Rok výroby:2000Typ motoru:TDI 81 kWStav km při koupi:95 000 kmStav km nyní:103 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:28. 8. 2007
Jak jsem Leona koupil, musel jsem jen vyměnit těsnění pod hlavou a čidlo teploty. To byly na autě jediné závady. Jinak jsem jinou závadu neměl a předchozí majitel taky ne, jelikož auto má servisní knížku a bylo pravidelně servisováno v autorizovaném servisu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem maximálně spokojený, motor jede skvěle, táhne už od 1500 otáček/min. a má velice dobrý tah při skvělé spotřebě 7 l/100km. Samozřejmě že chiptuning Leonka nemine.
Jízdní vlastnosti jsou po výměně sériových pružin za sportovní a snížené velice luxusní. Auto se v zatáčkách vůbec nenaklání a drží si svou stopu. Když k tomu přidáte ještě pneu 215/45 na 17" tak se není o čem bavit. Brzdy jsou účinné i při vyšších rychlostech a vždy jsem zabrzdil, jak jsem potřeboval. Co se týče interiéru, tak v autě jsou originální sedačky z Octavie RS a drží skvělé. Climatronic funguje na 100% a nemůžu si na to stěžovat.
Řazení je velice přesné a bezchybné. Co se týče zavazadlového prostoru, tak mi velice vyhovuje, moc věci nevozím a na subwoofer jako dělaný. Xenonové světlomety svítí opravdu skvěle a všem je doporučuji.
Nebudete potřebovat ani dílkové světla. Na auto si nemůžu vůbec stěžovat, vypadá skvělé, po menší tuningové úpravě je to mazlíček.
Prostě s tím děláš řekni samy pic..iny.Tenhle výkon motoru do ruk pubertaku proste nepatří.S chipem si najisto nabijes drzku.To je to samy jak s tema 45kama gumama,říká ti něco "přilnavost ci indexy pneumatik",ne,vid.A proč by měly?A to nemluvíme o tom,co říká vo gumach tech.prukaz...Techhle arogantnich Volů se my normalni pak musíme bat,pac fizlum je to jedno.
Tak švagr a jeho otec také čipovali TDi a jezdí naprosto bez problému.On asi kamarád čipoval agregát v posledním tažení.Nebo mu to někdo splácnul v garáži za flašku fernetu.Bez nějakých znalosti.
Lamoš placa.Chip bych nedoporucoval.Kamarad chipoval Octu 1,9 TDI na 110 kw a po par tisickach km mu odesel agregat.Radeji sis mel koupit silnejsi agregat nez to chipovat.
nam leona pul roku najeydene 20 000km a,je jen vymenene čidlo na mereni teploty,takze je to spolehlivy stroj.Jo mam to bez jakeho koliv tuningu a je to uz ted kundo lap!A ted jse chystam s nim na maly tuning:Lite kole,spojler,kridlo,a trosku vylepsit,uz tak dobre stereo.A muze mi nekdo poradit co budu lovit??za stabajsny???Se bojin,ze jse mi na to budou lepit jak mouchy:-)
je s toho cipu neboj leti to kule a zere stejne mozna i o neco malo min jel sem ciplou oktavkou a a bylo to super po praze zacpi dalnice 180km/h a nejvic byla spotreba 6,5l...super caruzi si ho a pisni jak to vypada po cipu
Mam na svem Leonu Pneu 235/40 R17.Sice to chce davat opravdu pozor na diry protoze kazdy prujezd diry ve vyssi rychlosti znamena peknou ranu na napravu.Ale v zatackach kde mi kdysi s Renaultem 19 s pneu 205/60 R14 ve 120 ustrelovala prdel muzu ted frcet 160-170 naprosto v klidu ale taky to je mozna tim ze mam ESP
Mno jo, ja jsem nedavno projizdel po prutrzi mracen mirnou zaplavou a po teto zkusenosti jsem se rozhodl dat minimalne profil 60, protoze na 50 kach jsem si pripadal jak v ponorce. profil 45 na 17kach,o nichz pise Kamil, me celkem sokoval :-)
Mas pravdu v tom, ze sirsi kola a rozumna vyska pneu udela se vzhledem hodne. Spotreba na sirce pneu prilis nezavisi - v testech spotreby 195/205/215/225 byl rozdíl pouze v jednotkách procent, takze pohoda :-) ale cena 225/50 na moje auto vs. 205/60 za jednu pneu - no to je rozdíl! Pak uz fakt spotrebu nemusis resit :-)))))
I když je Leon vlastně jen zkrácený toledo,je to moc hezký auto.Jako Lancia Delta a Dedra (nebo jak se sedan od Delty jmenuje) sedan nic moc..ale hatchback krásnej. Leonu stačí hezkej lak a povedený kola...
Když dáš větší průměr kola..musíš o ten rozdíl snížit profil pneu,pak tacho proměřovat nebude...zase čím menší kolo tím větší profil...jednoduchý...když má na 17kách profil 45 tak na 19kách to bude jen šlupička gumy :o)
Na spotřebě nezáleží, kola dělaj auto a toho já se držím nejvíce. Takže čím větší a širší, tím krásnější :-) Takže takové 8,5x19 s pneu 225/35 budou nejideálnější !!!
NO jo, to chce zredukovat spotrebu z pocitace na profil kol - cim nizsi pneu, tim se Ti bude pocitac vyhazovat nizsi spotrebu, kdyz tam das 17ky kola a pocitac pocíta ujete km dle 15tek s profilem pneu 95, tak to nemuze nikdy sedet:-) ja jezdim s 15 kama 225/50 taky za 5,5 litru, spotreba ale je o cca 10% vyssi, protoze tachometr pocita kilometry jinak nez na 15kach 195/65 - kde kolo ma vlastne o 15 mm větší průměr. Vlastni sirka pneu, tedy 195/205/215/225 by měla spotřebu ovlivnit minimalne - v radu jednotek procent.:-)
No ta spotřeba je v pořádku, v poslední době jezdím za 6,4 l a to je tím, že Ty tam na autě asi nemáš 215 pneu. Když tam dám originál 195 pneu, tak taky jezdím za 5 - 5,5 l. ale i tak jsem s tou spotřebou velice spokojený.
Trochu mi nesedí ta spotřeba.Nevím jakým stylem jezdíš,ale 7l mi přijde moc.Já mám stejný vůz,asi 3 měsíce a a jezdím zhruba za 5,5l,a to převládá městský provoz a krátké pojíždky.A podle palubního počítače mám vyzkoušeno,že skutečná spotřeba je asi o 0,8l větší než ukazuje PC.
Opravovat Te nebudu :-) ale mysim, ze mas pravdu jen zcasti - 66kW ma jine turbodmychadlo, takze JEN elektronika to neni. Taky zalezi na aute - k 66 kW treba nedostanes v nekterych pripadech 6-ti stupnovou prevodovku, takze pak mas 100 kW po chiptuningu a jezdis porad na 3200 a vic otacek a chudak TDIcko.... Ale otazkou je co vlastne chces? Pokud mas rad tuning, tak je nejlepsi koupit co nejvetsi smejd a pak si s nim pohrat, pokud chces POUZE vykon, rychlost, akceleraci, tak asi 66kW nechas byt...moc se mi nezda CHIPOVANI a tuning DIESLovych aut, je ta tak nejak postavene na hlavu, ne?
Nie som odborník na autá.... Ak sa robí motor 1.9 TDI s roznymi výkonmi a ak je motor " ten istý " teda myslím " mechanicky " je potom je rozdiel v elektronike... Potom nie je problém ani z hľadiska výdrže motora a potom je asi lacnejšie kúpiť napr. 66kw a nastaviť to na 100 kw za tresnem 5000 ako kúpiť 100 kw drahšie o 50 000. Ak sa mýlim opravte ma...
Připojuji se k Honzovi a rovněž bych se tomu vyhnul. Nárůst výkonu znamená dostat do motoru víc vzduchu a nafty, čili zasáhnout do plnicího tlaku na dmychadle. To s sebou ponese vyšší zatížení motoru a zkrácení životnosti. Špatně čipovaná auta jsou poznat neboť mají saze v okolí ústí výfuku. Pokud se to přežene, tak se může propáli i píst neboť vstřikovaného paliva je tolik, že se nastačí odpařit a dopadne až na vrchlíkpístu, který intenzívně ochladí. Pokud čip tunning, tak s měřením před a po na brzdě s garancí na počet najetých kilometrů.
Doporucuji Ti nedelat CHIPtuning. Dobře si rozmysli, jestli Ti těch několik TEORETICKYCH kilowatů navíc za to stojí. 81kw TDI snese myslím i "sportovnější ježdění" ač je to diesl, ale takhle si ho brzy zničíš - nedělej to. Měl sis radši koupit benzíňák, ale TDI jsou jinak super motory. Tvý auto je moc hezký, takže si ho neznič, jezdi s ním, jak je. PS:taky mam seata TDI, ale Alhambru:-) když vidím, jak s ním TDIčko jezdí, tak LEON musí úplně lítat :-)
Samozřejmně,že dálkový v případě xenonů používat nemusí,padž mám zkušenosti,že drtivá většina aut s xenony oslňuje vozy v protisměru už při tlumených světlech.Samozřejmně nevím od koh ota svělta jsou a jak jsou seštelvoána.Alemooc se mi líbijou.
Musim ti oponovať s tymi xenonovymi svetlometmi tiez ich mam a nesvieti to neako extra.Ono je to určite vec nazoru ale ja by som uz auto zo xenonmi nechcel.
Ak to bude chipnute na 110kw, tak zbohem motore. Bud ta klame chiper a ten vykon na brzde nenameras, alebo ten motor nevydrzi. Osobne som proti chipu, ale ked uz, tak max do 30%
Reaguji na první komentář. Auto používám na denní ježdění a proto taky hledím na spotřebu. Chiptuning proto, že 81kW není zase tak dostačující a se 110kW bude Leonek zase o něco svižnější. Brutální tuning neprovádím, jsem zastáncem úprav jen co se týče motoru, podvozku a hudbu. Co se týče exteriéru, tak jen lehké úpravy - mračítka, kola a mám v plánu nárazníky z Leonu Cupra R.
Leon je po designové stránce velice pěkné auto. Jenom mám dotaz, proč chip a ostatní kraviny? Proč si prostě nepořídíte čistě sportovní auto s adekvátně výkonným motorem? V dnešní době je nabídka veliká.... a pochybuji, že když se provádí tak "brutální" tunning, tak spotřeba asi není na prvním místě a vozidlo nebude primárně sloužit k nákupům atd.
No čo už. Mladý človek očakáva od auta niečo iné, ako my starší, takže aj na ten kufor má iné nároky. Aspoň, že tú spotrebu uvádza autor reálnu. Tak nech mu tá radosť vydrží.
Jasně, auto je to nejlepší na světě. Není na něm jediná chybička jedinej problém. A TDI 81 kw, to normalně rve asfalt. S tím natrhneš prdel komukoliv. Kufr je na subwoofer jak dělanej. Chipni to, to víš že jo, bude to ještě větší raketa než teď. Ach jo....nemám co dodat!
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Leon
Tohle do ruk pubertaku nepatri
Prostě s tím děláš řekni samy pic..iny.Tenhle výkon motoru do ruk pubertaku proste nepatří.S chipem si najisto nabijes drzku.To je to samy jak s tema 45kama gumama,říká ti něco "přilnavost ci indexy pneumatik",ne,vid.A proč by měly?A to nemluvíme o tom,co říká vo gumach tech.prukaz...Techhle arogantnich Volů se my normalni pak musíme bat,pac fizlum je to jedno.
14.02.2016 | 18:09:19 | Pupan | 85.13.101.* Reagovat
No vis, kamarad jezdi docela z ostra, cili me ani moc neprekvapilo, ze to agregat nevydrzel.Kazdopadne chip neuznavam.
30.07.2009 | 12:46:51 | jamieson Reagovat
Tak švagr a jeho otec také čipovali TDi a jezdí naprosto bez problému.On asi kamarád čipoval agregát v posledním tažení.Nebo mu to někdo splácnul v garáži za flašku fernetu.Bez nějakých znalosti.
30.07.2009 | 12:28:16 | Reagovat
Lamoš placa.Chip bych nedoporucoval.Kamarad chipoval Octu 1,9 TDI na 110 kw a po par tisickach km mu odesel agregat.Radeji sis mel koupit silnejsi agregat nez to chipovat.
30.07.2009 | 09:43:12 | jamieson Reagovat
leon
nam leona pul roku najeydene 20 000km a,je jen vymenene čidlo na mereni teploty,takze je to spolehlivy stroj.Jo mam to bez jakeho koliv tuningu a je to uz ted kundo lap!A ted jse chystam s nim na maly tuning:Lite kole,spojler,kridlo,a trosku vylepsit,uz tak dobre stereo.A muze mi nekdo poradit co budu lovit??za stabajsny???Se bojin,ze jse mi na to budou lepit jak mouchy:-)
19.12.2007 | 18:22:26 | SosPeta Reagovat
je s toho cipu neboj leti to kule a zere stejne mozna i o neco malo min jel sem ciplou oktavkou a a bylo to super po praze zacpi dalnice 180km/h a nejvic byla spotreba 6,5l...super caruzi si ho a pisni jak to vypada po cipu
05.11.2007 | 12:32:02 | lamoš Reagovat
oprava
Tak na tom Renaultu to nebyly 205/60 ale 195/60
20.10.2007 | 21:43:54 | Drb Reagovat
Pneu na Leona
Mam na svem Leonu Pneu 235/40 R17.Sice to chce davat opravdu pozor na diry protoze kazdy prujezd diry ve vyssi rychlosti znamena peknou ranu na napravu.Ale v zatackach kde mi kdysi s Renaultem 19 s pneu 205/60 R14 ve 120 ustrelovala prdel muzu ted frcet 160-170 naprosto v klidu ale taky to je mozna tim ze mam ESP
20.10.2007 | 21:36:54 | Drb Reagovat
Honza
Mno jo, ja jsem nedavno projizdel po prutrzi mracen mirnou zaplavou a po teto zkusenosti jsem se rozhodl dat minimalne profil 60, protoze na 50 kach jsem si pripadal jak v ponorce. profil 45 na 17kach,o nichz pise Kamil, me celkem sokoval :-)
01.10.2007 | 15:29:53 | proKubika Reagovat
pro Kamila
Mas pravdu v tom, ze sirsi kola a rozumna vyska pneu udela se vzhledem hodne. Spotreba na sirce pneu prilis nezavisi - v testech spotreby 195/205/215/225 byl rozdíl pouze v jednotkách procent, takze pohoda :-) ale cena 225/50 na moje auto vs. 205/60 za jednu pneu - no to je rozdíl! Pak uz fakt spotrebu nemusis resit :-)))))
01.10.2007 | 15:24:39 | Honza Reagovat
hezký auto
I když je Leon vlastně jen zkrácený toledo,je to moc hezký auto.Jako Lancia Delta a Dedra (nebo jak se sedan od Delty jmenuje) sedan nic moc..ale hatchback krásnej.
Leonu stačí hezkej lak a povedený kola...
30.09.2007 | 12:52:18 | KubikCv Reagovat
pro Honzu
Když dáš větší průměr kola..musíš o ten rozdíl snížit profil pneu,pak tacho proměřovat nebude...zase čím menší kolo tím větší profil...jednoduchý...když má na 17kách profil 45 tak na 19kách to bude jen šlupička gumy :o)
30.09.2007 | 12:50:10 | KubikCv Reagovat
koola
Na spotřebě nezáleží, kola dělaj auto a toho já se držím nejvíce. Takže čím větší a širší, tím krásnější :-) Takže takové 8,5x19 s pneu 225/35 budou nejideálnější !!!
30.09.2007 | 12:37:26 | Kamil Reagovat
kola
NO jo, to chce zredukovat spotrebu z pocitace na profil kol - cim nizsi pneu, tim se Ti bude pocitac vyhazovat nizsi spotrebu, kdyz tam das 17ky kola a pocitac pocíta ujete km dle 15tek s profilem pneu 95, tak to nemuze nikdy sedet:-) ja jezdim s 15 kama 225/50 taky za 5,5 litru, spotreba ale je o cca 10% vyssi, protoze tachometr pocita kilometry jinak nez na 15kach 195/65 - kde kolo ma vlastne o 15 mm větší průměr. Vlastni sirka pneu, tedy 195/205/215/225 by měla spotřebu ovlivnit minimalne - v radu jednotek procent.:-)
29.09.2007 | 18:10:11 | Honza Reagovat
spotřeba
no jasně, mám tam 215/45 17" ale možná tam budu dávat 18" nebo 19". Ale zatím je to ve hvězdách, uvidíme přes zimu:-)
20.09.2007 | 13:56:13 | Kamil Reagovat
spotřeba
Tak to možná bude těmi koly.Mám tam zatím 195,ale taky chystám větší.Kamile ty máš 17?
17.09.2007 | 18:54:48 | gonzo Reagovat
spotřeba
No ta spotřeba je v pořádku, v poslední době jezdím za 6,4 l a to je tím, že Ty tam na autě asi nemáš 215 pneu. Když tam dám originál 195 pneu, tak taky jezdím za 5 - 5,5 l. ale i tak jsem s tou spotřebou velice spokojený.
17.09.2007 | 12:34:23 | Kamil Reagovat
spotřeba
Trochu mi nesedí ta spotřeba.Nevím jakým stylem jezdíš,ale 7l mi přijde moc.Já mám stejný vůz,asi 3 měsíce a a jezdím zhruba za 5,5l,a to převládá městský provoz a krátké pojíždky.A podle palubního počítače mám vyzkoušeno,že skutečná spotřeba je asi o 0,8l větší než ukazuje PC.
17.09.2007 | 09:55:18 | gonzo Reagovat
TDI-turbo
Opravovat Te nebudu :-) ale mysim, ze mas pravdu jen zcasti - 66kW ma jine turbodmychadlo, takze JEN elektronika to neni. Taky zalezi na aute - k 66 kW treba nedostanes v nekterych pripadech 6-ti stupnovou prevodovku, takze pak mas 100 kW po chiptuningu a jezdis porad na 3200 a vic otacek a chudak TDIcko.... Ale otazkou je co vlastne chces? Pokud mas rad tuning, tak je nejlepsi koupit co nejvetsi smejd a pak si s nim pohrat, pokud chces POUZE vykon, rychlost, akceleraci, tak asi 66kW nechas byt...moc se mi nezda CHIPOVANI a tuning DIESLovych aut, je ta tak nejak postavene na hlavu, ne?
03.09.2007 | 07:39:04 | Honza Reagovat
chip
Nie som odborník na autá.... Ak sa robí motor 1.9 TDI s roznymi výkonmi a ak je motor " ten istý " teda myslím " mechanicky " je potom je rozdiel v elektronike... Potom nie je problém ani z hľadiska výdrže motora a potom je asi lacnejšie kúpiť napr. 66kw a nastaviť to na 100 kw za tresnem 5000 ako kúpiť 100 kw drahšie o 50 000. Ak sa mýlim opravte ma...
01.09.2007 | 11:54:23 | miki Reagovat
CHIP
Připojuji se k Honzovi a rovněž bych se tomu vyhnul. Nárůst výkonu znamená dostat do motoru víc vzduchu a nafty, čili zasáhnout do plnicího tlaku na dmychadle. To s sebou ponese vyšší zatížení motoru a zkrácení životnosti. Špatně čipovaná auta jsou poznat neboť mají saze v okolí ústí výfuku. Pokud se to přežene, tak se může propáli i píst neboť vstřikovaného paliva je tolik, že se nastačí odpařit a dopadne až na vrchlíkpístu, který intenzívně ochladí. Pokud čip tunning, tak s měřením před a po na brzdě s garancí na počet najetých kilometrů.
30.08.2007 | 10:02:15 | David Reagovat
CHIP
Doporucuji Ti nedelat CHIPtuning. Dobře si rozmysli, jestli Ti těch několik TEORETICKYCH kilowatů navíc za to stojí. 81kw TDI snese myslím i "sportovnější ježdění" ač je to diesl, ale takhle si ho brzy zničíš - nedělej to. Měl sis radši koupit benzíňák, ale TDI jsou jinak super motory. Tvý auto je moc hezký, takže si ho neznič, jezdi s ním, jak je. PS:taky mam seata TDI, ale Alhambru:-) když vidím, jak s ním TDIčko jezdí, tak LEON musí úplně lítat :-)
30.08.2007 | 09:48:59 | Honza Reagovat
Xenony
Samozřejmně,že dálkový v případě xenonů používat nemusí,padž mám zkušenosti,že drtivá většina aut s xenony oslňuje vozy v protisměru už při tlumených světlech.Samozřejmně nevím od koh ota svělta jsou a jak jsou seštelvoána.Alemooc se mi líbijou.
29.08.2007 | 14:59:51 | Standa Reagovat
Xenon
Musim ti oponovať s tymi xenonovymi svetlometmi tiez ich mam a nesvieti to neako extra.Ono je to určite vec nazoru ale ja by som uz auto zo xenonmi nechcel.
29.08.2007 | 12:09:16 | palucmri Reagovat
Ak to bude chipnute na 110kw, tak zbohem motore. Bud ta klame chiper a ten vykon na brzde nenameras, alebo ten motor nevydrzi. Osobne som proti chipu, ale ked uz, tak max do 30%
28.08.2007 | 20:59:05 | olso Reagovat
Odpověď
Reaguji na první komentář. Auto používám na denní ježdění a proto taky hledím na spotřebu. Chiptuning proto, že 81kW není zase tak dostačující a se 110kW bude Leonek zase o něco svižnější. Brutální tuning neprovádím, jsem zastáncem úprav jen co se týče motoru, podvozku a hudbu. Co se týče exteriéru, tak jen lehké úpravy - mračítka, kola a mám v plánu nárazníky z Leonu Cupra R.
28.08.2007 | 20:47:17 | Kamil Reagovat
Leon je po designové stránce velice pěkné auto. Jenom mám dotaz, proč chip a ostatní kraviny? Proč si prostě nepořídíte čistě sportovní auto s adekvátně výkonným motorem? V dnešní době je nabídka veliká.... a pochybuji, že když se provádí tak "brutální" tunning, tak spotřeba asi není na prvním místě a vozidlo nebude primárně sloužit k nákupům atd.
28.08.2007 | 19:55:18 | Radek Reagovat
A tady nám někdo závidí.
28.08.2007 | 17:52:52 | Zdenislav Reagovat
No čo už. Mladý človek očakáva od auta niečo iné, ako my starší, takže aj na ten kufor má iné nároky. Aspoň, že tú spotrebu uvádza autor reálnu. Tak nech mu tá radosť vydrží.
28.08.2007 | 17:48:05 | Petrík Reagovat
to je len prvotne nadsenie z noveho auta...
28.08.2007 | 17:19:03 | lakyi Reagovat
Jasně...
Jasně, auto je to nejlepší na světě. Není na něm jediná chybička jedinej problém. A TDI 81 kw, to normalně rve asfalt. S tím natrhneš prdel komukoliv. Kufr je na subwoofer jak dělanej. Chipni to, to víš že jo, bude to ještě větší raketa než teď. Ach jo....nemám co dodat!
28.08.2007 | 17:09:13 | Zdenda Reagovat