Recenze Subaru Libero E12 superdeluxe
“Jsem nadšen.”

Autor recenze: peple (30 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1.2 benzín - tříválec Stav km při koupi:83 000 km Stav km nyní:86 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 9. 4. 2005

Hodnocení inzerátu: 16 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Trabi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím žádná porucha.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Od té doby co jsem automobil koupil (prosinec 04) tak jsem s ním najel převážně po zasněžených severočeských silnicích cca 2500km.

Jízdní vlastnosti na uježděném sněhu se zapnutým 4WD naprosto senzační. Do kopce sedí jako na kolejích a z kopce bych raději doporučil nechat zapnutý jen zadek. Přeci jen čtyřkolka se zařazeným rychlostním stupněm se z kopce na uježděném sněhu chová dost svéhlavě. Paráda je potom čerstvý nebo už tající sníh. Mé zkušenosti jsou že do 20 cm sněhu se mi letos nepodařilo zapadnout(nové zimní pneu Fulda) a když už bylo sněhu moc tak zpět jsem se vyhrabal vždy bez pomoci. K dispozici není uzávěrka diferenciálů.
Vnitřní prostor a jeho variabilita je neuvěřitelná. Ideální auto pro čtyřčlenou rodinu do města a po čechách. Automobil má 6 míst k sezení ve třech řadách a všechna opěradla jsou polohovatelná.


1) Poslední řada se dá narovnat přesně za druhou řadu, přičemž horní okraj sedadel dosahuje až ke stropu, tím vznikne vzadu prostor který se dá naložit až postřechu a při prudkém brždění žádné zavazadlo nekončí na hlavách cestujícich. Zavazadlový prostor: kočárek bez skládáni, 2 plastové skládací přepravky, velká taška na dovolenou + hromada zbytečností až pod střechu (šxvxh120x110x90cm)

2) Narovnáním dvou zadních řad do roviny vzniká prostor pro přespání dvou osob nebo pro přepravu větších břemen. (120x100x190cm)

3) Přední sedadla jsou otočná. Otočením a narovnáním předního sedadla spolujezdce se prostor zvětší ještě o 80cm a tím pádem se dají přepravovat předměty o délce 275cm až k palubovce a 300cm k přednímu oknu a přitom páté dveře jsou zavřeny (vlastní zkušenosti)

4)Tím že jsou přední sedadla otočná vzniká "ideal camping" vozítko. Z prostřední řady sedadel se v mžiku udělá stůl a 4 osoby sedící po dvou proti sobě obědvají nebo hrají karty,... Nad hlavou si ještě mohou otevřít střešní šíbr cca100x80cm.

5) Prostřední řada sedadel se dá vyndat nebo různě přestavovat. O variabilitě bych mohl psát ještě dlouho.

Jízní vlastnosti opravdu překvapí. Díky těžišti dole se vůz nemá tendenci extrémně naklánět natož převracet. Boční nárazový výtr je znát hlavně při vyšších rychlostech (max 130km/h), ale už jsem si zvyk. Díky krátkému rozvoru, vynikajícímu rejdu a skvělému výhledu do všech stran je ideální do města nebo do lesa mezi stromy. Podvozek je tvrdší.

Spotřeba po městě k 9l na dálku 6l naturalu95 se mi zdá rozumná. Přímé vstřikování. Důležitá kontrola vzduch. filtru, rozvod. řemenu a výfuk. potrubí(lambda) = nižší spotřeba!

Automobil jsem si koupil kvůli tomu že za 95 000Kč (dovoz z německa kde jsou rozhodně levnější než u nás) mám vozítko do města a okolí pro rodinu a na práci jaké nemá na našem trhu konkurenci.

Pořizovací cena + povinné ručení + spotřeba + vnitřní prostor + 4WD = SUBARU LIBERO E12
Máte-li někdo zájem o předváděčku klidně se ozvěte na peple@centrum.cz

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 16


Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Libero

Vložit komentář

licencni verze?

dobry den, prosim vas, znate nejake obdobne auto v licenci, se zamenitelnyma soucastkama?
Mitsub.L300, piaggio, suzuki carry, Honda, nebo nejake jine? Ty sedacky do roviny se mi moc libi... Poradite prosim? spynfo@gmail samozrejme .com

03.02.2018 | 16:59:02 | spynfo  | 178.115.129.* Reagovat

Výborný, ale děsně rezaví

Už jsem vystřídal asi šest exemplářů vozítek Subaru Libero od r,.v. 1989 až 1996, tedy starší a pak novější versi. Kupoval jsem to jako druhé auto do rodiny a hlavně na zimu do sněhu. Moje zkušenosti. Je to malý velký autobus (bez problémů velký bojler i s krabicí, el.sporák a taky topení (dřevobrikety na celou zimu) Mnohokrát jsem v něm spal na dovolené a na rybách.Tolik kladné zprávy.Teď ty horší. Jezdil jsem většinou tak za 10/100km na větší dálku to šlo i pod 8, ale to byla vyjímka. Za mrazu docela dlouhá doba než to pořádně topilo a nejhorší věc doslova před očima šíleně rezlo. Novější snad ještě víc jak to starší.A rezlo to jaksi zevnitř.Zvenku jsem to stále opečovával barvičkami a štětečkem a když jsem jednou v zimě chtěl uklopnout sněhový klín před zástěrkou upadla zástěrka i s kusem blatníku.Libero je taky známý svými starty či nestarty za vlhka, kdy odjezd byl vždy opožděn o dobu vysušení VN kabelů a víčka rozdělovače doma u topení. Jinak kupoval jsem dvakrát poslední díl výfuku(do 3000,-) brzdové destičky a rozvodový řemen a nějaké drobnosti za ucházející cenu. Bacha však na kliky dveří. To je nekřesťansky drahé.

24.01.2015 | 11:13:38 | Dědek  | 79.98.153.* Reagovat

S jízdními vlastnostmi můžu jen souhlasit mám stejné zkušenosti ohledně jízdy jsem velice spokojen. Nikdo se nemusí bát že se to převrátí prvních pár tydnů jsem v zatáčkách cice měl taky špatný pocit ale brzy jsem zjistil ,že sedí jak přibytý. Ale během posledních 3let mi odchází jeden díl za druhým navíc se špatně scháněj nejsou repliky a originály jsou příšerně drahý oproti jiným autům .Začalo to rozvoďákem (což byla moje vina že jsem ho včas nevyměnil) a pak byla jedna zavada za druhou .Při opravě rozvoďáku mi z45% zgenerálkovali motor ale i potom mi to žere 10-11l/100km benzínu což je na 1,2 myslím až dost a 1-1,5l/800km oleje k tomu není co dodat .jen spojka mě vyšla na 17000 při opravě mi v servisu rozbyli pěticestný el.ventil na přepínaní podtlaku pro zapínaní 4X4 který už schánim půl roku takže mám ted nahon jen na zadek .Samozdřejmě servis svou chybu nepřiznal . K tomu mi před týdnem odešlo palivový čerpadlo takže už nejezdím vůbec. V autodílech jen krčej ramenama "nemáme dodavatele"

01.07.2008 | 22:29:29 | Flajsa Reagovat

Větší motor?

Ohledně většího motoru - 1. kam by jej dali a za 2. jsem s tim přetíženej ( 800kg+-) vyjel batandovák nahoru líp než ostatní 1,6 ( asi díky zpřevodování - ale stejně to byl požitek, když Audi 80 2.0 (brácha)nestihal (až do 60 víc jsem nechtěl riskovat) - neskutečnej byl i odpich

26.09.2007 | 19:09:07 | Tom Reagovat

Je to hnus a navíc se to musí převrátit v každé zatáčce,

29.08.2006 | 07:31:09 |  Reagovat

RE: Když o tom nic nevíš tak nereaguj. Líbit se ti nemusí -to je užitkové auto

Tak tohle mne vytočilo.Vlastnil jsem už pět exemplářů Liber nejprve starších a pak dvě novější. Dovolím si za těch 6-7 let používání taky něco podotknout.V práci je Libero pojmenované jako máslo na štorc nebo utržená lanovka.Stejně tak mi všichni říkali opatrně do zatáčky nebo půjdeš přez budku. Tak za prvé: tohle není "leštěnka" na předvádění se před holkama, ale užitkáč, který svými rozměry patří do miniaut, ale naloží největší bojler, lednici, kotel pro RD a další rozměrné věci, které se do Octavky kombi nevejdou ani náhodou.Auto má rám a nizoučko motor, takže i těžiště.Jsem členem Libero -klubu a pravidelně se scházíme na setkání,ale po dlouhé době loňskou zimu jediný z nás s Liberem havaroval do pangejtu, ale vlivem nesjízdnosti komunikace a ani tak nešlo přez budku. Jediné co přiznávám ( a to je asi důvod, proč novější bratříčci stále v Japonsku vyráběné pod názvem Domingo, se do Evropy nedovážejí)je velmi nízká bezpečnost na předních sedadlech, kde nohy prakticky nic při čelním nárazu nechrání.Dále žádný airbag, ABS ani posilovač řízení. Na druhou stranu tříválcový motor v novějším Liberu je vícebodová (3) stříkačka, což ani o pět let mladší motor v Justy nemá (pouze jednobod)O tom, že tohle autíčko (díky svojí brodivostí a 4WD projede tam, kde nízká auta končí, už zmíka byla. Dědek

20.12.2011 | 09:13:12 | Dědek  | 90.178.75.* Reagovat

Máme ho taky

Jsem poměrně dost si pamatující, takže rukama mi prošlo celkem dost aut, ale naše Subaru Libero je prostě to nejlepší co nás potkalo, je to náš člen rodiny, jmenuje se ,,Kulíšek" a věrně slouží jako dodávka, bus, ale i obytňák. Se svoji ženou jsme provedli malou úpravu sedaček, takže spaní v něm je jako v pokojíčku. Máme speciálně udělaný závěsy, které zatemní celý automobil. Se svoji ženou vyrážíme už pouze sami dva, děti máme odrostlý a můžu říct, že je fantastický pocit, když člověk jede autem a za sebou má rozestlaný letiště s možností kdykoli zastavit a schrupnout si. Tu jízdu na sněhu jenom můžu potvrdit, jenom prosím řidiče dvoukolek, ať když za sebou uvidí právě na sněhu tohle autíčko, tak ať hodí tu svoji hrdost na svá silná auta za hlavu a nechají ho v klidu bez různých gest předjet, protože nás to na sněhu opravdu baví a s dobrejma gumama je opravdu jízda na sněhu zážitek. Jediná malinká chyba je, že motor není alespoň 1,6. Pak by to opravdu nemělo chybu. Ale i tak dík za tohle autíčko.Všem majitelům tohohle autíčka přeju moc a moc šťastných kilometrů a někdy někde na srazu na schledanou!

22.04.2006 | 20:38:03 | Franta Reagovat

Techniská data

Toto je odkaz na technická data vozu Subaru Libero r.v. 93-00
http://www.subaru.de/kundenservice/prospektarchiv/archiv-Libero94.pdf

19.08.2005 | 10:55:40 | peple Reagovat

Až na ten motor to může být docela dobrý.

10.04.2005 | 10:23:44 | Golfis Reagovat

RE:

Zas jeden, kterej tomu nerozumí, ten motor je na tom autě hned po užitkových vlastnostech to nejlepší. Ale to bys o tom musel něco vědět. A ne jen krafat. Se mi líbí, jak někdo když není motor 2 litry, tak si myslí, že je špatnej. O lidech se říká velkej a blbej, a teď už to začíná platit i o motorech.

20.12.2011 | 19:38:31 |   | 89.102.165.* Reagovat

RE:

Přesně tak ten motor je v Liberu naprosto úžasný a nemá chybu na rozjezd v klídku udělám a kde jakou vochcávii nebo jaké koli jiné auto a pro univerzálnost tohoto autíčka ho také miluji,někteří lidé jsou hlupáci když si myslí že Libero není auto nebo že má motor který je špatný.Já mám Libero E12 r.v.94 a jsem dooooopravdy mooooc spokojený.

01.03.2012 | 13:30:00 | Filip  | 94.113.151.* Reagovat

RE:

autíčko je výborné to je pravda ale na ten motor bych určitě reagoval také při dnešní době nejde ani tak o to aby to byl dvoulitr ale oto aby to mělo dobrou spotřebu takže bych ocenil spíše motor který by nejezdil za 10 litrů benzínu při dnešních cenách je to na takové autíčko až moc velká spotřeba

22.02.2015 | 14:01:37 | Luboš  | 46.135.14.* Reagovat

RE:

Nedá mi neohlásiť sa na spotrebu: mal som staršie Liberko, stačilo ho udržovať a spotreba bola pod 8 litrov, jazdím novšie Liberko každodenne do práce cca 60km/den, spotreba priemerne 7,2 - dlhodobo overené, ale už som mal aj 6,5 (jazdy po vetre a podvečer, vlhké počasie, dlhšie trasy). Podmienkou je určite mať ošetrené pribrzďovanie na brzdách (všetky staršie ročníky áut trpia na visenie valčekov), udržovať čistý vzduchový filter, dostaviť aspoň občas ventilovú vôľu, liať tam kvalitný olej a mať rovnaké pneumatiky. S autíčkom iba kúpeným a bez údržby jazdeným sa nedá mať spotrebu pod 10 litrov, tomu dobre rozumiem.

17.09.2015 | 10:35:08 | Lubomír  | 195.168.217.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Subaru Libero