Rok výroby:2009Typ motoru:998Stav km při koupi:6 kmStav km nyní:1 200 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:29. 8. 2009
Zatiaľ žiadne ved je nové a vyrobené priamo v Japonsku
Hodnocení a zkušenosti s autem
Subaru justy 1.0/vlastne Daihatsu Sirion/ som kupil pred dvomi týždňami v subaru banská bystrica.Auto som vyberal tri mesiace a favoriti boli suzuki swift a subaru justy.Do úvahy pripadal i kia soul.Nakoniec som vybral justy pre spotrebu a neopakovateľný atypický dizajn a pre jeho veľký vnútorný priestor/v zadu nemajú problém ani 2 metroví pasažieri a žiadny dotyk kolenami/. vysoký posed.ked mi v subaru prihodili all disky a zimné gumy s diskami nebolo už čo riešiť.Je to moje štvrté auto ale prvé nové.Po otvorení kapoty mi nabehol úsmev ked som uvidel malý motor od toyoty.Miniatúrny motorček trojvalec by sa dal dať kludne do záhradnej sekačky.Po naštartovaní a zaradení rychlosti ma humor prešiel.Po nečakanom odpichu som nestihol zamávať predajcovi a vyrazil som s priateľkou na hodinovu trasu domov.Motor bol živý a nepripadá mi že je to len trojválec.žiadny problém s ním ísť 130 po diaľnici a maximalku 160 prekročil o 20 km/h.Najradšej má však 100km rýchlosť.Auto je komfortne naladené a perfektne zvláda nerovnosti.čo mi trošku vadí tak neistota pri ofuknutí tiraku.ale na všetko sa dá zvyknuť.predsa jeto dosť vysoké a lahké auto.V zakrutách sedí ako pribité brzdy môžem len chváliť.Akceleraciu má velmi slušnú a žiadny problem predbiehať aj autá väčších kubatur.Spotreba sa blíži k spotrebe dieselu.Priemernú mi ukazuje 5.5 litra a po meste 6,6.Samozrejme to pôjde ešte dole.Mimo mesta žiadny problém jazdiť medzi 4 a 5 litrami.Motor má variabilné časovanie ventilov a 70 koní takže žiadne zrovnávanie s mladoboleslavskými trojválcami.Autíčko má v základnej výbave 6 airbagov,manuálnu klímu,centrál na do,autoradio s cd plus 4 repro-hrá velmi slušne,informačný displej,výškovo nastaviteľný volant i sedačky,servo,vsc/esp/ abs s brzdovým asistentom a vela odkladacích skriniek i na flaše.Jazdiť v ňom je jedna radosť a často puta pozornosť nielen u žien.Po nabehaní viac km napíšem dalšie dojmy. A pre prípadnych zaujemcov doporučujem sa v subaru justy odviesť.Je to malé veľké auto doslova.Len nepočítajte s velkym kufrom-ten má 220 l ale daju sa delené zadne sedačky sklopiť do roviny.
Už nějakou dobu pasu po Subaru Justy, nebo Daihatsu Sirion. Velmi kvalitní vozy, malé zvenku, velké uvnitř, s minimálními náklady na provoz, spolehlivé, úsporné, živé, a přesto se tady nedají sehnat. Že by příliš velká konkurence pro malé koncernové vozy? Nevíš, kde by se dalo sehnat? Daihatsu tady zastoupení už nemá, a v Subaru mají v nabídce jen větší vozy. Ta česká povaha: Různých tragických atrap a parodií na auto je plný terh, ale něco opravdu dobré se nedováží. A to není jen o Justy a Sirionu. Japonci vyrábí spousty malých a stejně kvalitních typů aut, které tady (raději) nikdo ani nezná. Já měl zato, že v kapitalismu jde koupit vše. Pokud ne, tak to není kapitalismus?
Věř mi, že proti jiným jsme pořád "zlaté české ručičky". Takovej rozevlátej Ind, Rumun, Turek, to je chuťovka. Motor nedá asi vzhůru nohama, ale nasadí leccos nakřivo, nedotáhne, nebo zapomene co chtěl dělat.... :-)) a když ho to nebaví, jde od toho :-)) Já vím, že to zlehčuji, ale principiálně bych auto z východu, balkánu, apod. nechtěl.
Roboty většinou lícují a spojují karosářské díly, sváří, brousí a lakují karoserii. Jak jistě víš. Vše ostatní dělají lidé (montáž agregátu - motoru a převodovky, náprav, interiéru, výfuku, elektroinstalace včetně kabeláže, palubní desky, vnitřní obložení a výbava, sedačky, atd atd - to vše montují LIDÉ ! A jaký národ, takový výrobek. Jsou národy precisní, pracovité, zodpovědné, a jsou pronárody líné, nešikovné, lajdácké. Nebudu nikoho jmenovat. Navíc je to samozřejmě o jednotlivcích. Ale principiálně je to tak. Pracovitý, pečlivý Japonec určitě odvádí lepší kvalitu práce než líný, věčně opilý a nezodpovědný příslušník jiného národa, který místo na práci myslí na to, jak bude večer nasávat, nebo píchat sousedovic dceru :-)) Takže podle mne velmi záleží, kde a kdo auto vyrábí.
To, že se mnohé japonské vozy vyrábí v Evropě je logické z hlediska výr. nákladů, tedy konkurenceschopnosti. Neznamená to, že by se tyto vozy kompletně vyráběly z jiných součástí, měly jiné motory apod. Jde tedy jen o kvalitu montáže určitých částí vozu, většina výroby je v rukou robotů, to ale jistě víš.
Autíčko zatiaí uplne bez poruchy,spotreba mierne klesla ale robím kratke mestké jazdy takže okolo 7.5 v meste a 5,0 mimo mesta.to pri teplotach pod bodom mrazu.negatívum je pomalšie kurenie ale potom už je to ok.Ale zas budem lken chváliť..abs brzdi super,na snehu je stabilné a nehrozí zapadnutie...takže zatial spokojnosť .
Aj u mne sa vysmievali priatelia že chcem chudáka trojválca.po zvezení uznali že ma výborný zaujímavý zvuk a že sa nedá porovnať so zvukom trojválca od vw či škodovky.samozrejme že škodováci budú protestovať ale na motor od toyoty sa nechytajú.:-))
díky za skusenosti.Minulýá týždeň som bol v brastislave na devíne a partia turistov si najprv obhliadla subaru justy a odfotila a až potom ich zaujímal nejaký hrad..:-))a to vedla mna boli zaparkované iné fára.proste subaru vyčnieva z rady...podobne ako kia soul či suzuki swift alebo aygo.
Pravda, i mě šla spotřeba po zajetí cca o 0,5-1 litr dolů. Mám C1 se stejným motorem. K tomu zvuku osmiválce - kdesi jsem psal, že v nízkých otáčkách bublá (to asi jako ten osmiválec) a ve vysokých má zvuk jako lambo... udělali ze mě blbce. Proč? Za prvé nepochopili nadsázku, a za druhé VŮBEC nemají ánung, jaký zvuk to opravdu má. (Že, Luboši).
Vítej v klubu - nás, co už nemusíme auta z koncernu VW. Mám Peugeot 107 se stejným motorem a spotřeba šla dolů určitě dříve, než po 10000 km. V začátku jsem měl přes 5l a teď, po 11000 km mám průměr 4,55l. Myslím, že po 5000 km to šlo dolů rapidně.
doplnujem-elektricke okná i vzadu,dvere po odomknutí sa za 30 sekund zamknú pokial sa neotvoria,zvukova vystraha pre nezapnuté pásy a zabudnuté rozsvietené svetlá,tonované sklá,trojbodové pásy i vzadu,predpínače i obmedzovač pásov vpredu,isofix,vypínatelny airbag spolujazdca,aktívne opierky vpredu,autodiagnostikovanie motora s uloženim chyby a prechodom na núdzový režim,abs,ebd,vsc..atd
tiež mi to v subaru hovorili že po 10 tis km padne spotreba.inak justy je robene na podvozku yarisa.vlastne je to subaru-toyota-daihatsu.zo subaru ma len znak a pristrojovú dosku.motor je original toyota.inak zvuk motora mi pripomína osemvalec i ked to preháňam..-)))ale v každom prípade zaujímavý oproti štvorválcu.čo sa týka fábií nikto nespochybnuje kvalitu ale myslím že už dávno nepatrí medzi lacné značky a o sučiastkach ani nehovorím.osobne si ale myslím že japonec bude vždy japonec a preto som prešiel po skusenostiach s vw polo ku konkurencii.
náhodou mam brata a synovca čo majú skoro 2 metre a občas si zadnú aj dozadu.ten priestor vzadu je fakt prekvapujúci a klobuk dole pred konštruktermi z daihatsu.čo sa týka spolahlivosti subaru patrí prve miesto podla ankety nemeckeho adac.celkovo japonci sú vpredu.Jasne že motor i priestor nebudeme porovnavať s autami vyššej triedy ako je oktavia a pod.A samozrejme taká 4 členna rodina dá prednosť autu s vačšim kufrom.Subaru justy je imidžové a provokatívne auto ale hlavne výborné na jazdenie po meste a na spotrebu.Cena je samozrejme trošku vyššia ale na druhej strane má full výbavu.
auto som kupil za 10 000 euro subaru justy exclussive s metalízou vrátane doplnkov /borbety all disky 14´´ plus zimné gumy s all diskami navyše v cene/predajca subaru v ramci akcie predlžil zaruku na 4 roky a ako darček mi dal komplet povinnu výbavu s originál gumovými kobercami a navyše dal urobiť gratis tmavé folie a cúvací asistent.využil som konkurenčný boj medzi predajcami subaru v prievidzi,bratislave a banskej bystrici.inak cenniková cena je 11 000 euro bez metalízy. auto patri do segmentu b /male auto/ a výrobcom udavaná spotreba je 4.4/6.1 mesto/5,0 priemer čo zatial skutočnosť je o 5 dcl vyššia.
Jestli se v autě někdo dozadu vejde, či nevejde, to samozřejmě důležité je - i ti, co jezdí většinou ve dvou, občas potřebují odvézt i více osob. Jestli to někdo nepotřebuje nikdy, pak je mu to jistě jedno. Takových ale bude pomálu. Srovnat Fabii 1,2 HTP 12V a P 107 s 1,0 motorem mohu. Příležitostí jsem měl dost. Samozřejmě 1,0 od Toyoty má v přepočtu na objem mnohem vyšší výkon a točivý moment (opět v přepočtu) stejný. Po zahřátí má 1,0 i přijatelnější zvukový projev - v Yarisu celkem i příjemný. Spotřeba 1,0 je mnohem nižší. Pouze cena Yarisu je bohužel stále kapánek vyšší. Kvalita a spolehlivost Toyota - Škoda je asi bez komentáře :-)
No tak Pavlíku, s tím srovnáváním motorů hodně přibrzdi. Společný mají jen počet válců a palivo. Ostatní je nesrovnatelné. Ani ty jsi v 1.0 VVti očividně nejel. Já ano, mám ho doma 4 roky. (Jako bys srovnával motor Š 1203 a VW transporter. Oba mají 4 válce, že?)
Tak za prvé: To že má zastoupení v ČR Subaru samozřejmě vím. U nás jsem myslel U NÁS. A když už jsme u těch cizích planet, tak jsi zřejmě mimozemšťan ty, protože jsi první s rozumným názorem na počet přepravovaných osob ve voze. Jen si přečti reakce v recenzích na C1 (že vzadu nemůže nikdo sedět, jen beznohý, a takové podobné bláboly - a samozřejmě jsou to nesmysly). Tak se nediv, když kdejaký chytrák poukazuje u minivozů na prostor vzadu, že ho pisatel tak zdůraznil. Prostě tam je a basta. Já v Aygu samozřejmě ze 70 procent jezdím ve dvou + 2 děti, ale také jsme často jeli ve čtyřech dospělých, a kupodivu v pohodě a minimálně stejně pohodlně, jako ve fábii. No a Justík je ještě o něco větší.
Jeste k tem motorum, samozrejme, ze VVT motory jsou spicka. Ovsem byt zde pos... z 1,0 50kW nevím nevím. Na 1,2 12V ve Fabii plivete, pritom je to temer to same. PS: kolik z Vas obdivovacu VVT, tyto motory vyzkouselo a porovnalo.....
To Roman, samozrejme, ze mi to kolik vozi lidi vzadu muze byt jedno a take je. Argument kolik je mista vzadu, je absolutne mimo misu (krome rodinnych aut a limuzin), obvzlast v dnesni dobe, kdy ma kde kdo vuz. Kolik lidi jezdi BEZNE vice jako ve dvou??? Troufam si rict, ze ve vetsine aut jezdi pouze ridic.... V kategorii rodinnych aut tez neni o cem mluvit, deti jsou deti - male. V 18ti si kazdy koupi svoje a od puberty s nami stejne necestuji.... Jinak nevim se ktere planety jsi, ale Subaru v CR zastoupeni ma....
motor 1,0 od Toyoty ziskal 1.miesto vo svetovom hodnotení motorov v kategórii motor do 1,0. International Engine of the Year Awards 2009 Pod 1,0 litra Toyota 1.0 Toyota iQ, Aygo; Citroën C1; Peugeot 107; Subaru Justy. Už tri roky po sebe!
To by mne zajímalo, co je na Octávii tak převratného? Vždyť je to nabubřelá kastle s obrovským kufrem posazená na podvozek z Golfu. Pokud bys zkrátil kufr tak jsi o třídu níž, v kabině je prostoru jako ve vozech o třídu nižších. A technika? Chachacha! Made in dinotopie! O nějaké ekonomice už nemůže být ani řeč. Zaspaná doba!
Proč se tak hloupě ptáš? Pisatel to použil jako příklad, pro dokreslení velikosti prostoru vzadu. A tobě může být ho..o koho bude v autě vozit. Můj názor - dobrá volba. Tyto motory a hlavně auta této kategorie mají před sebou dobrou budoucnost. Jen bude trvat, než to pochopí i ti, co to nikdy nezkusili. Samozřejmě, každý má jiné potřeby a očekává od auta něco jiného. Rozhodně toto není špatná volba pro toho, kdo potřebuje auto na převoz osob, nikoli nákladu. Úsporné, spolehlivé, živé. Zřejmě se jedná o motor velice blízký toyotě z kolíňat, pouze převody zde budou kratší, proto ta vyšší spotřeba. Kdyby u nás bylo zastoupení této značky, koupil bych ho taky. Takhle holt mám "jen" Aygo :-))
Justy je divné, je to Subaru, vlastne Daihatsu. Ma 1 litrovy motor a není to 4 kolka.... a stoji skoro jako Octavia. Proste image Subare, ale neni to Subaru za spoustu penez.... Jen taková otázka do pranice: kolikrát vzadu povezete 2 metrové chalany?
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Justy
Už nějakou dobu pasu po Subaru Justy, nebo Daihatsu Sirion. Velmi kvalitní vozy, malé zvenku, velké uvnitř, s minimálními náklady na provoz, spolehlivé, úsporné, živé, a přesto se tady nedají sehnat. Že by příliš velká konkurence pro malé koncernové vozy? Nevíš, kde by se dalo sehnat? Daihatsu tady zastoupení už nemá, a v Subaru mají v nabídce jen větší vozy. Ta česká povaha: Různých tragických atrap a parodií na auto je plný terh, ale něco opravdu dobré se nedováží. A to není jen o Justy a Sirionu. Japonci vyrábí spousty malých a stejně kvalitních typů aut, které tady (raději) nikdo ani nezná. Já měl zato, že v kapitalismu jde koupit vše. Pokud ne, tak to není kapitalismus?
19.05.2014 | 13:44:58 | | 89.102.163.* Reagovat
po 31 000 km
auto po prvej stk..prešlo na prvy krát..zatial bez poruchy okrem prasknutej žiarovky v prednom reflektore.
04.09.2013 | 02:24:19 | Karol | 92.52.31.* Reagovat
po 22 000km
autíčko zatial jazdí spolahlivo bez najmenšej poruchy-ani žiarovku som nemenil..servisne kontroly pravidelné
16.01.2012 | 13:39:26 | karol | 95.105.179.* Reagovat
po 14 000
zatial bez poruchy po servisnej prehliadke-80euro i s materialom v banskej bystrici-subaru...inde chceli od 110 do 200 eur
17.12.2010 | 02:38:55 | karol Reagovat
po 10 000 km
Zatial žiadna porucha.spotreba oleja minimalna..benzinu mesto 6,2 mimo mesta 4,5 priemer 5,2.priemer dialnica brno-praha v plnej zaťaži 6,0
09.09.2010 | 01:29:42 | karol Reagovat
dokaz
http://www.youtube.com/watch?v=10gLbljYwn0
05.03.2010 | 01:44:26 | Reagovat
ocenenie
subaru justy ziskalo ocenenie najkvalitnejšie auto roku 2010 podla nemeckeho ADAC..na 2 skočil bmw 3.mercedes
04.03.2010 | 01:21:01 | karol Reagovat
made in japan
subaru justy je vyrobené v japonsku-daihatsu motors..motor je toyota 1.0 vvt
18.01.2010 | 23:09:26 | karol Reagovat
RE: made in japan
ten motor je kupodivu taky Daihatsu. Toyota ho pouze používá...
09.11.2014 | 16:03:28 | | 89.102.162.* Reagovat
marne
Věř mi, že proti jiným jsme pořád "zlaté české ručičky". Takovej rozevlátej Ind, Rumun, Turek, to je chuťovka. Motor nedá asi vzhůru nohama, ale nasadí leccos nakřivo, nedotáhne, nebo zapomene co chtěl dělat.... :-)) a když ho to nebaví, jde od toho :-)) Já vím, že to zlehčuji, ale principiálně bych auto z východu, balkánu, apod. nechtěl.
18.01.2010 | 20:08:49 | Reagovat
To bys musel zavrhnout i auta z produkce ČR, "norkama" se to tu jen hemží a kdo z nás nemyslí na baby, nebo o nich aspoň v práci nekecá! :-))
18.01.2010 | 19:59:49 | marne Reagovat
anonym
To jistě, ale podstatná je zejména kvalita a spolehlivost jednotlivých dílů a použitých materiálů. Těžko někdo třeba namontuje motor "vzhůru nohama."
18.01.2010 | 19:39:53 | marne Reagovat
marne
Roboty většinou lícují a spojují karosářské díly, sváří, brousí a lakují karoserii. Jak jistě víš. Vše ostatní dělají lidé (montáž agregátu - motoru a převodovky, náprav, interiéru, výfuku, elektroinstalace včetně kabeláže, palubní desky, vnitřní obložení a výbava, sedačky, atd atd - to vše montují LIDÉ ! A jaký národ, takový výrobek. Jsou národy precisní, pracovité, zodpovědné, a jsou pronárody líné, nešikovné, lajdácké. Nebudu nikoho jmenovat. Navíc je to samozřejmě o jednotlivcích. Ale principiálně je to tak. Pracovitý, pečlivý Japonec určitě odvádí lepší kvalitu práce než líný, věčně opilý a nezodpovědný příslušník jiného národa, který místo na práci myslí na to, jak bude večer nasávat, nebo píchat sousedovic dceru :-)) Takže podle mne velmi záleží, kde a kdo auto vyrábí.
18.01.2010 | 18:49:49 | Reagovat
Standa
To, že se mnohé japonské vozy vyrábí v Evropě je logické z hlediska výr. nákladů, tedy konkurenceschopnosti. Neznamená to, že by se tyto vozy kompletně vyráběly z jiných součástí, měly jiné motory apod. Jde tedy jen o kvalitu montáže určitých částí vozu, většina výroby je v rukou robotů, to ale jistě víš.
18.01.2010 | 10:38:52 | marne Reagovat
Po 5 000 km
Autíčko zatiaí uplne bez poruchy,spotreba mierne klesla ale robím kratke mestké jazdy takže okolo 7.5 v meste a 5,0 mimo mesta.to pri teplotach pod bodom mrazu.negatívum je pomalšie kurenie ale potom už je to ok.Ale zas budem lken chváliť..abs brzdi super,na snehu je stabilné a nehrozí zapadnutie...takže zatial spokojnosť .
18.01.2010 | 01:28:20 | KAROL Reagovat
standa
Aj u mne sa vysmievali priatelia že chcem chudáka trojválca.po zvezení uznali že ma výborný zaujímavý zvuk a že sa nedá porovnať so zvukom trojválca od vw či škodovky.samozrejme že škodováci budú protestovať ale na motor od toyoty sa nechytajú.:-))
19.09.2009 | 00:50:03 | karol Reagovat
re
díky za skusenosti.Minulýá týždeň som bol v brastislave na devíne a partia turistov si najprv obhliadla subaru justy a odfotila a až potom ich zaujímal nejaký hrad..:-))a to vedla mna boli zaparkované iné fára.proste subaru vyčnieva z rady...podobne ako kia soul či suzuki swift alebo aygo.
19.09.2009 | 00:40:52 | karol Reagovat
Itall
Jó, pokud zrovna nepláče, tak je s ním sranda.
18.09.2009 | 14:03:26 | Standa Reagovat
Standa:
Nech luboše, je to dobrej kluk :-))
18.09.2009 | 13:54:15 | Itall Reagovat
Karol, Itall
Pravda, i mě šla spotřeba po zajetí cca o 0,5-1 litr dolů. Mám C1 se stejným motorem. K tomu zvuku osmiválce - kdesi jsem psal, že v nízkých otáčkách bublá (to asi jako ten osmiválec) a ve vysokých má zvuk jako lambo... udělali ze mě blbce. Proč? Za prvé nepochopili nadsázku, a za druhé VŮBEC nemají ánung, jaký zvuk to opravdu má. (Že, Luboši).
18.09.2009 | 13:49:59 | Standa Reagovat
karol:
Vítej v klubu - nás, co už nemusíme auta z koncernu VW. Mám Peugeot 107 se stejným motorem a spotřeba šla dolů určitě dříve, než po 10000 km. V začátku jsem měl přes 5l a teď, po 11000 km mám průměr 4,55l. Myslím, že po 5000 km to šlo dolů rapidně.
18.09.2009 | 13:39:06 | Itall Reagovat
vybava
doplnujem-elektricke okná i vzadu,dvere po odomknutí sa za 30 sekund zamknú pokial sa neotvoria,zvukova vystraha pre nezapnuté pásy a zabudnuté rozsvietené svetlá,tonované sklá,trojbodové pásy i vzadu,predpínače i obmedzovač pásov vpredu,isofix,vypínatelny airbag spolujazdca,aktívne opierky vpredu,autodiagnostikovanie motora s uloženim chyby a prechodom na núdzový režim,abs,ebd,vsc..atd
18.09.2009 | 12:29:36 | karol Reagovat
re itall
tiež mi to v subaru hovorili že po 10 tis km padne spotreba.inak justy je robene na podvozku yarisa.vlastne je to subaru-toyota-daihatsu.zo subaru ma len znak a pristrojovú dosku.motor je original toyota.inak zvuk motora mi pripomína osemvalec i ked to preháňam..-)))ale v každom prípade zaujímavý oproti štvorválcu.čo sa týka fábií nikto nespochybnuje kvalitu ale myslím že už dávno nepatrí medzi lacné značky a o sučiastkach ani nehovorím.osobne si ale myslím že japonec bude vždy japonec a preto som prešiel po skusenostiach s vw polo ku konkurencii.
18.09.2009 | 12:04:42 | karol Reagovat
Pavel:
Fabia se možná už v kvalitě zlepšila, ale Fabia I - to byl občas otřes. Stačí si přečíst zdejší recenze na Fabie a porovnat s Yarisem.
18.09.2009 | 10:38:37 | Itall Reagovat
karol:
Spotřeba podle těchto údajů je stejná, jako u Yarisu. Po ujetí několika tisíc km s velkou pravděpodobností klesne.
18.09.2009 | 10:37:00 | Itall Reagovat
re pavel a spol
náhodou mam brata a synovca čo majú skoro 2 metre a občas si zadnú aj dozadu.ten priestor vzadu je fakt prekvapujúci a klobuk dole pred konštruktermi z daihatsu.čo sa týka spolahlivosti subaru patrí prve miesto podla ankety nemeckeho adac.celkovo japonci sú vpredu.Jasne že motor i priestor nebudeme porovnavať s autami vyššej triedy ako je oktavia a pod.A samozrejme taká 4 členna rodina dá prednosť autu s vačšim kufrom.Subaru justy je imidžové a provokatívne auto ale hlavne výborné na jazdenie po meste a na spotrebu.Cena je samozrejme trošku vyššia ale na druhej strane má full výbavu.
18.09.2009 | 02:08:11 | karol Reagovat
upresnenie
auto som kupil za 10 000 euro subaru justy exclussive s metalízou vrátane doplnkov /borbety all disky 14´´ plus zimné gumy s all diskami navyše v cene/predajca subaru v ramci akcie predlžil zaruku na 4 roky a ako darček mi dal komplet povinnu výbavu s originál gumovými kobercami a navyše dal urobiť gratis tmavé folie a cúvací asistent.využil som konkurenčný boj medzi predajcami subaru v prievidzi,bratislave a banskej bystrici.inak cenniková cena je 11 000 euro bez metalízy. auto patri do segmentu b /male auto/ a výrobcom udavaná spotreba je 4.4/6.1 mesto/5,0 priemer čo zatial skutočnosť je o 5 dcl vyššia.
18.09.2009 | 01:51:05 | karol Reagovat
Ano spolehlivost bez komentare.... Fabia 5%, Yaris 3% = prvni petka
17.09.2009 | 22:14:54 | Pavel Reagovat
Pavel:
Jestli se v autě někdo dozadu vejde, či nevejde, to samozřejmě důležité je - i ti, co jezdí většinou ve dvou, občas potřebují odvézt i více osob. Jestli to někdo nepotřebuje nikdy, pak je mu to jistě jedno. Takových ale bude pomálu. Srovnat Fabii 1,2 HTP 12V a P 107 s 1,0 motorem mohu. Příležitostí jsem měl dost. Samozřejmě 1,0 od Toyoty má v přepočtu na objem mnohem vyšší výkon a točivý moment (opět v přepočtu) stejný. Po zahřátí má 1,0 i přijatelnější zvukový projev - v Yarisu celkem i příjemný. Spotřeba 1,0 je mnohem nižší. Pouze cena Yarisu je bohužel stále kapánek vyšší. Kvalita a spolehlivost Toyota - Škoda je asi bez komentáře :-)
17.09.2009 | 13:17:09 | Itall Reagovat
Pavel
Pavle Pavle, ty jsi komik :-))) Fakt jsem se nasmál. Prý to je skoro to samé! Ty jsi klaun :-)))
17.09.2009 | 13:15:47 | Jarda Reagovat
Pavel
No tak Pavlíku, s tím srovnáváním motorů hodně přibrzdi. Společný mají jen počet válců a palivo. Ostatní je nesrovnatelné. Ani ty jsi v 1.0 VVti očividně nejel. Já ano, mám ho doma 4 roky. (Jako bys srovnával motor Š 1203 a VW transporter. Oba mají 4 válce, že?)
17.09.2009 | 13:14:05 | Reagovat
Pavel
Tak za prvé: To že má zastoupení v ČR Subaru samozřejmě vím. U nás jsem myslel U NÁS. A když už jsme u těch cizích planet, tak jsi zřejmě mimozemšťan ty, protože jsi první s rozumným názorem na počet přepravovaných osob ve voze. Jen si přečti reakce v recenzích na C1 (že vzadu nemůže nikdo sedět, jen beznohý, a takové podobné bláboly - a samozřejmě jsou to nesmysly). Tak se nediv, když kdejaký chytrák poukazuje u minivozů na prostor vzadu, že ho pisatel tak zdůraznil. Prostě tam je a basta. Já v Aygu samozřejmě ze 70 procent jezdím ve dvou + 2 děti, ale také jsme často jeli ve čtyřech dospělých, a kupodivu v pohodě a minimálně stejně pohodlně, jako ve fábii. No a Justík je ještě o něco větší.
17.09.2009 | 13:10:03 | Roman Reagovat
Jeste k tem motorum, samozrejme, ze VVT motory jsou spicka. Ovsem byt zde pos... z 1,0 50kW nevím nevím. Na 1,2 12V ve Fabii plivete, pritom je to temer to same. PS: kolik z Vas obdivovacu VVT, tyto motory vyzkouselo a porovnalo.....
17.09.2009 | 13:05:52 | Pavel Reagovat
To Roman, samozrejme, ze mi to kolik vozi lidi vzadu muze byt jedno a take je. Argument kolik je mista vzadu, je absolutne mimo misu (krome rodinnych aut a limuzin), obvzlast v dnesni dobe, kdy ma kde kdo vuz. Kolik lidi jezdi BEZNE vice jako ve dvou??? Troufam si rict, ze ve vetsine aut jezdi pouze ridic.... V kategorii rodinnych aut tez neni o cem mluvit, deti jsou deti - male. V 18ti si kazdy koupi svoje a od puberty s nami stejne necestuji.... Jinak nevim se ktere planety jsi, ale Subaru v CR zastoupeni ma....
17.09.2009 | 13:03:05 | Pavel Reagovat
motor 1,0 od Toyoty ziskal 1.miesto vo svetovom hodnotení motorov v kategórii motor do 1,0. International Engine of the Year Awards 2009 Pod 1,0 litra Toyota 1.0 Toyota iQ, Aygo; Citroën C1; Peugeot 107; Subaru Justy. Už tri roky po sebe!
17.09.2009 | 11:19:54 | Reagovat
Pavel
To by mne zajímalo, co je na Octávii tak převratného? Vždyť je to nabubřelá kastle s obrovským kufrem posazená na podvozek z Golfu. Pokud bys zkrátil kufr tak jsi o třídu níž, v kabině je prostoru jako ve vozech o třídu nižších. A technika? Chachacha! Made in dinotopie! O nějaké ekonomice už nemůže být ani řeč. Zaspaná doba!
17.09.2009 | 11:11:31 | Reagovat
Drahé je, ale zase je to originál Japonec, ne Maďar (nic ve zlém, nemám nic proti Maďarům, ale Japonec je Japonec. Nakonec.) Dobrá volba.
17.09.2009 | 11:08:07 | Standa Reagovat
Pavel
Proč se tak hloupě ptáš? Pisatel to použil jako příklad, pro dokreslení velikosti prostoru vzadu. A tobě může být ho..o koho bude v autě vozit. Můj názor - dobrá volba. Tyto motory a hlavně auta této kategorie mají před sebou dobrou budoucnost. Jen bude trvat, než to pochopí i ti, co to nikdy nezkusili. Samozřejmě, každý má jiné potřeby a očekává od auta něco jiného. Rozhodně toto není špatná volba pro toho, kdo potřebuje auto na převoz osob, nikoli nákladu. Úsporné, spolehlivé, živé. Zřejmě se jedná o motor velice blízký toyotě z kolíňat, pouze převody zde budou kratší, proto ta vyšší spotřeba. Kdyby u nás bylo zastoupení této značky, koupil bych ho taky. Takhle holt mám "jen" Aygo :-))
17.09.2009 | 11:06:19 | Roman Reagovat
Sice dobré, ale pokud vím, ještě dražší, než Yaris. Exkluzivní malé auto. Ať slouží.
17.09.2009 | 11:03:36 | Itall Reagovat
Justy je divné, je to Subaru, vlastne Daihatsu. Ma 1 litrovy motor a není to 4 kolka.... a stoji skoro jako Octavia. Proste image Subare, ale neni to Subaru za spoustu penez.... Jen taková otázka do pranice: kolikrát vzadu povezete 2 metrové chalany?
17.09.2009 | 08:23:57 | Pavel Reagovat