Rok výroby:1992Typ motoru:2,3 B230FBStav km při koupi:299 000 kmStav km nyní:306 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:25. 4. 2006
- po koupi výměna rozvodového řemene, brzdových kotoučů a destiček
- oprava klimatizace (drobná netěsnost)
- "odešlo" původní originální autorádio
- jinak žádné významné závady / opravy, jen investice do nových pneu apod.
Podle statistik TUV patří 940 mezi nadprůměrně spolehlivé vozy.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ve srovnání se starší R25 (r.v. 1985) podobné kubatury lze o 940 říci:
+ při jízdě je jistější (má tužší podvozek a přesnější řízení) + chladící systém motoru je výrazně výkonnější, nehrozí "uvaření" motoru + má výrazně lepší topení i ventilaci kabiny - v zimě jsou okna rychle odmrazená + konstrukce poskytuje mnohem větší míru bezpečnosti při havárii + lepší antikorozní úprava + výrazně lepší výdrž vozu - 300tis km není žádný problém - ve vyšších rychlostech (nad 120) má hlučnější motor - Volvo stejného ročníku a podobné výbavy je znatelně dražší než R25 - zadní sedačky nejsou sklápěcí, mají pouze uprostřed otvor do kufru - pohon zadní nápravy je v zimě na horách nevýhodnější
Další obecné poznatky:
+ bezproblémové starty i v -25°C + prostorný a pohodlný interiér + podle statistik bezpečnosti proti odzizení i vloupání do vozu patří 940 mezi nejlépe hodnocené auta + design karosérie i interiéru je sice hranatý, ale střízlivý a nadčasový, a rozhodně i po letech vypadá důstojněji než mnohý "ožužlaný" asijský vůz + poměr cena vs. kvalita a spolehlivost je výborný - srovnejte si bazarové ceny např. s Felicií + ceny náhradních dílů jsou střední, nemusíte se bát cenových relací autodílů některých německých / asijských vozů + Volvo 940 není žádný závodník, ale i základní motorizace má dostatečnou rezervu pro razantní akceleraci
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo 940