spojí.Zaplatil jsem tenkráte za něj 282000kč a to bez jaké koliv výbavy,krom dálkového ovládání.Toto a ještě pár dalších problémú jsem zažil s autem SEAT a proto již nikdy si ho nekoupím!!!
Ahoj tak buď rád já jsem si taky koupit Seata cardobu rok 2008 a co se mi zatim pokazilo byl vstřik na válci a přístrojovka(budíky) a teď se mi to rozbilo znovu a hádám se servisem o záruku protože jsem si myslel že mam 2 roky na ty budíky a oni mi tvrdí že ne že mi záruka padla dnem konce záruky na auto.Jinak jsem velice spokojen a doufám že ty nebudeš mít žádný problém.
Pozdravujem autora a prakticky suhlasim so vsetkym co napisal....no s tou maximalnou rychlostou to trocha prehnal....210 nie....asi ani dole kopcekom.....no nebudem sa hadat, nejazdil som s takym autom.. ja som sedlal 1,2 HTP 47kW Ibizu r.v. 2003, najazdili sme spolu krasnych 93tis km, nikdy nas nenechala v stichu.... ku negativam pridam svoje postrehy- ano podvozok je tvrdsi ako vo Fabii no o poznanie lepsie sedi na ceste....ale zasa podobne ako v Polo aj vo Fabii odchadzaju rychlo a casto stabilizacne tycky prednej napravy.....s tym stresnym nosicom a jeho uchytenim to nie je az take zle....no pri prudkom dazdi moze popri tesneni na dverach prejst par kvapiek do auta, hlavne popri dverach vodica..... dost rychlo sa vypaluju ziarovky, mne hlavne ta H4 v lavom prednom reflektore .... s autickom som bol plne spokojny, dokonca si myslim ze normalnemu cloveku, co chodi prevazne po okresnych cestach a 2-3x do roka na dlhe cesty (dovolenka) plne postacuje aj zatracovany motorcek 1,2HTP....na dialnicu to rozhodne nie je vhodny motor.....tam treba urcite aspon 1,4MPi resp potom 1,9 TDi...... rozhodne vsak je 1,2HTp nedostatocny pri 4 dospelych osobach v aute...to je uplne trapenie....pre dvojicu resp slobodneho cloveka by vsak plne postacoval.....urcite sa treba vyhnut motoru 1,4 Tdi....nekulturny chod, aj HTP je proti nemu pokojny motor.....
Ahoj Luboši, můj názor je patrný z recenze. Shrnutí: mám najeto cca 35000 km, za sebou dvě servisní prohlídky (obě celkem vyšly na cca 4000 Kč) a autíčko šlape tak jak má. Jen aby to tak bylo dál. Z tvých favoritů bych samozřejmě volil Cordobu, protože: C3 je docela pěkná, ale vzhledově spíš holčičí a bude mít asi malý zavazadelník. Thalii bych vůbec neuvažoval. Obecně jediný renault, který by mě zaujal, je clio grandtour. To je jsnad jediný renault, u kterého se ještě dá mluvit o trošce pěkného designu (z aktuálních modelů). A fabie, nevím jestli to potřebuje komentář. Původně jsem fabii chtěl, ale to byla ještě 1. generace, která jakštakš vypadala, 2. generaci bych kupoval jen v křeči, jen combi a jen za hodně slušnou cenu. Navíc je relativně mladá a může trpět dětskými nemocemi. Cordoba, aktuálně dožívající, je na trhu už od roku 2002 a řekl bych, že je dost vychytaná. A v dobách fabie 1 mohla cordoba nabídnout mnohem víc za srovnatelnou cenu. A hlavně - je to španělská Škoda s německýma vnitřnostma a kvalitou. Motory a spousta součástek jsou naprosto shodný jak pro fabii, tak cordobu (ibizu), Audi, VW. Pokud navíc zvažuješ krátkou fabii, tak ji cordoba - kromě designu - utluče obrovským zavazadlovým prostorem (a nejlepší z nich je thalia). Takže jasná volba - cordoba. Jediné, na co upozorňuju, a píšu to skoro všude, je velká tuhost podvozku, na české silnice opravdu moc. Ale to je tak jediné, za což samozřejmě nemůže auto. Co se týká výbavy Pepe, tak je to to samé, co jsem vloni koupil já - jde o základní výbavu REFERENCE a k tomu je slušný balík doplňkové výbavy, která z cordoby dělá slušné auto :-) jen jsem za to vloni dal 340 tisíc :-( Kdybys potřeboval další informace, dej vědět.
Tak jestli bereš auto nebo vůbec vybíráš auto podle vzhledu tak poťeš koště :D To snad ani nejde ne ?? Tak za prvé Renault celkově poruchové auto podle tabulky ADAC Clio druhé nejporuchovější auto před ním už jen Punto. Co se týče Thalie tak je to uplně to stejné jako Clio jen s baťohem. Pokud kupuješ nové auto rozhodně ne podle vzhledu. Podívej se kdo vede tabulky. Ale za mě Toyota,Mazda,WV-koncern. Nic jiného bych nebral. Jo je pravda že KIA a Hyundai jsou dneska kvalitou uplně někde jinde ale stále jsou méně dostupné díly a jsou drahé možná tak za 5-7 let až tu bude více ojetin.
Já žádné koště netěším a první co mě vede abych se o to či ono auto zajímal je právě pro mě vzhled,pak samozřejmě technika.Proč si kupovat auto které se mi nelíbí ,to si mám koupit Fab.2?Vždyť je nepřeberné množství jiných kompromisů.Nakonec každý má snad svůj rozum,tabulky netabulky.
Mám jednoho kamaráda co takto podobně uvažuje skoro ovšem:) Když kupoval auto tak měl hlavní požadavky:Klimatizace,nízká pojistka,malá spotřeba,zdánlivá jednoduchost. V jeho případě bez ohledu na značku,barvu,velikost,komfort apod.věci které většinu lidi zajímají.Po pár letech si stěžuje jak je auto malý protože v něm nic neodveze a když někoho předjíždí tak z toho má akorát nervy aby se stihl v čas zařadit. Další případy co znám že si lidé zvykají na vzhled auta a až po čase se jim zalíbí! ovšem každého věc ale tohle třeba já nepochopím:) Prve se mě auto musí líbit a až pak se o daný model zajímám a něco si ohledně něj zjistím.Stejně každé auto je úplně jiné,každé funguje jinak někomu vydrží,někomu ne.Kdybych měl odsoudit vždy danou značku dle nějakého konkrétního modelu tak si žádné nikdy nekoupím.Ono dle tabulek vede VW určitě před Peugeotem,Opelem ale ale ve skutečnosti a v praxi jsou určité kusy kolikrát mnohem horší.Slyšel jsem kritiku na Insigniu dle všeho vrzání plastů,špatná kvalita zpracování v reálu jsem nic takového nezaznamenal.Tak proč kupovat auto dle některých rádoby odborných recenzí(zmanipulovaných a zaujatých žvástů) a nebo dle nějakých tabulek..:)
AHOJ JIRKO, RÁD BYCH SI KOUPIL SEAT CORDOBA -PEPE,1.4 16V,72kW/85K.MAJÍ HO TED V AKČNÍ NABÍDCE SEATU ZA 259.900 A SE SLUŠNOU VÝBAVOU.MÁM VYTYPOVANÝ ČTYŘI AUTA:FABIA 1.4,CITROEN C3-1.4,RENAULT THALIA PRIVILENGE 1.4 A SEÁTKA CORDOBIČKU.CHTĚL BYCH SLYŠET TVŮJ NÁZOR. PŘEDEM DĚKUJI ZA ODPOVĚD. PŘEJU TI AT TI AUTZO SLOUŽÍ POŘÁD SKVĚLE.
Ahoj všem, tu autor. Nejdřív děkuju Sixovi za tak obsáhlý příspěvek, v podstatě se vším souhlasím. Minulý týden jsem překročil hranici 25 tisíc km, tak jsem si řekl, že se podělím o další zážitky :-) auto budu mít za týden celý rok. Za motor 1.4 16V s 63 kW jsem rád čím dál víc, už je pěkně zajetý a je to znát, už i tím, že celková spotřeba pořád nepatrně klesá a i přes zimu se mi povedlo udržet ji těsně kolem 5,9 litrů. Bohužel občas mám těžší nohu a odchýlím se lehce od maximálních povolených rychlostí v obci / mimo obec. Ale pokud bych byl opravdový vzorňák, věřím tomu, že bych šel na cca 5,5 litrů. Jen podotýkám, že ve městě jezdím max. 5-10 % tras. Tak a teď nové zkušenosti a stížnosti - vlastně se nic nezměnilo, auto pořád šlape tak jak má, v servisu jsem byl jen na první servisce, jinak dolplňuji akorát vodu do ostřikovačů (nádržka není příliš velká...). Auto se kupodivu zatím nerozpadlo, což je vzhledem k tuhosti podvozku a stavu našich silnic docela div. Samozřejmě přeháním, ale jen tím naznačuju, že na autě nikde nic neklepe, nedrnčí, nevrže. Jenom občas si vrzne jeden plast u volantu, když s autem nějakým způsobem změním směr, ale to je tak všechno. To se chystám o víkendu napravit silikonovým olejem. Žádné závady, ani prasklá žárovka, prostě nic. Jízdní vlastnosti pořád stejné, tuhost podvozku vynahrazují suprové ovládání, přesné řazení a kultivovaný chod. Zavazadlový prostor si nemůžu vynachválit, nedávno jsme se stěhovali a nacpal jsem tam neuvěřitelné množství zavazadel :-) A zátěžovou zkoušku (160 kg cihel na trase 100 km) kufr také obstál - samozřejmě jsem zpevnil dno. Mé dojmy na zpracování interiéru jsou také pořád stejné - no, mohlo by to být lepší, ale dělali to španělé, tím se vždycky uklidňuju. A závěr po 25000 km? Spokojenost trvá a pořád doporučuji. Kdybych měl kupovat další auto, pravděpodobně bych šel asi zase do Seatu. Jak už tu bylo zmíněno, bylo by docela škoda, kdyby tahle značka klekla, protože si myslím, že za své peníze toho u Seatu koupíte o dost víc než u Škody, navíc se srovnatelnou kvalitou, která - podle mého názoru - u Seatu rok od roku znatelně roste. Pokud máte nějaké detailnější dotazy, rád zodpovím. Jirka
Jirka: Jsem rád, že nová Cordoba splňuje Vaše aspoň základní požadavky a jste spokojen. S příchodem nové Ibizy jsou na "starší modely" docela zajímavé akce, takže obdobný vůz by dnes měl jít koupit ještě o cca 30 000,- Kč levněji. Jinak jste to vystihl zcela přesně, na Cordobě je až příliš tvrdý podvozek, hlavně přední náprava dostává na našich vozovkách docela záhul, v momentě kdy člověk chytí propadlý kanál nebo výmol, zjistí že dorazy tlumičů fungují dobře :) Interiér je opravdu jednoduchý a strohý, mě osobně to tedy vyhovuje, slušnější zpracování mezi Seaty má snad jen Leon, dokonce má i měkčený plast na palubce, což je zatím pro soudruhy ze Španělska docela tabu. Docela by mě zajímalo co budou plasty v interiéru dělat časem, aby se ta tvrdost materiálu "náhodou" neprojevila nadměrným vrzáním. Od koncernové benzínové 1,4 16V nelze očekávat nějakou ochotu tahu v nižších otáčkách. Mám vyzkoušeno, že motor docela příjemně zrychluje z "městské" 50km/h na 4. rychlostní stupeň - samozřejmě ne do kopce, a nesmí se mu šlapat na krk. Jinak ta Vaše spotřeba je na tenhle motor dost slušná, ať už je to palivem či není - zůstal bych u něj, tím nic neskazíte. A nosiče vymýšlel choromyslný tvor, je to totéž na téměř všechny Seaty, těsnění na dveřích po delším používání nosičů, zůstane v místech úchytu odchlíplé - fakticky to zřejmě není velký problém, ale není to dobrý systém. Přitom mám pocit, že to vyvíjelo Thule, což by mělo vypadat jinak. Na vrzající prvky nápravy existuje speciální spray, v servise by to měli mít.
Celkově:
ad zajetí motoru) Motory a to všechny, není potřeba zajíždět v pravém slova smyslu - tak jak to znali naši dědečkové, kdy někteří extrémisti motor zajížděli - šetřili dokonce 60 000km!, ALE motor který dojde z výroby je: - hlučnější, syrový, tupý a žere - to je fakt. U benzínového motoru se tento "deficit" změní cca během 10t. - 15t. km, u dieslového je to víc, zažil jsem až 30t.km. Během této doby není potřeba motor nijak šetřit, naopak je dobré využívat celého "akčního" rozsahu otáček - nebát se točit ..... u dnešního zajíždění platí - nevytáčet za studena a nikdy nepodtáčet + zbytečně netočit "do červených". V případě, že se motor podtáčí a naopak není "zvyklý" se točit - vytvoříme lenocha, který nepojede a sežere i trávu kolem cesty.
max 210 km/h) Pánové, napsal bych - "Víte ho**o" ale nestojím o "ban". Universální poučka u obdobných vozů Seat a VW je, že faktická maximální rychlost je "papírová maximálka" + cca 20km/h. To prostě platí a tak to je. To že to nedáte do kopce a pravděpodobně ani na rovině je víc než jisté, ona ta tabulková rychlost nebude z kopce :*) ale auto to z kopce zkrátka dá a nemusí být zas "táááák dlóóóóuhý", na naší fantastické panelce D1 je jich víc než dost. Já mám vyzkoušeno (bez pudu sebezáchovy=) - VW Golf Plus 1,9 TDI 66 kW 195km/h, Seat Toledo 1,9 TDI 77kW 210km/h, Seat Altea 1,6 75kW 205km/h, Seat Ibiza 1,4 63kW 195km/h, VW Polo (V) 1,2 44kW 175km/h, VW Polo (III) 1,4 44kW 180km/h. Rychlost většinou srovnávám ještě s rychlostí kterou ukazuje navigace, a to bývá ještě vyšší cifra. Nemyslím, že to je u všech vozů úplný doraz, pokud je volnější cesta, nebojím se zkusit co ty krabice dovedou, Cordoba by těch 210km/h dát měla, ale vzhledem k tvrdosti podvozku bych zřejmě zvolil kvalitnější dálnici.
motor 1,4 TDI) Buďte rádi za benzínovou verzi, kdysi jsem se zařekl, že bych zřejmě v autě dokázal ztrpět onen úžasný 3válec 1,2 40-51kW, ale tak tohle "TDI" bych v autě neunesl. Oproti klasickému 4válci tomu totiž dost chybí zátah, které např. 1,9 TDI má mezi 1900 - 3500ot. ... tohle pocitově táhne pořád stejně ( tedy pořád stejně málo) turbo jako by tam ani nebylo, zvukový projev radši nehodnotit, akorát už je jasné, kde vznikly ty povídačky o traktorovém projevu motorů TDI .... tenhle tříválec to je přesně ono, traktor. No a nízká spotřeba, kvůli které si jej pořizuje dost "fandů" .... pokud tu někdo níže napsal, že s ním jezdí za cca 5,5l tak to je teda skutečně "nízká " spotřeba, když tenhle benzíňák 1,4 jezdí cca za 6,0l .... já se svým Toledem 1,9 TDI 77kW jezdím v případě zrychlených přesunů (mimo obec 140-150km/h, dálnice 180-190km/h) s dlohodobou spotřebou 6,5l, pokud mě "osvítí duch svatý" a výjmečně nespěchám, jezdím za 4,8l s tím, že stále nikoho nebrzdím, mimo město cca 110km/h ..... tomu už se vzhledem k objemu a velikosti vozu odvažuju říkat relativně nízká spotřeba. S 1,4 TDI mám zkušenost, že pokud se člověk snaží o svižnější jízdu, jede hodně do kopce, nebo to nedejbože mimo město "žene" kolem 140 km/h spotřeba velmi ochotně vyleze až k 8l ..... tohle kdyby mi udělala 1,9 TDI tak jde okamžitě "z domu". On prodejce Cordobu 1,4 TDI neměl skladem zcela "záměrně", auta s tímto "úsporným motorem" objednáváme výhradně na zákazníka, neznám moc prodejců, kteří si tento vůz s klidným srdcem vezme na sklad a už vůbec ne importér...... Vím, že ve fábiích se tenhle motor prodává relativně často, ale tam se prodávají i auta bez klimatizace, což bych v Seatu nikdy neprodal.
ad palivo) "želví power" je možná "placebo" já ho občas beru do závodního "veterána" na toto palivo sem na plnou nádrž na totožné trase ujel o cca 150km více než o měsíc dříve na běžný Natural 95, navíc mi tak neklepaly ventily a zlepšil se volnoběh, ale to může být u skoro 40let starého vozu třeba počasím :o) Jinak dobrou zkušenost máme s tím "lepším dieslem" od Shellu, kolega mám na VW Golfu 1,9 TDI 77kW spotřebu stále kolem 7,5l na delší trasy cca 6,8l, omylem vzal plnou toho "dražšího" no a spotřeba šla až k 6l .... mohla to být náhoda, ale poté co bere opět běžnou naftu už podobného výsledku nikdy nedocílil. Jinak je úplně jedno jak se dané palivo jmenuje, a jaké má údajné "léčivé schopnosti" pravdou zůstává, že kupováním paliva na "značkových" benzínkách člověk snižuje pravděpodobnost toho, že načerpá nějaký sajrajt, který mu v lepším případě zanese jen nádrž a filtry. To je také z vlastní zkušenosti - pokud se někdy na servise řeší rosvícení oné oblíbené kontrolky "kontrola výfukových plynů" je to z 20% zapříčiněno závadou čidla nebo prostě nahodilou chybou, ze 70% tím, že člověk někde vezme "vynikající levné palivo" které motor sice pokouše ale čidlu to pěkně "zamotá hlavu", a v tom zbytku se někde minimálně skrývá pravý účel, to že se čidlo rozsvítí při skutečně nekvalitním spalovaní zapříčiněném chybou motoru. A znám i konkrétní případ, kdy na nejmenované pumpě omylem natočili do nafty nějaký sajrajt, který byl původně určen pro technické účely..... borec po 20km zůstal vyset "bez motoru". Když se pak řešila "vina" chvíli se na pumpě bránili, že to určitě není chyba na jejich straně, poté, co jim majitel servisu přinesl za asistence ČOI ukázat jak vypadá nádrž s rozleptanou vnitřní povrchovkou, a hadice z nádrže, které se u nového auta (!) drolili jak polystyren, chlapci poněkud otočili a zaplatili kompletní přetěsnění motoru, výměnu nádrže a hadic + podepsali, že v případě, že motor do 100t. km odejde, budou plně hradit jeho výměnu...ve výsledku můžou být velice rádi, že je boreček s takhle "pokřtěným" autem nezažaloval ... To je pouze odstrašující případ a může se stát na kterékoli pumpě, ale je vysoce pravděpodobné, že ty značkové, si na podobné "přešlapy" dávají sakra majzla.
Radši už mlčím, trochu jsem se rozkecal ... ať vám to jezdí a nebojte se kupovat Seaty, nejsou to zase tak špatné auta a byla by škoda, aby u nás tahle značka padla na hubu.
Ten příplatek 100.000 Kč jsem myslel za motor 1.9 TDI 74 kW, který ceníkově vycházel o 120.000 Kč víc než to, co jsem koupil já; a bohužel na auta s motory 1.9 TDI neměl prodejce žádnou akci (započítal jsem slevu za leasing, takže by šel koupit za cca 440 tisíc, tj. o 100 tisíc dráž), samozřejmě hodně záleží na prodejci. O motoru 1.4 TDI jsem také uvažoval (slabší 51 kW vycházel cenově o cca 30 tisíc dráž než benzinový 1.4 16V) ale od toho mě sám výrobce odrazoval, navíc v té době žádné na prodejně neměli a ani se netvářili, že někdy budou mít. A ten výkon už je na tohle auto podle mě málo. A verze 59 kW stála o dalších 40 tisíc víc, tady jsem dost nechápal strategii, ale budiž. Navíc jsem četl nějaké odborné recenze a oba tříválcové diesely nikde moc nechválili (vysoký hluk v kabině, nekultivovaný chod, byť nízká spotřeba), proto jsem sáhl radši po benzinovém 1.4. S celkovou spotřebou se teď přes zimu držím na 5,9 litrech, což myslím jde. V létě půjdu o nějakou tu desetinu níž.
Mám poznámku k tomu, že v naftě by to bylo o 100000 Kč dražší, kupoval jsem Cordobu v srpnu 2006 v akci, za 319 000 Kč s motorem 1,4 TDI, potažmo na leasing od Škofinu za 299 000 Kč. Výbava man. klim., el. př. okna, 15" kola, stř. metla, ozdobný paket pal. desky a řadičky ..., za tu cenu bezkokurenční auto. Není to polykač dálničních km., ale do města a na okresky to bohatě stačí, dá se s tím jezdit celkem svižně se spotřebou do 5,5 s polovinou km ve městě (Brno denně do práce 10 tam 10 zpátky). Za tyto peníze jde koupit i dnes byť ne celoročně, ale v akcích opakovaných průběžně několikrát ročně. Na závěr - jsem spokojen najeto 30 000 - tedy těsně po porohlídce - naprosto bez závad. Mohu jen doporučit - malé rodinné auto s velkým kufrem.
Zdravím, takže před 14 dny jsem byl na 1. servisní prohlídce v SEATu (po 15.000 km) a vše v pohodě. Nehlásil jsem žádnou závadu (žádná nebyla), kromě drobného klepání v zadní části vozu - bylo prý uvolněné něco na víku zavazadlového prostoru, tak to dotáhli. Jinak nic. Počkal jsem si dvě hodiny a autíčko dostalo nový olej + bylo zkontrolováno všechno možné (co mají v "pracovním postupu"). Cena 1.700 Kč komplet. Jediný neduh, který se na autě objevil, je pravděpodobně spojený s teplotami pod nulou, které teď venku jsou - při přejetí větší nerovnosti (tj. běžná česká silnice II. třídy nebo ještě horší) se ozývá vrzání ze zadní nápravy, které na jaře vyřeším asi sám promazáním vhodných míst. Jakmile jde teplota nad nulu, vrzání zmizí... Jinak auto šlape jako hodinky, a i když teď skoro pořád parkuji venku, všechno jde tak jak má, včetně vytápění, které je teď v zimě obzvláště důležité :-))
Proboha lidi, už mějte věcnější dotazy. To, jestli to auto dá 210 a kolik při tom bude točit, vám teď neřeknu, to nevím a zkoušet to nebudu. Proto jsem si ho nekupoval. Teoreticky ano, ale jak už tu padlo, muselo by to být z kopce, protože na ten motor je tahle rychlost prostě moc a otáčky by byly už těsně u červených, tj. někde kolem 5600. Jenom jsem napsal, že jsem s tím už jel 185 a motor to pobral v pohodě, ale to jenom abych to zkusil, protože kdybych takhle jezdil často, tak ten motor za chvíli odrovnám. Běžně jezdím maximálně do 140 kmh a tam mám necelých 3700 rpm, což je cca ve 2/3 povolených otáček. Myslím, že je tam i maximum točivého momentu. Pokud byste chtěli s Cordobou jet 210 kmh, odkážu vás na motor 1.9 TDI 96 kW se šestistupňovou převodovkou, ten dá i 230 (kolega z práce ho má v Ibize). Ale je to za drobný příplatek 100.000 Kč.
Je to vlastně pravda, dnešní benzínové motory už jsou zajeté hned po pár tisících km. Nicméně stojím si za tím, že asi až teprve při 8-10 tisících km motor začal pořádně pracovat. Jinak co se týká těch převodových stupňů, tak je to pro pětku zhruba takhle: 60 kmh... 1500 rpm, 90 kmh... 2500 rpm, 110 kmh... 3000 rpm (úplně přesně), 130 kmh ... 3500 rpm a dál to jde cca po +500 rpm na každých + 20 kmh. Motor ve vysokých otáčkách opravdu moc pěkně tahne, neměl žádný problém těch 185 kmh udržovat. Nevím, jak hodně tachometr zkresluje, asi stejně, jako u ostatních aut, ale poněvadž ničím jiným si rychlost změřit nedokážu, beru ho jako směrodatný. Co se týká paliva, tak v tomhle jsem asi extrémista, ale vycházím z vlastní zkušenosti. U Shellu už jsem natankoval přes 3300 litrů benzínu (!) do mých dvou aut (zapisuju si tankování, takže to jde tedy zpětně moc pěkně vysledovat) a během té doby jen jednou jedinkrát byla kvalita mizerná. Několikrát jsem navíc prostřídal obyčejný Natural s Naturalem V-power. A rozdíl je znát. Neříkám, že to zvedne výkon o 10 %, ale motor (i u Peugeotu 306) je s V-power tišší a chová se trochu jinak v nízkých otáčkách (možná je to jen psychologický důsledek toho, že je motor tišší). Jak říkám, jsem detailista. A 1,5 - 2 Kč na litr navíc mě nezabije. A jen pro upřesnění, asi pětkrát za tu dobu jsem tankoval jinde než na Shellu, a výsledek nebyl nijak moc přesvědčivý, občas i smutný (dvakrát jsem natankoval něco, po čem motor dokonce škubal, a nebylo to na ONO!). A to nařčení, že jsem ovlivněný reklamou, si vyprošuju.
Natural 95 V-Power je obyčejné palivo obohacené o čistící složky - tudíž pochybuju, že je znatelně lepší než běžné naturaly 95, zvlášť pokud máš najeto jen tak málo km!!! Výkon motoru dokáže nepatrně zlepšit jen V-Power Racing 100, a to jen u motorů s vysokým kompresním poměrem, což také není tvůj případ... To co píšu nejsou jen bludy, ale skutečnost zjištěná měřením ADACu a konec konců i Světem motorů!
Mám jen pár poznámek. Motor 1,4 benzín pokud má 11000 km se už nemá proč zlepšovat. V dnešní době je lícování velmi přesné a není důvod aby si motor nějak moc dlouho sedal. Dále by mě moc zajímalo zpřevodování 5 st. Pokud to na 55km/hod motor bere a jede to více než 200km....Tachometr zřejmě děsně poměřuje jak psal někdo níže. Napište kolik točí motor na 5 st. při 90 km/hod a při 130 km/hod. Dále pracoval jsem u Shell a pokud si myslíte, že V-Power nějak výrazně zlepší výkon motoru, tak se mýlíte. Ale je vidět že masivní reklama má účinek....
To je pravda,to som zabudol spomenut.Bez posadky das horko tazko 200tacho,a takych slabich 190 v reale. Ale to musi kazdemu kto ma pud sebazachovy stacit.
recenzia v poho len silne pochybujem ze z 1.4 vytlacis 200-210 ....samozrejme ze by to otacky este dovolili ale uz by asi chybal dostatocny krutiaci moment....mozno ze iba z veeeelkeho kopca
Najazdil som na takejto cordobe skoro 200000km a musim povedat ze je to celkom dobre auto za vynalozene peniaze. Jazdne vlastnosti ma dobre. Trocha moc mekka spojka,preposilovane riadenie a zo zaciatku aj brzdy,ale to maju skoro vsetky auta VW.Kufru mohli ubrat par litrov a pridat ich k priestoru na zadnych sedadlach.Nejake poruchy boli ale nic vazne to nebolo.Motor bez zasahu. Trocha castejsie sa opotrebuvavaju podvozkove casti a loziska v kolesach ktoru su zhodne z loziskami z fabie. Ked ju nebudete nicit extra zlymi cestami tak by mala vydrzat aspon 300 000km bez vacsich problemov.
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Cordoba
SEAT CORDOBA-2007
Již nikdy si nekoupím SEAT!První problém jsem mněl hned po koupi nového vozu(prohnutý práh a stržený lak na autě.Všiml jsem si toho, až doma při dúkladné prohlídce)Při reklamaci v Plzni jsem byl i s mou ženou vykázán ze servisu stím, že se již nemáme nikdy v tomto servisu SEAT-ukazovat.Tak jsem chodil na ser.prohlídky do Tachova.Stále se mně rosvicovala kontrolka na uhlíkoví filtr,takže tak 3-4x ročně jsem musel do servisu,až mně to omrzelo a nechávám jí svítit.Také stále mně zlobylo centrální zamikání na levích zadních dveřích,nakonec mně přestal fungovat centrál na víku kufru.Tak jsem byl nucen hledat závadu sám a mé zjištění je KATASTROFÁLNÍ!Rozlámaná izolace na drátech a některé byli již ulomené.Na 8 leté auto které má najeto 95000km a je stále garážované pod střechou,to je podle mého katastrofa.Každou chvílí čekám kdy samo začne hořet ,až se někde ty obnažené dráty spojí.Zaplatil jsem tenkráte za něj 282000kč a to bez jaké koliv výbavy,krom dálkového ovládání.Toto a ještě pár dalších problémú jsem zažil s autem SEAT a proto již nikdy si ho nekoupím!!!
25.04.2015 | 21:36:52 | Láďa | 37.188.230.* Reagovat
tak to buď rád
Ahoj tak buď rád já jsem si taky koupit Seata cardobu rok 2008 a co se mi zatim pokazilo byl vstřik na válci a přístrojovka(budíky) a teď se mi to rozbilo znovu a hádám se servisem o záruku protože jsem si myslel že mam 2 roky na ty budíky a oni mi tvrdí že ne že mi záruka padla dnem konce záruky na auto.Jinak jsem velice spokojen a doufám že ty nebudeš mít žádný problém.
11.07.2011 | 16:24:35 | strolda Reagovat
Cordoba
Pozdravujem autora a prakticky suhlasim so vsetkym co napisal....no s tou maximalnou rychlostou to trocha prehnal....210 nie....asi ani dole kopcekom.....no nebudem sa hadat, nejazdil som s takym autom.. ja som sedlal 1,2 HTP 47kW Ibizu r.v. 2003, najazdili sme spolu krasnych 93tis km, nikdy nas nenechala v stichu....
ku negativam pridam svoje postrehy- ano podvozok je tvrdsi ako vo Fabii no o poznanie lepsie sedi na ceste....ale zasa podobne ako v Polo aj vo Fabii odchadzaju rychlo a casto stabilizacne tycky prednej napravy.....s tym stresnym nosicom a jeho uchytenim to nie je az take zle....no pri prudkom dazdi moze popri tesneni na dverach prejst par kvapiek do auta, hlavne popri dverach vodica..... dost rychlo sa vypaluju ziarovky, mne hlavne ta H4 v lavom prednom reflektore .... s autickom som bol plne spokojny, dokonca si myslim ze normalnemu cloveku, co chodi prevazne po okresnych cestach a 2-3x do roka na dlhe cesty (dovolenka) plne postacuje aj zatracovany motorcek 1,2HTP....na dialnicu to rozhodne nie je vhodny motor.....tam treba urcite aspon 1,4MPi resp potom 1,9 TDi...... rozhodne vsak je 1,2HTp nedostatocny pri 4 dospelych osobach v aute...to je uplne trapenie....pre dvojicu resp slobodneho cloveka by vsak plne postacoval.....urcite sa treba vyhnut motoru 1,4 Tdi....nekulturny chod, aj HTP je proti nemu pokojny motor.....
30.07.2009 | 22:57:01 | wartburg Reagovat
Koupi či nekoupit
Ahoj Luboši, můj názor je patrný z recenze. Shrnutí: mám najeto cca 35000 km, za sebou dvě servisní prohlídky (obě celkem vyšly na cca 4000 Kč) a autíčko šlape tak jak má. Jen aby to tak bylo dál. Z tvých favoritů bych samozřejmě volil Cordobu, protože: C3 je docela pěkná, ale vzhledově spíš holčičí a bude mít asi malý zavazadelník. Thalii bych vůbec neuvažoval. Obecně jediný renault, který by mě zaujal, je clio grandtour. To je jsnad jediný renault, u kterého se ještě dá mluvit o trošce pěkného designu (z aktuálních modelů). A fabie, nevím jestli to potřebuje komentář. Původně jsem fabii chtěl, ale to byla ještě 1. generace, která jakštakš vypadala, 2. generaci bych kupoval jen v křeči, jen combi a jen za hodně slušnou cenu. Navíc je relativně mladá a může trpět dětskými nemocemi. Cordoba, aktuálně dožívající, je na trhu už od roku 2002 a řekl bych, že je dost vychytaná. A v dobách fabie 1 mohla cordoba nabídnout mnohem víc za srovnatelnou cenu. A hlavně - je to španělská Škoda s německýma vnitřnostma a kvalitou. Motory a spousta součástek jsou naprosto shodný jak pro fabii, tak cordobu (ibizu), Audi, VW. Pokud navíc zvažuješ krátkou fabii, tak ji cordoba - kromě designu - utluče obrovským zavazadlovým prostorem (a nejlepší z nich je thalia). Takže jasná volba - cordoba. Jediné, na co upozorňuju, a píšu to skoro všude, je velká tuhost podvozku, na české silnice opravdu moc. Ale to je tak jediné, za což samozřejmě nemůže auto. Co se týká výbavy Pepe, tak je to to samé, co jsem vloni koupil já - jde o základní výbavu REFERENCE a k tomu je slušný balík doplňkové výbavy, která z cordoby dělá slušné auto :-) jen jsem za to vloni dal 340 tisíc :-( Kdybys potřeboval další informace, dej vědět.
17.11.2008 | 23:27:22 | Jirka (autor) Reagovat
RE: Koupi či nekoupit
Tak jestli bereš auto nebo vůbec vybíráš auto podle vzhledu tak poťeš koště :D To snad ani nejde ne ?? Tak za prvé Renault celkově poruchové auto podle tabulky ADAC Clio druhé nejporuchovější auto před ním už jen Punto. Co se týče Thalie tak je to uplně to stejné jako Clio jen s baťohem. Pokud kupuješ nové auto rozhodně ne podle vzhledu. Podívej se kdo vede tabulky. Ale za mě Toyota,Mazda,WV-koncern. Nic jiného bych nebral. Jo je pravda že KIA a Hyundai jsou dneska kvalitou uplně někde jinde ale stále jsou méně dostupné díly a jsou drahé možná tak za 5-7 let až tu bude více ojetin.
16.10.2013 | 16:11:04 | Radek | 89.177.211.* Reagovat
RE: Koupi či nekoupit
Potěš koště v případě když někdo vybírá auto jen dle tabulek nehledí na barvu apod...:)
16.10.2013 | 17:59:38 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: Koupi či nekoupit
Já žádné koště netěším a první co mě vede abych se o to či ono auto zajímal je právě pro mě vzhled,pak samozřejmě technika.Proč si kupovat auto které se mi nelíbí ,to si mám koupit Fab.2?Vždyť je nepřeberné množství jiných kompromisů.Nakonec každý má snad svůj rozum,tabulky netabulky.
16.10.2013 | 19:39:24 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: Koupi či nekoupit
Mám jednoho kamaráda co takto podobně uvažuje skoro ovšem:)
Když kupoval auto tak měl hlavní požadavky:Klimatizace,nízká pojistka,malá spotřeba,zdánlivá jednoduchost.
V jeho případě bez ohledu na značku,barvu,velikost,komfort apod.věci které většinu lidi zajímají.Po pár letech si stěžuje jak je auto malý protože v něm nic neodveze a když někoho předjíždí tak z toho má akorát nervy aby se stihl v čas zařadit.
Další případy co znám že si lidé zvykají na vzhled auta a až po čase se jim zalíbí! ovšem každého věc ale tohle třeba já nepochopím:)
Prve se mě auto musí líbit a až pak se o daný model zajímám a něco si ohledně něj zjistím.Stejně každé auto je úplně jiné,každé funguje jinak někomu vydrží,někomu ne.Kdybych měl odsoudit vždy danou značku dle nějakého konkrétního modelu tak si žádné nikdy nekoupím.Ono dle tabulek vede VW určitě před Peugeotem,Opelem ale ale ve skutečnosti a v praxi jsou určité kusy kolikrát mnohem horší.Slyšel jsem kritiku na Insigniu dle všeho vrzání plastů,špatná kvalita zpracování v reálu jsem nic takového nezaznamenal.Tak proč kupovat auto dle některých rádoby odborných recenzí(zmanipulovaných a zaujatých žvástů) a nebo dle nějakých tabulek..:)
16.10.2013 | 20:34:56 | | 94.112.170.* Reagovat
DOTAZ:
AHOJ JIRKO,
RÁD BYCH SI KOUPIL SEAT CORDOBA -PEPE,1.4 16V,72kW/85K.MAJÍ HO TED V AKČNÍ NABÍDCE SEATU ZA 259.900 A SE SLUŠNOU VÝBAVOU.MÁM VYTYPOVANÝ ČTYŘI AUTA:FABIA 1.4,CITROEN C3-1.4,RENAULT THALIA PRIVILENGE 1.4 A SEÁTKA CORDOBIČKU.CHTĚL BYCH SLYŠET TVŮJ NÁZOR.
PŘEDEM DĚKUJI ZA ODPOVĚD.
PŘEJU TI AT TI AUTZO SLOUŽÍ POŘÁD SKVĚLE.
S POZDRAVEL LUBOŠ
15.11.2008 | 13:54:53 | DOBISEK Reagovat
Po roce a 25000 km
Ahoj všem, tu autor. Nejdřív děkuju Sixovi za tak obsáhlý příspěvek, v podstatě se vším souhlasím. Minulý týden jsem překročil hranici 25 tisíc km, tak jsem si řekl, že se podělím o další zážitky :-) auto budu mít za týden celý rok. Za motor 1.4 16V s 63 kW jsem rád čím dál víc, už je pěkně zajetý a je to znát, už i tím, že celková spotřeba pořád nepatrně klesá a i přes zimu se mi povedlo udržet ji těsně kolem 5,9 litrů. Bohužel občas mám těžší nohu a odchýlím se lehce od maximálních povolených rychlostí v obci / mimo obec. Ale pokud bych byl opravdový vzorňák, věřím tomu, že bych šel na cca 5,5 litrů. Jen podotýkám, že ve městě jezdím max. 5-10 % tras.
Tak a teď nové zkušenosti a stížnosti - vlastně se nic nezměnilo, auto pořád šlape tak jak má, v servisu jsem byl jen na první servisce, jinak dolplňuji akorát vodu do ostřikovačů (nádržka není příliš velká...). Auto se kupodivu zatím nerozpadlo, což je vzhledem k tuhosti podvozku a stavu našich silnic docela div. Samozřejmě přeháním, ale jen tím naznačuju, že na autě nikde nic neklepe, nedrnčí, nevrže. Jenom občas si vrzne jeden plast u volantu, když s autem nějakým způsobem změním směr, ale to je tak všechno. To se chystám o víkendu napravit silikonovým olejem. Žádné závady, ani prasklá žárovka, prostě nic. Jízdní vlastnosti pořád stejné, tuhost podvozku vynahrazují suprové ovládání, přesné řazení a kultivovaný chod. Zavazadlový prostor si nemůžu vynachválit, nedávno jsme se stěhovali a nacpal jsem tam neuvěřitelné množství zavazadel :-) A zátěžovou zkoušku (160 kg cihel na trase 100 km) kufr také obstál - samozřejmě jsem zpevnil dno.
Mé dojmy na zpracování interiéru jsou také pořád stejné - no, mohlo by to být lepší, ale dělali to španělé, tím se vždycky uklidňuju.
A závěr po 25000 km? Spokojenost trvá a pořád doporučuji. Kdybych měl kupovat další auto, pravděpodobně bych šel asi zase do Seatu. Jak už tu bylo zmíněno, bylo by docela škoda, kdyby tahle značka klekla, protože si myslím, že za své peníze toho u Seatu koupíte o dost víc než u Škody, navíc se srovnatelnou kvalitou, která - podle mého názoru - u Seatu rok od roku znatelně roste.
Pokud máte nějaké detailnější dotazy, rád zodpovím. Jirka
12.05.2008 | 22:11:18 | Jirka (autor) Reagovat
ad Cordoba
Jirka:
Jsem rád, že nová Cordoba splňuje Vaše aspoň základní požadavky a jste spokojen. S příchodem nové Ibizy jsou na "starší modely" docela zajímavé akce, takže obdobný vůz by dnes měl jít koupit ještě o cca 30 000,- Kč levněji.
Jinak jste to vystihl zcela přesně, na Cordobě je až příliš tvrdý podvozek, hlavně přední náprava dostává na našich vozovkách docela záhul, v momentě kdy člověk chytí propadlý kanál nebo výmol, zjistí že dorazy tlumičů fungují dobře :) Interiér je opravdu jednoduchý a strohý, mě osobně to tedy vyhovuje, slušnější zpracování mezi Seaty má snad jen Leon, dokonce má i měkčený plast na palubce, což je zatím pro soudruhy ze Španělska docela tabu. Docela by mě zajímalo co budou plasty v interiéru dělat časem, aby se ta tvrdost materiálu "náhodou" neprojevila nadměrným vrzáním.
Od koncernové benzínové 1,4 16V nelze očekávat nějakou ochotu tahu v nižších otáčkách. Mám vyzkoušeno, že motor docela příjemně zrychluje z "městské" 50km/h na 4. rychlostní stupeň - samozřejmě ne do kopce, a nesmí se mu šlapat na krk. Jinak ta Vaše spotřeba je na tenhle motor dost slušná, ať už je to palivem či není - zůstal bych u něj, tím nic neskazíte.
A nosiče vymýšlel choromyslný tvor, je to totéž na téměř všechny Seaty, těsnění na dveřích po delším používání nosičů, zůstane v místech úchytu odchlíplé - fakticky to zřejmě není velký problém, ale není to dobrý systém.
Přitom mám pocit, že to vyvíjelo Thule, což by mělo vypadat jinak.
Na vrzající prvky nápravy existuje speciální spray, v servise by to měli mít.
Celkově:
ad zajetí motoru)
Motory a to všechny, není potřeba zajíždět v pravém slova smyslu - tak jak to znali naši dědečkové, kdy někteří extrémisti motor zajížděli - šetřili dokonce 60 000km!, ALE motor který dojde z výroby je:
- hlučnější, syrový, tupý a žere - to je fakt.
U benzínového motoru se tento "deficit" změní cca během 10t. - 15t. km, u dieslového je to víc, zažil jsem až 30t.km. Během této doby není potřeba motor nijak šetřit, naopak je dobré využívat celého "akčního" rozsahu otáček - nebát se točit ..... u dnešního zajíždění platí - nevytáčet za studena a nikdy nepodtáčet + zbytečně netočit "do červených".
V případě, že se motor podtáčí a naopak není "zvyklý" se točit - vytvoříme lenocha, který nepojede a sežere i trávu kolem cesty.
max 210 km/h)
Pánové, napsal bych - "Víte ho**o" ale nestojím o "ban". Universální poučka u obdobných vozů Seat a VW je, že faktická maximální rychlost je "papírová maximálka" + cca 20km/h. To prostě platí a tak to je. To že to nedáte do kopce a pravděpodobně ani na rovině je víc než jisté, ona ta tabulková rychlost nebude z kopce :*) ale auto to z kopce zkrátka dá a nemusí být zas "táááák dlóóóóuhý", na naší fantastické panelce D1 je jich víc než dost. Já mám vyzkoušeno (bez pudu sebezáchovy=) - VW Golf Plus 1,9 TDI 66 kW 195km/h, Seat Toledo 1,9 TDI 77kW 210km/h, Seat Altea 1,6 75kW 205km/h, Seat Ibiza 1,4 63kW 195km/h, VW Polo (V) 1,2 44kW 175km/h, VW Polo (III) 1,4 44kW 180km/h.
Rychlost většinou srovnávám ještě s rychlostí kterou ukazuje navigace, a to bývá ještě vyšší cifra.
Nemyslím, že to je u všech vozů úplný doraz, pokud je volnější cesta, nebojím se zkusit co ty krabice dovedou, Cordoba by těch 210km/h dát měla, ale vzhledem k tvrdosti podvozku bych zřejmě zvolil kvalitnější dálnici.
motor 1,4 TDI)
Buďte rádi za benzínovou verzi, kdysi jsem se zařekl, že bych zřejmě v autě dokázal ztrpět onen úžasný 3válec 1,2 40-51kW, ale tak tohle "TDI" bych v autě neunesl. Oproti klasickému 4válci tomu totiž dost chybí zátah, které např. 1,9 TDI má mezi 1900 - 3500ot. ... tohle pocitově táhne pořád stejně ( tedy pořád stejně málo) turbo jako by tam ani nebylo, zvukový projev radši nehodnotit, akorát už je jasné, kde vznikly ty povídačky o traktorovém projevu motorů TDI .... tenhle tříválec to je přesně ono, traktor. No a nízká spotřeba, kvůli které si jej pořizuje dost "fandů" .... pokud tu někdo níže napsal, že s ním jezdí za cca 5,5l tak to je teda skutečně "nízká " spotřeba, když tenhle benzíňák 1,4 jezdí cca za 6,0l .... já se svým Toledem 1,9 TDI 77kW jezdím v případě zrychlených přesunů (mimo obec 140-150km/h, dálnice 180-190km/h) s dlohodobou spotřebou 6,5l, pokud mě "osvítí duch svatý" a výjmečně nespěchám, jezdím za 4,8l s tím, že stále nikoho nebrzdím, mimo město cca 110km/h ..... tomu už se vzhledem k objemu a velikosti vozu odvažuju říkat relativně nízká spotřeba.
S 1,4 TDI mám zkušenost, že pokud se člověk snaží o svižnější jízdu, jede hodně do kopce, nebo to nedejbože mimo město "žene" kolem 140 km/h spotřeba velmi ochotně vyleze až k 8l ..... tohle kdyby mi udělala 1,9 TDI tak jde okamžitě "z domu".
On prodejce Cordobu 1,4 TDI neměl skladem zcela "záměrně", auta s tímto "úsporným motorem" objednáváme výhradně na zákazníka, neznám moc prodejců, kteří si tento vůz s klidným srdcem vezme na sklad a už vůbec ne importér...... Vím, že ve fábiích se tenhle motor prodává relativně často, ale tam se prodávají i auta bez klimatizace, což bych v Seatu nikdy neprodal.
ad palivo)
"želví power" je možná "placebo" já ho občas beru do závodního "veterána" na toto palivo sem na plnou nádrž na totožné trase ujel o cca 150km více než o měsíc dříve na běžný Natural 95, navíc mi tak neklepaly ventily a zlepšil se volnoběh, ale to může být u skoro 40let starého vozu třeba počasím :o) Jinak dobrou zkušenost máme s tím "lepším dieslem" od Shellu, kolega mám na VW Golfu 1,9 TDI 77kW spotřebu stále kolem 7,5l na delší trasy cca 6,8l, omylem vzal plnou toho "dražšího" no a spotřeba šla až k 6l .... mohla to být náhoda, ale poté co bere opět běžnou naftu už podobného výsledku nikdy nedocílil.
Jinak je úplně jedno jak se dané palivo jmenuje, a jaké má údajné "léčivé schopnosti" pravdou zůstává, že kupováním paliva na "značkových" benzínkách člověk snižuje pravděpodobnost toho, že načerpá nějaký sajrajt, který mu v lepším případě zanese jen nádrž a filtry.
To je také z vlastní zkušenosti - pokud se někdy na servise řeší rosvícení oné oblíbené kontrolky "kontrola výfukových plynů" je to z 20% zapříčiněno závadou čidla nebo prostě nahodilou chybou, ze 70% tím, že člověk někde vezme "vynikající levné palivo" které motor sice pokouše ale čidlu to pěkně "zamotá hlavu", a v tom zbytku se někde minimálně skrývá pravý účel, to že se čidlo rozsvítí při skutečně nekvalitním spalovaní zapříčiněném chybou motoru.
A znám i konkrétní případ, kdy na nejmenované pumpě omylem natočili do nafty nějaký sajrajt, který byl původně určen pro technické účely..... borec po 20km zůstal vyset "bez motoru". Když se pak řešila "vina" chvíli se na pumpě bránili, že to určitě není chyba na jejich straně, poté, co jim majitel servisu přinesl za asistence ČOI ukázat jak vypadá nádrž s rozleptanou vnitřní povrchovkou, a hadice z nádrže, které se u nového auta (!) drolili jak polystyren, chlapci poněkud otočili a zaplatili kompletní přetěsnění motoru, výměnu nádrže a hadic + podepsali, že v případě, že motor do 100t. km odejde, budou plně hradit jeho výměnu...ve výsledku můžou být velice rádi, že je boreček s takhle "pokřtěným" autem nezažaloval ...
To je pouze odstrašující případ a může se stát na kterékoli pumpě, ale je vysoce pravděpodobné, že ty značkové, si na podobné "přešlapy" dávají sakra majzla.
Radši už mlčím, trochu jsem se rozkecal ... ať vám to jezdí a nebojte se kupovat Seaty, nejsou to zase tak špatné auta a byla by škoda, aby u nás tahle značka padla na hubu.
07.05.2008 | 23:57:26 | Six Reagovat
Diesel
Ten příplatek 100.000 Kč jsem myslel za motor 1.9 TDI 74 kW, který ceníkově vycházel o 120.000 Kč víc než to, co jsem koupil já; a bohužel na auta s motory 1.9 TDI neměl prodejce žádnou akci (započítal jsem slevu za leasing, takže by šel koupit za cca 440 tisíc, tj. o 100 tisíc dráž), samozřejmě hodně záleží na prodejci.
O motoru 1.4 TDI jsem také uvažoval (slabší 51 kW vycházel cenově o cca 30 tisíc dráž než benzinový 1.4 16V) ale od toho mě sám výrobce odrazoval, navíc v té době žádné na prodejně neměli a ani se netvářili, že někdy budou mít. A ten výkon už je na tohle auto podle mě málo. A verze 59 kW stála o dalších 40 tisíc víc, tady jsem dost nechápal strategii, ale budiž. Navíc jsem četl nějaké odborné recenze a oba tříválcové diesely nikde moc nechválili (vysoký hluk v kabině, nekultivovaný chod, byť nízká spotřeba), proto jsem sáhl radši po benzinovém 1.4. S celkovou spotřebou se teď přes zimu držím na 5,9 litrech, což myslím jde. V létě půjdu o nějakou tu desetinu níž.
28.02.2008 | 20:49:30 | Jirka (autor) Reagovat
Nafta
Mám poznámku k tomu, že v naftě by to bylo o 100000 Kč dražší, kupoval jsem Cordobu v srpnu 2006 v akci, za 319 000 Kč s motorem 1,4 TDI, potažmo na leasing od Škofinu za 299 000 Kč. Výbava man. klim., el. př. okna, 15" kola, stř. metla, ozdobný paket pal. desky a řadičky ..., za tu cenu bezkokurenční auto. Není to polykač dálničních km., ale do města a na okresky to bohatě stačí, dá se s tím jezdit celkem svižně se spotřebou do 5,5 s polovinou km ve městě (Brno denně do práce 10 tam 10 zpátky). Za tyto peníze jde koupit i dnes byť ne celoročně, ale v akcích opakovaných průběžně několikrát ročně. Na závěr - jsem spokojen najeto 30 000 - tedy těsně po porohlídce - naprosto bez závad. Mohu jen doporučit - malé rodinné auto s velkým kufrem.
16.02.2008 | 11:34:31 | Enri Reagovat
1. servisní prohlídka
Zdravím, takže před 14 dny jsem byl na 1. servisní prohlídce v SEATu (po 15.000 km) a vše v pohodě. Nehlásil jsem žádnou závadu (žádná nebyla), kromě drobného klepání v zadní části vozu - bylo prý uvolněné něco na víku zavazadlového prostoru, tak to dotáhli. Jinak nic. Počkal jsem si dvě hodiny a autíčko dostalo nový olej + bylo zkontrolováno všechno možné (co mají v "pracovním postupu"). Cena 1.700 Kč komplet.
Jediný neduh, který se na autě objevil, je pravděpodobně spojený s teplotami pod nulou, které teď venku jsou - při přejetí větší nerovnosti (tj. běžná česká silnice II. třídy nebo ještě horší) se ozývá vrzání ze zadní nápravy, které na jaře vyřeším asi sám promazáním vhodných míst. Jakmile jde teplota nad nulu, vrzání zmizí...
Jinak auto šlape jako hodinky, a i když teď skoro pořád parkuji venku, všechno jde tak jak má, včetně vytápění, které je teď v zimě obzvláště důležité :-))
28.12.2007 | 15:33:14 | Jirka (autor) Reagovat
Proboha lidi, už mějte věcnější dotazy. To, jestli to auto dá 210 a kolik při tom bude točit, vám teď neřeknu, to nevím a zkoušet to nebudu. Proto jsem si ho nekupoval. Teoreticky ano, ale jak už tu padlo, muselo by to být z kopce, protože na ten motor je tahle rychlost prostě moc a otáčky by byly už těsně u červených, tj. někde kolem 5600.
Jenom jsem napsal, že jsem s tím už jel 185 a motor to pobral v pohodě, ale to jenom abych to zkusil, protože kdybych takhle jezdil často, tak ten motor za chvíli odrovnám. Běžně jezdím maximálně do 140 kmh a tam mám necelých 3700 rpm, což je cca ve 2/3 povolených otáček. Myslím, že je tam i maximum točivého momentu.
Pokud byste chtěli s Cordobou jet 210 kmh, odkážu vás na motor 1.9 TDI 96 kW se šestistupňovou převodovkou, ten dá i 230 (kolega z práce ho má v Ibize). Ale je to za drobný příplatek 100.000 Kč.
31.10.2007 | 18:19:37 | Jirka (autor) Reagovat
Ty anonyme, tato cordoba 210 nikdy nepojede protože ten motor na to nemá!
30.10.2007 | 23:10:38 | jašin Reagovat
Takže ti to při 210 točí cca 5500 otáček???
30.10.2007 | 22:31:46 | Reagovat
Souhlasím
Je to vlastně pravda, dnešní benzínové motory už jsou zajeté hned po pár tisících km. Nicméně stojím si za tím, že asi až teprve při 8-10 tisících km motor začal pořádně pracovat.
Jinak co se týká těch převodových stupňů, tak je to pro pětku zhruba takhle: 60 kmh... 1500 rpm, 90 kmh... 2500 rpm, 110 kmh... 3000 rpm (úplně přesně), 130 kmh ... 3500 rpm a dál to jde cca po +500 rpm na každých + 20 kmh. Motor ve vysokých otáčkách opravdu moc pěkně tahne, neměl žádný problém těch 185 kmh udržovat.
Nevím, jak hodně tachometr zkresluje, asi stejně, jako u ostatních aut, ale poněvadž ničím jiným si rychlost změřit nedokážu, beru ho jako směrodatný.
Co se týká paliva, tak v tomhle jsem asi extrémista, ale vycházím z vlastní zkušenosti. U Shellu už jsem natankoval přes 3300 litrů benzínu (!) do mých dvou aut (zapisuju si tankování, takže to jde tedy zpětně moc pěkně vysledovat) a během té doby jen jednou jedinkrát byla kvalita mizerná. Několikrát jsem navíc prostřídal obyčejný Natural s Naturalem V-power. A rozdíl je znát. Neříkám, že to zvedne výkon o 10 %, ale motor (i u Peugeotu 306) je s V-power tišší a chová se trochu jinak v nízkých otáčkách (možná je to jen psychologický důsledek toho, že je motor tišší). Jak říkám, jsem detailista. A 1,5 - 2 Kč na litr navíc mě nezabije. A jen pro upřesnění, asi pětkrát za tu dobu jsem tankoval jinde než na Shellu, a výsledek nebyl nijak moc přesvědčivý, občas i smutný (dvakrát jsem natankoval něco, po čem motor dokonce škubal, a nebylo to na ONO!). A to nařčení, že jsem ovlivněný reklamou, si vyprošuju.
30.10.2007 | 21:26:31 | Jirka (autor) Reagovat
V-Power
Nepomůže, ale ani neuškodí. Klasický placebo efekt. Lepší je koupit sem tam aditiva do benzinu a přilejt je do nádrže. Je to levnější a efektivnější.
30.10.2007 | 12:06:19 | Radek Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
14.11.2024 | 10:54:08 | ĺůĺ | 37.212.80.*
zázrak jménem V-POWER
Natural 95 V-Power je obyčejné palivo obohacené o čistící složky - tudíž pochybuju, že je znatelně lepší než běžné naturaly 95, zvlášť pokud máš najeto jen tak málo km!!! Výkon motoru dokáže nepatrně zlepšit jen V-Power Racing 100, a to jen u motorů s vysokým kompresním poměrem, což také není tvůj případ... To co píšu nejsou jen bludy, ale skutečnost zjištěná měřením ADACu a konec konců i Světem motorů!
30.10.2007 | 10:21:50 | Jirka Reagovat
pár poznámek
Mám jen pár poznámek. Motor 1,4 benzín pokud má 11000 km se už nemá proč zlepšovat. V dnešní době je lícování velmi přesné a není důvod aby si motor nějak moc dlouho sedal. Dále by mě moc zajímalo zpřevodování 5 st. Pokud to na 55km/hod motor bere a jede to více než 200km....Tachometr zřejmě děsně poměřuje jak psal někdo níže. Napište kolik točí motor na 5 st. při 90 km/hod a při 130 km/hod. Dále pracoval jsem u Shell a pokud si myslíte, že V-Power nějak výrazně zlepší výkon motoru, tak se mýlíte. Ale je vidět že masivní reklama má účinek....
30.10.2007 | 09:55:20 | Ami Reagovat
To je pravda,to som zabudol spomenut.Bez posadky das horko tazko 200tacho,a takych slabich 190 v reale. Ale to musi kazdemu kto ma pud sebazachovy stacit.
29.10.2007 | 13:17:41 | Roman Reagovat
recenzia v poho len silne pochybujem ze z 1.4 vytlacis 200-210 ....samozrejme ze by to otacky este dovolili ale uz by asi chybal dostatocny krutiaci moment....mozno ze iba z veeeelkeho kopca
29.10.2007 | 11:03:27 | lakyi Reagovat
Najazdil som na takejto cordobe skoro 200000km a musim povedat ze je to celkom dobre auto za vynalozene peniaze. Jazdne vlastnosti ma dobre. Trocha moc mekka spojka,preposilovane riadenie a zo zaciatku aj brzdy,ale to maju skoro vsetky auta VW.Kufru mohli ubrat par litrov a pridat ich k priestoru na zadnych sedadlach.Nejake poruchy boli ale nic vazne to nebolo.Motor bez zasahu. Trocha castejsie sa opotrebuvavaju podvozkove casti a loziska v kolesach ktoru su zhodne z loziskami z fabie. Ked ju nebudete nicit extra zlymi cestami tak by mala vydrzat aspon 300 000km bez vacsich problemov.
29.10.2007 | 10:47:21 | Roman Reagovat