Recenze Seat Leon 1.6 SR
“Technicky průměrný, pohodlný vůz, který se ve spojení s výkonějším motorem stane výborným autem pro volné chvíle i rodinnou dovolenou.”
Rok výroby:1999Typ motoru:AKLStav km při koupi:164 000 kmStav km nyní:196 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?27 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:13. 3. 2012
převodovka vadnoucí brzdy konstrukce parabol světel-nutnost lepších žárovek výkon motoru v úzkém rozmezí otáček
Závady a opravy na autě
neustálé problémy s brzdami převodovka, spojka, přítlačný kotouč výfukové potrubí mechanizmus stěračů běžné výměny filtrů, oleje, provozních kapalin a klimatizace
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tohle auto s tímto motorem vyhoví snad jen hodně klidným řidičům, co od auta moc neočekávají. Jakákoliv jízdní dynamika je s tímto motorem naprostou utopií. Možná je to jen subjektivní pocit po přesednutí z Fiesty, i když poměr výkon/váha je skoro stejný. Tam stačilo podřadit o jeden stupeň, a motor táhnul plynule od 2000 až do 6350 otáček. Leon se chová jako diesel. Do 3000 otáček se mu moc nechce, potom zabere a po překročení 5000 ot. umře. Spotřeba silně závisí na jízdním stylu. Dá se jezdit za 7 litrů s peříčkem na plynu. Stylem brzda plyn klidně i za 12. U mě je to v zime 8-9 litrů, v létě 7,5-8. Jízdní komfort a odhlučnění na předpisových pneumatikách 195/65 R15 je vynikající. Interiem je z koncernových sourozenců asi nejhezčí. Volant padne krásně do ruky a se 17 palcovými koly a nízkoprofilovými pneumatikami řidič přesně ví, co se pod koly děje. Pokud se nevytáčí motor nad 3500 ot. tak téměř není slyšet. Technicky bych si dal obrovský pozor na převodovky. Toho blba co dostal nápad diferenciál přichytit nýty bych kopal do prdele z Ostravy až do Aše. Nýty vydrží max 180000 km a pak se rozletí. Mě jeden proletěl spojkou a přítlačným kotoučem a do převodovky udělal díru o průměru koruny. Dalším problémem jsou přední brzdy, často se křiví kotouče. Mě už to stálo 3 páry kotoučů Ferodo a u mého vozu je pravněpodobně problém ve třmenu. Jinak se díky našim výborným silnicím vyskytuje problém s ohnutými těhlicemi nebo tzv. bouchnutými náboji kol. Dále pozor na mechanizmus stěračů, kombinace oceli a hliníku není zrovna ideální a čas od času je třeba vše rozdělat, vyčistit a promazat. Koroze výfukového systému je normální asi u kazdého vozu. Koroze karoserie po 12 letech je minimální-jen na vrchní hraně dveří těsně pod okny pod těsněním. Tohle auto se pro mě stalo, co se oprav týče, noční můrou. Teď už je snad vše opraveno. Obrovskou výhodou je to, že prakticky veškerá technika je shodná se Škodou Octavia, tudíž náhradní díly jsou snadno zaměnitelné, a díky četnosti Octavií jsou i (až na pár výjimek) laciné. dosavadní investice: repasovaná převodovka 11000,- spojka, přítlačný kotouč, převodový olej 5500,- brzdy 2250,- za pár (s kamarádskou slevou u společnosti RENOVAK Kostelec nad Orlicí) těsnění a spojka výfuku 500,- rádio Alpine 3000,- litá kola Rondell 17 palců 14000,- letní pneumatiky Barum 11500,- zimní pneumatiky Continental 7250,- žárovky Osram SilverStar 500,- za pár-jeden vydrží tak půl roku A jestli bych si tento vůz koupil znovu? Rozhodně ano, ale s úplně jiným motorem. Začínám pokukovat po sportovní variantě Cupra.
jj, přesně tak spotřeba odpovídá. mám toledo 1.6 SR (74kw) a spotřeba dle počítače když jedu jako důchodce tak je prostě 7.8l/100km... Pod 7litrů to jde hodně těžko :(((
30.03.2013 | 20:35:46 | Daniel
| 88.100.63.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Leon
Podobná zkušenost
jj, přesně tak spotřeba odpovídá. mám toledo 1.6 SR (74kw) a spotřeba dle počítače když jedu jako důchodce tak je prostě 7.8l/100km... Pod 7litrů to jde hodně těžko :(((
30.03.2013 | 20:35:46 | Daniel | 88.100.63.* Reagovat