Rok výroby:1964Typ motoru:akorátStav km při koupi:8 888 888 kmStav km nyní:9 999 999 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:1. 2. 2006
Drobné poruchy jako asi všechna auta, ale oprava v porovnání s čímkoli ostatním je mnohem, mnohem levnější.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám "vůz" Trabant kombi 600 z roku 1964. Jsem s ním plně spokojen a musím říct, že v součastné době o autě jiné značky absolutně neuvažuji. To co někdy odvezl můj Trabuk je až neuvěřitelné - vezl jsem v něm Jawu Kývačku 250 postavenou na stojanu a ještě jednu rozebranou - samozřejmě s demontovanými sedadly :-), nejdál jsem s ním byl letos v létě. Projel jsem celým Slovinskem až do Chorvatska a zase zpět, dohromady 2500 km bez vážné poruchy, akorát jsem stratil klíče od zapalování a musel jsem spojovat dráty na spínací skříňce :-)
Co se přespání týká, tak po drobnějších úpravách a oddělání zadních sedaček se tu člověk normální postavy vyspí jako v bavlnce. Když to shrnu, tak trabant - ať už nový či starý je v porovnání s ostatními "normálními auty" podle mě jednoznačně nejlepší. Tu srandu co si s Trabantem užijete, když někam přijedete asi těžko zažijete s novým průměrným autem. Cena oprav je taky minimální, šikovný člověk si 90% udělá sám, spotřeba je taky slušná 6,5 - 9 l podle těžké nohy, zavazadlový prostor vzhledem k velikosti - bezkonkurenční.
No, kdo zná Trabanta, ten ví očem mluvím. Kdo Trabnta nezná, ať si ho koupí a uvidí že je to fakt spíš hračka pro radost než obyčejné auto jako má každý druhý.
Trabant nebyl poruchové auto, moji prarodiče měli dva trabanty, dohromady s ním jezdili asi 27 let, poruchy samozřejmě byli, ale nebylo jich nějak moc.
A vo tom to je, že u normálního auta bys neměl mít potřebu cokoli na silnici měnit (mimo kola). Ale u trabanta jsi nikdy nevěděl, jestli dojedeš bez opravy... vozil jsem sebou celý arzenál náhradních dílů, drátů, spotřebáku a zaplaťbánbůh už to mám za sebou :-)) Ale jak říkám, jako koníček a hobby je to super autíčko a koho baví se v tom šťourat a největším blahem o slunné sobotě je pro něj vyměnit si těsnění pod hlavou a brzdová prasátka, tak pro toho je to šťastná volba :-))
Ale s tím rozdílem,že když měl Trabantík nějaký problém,tak řidič jen trošku zručnější vyndal z kufru motor náhradní,nebo jakoukoliv součástku,a za zhruba hodinku pokračoval vedele v jízdě :-)) Zkus u dnešních aut vozit v kufru náhradní součástky,nebo i celý motor,a na silnici ho vyměnit... :-))
A ještě musím zareagovat na větu "drobné poruchy asi jako každá auta".... kamaráde, tolik poruch jako jeden trabant nemají všechna auta světa dohromady! :-)
Na kombíku 600 mě fascinovaly zadní dveře, které byly opravdu dveřmi. Neotvíraly se nahoru, ale do strany, jako u současných dodávek. Na tu dobu super, to nemělo žádné jiné kombi. Jinak máš pravdu že Trabi je srdcovka a zábava, nikoli auto. Protože jeho údržbou a opravami strávíš skoro tolik času, jako za volantem. Měl jsem 5 trabantů celkem 25 let, takže vím, co to obnášelo. Vůle ve svislých i kulových čepech, tekoucí brzdová prasátka, mazání kloubů a převodky řízení, seřizování kladívek, výměny jehlových ventilů, odkalování nádrže a kohoutu, výměna výfuku (hlavně předního), ložisek kol, a potom zase od začátku pořád dokola...
Komentáře uživatelů k recenzi Trabant
Spolehlivost
Trabant nebyl poruchové auto, moji prarodiče měli dva trabanty, dohromady s ním jezdili asi 27 let, poruchy samozřejmě byli, ale nebylo jich nějak moc.
04.03.2011 | 18:51:31 | Zdenál Reagovat
Jirka Kopr
A vo tom to je, že u normálního auta bys neměl mít potřebu cokoli na silnici měnit (mimo kola). Ale u trabanta jsi nikdy nevěděl, jestli dojedeš bez opravy... vozil jsem sebou celý arzenál náhradních dílů, drátů, spotřebáku a zaplaťbánbůh už to mám za sebou :-)) Ale jak říkám, jako koníček a hobby je to super autíčko a koho baví se v tom šťourat a největším blahem o slunné sobotě je pro něj vyměnit si těsnění pod hlavou a brzdová prasátka, tak pro toho je to šťastná volba :-))
04.03.2011 | 15:06:32 | Reagovat
4. března 2011 | 12:28 | Anonym
To také nevím,ale pořád je větší šance a pravděpodobnost vyměnit na silnici motor Trabantu,nežli třeba motor Octávky,atd... :-))
04.03.2011 | 13:31:03 | Jirka KOPR Reagovat
Nemyslím že řidič pokračoval vesele v jízdě dál... alespoň já bych byl po takové výměně motoru docela nasranej :)
04.03.2011 | 12:28:12 | Reagovat
3. března 2011 | 22:21 | Anonym
Ale s tím rozdílem,že když měl Trabantík nějaký problém,tak řidič jen trošku zručnější vyndal z kufru motor náhradní,nebo jakoukoliv součástku,a za zhruba hodinku pokračoval vedele v jízdě :-))
Zkus u dnešních aut vozit v kufru náhradní součástky,nebo i celý motor,a na silnici ho vyměnit... :-))
04.03.2011 | 10:45:34 | Jirka KOPR Reagovat
A ještě musím zareagovat na větu "drobné poruchy asi jako každá auta".... kamaráde, tolik poruch jako jeden trabant nemají všechna auta světa dohromady! :-)
03.03.2011 | 22:21:47 | Reagovat
S tím smradem lze souhlasit, s ekologií by to bylo na dlouho, není to tak jak to vypadá a pro nezasvěceného je to k nepochopení. :-))
03.03.2011 | 22:18:45 | Reagovat
až na ten smrad a splodinami ničící ekologii asi fajn auto,ale tuning by jistě i prospěl:-)
03.03.2011 | 21:26:28 | pepe Reagovat
Na kombíku 600 mě fascinovaly zadní dveře, které byly opravdu dveřmi. Neotvíraly se nahoru, ale do strany, jako u současných dodávek. Na tu dobu super, to nemělo žádné jiné kombi. Jinak máš pravdu že Trabi je srdcovka a zábava, nikoli auto. Protože jeho údržbou a opravami strávíš skoro tolik času, jako za volantem. Měl jsem 5 trabantů celkem 25 let, takže vím, co to obnášelo. Vůle ve svislých i kulových čepech, tekoucí brzdová prasátka, mazání kloubů a převodky řízení, seřizování kladívek, výměny jehlových ventilů, odkalování nádrže a kohoutu, výměna výfuku (hlavně předního), ložisek kol, a potom zase od začátku pořád dokola...
18.01.2011 | 21:44:55 | Reagovat
Věřím, že to musí být krása. Uvažuji také o Trabantu, je to má srdcovka:-) Mohl byste sem dát nějakou fotku Vašeho auta? Díky
18.01.2011 | 21:32:34 | Madeh Reagovat