Rok výroby:2009Typ motoru:D5Stav km při koupi:97 000 kmStav km nyní:111 000 kmZpůsob řazení:automatJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:26. 9. 2014
Volvo Bezpečí Silný tichý motor Aktivní tempomat 4x4 pohon všech kol Maximální pohodlí Executive Webasto Velký kufr
Slabé stránky
Drahý servis
Závady a opravy na autě
Auto bylo ve výborném stavu po prvním majiteli, provedl jsem jen výměnu náplní a filtrů
Hodnocení a zkušenosti s autem
Hledal jsem nějaké pohodlné bezpečné auto na delší cesty k našemu Hyundai i30. Řešil jsem německý trojlístek Audi A6, BMW 5, MB E, ale nenašel jsem takový kousek, který by byl původem z ČR s jasnou servisní historií a ověřeným nájezdem.
Prodal jsem svoje Hyundai Accent dokud to ještě šlo za rozumnou cenu a využíval auto přítelkyně Hyundai i30. Následně mi padlo do oka Volvo S80. Bylo čerstvě po ukončeném leasingu a prodávala ho sama leasingová společnost. Servisní knížka byla bez vad a to jsem si ověřil i u autorizovaného servisu. Dostal jsem kopie všech faktur za servis, který byl proveden. Jednalo se o výbavu Executive s naftovým motorem D5 (186 HP) a pohonem všech kol (AWD).
Jízda v autě je super, člověk si to opravdu užívá. Auto má automatickou převodovku, stavitelný podvozek, aktivní tempomat, vestavěnou ledničku, masážní odvětrávaná sedadla, multimediální centrum pro zadní sedadla, 12 repro, takže svezení parádní. Líbí se mi i bezpečnostní prvky, které hlídají vzdálenost od vozu před vámi, únavu řidiče, vyjetí z jízdního pruhu či naklápěcí xenony při zatáčení.
Auto můžu doporučit pokud jezdíte delší cesty. Na poskakování po městě to moc není, protože to má větší spotřebu. Na jízdy, které jsou po městě si beru i30, které má citelně nižší spotřebu a lépe se s ním parkuje neb je výrazně kratší.
Po městě když jsou zácpy jezdím za 12l/100km. Dlouhodobý průměr za poslední rok je okolo 7,5 l /100km. Pokud se člověk nehoní rekord pamatuji klidnou jízdu Karlovy Vary - České Budějovice 6,2 l/100km. Palubní PC sedí s tím co dotankuji, takže se to neliší.
Dal jsem si cca rok čas abych mohl auto zhodnotit a zatím dobré dojmy. Co je u tohoto auta dražší je servis. Jelikož má stavitelné tlumiče 4C a nejdou tam alternativy tak výměna jednoho stojí 20000 Kč. Takže doufám, že do servisu nebudu brzy muset. Nechal jsem vyměnit všechny náplně jako olej v diferenciálu, úhlovce, převodovce, haldexu, motoru, hromadu filtrů a zatím musím zaplepat, jezdí to krásně a bez problémů. Na zimu má auto Webasto, takže člověk jen nastaví čas nebo zmačkne knoflík a přijde ke krásně vyhřátému autu. Spolyká to sice něco nafty, ale je to fajn.
Pokud tedy člověk má nějakou rezervu na servis, auto bych určitě doporučil. Průběžně doplním další poznatky zase s odstupem. Za první rok ježdění a nákladů bych dal jedničku. Do budoucna jsem, ale ve střehu a připraven na dražší servisní náklady na rozdíl od druhého auta (Hyundai i30), kde mohu klidně spát :).
Auto prodáno. Můžu potvrdit, že na něj mám hezké vzpomínky a byl to spolehlivý partner. Celkově další opravy jen korunové záležitosti. Chodil jsem pravidelně na výměnu náplní v automatu po 60000 km, dále haldex, úhlovka rozvodovka, jelikož bylo 4x4. Co odešlo bylo zamykání dveří na pravé straně. Nejprve předek, pak zadní dveře. Oprava v servisu stojí ranec, ale stačí koupit motorek za 100 Kč a výměna je za hodinu hotová svépomocí. Auto bych si nechal dále, ale zatoužili jsme po kombíku. S80 má celkem velký kufr, ale malý vstup, takže se v něm moc neodveze. Auto sloužilo skvěle jako bezpečná manažerská limuzína. Po delší cestě z auta člověk vystupuje svěží, jelikož mělo velmi pohodlné masážní sedačky. Věřím, že bude dále sloužit nové majitelce.
Uběhlo dalších pár let a auto stále spokojeně využívám. Nechci zakřiknout, ale zatím nevyžadovalo, žádnou větší investici. Musel jsem koupit nové pneumatiky, pravidelně měním filtry a olej včetně náplní automatické převodovky, haldexu, úhlovky a diferenciálu. Intervaly držím kratší než jsou oficiálně stanovené, jelikož už má auto přes 250 000 km a je to nafta. Z mimořádných oprav snad jen přestal fungovat kabel do kufru, je namáhaný při každém otevření a ovládání vířivých klapek - výměna kabelu + oprava táhla klapek 4000 Kč, prasklé Xenon výbojky na obou světlech á 1000 Kč /ks - dá se zahrnout do spotřebáku vzhledem k nájezdu.Dále upadlo sklo z pravého zrcátka samo od sebe- odlepilo se - výměna 1700 Kč. Snad auto ještě pár let vydrží :)
Mám toto auto r. v. 2010 od cca 60.000 km, dnes 218000 km. S väčšinou toho, čo popisujú recenzie súhlasím, potrebné servisy, výmeny náplní atď. človek autu odpustí, ked sa ním vezie. Vzhľadom k mojej výške a telesným rozmerom sa v tomto aute cítim ako doma a keď ho prirovnávajú k A6tke, Ečku alebo BMW5, tak sú to asi chlapi do výšky 185 cm športovej postavy, čo ja teda nespĺňam..:) Vozil som sa v spomínanej konkurencii aj v nových modeloch, ale nie, nemenil by som.... áno, 7st. DSGčko je super, ale mladé roky mám už za sebou a keď treba zabrať pri predbiehaní, dokáže toto auto tiež zabrať... Čo sa týka údržby a opráv, áno, servis nie je najlacnejší, ale to už ani u KIA a pod.... Môžem povedať, že za celé roky používania boli všetky servisné zásahy buď pravidelnou údržbou, alebo výmenou opotrebovaného materiálu. Takže okrem výmien olejov a náplní, boli vymenené rozvody a remene, baterku som menil teraz druhý raz. Spomínané xenónové výbojky raz, zadné tlmiče tiež. Pred mesiacom brzdové kotúče aj obloženie komplet vpredu aj vzadu. Nové zimné a letné pneumatiky samozrejme podľa potreby opotrebnia. Občas robí ťažkosti riadiaca jednotka pod sedadlom vodiča alebo spolujazdca a tak to bolo aj tu. Auto bolo obstarané na Slovensku a malo český softwér, nechal som si však nahrať aktuálny v autorizovanom servise, takže sa už ďalej vzdelávam v nemčine:) Pri nedávnej výmene vonkajšieho rozvodového remeňa pre pískanie sa ozvala voľnobežka alternátora, takže auto na hodinku pôjde doservisu aj v dohľadnej dobe... Všetky nepríjemnosti, ktoré treba s autom riešiť však vynahrádza pocit ladne plávajúceho elegána so zapnutým tempomatom na diaľnici pričom rozmer slova bezpečnosť pochopí šofér toho auta už keď si sadne za volant, zatvorí dvere a naštartuje..... Áno, tiež som sa už zamýšľal nad tým, že možno nový Hyundai až do chvíle keď som sa náhodou viezol v novej i40tke... áno, 2 litre nafty na 100 menej, svižnejšia prevodovka pri ľahšom aute, ale nie, nevymením. Volvo je Volvo:)
Ahoj chlapi uvažuji o koupi S80 2.4 d4 proto čtu všechny recenze na tyto auta chtěl sem původně koupit Superba 2 2.0. TDI ale rozhodl sem se podívat i za cenu že to auto bude starší než superb ale kvalitou trošku jinde a hlavně mě to S 80 úplně uchvátilo chci se vás zeptat je šance koupit kolem 270000 V slušném stavu díky chlapi
Záleží, kolik ročně najedeš. Auta se prodávají i s nájezdem okolo 500 000 tis. km. Moje mělo necelých 320 tis. km a nic mu nechybělo. Pokud máš nájezd okolo 15000 km/rok a méně tak bych se 270 tis km nebál, pokud je auto od spolehlivého zdroje a byly pravidelně měněny náplně - zejména automat po 60 tis km a haldex, úhlovka + rozvodovka. Jako samozřejmost olej a filtry čím častěji tím lépe. Max je 30 tis, ale doporučuje se 15-20 tis.
Nazdar, uvažuju o ojeté S60 co má 4c,měla by mít najeto 120k. A bojím právě těch tlumičů, jelikož jsem se většinou dočetl p vydrží 100-150k. Tys problém za celou dobu neměl?
18.07.2019 | 16:22:22 | Jerry
| 80.122.143.*Reagovat
RE: Stále spokojenost
To je jediné čemu bych se vyhnul. Osobně jsem Four-C měl a jezdil jsem 99% na comfort. Jízda byla pohodlná, ale strašák je výměna tlumičů. Cena je okolo 80 000 Kč za 4 ks nebo 40 000 Kč za pár. Jsou případy, že tam někdo rval obyčejné a jsou firmy, které to řeší, aby nehlásilo chybu. To, kdy ti odejdou záleží, jak a kde jezdíš. Já měl hlavně dálnice do Německa a město. Žádné polní cesty ani silnice II a horší třídy či jiné šílenosti. Než jsem auto prodával, dal jsem na test tlumičů a byl ok i přes velký nájezd, jaké auto mělo. Teď když koukám po dalším Volvu v kombíku, tak hledám takové, které nemá Four-C, protože v tom se dá fakt pořádně zahučet. Komfort něco stojí, ale nevěřím, že svezení v S80 s obyč. tlumiči je nějak výrazně horší. Doporučuji tedy určitě bez Four-C.
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo S80
Finále 317 000 km prodáno
Auto prodáno. Můžu potvrdit, že na něj mám hezké vzpomínky a byl to spolehlivý partner. Celkově další opravy jen korunové záležitosti. Chodil jsem pravidelně na výměnu náplní v automatu po 60000 km, dále haldex, úhlovka rozvodovka, jelikož bylo 4x4. Co odešlo bylo zamykání dveří na pravé straně. Nejprve předek, pak zadní dveře. Oprava v servisu stojí ranec, ale stačí koupit motorek za 100 Kč a výměna je za hodinu hotová svépomocí. Auto bych si nechal dále, ale zatoužili jsme po kombíku. S80 má celkem velký kufr, ale malý vstup, takže se v něm moc neodveze. Auto sloužilo skvěle jako bezpečná manažerská limuzína. Po delší cestě z auta člověk vystupuje svěží, jelikož mělo velmi pohodlné masážní sedačky. Věřím, že bude dále sloužit nové majitelce.
02.07.2021 | 10:37:20 | Jirka | 94.142.239.* Reagovat
Stále spokojenost
Uběhlo dalších pár let a auto stále spokojeně využívám. Nechci zakřiknout, ale zatím nevyžadovalo, žádnou větší investici. Musel jsem koupit nové pneumatiky, pravidelně měním filtry a olej včetně náplní automatické převodovky, haldexu, úhlovky a diferenciálu. Intervaly držím kratší než jsou oficiálně stanovené, jelikož už má auto přes 250 000 km a je to nafta. Z mimořádných oprav snad jen přestal fungovat kabel do kufru, je namáhaný při každém otevření a ovládání vířivých klapek - výměna kabelu + oprava táhla klapek 4000 Kč, prasklé Xenon výbojky na obou světlech á 1000 Kč /ks - dá se zahrnout do spotřebáku vzhledem k nájezdu.Dále upadlo sklo z pravého zrcátka samo od sebe- odlepilo se - výměna 1700 Kč. Snad auto ještě pár let vydrží :)
29.03.2017 | 11:53:22 | Jirka | 89.177.221.* Reagovat
RE:
Mám toto auto r. v. 2010 od cca 60.000 km, dnes 218000 km. S väčšinou toho, čo popisujú recenzie súhlasím, potrebné servisy, výmeny náplní atď. človek autu odpustí, ked sa ním vezie. Vzhľadom k mojej výške a telesným rozmerom sa v tomto aute cítim ako doma a keď ho prirovnávajú k A6tke, Ečku alebo BMW5, tak sú to asi chlapi do výšky 185 cm športovej postavy, čo ja teda nespĺňam..:) Vozil som sa v spomínanej konkurencii aj v nových modeloch, ale nie, nemenil by som.... áno, 7st. DSGčko je super, ale mladé roky mám už za sebou a keď treba zabrať pri predbiehaní, dokáže toto auto tiež zabrať...
Čo sa týka údržby a opráv, áno, servis nie je najlacnejší, ale to už ani u KIA a pod.... Môžem povedať, že za celé roky používania boli všetky servisné zásahy buď pravidelnou údržbou, alebo výmenou opotrebovaného materiálu. Takže okrem výmien olejov a náplní, boli vymenené rozvody a remene, baterku som menil teraz druhý raz. Spomínané xenónové výbojky raz, zadné tlmiče tiež. Pred mesiacom brzdové kotúče aj obloženie komplet vpredu aj vzadu. Nové zimné a letné pneumatiky samozrejme podľa potreby opotrebnia. Občas robí ťažkosti riadiaca jednotka pod sedadlom vodiča alebo spolujazdca a tak to bolo aj tu. Auto bolo obstarané na Slovensku a malo český softwér, nechal som si však nahrať aktuálny v autorizovanom servise, takže sa už ďalej vzdelávam v nemčine:)
Pri nedávnej výmene vonkajšieho rozvodového remeňa pre pískanie sa ozvala voľnobežka alternátora, takže auto na hodinku pôjde doservisu aj v dohľadnej dobe...
Všetky nepríjemnosti, ktoré treba s autom riešiť však vynahrádza pocit ladne plávajúceho elegána so zapnutým tempomatom na diaľnici pričom rozmer slova bezpečnosť pochopí šofér toho auta už keď si sadne za volant, zatvorí dvere a naštartuje..... Áno, tiež som sa už zamýšľal nad tým, že možno nový Hyundai až do chvíle keď som sa náhodou viezol v novej i40tke... áno, 2 litre nafty na 100 menej, svižnejšia prevodovka pri ľahšom aute, ale nie, nevymením. Volvo je Volvo:)
06.01.2018 | 14:48:08 | Miloš | 95.102.164.* Reagovat
RE:
Ahoj chlapi uvažuji o koupi S80 2.4 d4 proto čtu všechny recenze na tyto auta chtěl sem původně koupit Superba 2 2.0. TDI ale rozhodl sem se podívat i za cenu že to auto bude starší než superb ale kvalitou trošku jinde a hlavně mě to S 80 úplně uchvátilo chci se vás zeptat je šance koupit kolem 270000
V slušném stavu díky chlapi
20.03.2018 | 00:43:10 | Libor | 81.200.57.* Reagovat
RE:
Záleží, kolik ročně najedeš. Auta se prodávají i s nájezdem okolo 500 000 tis. km. Moje mělo necelých 320 tis. km a nic mu nechybělo. Pokud máš nájezd okolo 15000 km/rok a méně tak bych se 270 tis km nebál, pokud je auto od spolehlivého zdroje a byly pravidelně měněny náplně - zejména automat po 60 tis km a haldex, úhlovka + rozvodovka. Jako samozřejmost olej a filtry čím častěji tím lépe. Max je 30 tis, ale doporučuje se 15-20 tis.
02.07.2021 | 10:41:26 | Jirka | 94.142.239.* Reagovat
RE: Stále spokojenost
Nazdar, uvažuju o ojeté S60 co má 4c,měla by mít najeto 120k. A bojím právě těch tlumičů, jelikož jsem se většinou dočetl p vydrží 100-150k.
Tys problém za celou dobu neměl?
18.07.2019 | 16:22:22 | Jerry | 80.122.143.* Reagovat
RE: Stále spokojenost
To je jediné čemu bych se vyhnul. Osobně jsem Four-C měl a jezdil jsem 99% na comfort. Jízda byla pohodlná, ale strašák je výměna tlumičů. Cena je okolo 80 000 Kč za 4 ks nebo 40 000 Kč za pár. Jsou případy, že tam někdo rval obyčejné a jsou firmy, které to řeší, aby nehlásilo chybu. To, kdy ti odejdou záleží, jak a kde jezdíš. Já měl hlavně dálnice do Německa a město. Žádné polní cesty ani silnice II a horší třídy či jiné šílenosti. Než jsem auto prodával, dal jsem na test tlumičů a byl ok i přes velký nájezd, jaké auto mělo. Teď když koukám po dalším Volvu v kombíku, tak hledám takové, které nemá Four-C, protože v tom se dá fakt pořádně zahučet. Komfort něco stojí, ale nevěřím, že svezení v S80 s obyč. tlumiči je nějak výrazně horší. Doporučuji tedy určitě bez Four-C.
02.07.2021 | 10:48:37 | Jirka | 94.142.239.* Reagovat