Recenze Seat Leon Sport-UP
“Nad míru spokojený.”

Autor recenze: Michal Klacl (23 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1.8 TSFI Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:15 860 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 měsíců Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 18. 8. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Saab 9-5 SPORT

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím bez poruchy až na skřípání okénka a hopsání stěrače.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozy značky SEAT se již dříve projevovaly odlišným vzhledem obzvláště nový SEAT LEON, jenž je tzv. pilotním vozem celé španělské automobilky. Křivky oblých tvarů na tomto voze, skvěle vynikají a není pochyb o tom, že Leon je opravdu krásný a za jisté taky zdařilý vůz. Zůstanu chvíli u pohledu zvenčí.

Při pohledu na model SEAT LEON SPORT-UP ze předu, nabízí se příjemný pohled na tohoto středně velkého dravce, uvidíme od Dvojitých adaptabilních xenonů „aktivní natáčení světel do zatáček“, mlhovky, chromovanou přední masku s logem SEAT, neobvykle vertikálně uložené stěrače, do zelena tónovaná determální skla , dle výběru kola s lehkých slitin, osobně jsem volil 17“ 225/45 „ nízkoprofilové“ jenž s výroby jsou zvoleny pneumatiky BRIDGESTONE POTENZA, při dalším pohledu si někteří na první pohled myslí že Nový Leon je pouze tří dveří ale zdání klame jenž pěti dveřový hatchback Seat Leon má ukryté otvírání zadních dveří „ v okénku“ jako bylo zvykem u vozu Alfa Romeo. Kdo si říká, že seat, něco převzal od nich se pletou jediný důvod, proč se toto otvírání objevilo u SEATU je z důvodů přestupu Designéra Waltr De´silva „ od roku 2002 je odpovědný za dizajny vozů skupiny AUDI GROUPE - AUDI, SEAT, LAMBORGHINI“.

Při pohledu na zadní část vozu se nám naskytne též příjemný pohled na křivky tohoto vozu, jen mám osobně malou připomínku, že zadní světla by mohla být LED a ne jen tam strčit plast, který se snaží vytvořit dojem LED osvícení. Myslím, že dojem vozu s venčí ničím nezklame. Vnitřek vozu mě zaujal hned při pohledu na místo řidiče, kde se nachází široký, kožený, výškově nastavitelný volant, který se dobře drží i obzvláště při agresivnějším stylu jízdy.

Dále, plně anatomické sedadla, které jsou velmi pohodlná, výškově nastavitelná, dále můžeme nastavit sklon a bederní podpěrku „ osobně doporučuji vyhřívaná sedadla, jenž jsou, velmi praktická v zmíním období při delších cestách. Každý dnes určitě pokládá za samozřejmost Elektrické stahování všech 4 okének s dětskou pojistkou, Elektrické nastavení vyhřívaných zrcátek, Dvoufázová klimatizace CLIMATRONIC jenž si řidič může nastavit odlišnou teplotu než spolujezdec, příjemná věc je při zapnutí módu na foukání na nohy, jenž ocení i spolujezdci vzadu kde je pod sedaly řidiče a spolujezdce umístěn na každé straně dvojitý vývod ofuku.

Ti z nás co cestuji v noci, jistě ocení automatické ztmavování vnitřního zpětného zrcátka. Podíváme-li se dále, uvidíme Dobře uspořádané a přehledné budíky, dále Rádio s šesti reproduktory. Rádio je, zasazené do palubky jenž nabízí funkce Rádio, CD-MP3, AUX“ + manuálně lze nastavit ekvalizér. Možnost připojení MP3 přehrávače atd. za příplatek lze objednat i USB Port., dále velký osvětlený display. Rád bych vznesl připomínku k přednímu panelu, jenž by mohl opravdu podstoupit menší dietu, byť je zbytečně široký. Ve voze se údajně nachází 2x 12V zásuvka ale tu druhou jsem ještě nenašel. Jedna se nachází hned vedle Ruční Brzdy, kde dále najdeme tlačítka na ovládání ESP „elektronický stabilizační systém“ „ ostatní automobilky jej mohou nazývat ASR, TCS …..atd.“a tlačítko SET, jenž je slouží pro nastaveni, pro Elektronickou kontrolu tlaku pneu. Dále 3 držáky nápojů, poličku na 5 krabiček CD, u řadicí páky se nachází další odkladová polička.

Nalezneme zde také osvětlená kosmetická zrcátka jak na straně řidiče tak i spolujezdce, dále tu je malá skladová skříňka pod sedadlem řidiče, další malá „BOHUŽEL MALÁ A BEZ OSVĚTLENÍ“ přihrádka v palubce u spolujezdce, stropní osvětlení je dobře promyšlené, jenž světlo v předu, se dá rozsvítit na 3 způsoby velké světlo nebo spolujezdec si muže rozsvítit malé světýlko na čtení které neruší řidiče při řízení v noci, dále užitečné stropní světlo v zadu vozu pro spolujezdce. Co se týká místa a sedadel v zadní části vozu sedadla pro 3 cestující se systémem ISOFIX ,dále nabízejí velmi obdivující prostor pro nohy a kapsičku v sedadle spolujezdce pro odkládání věcí + za příplatek je možné obědnat stolky jako v letadle. Pojďme se podívat na zavazadlový prostor, který je opravdu překvapující na Hatchback tedy na střední kategorii vozu. Zavazadlový prostor ukrývá rezervu s nářadím, poličku se síťkou, systém úchytů pro snadnou přepravu věcí. Co se, týká výbavy tu už jsem lehce popsal už výše, ale pro pořádek ji napíšu ještě jednou VERZE VOZU SEAT LEON SPORT-UP 1.8 TFSI 160 Hp výbava :
Elektrické stahování všech oken, Vyhřívané a Elektrický ovládatelná sklopná zpětná zrcátka, Tónovaná determální skla, BiXenony, klima - Climatronic, selektivní Otevírání vozu SAFE, Funkce světel Comming home „ po vypnutí motoru a zamčení vozu světla svítí ještě cca 30sec vám na cestu domů, Tempomat, 8 Airbagů, systém ISOfix, Sportovní podvozek AGILE CHASIS „ pouze motory 1.8, 2.0, TFSI FR a CUPRA.

Centrální zamykání ů s ovládáním okének přes klíček, kola s lehkých slitin, automatické zamykání dveří při jízdě nad 20Km/h, signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, a spostu dalších pro více info vyhledejte stránky seatu. Tak konečně přejdeme k Jízdním vlastnostem tohoto vozu, Byl jsem opravdu překvapen jak „živý“ Leon může být, Při nastartování skoro nic není slyšet, motor je skvěle odhlučněn a tichý, Motor zabírá hodně od spodu i když jsou TSFI vysokootáčkové motory s 6ti stupňovou převodovkou. Samotná Jízda je skvělá, jenž Leon sedí výborně v zatáčkách a se systémem ESP se nemusíte bát lehce riskovat, ale opravdu jen lehce, systém ESP vám pomůže zvládnout průjezd zatáčkou ve vyšší rychlosti než ostatní motoristy, systém neustále snímá chod všech 4 kol a při hrozícím smyku jednotlivým přibrzďováním kol vám pomáhá udržet vůz ve svém pruhu a nevyjet ze stopy.

Jízda působí hodně tvrdě, ale to je ovlivněno typem pneumatik, Jak jsem již psal, že Leon je Dravec, jenž při sešlápnutí plynu na podlahu vás zarazí do sedačky a zrychlení je opravdu dobré a to je jen 1.8 TSFI 160Hp dovedu si představit Leona FR nebo Cupra, jenž má o 100 koní více. Samozřejmě nesmíme zapomenout, že vůz takové síly potřebuje odpovídající brzdy, se systémy ESP a ABS s elektrickým posilovačem brzd se vám nestane, že brzda při delším sešlápnutím pedálu tzv. ztvrdne, brzdy fungují skvěle a neztrácejí brzdný efekt a se spojením s TCS A ABS se nemusíte bát, že při prudkém sešlápnutí dostanete smyk.

Spolehlivost tohoto vozu tedy hodnotím na výbornou, ale vzhledem k tomu že mám vůz teprve od 4.3.2008 neměl jsem možnost otestovat vůz v zimních podmínkách. Když mám mluvit ke spotřebě trávím za volantem většinu času k vůli práce dále pak za poslední dva měsíce jsem podstoupil cestu, CHORVATSKO podgora – Brno 1900KM tam i zpět 3x a k dnešnímu dni mám najetých necelých 15900KM což za 4 měsíce je hodně. Na začátku jsem měl průměrnou spotřebu po městě 10 – 12 L/100Km a mimo město 8L/100Km celkový průměr 10 – 11L /100Km po 15000 Km jsem podstoupil garanční prohlídku a povinný servis výměna oleje, filtru. Atd.“ po městě dnes jezdím za 9L /100KM a mimo město 7.5L/100km celkový průměr je tedy Max 8L/100Km. Při cestě do Chorvatska po dálnicích jsem stále jen v průměru podle GPS navigace 110- 125 KM/h a podle řídící jednotky se spotřebou 7.4L /100KM což u motoru s obsahem 1.8 TFSI je příjemná spotřeba „ na plnou nádrž při dálkové cestě se dá ujet až 700KM ale to platí pouze v případě, že jezdíte podle předpisů a nikam nespěcháte v opačném případě tento vůz při sešlápnutí pedálů na podlahu a maximální rychlosti není problém vytvořit v nádrži Vír, kterým benzín poteče 24L/100KM při rychlosti 220KMh.

Provozní náklady jsou tedy přijatelné i nepřijatelné záleží podle stylu jízdy a chování k vozu, když vezme v potaz povinné ručení, havarijní připojištění, benzín, a vše ostatní tak nás vyjde měsíčně na 9000 Kč v případě 5dní v týdnu každý den ujedeme 300 - 700kM plus 1500Kč povinné ručení s hafkem.

Cena tohoto vozu se pohybuje od 350tis nahoru cena verze Sport – Up se zmíněnou výbavou stojí nový 720 000 Kč a co se mi tak líbí, že jsem byl ochoten zakoupit fungl nové za takovou cenu? Vsázel jsem na Jistotu a určitý klid se stavem vozu, ježdění s tímto vozem se opravdu příjemný zážitek, pohodlí, místo, pocit bezpečí, zabezpečení vozu, s pousty dalších a dalších důvodů.

Všem majitelům tohoto vozu přeji spoustu šťastných,bezpečných a spokojených Kilometrů a těm co rozmýšlí nad koupi tohoto vozu mohu doporučit si vůz zakoupit a jestli stále váháte ano či ne běžte se pro testovací jízdu a pak už nebudete mít pochyb je to pravděpodobně nejlepší volba vozu ve třídě HATCHABACK…. NA SEAT NEDÁM DOPUSTIT.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Seat Leon

Vložit komentář