Rok výroby:1998Typ motoru:Stav km při koupi:127 000 kmStav km nyní:253 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:22. 11. 2011
Zpracovani interieru Drazsi nahradni dily Mensi vyskyt techto aut na ceskych silnicich Financne narocnejsi rozmer pneu 195/55/15
Závady a opravy na autě
Při koupi olej ve vodě - těsnění pod hlavou Výměna kompresoru u klimatizace (r.2010) 130000 výměna ložiska na spojce. 130000 brzdové kotouče. Jinak běžná údržba po 10000km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhledem k tomu, že auto mám poměrně už hodně dlouhou dobu, myslím si, že mohu tak trochu bilancovat. Ze začátku jsem hlavně opravoval závady, které byly na autě po předchozím uživateli. Auto byl dovoz z NL a zjevně sloužilo jako služebák. I přes výčet závad, jejichž opravu jsem řešil spíš v neautorizovaném servisu, musím říci, že proti ostatním vozidlům, jejichž historii jsem měl možnost pozorovat, moje Volvo bylo vždy vůči mne maximálně ohleduplné a šetřilo mou kapsu. Při delších trasách po dálnicích apod. jsem se se spotřebou pohyboval i mírně pod 5L/100km, ale je fakt, že s respektem k postupnému stáří vozidla, jsem jej šetřil. Volvo mě nikdy nenechalo někde u silnice, od koupě jsem na něm neřešil např. výměnu výfuku apod. Naštěstí první zjištěná závada, krátce po koupi, byla na dlouhou dobu také závadou poslední. Loni byla nemilým překvapením, které jsem musel řešit, porucha na klimatizaci. Díly na kompresor klimy nebyly zrovna levnou záležitostí. Ale každý, kdo si kupuje auto trochu "zajímavější" značky, musí počítat s tím, že náhradní díly (hlavně ty originální) nebudou srovnatelné s méně prémiovými značkami vozidel. Jinak - co se týká komfortu - nesrovnatelně proti mým předchozím zkušenostem, jak s mými vozidly, tak i se služebáky. Samozřejmě - interiéru by bylo možno hodně věcí vytknout, ale určitě bych neřekl, že je podprůměrný. Co mi trochu vadilo, byl zmenšený kufr kvůli odpružení zadních kol, ale když jsem Volvo kupoval, věděl jsem, do čeho jdu. Co Vám asi každý potvrdí: naprosto bezkonkurenční sedačky... No - asi končím s popisem - nejvýstižnější je, že i přes špatný začátek naší známosti, jsem byl s Volvem V40TD zcela a naprosto spokojen. S 66kW motorem to nebyl žádný trhač asfaltu, spíš pohodový rodinný vůz a tak spolehlivost, komfort, nakonec i ekonomičnost vozidla - naprostá a bezvýhradní spokojenost. Rozhodně bych nikdy nesrovnával tento konkretní typ Volva s BMW, Audi, Mercedesy apod. (ale já také nejsem žádný závodník, pro kterého by přehnaný výkon motoru byl hlavním kritériem), ale troufám si říci, že Octavie z té doby jsou pro mě v hierarchii vozidel o dost níže. A dá se říci, že Volvo mělo v leččems navíc i proti zmiňovaným prémiovým značkám. Ale to víte: vše je otázkou priorit. Bohužel, díky stáří vozidla a najetým kilometrům, se momentálně svého Volva musím vzdát. Další vozidlo je již spíše "sňatek z rozumu". Největšími nepřáteli mého rozhodnutí vyměnit naše rodinné vozidlo jsou má manželka a tříletá dcerka, které o prodeji našeho domácího miláčka nechtějí ani slyšet. Ale rok výroby 1998 a přes 250.000 natočených, byť pohodových kilometrů, jsou údaje, které mluví za vše.
Volvo S4 / 2001 jsem koupil nedavno se zarucenymi 122000 km. Nutne opravy: hadice turba a pozdeji vymena praveho svetla a blinku (lepeno podivnym zopusobem (svetlomet 1599 Kc, blinkr 300 Kc, hadice ca. 1000Kc, takze pohoda). Do budoucna musim vymenit kryty zpetnych zrcatek, ale OUHA!!! Cena jednoho krytu 2112 Kc (vyrobni cena ca. 5 Kc, nakonec sehnano na netu za 12 dolaru kus). Proc pisu: ano, pohodli, spotreba, topivost i vykon 115 koni, to vse je v poradku. Ale to NASTUPOVANI/ VYSTUPOVANI, to soudruzi ze Svedska, vlastne Hiolandska, teeeeeeezce nedoresili. Pokud je sedadlo ridice v horni poloze, je nastup takrka zivotu nebezpecny. Je treba si osvojit grif, kdy je treba, nejakym zahadnym zpusobem, nejdriv vsunout hlavu a pak tam vsoukat telo, pripadne nejdriv telo s hlavou polozenou na leve rameno a pak, po vniknuti do kabiny, teprve narovnat. Mel jsem spoustu aut, ale v zadnym nebyl nastup a vystup tak komplikovanej a - obcas - bolestivej pro hlavu.. Pricina? Dverni otvor evidentne nepocita se sedadlem v horni poloze. To se soudruhum skurtecne nepovedlo. Pro starsiho cloveka horor a velke zklamani.
13.05.2018 | 22:45:03 | Petr
| 109.164.120.*Reagovat
v40
Pěkný članek, mám volvo v40 1,9TD r.97. Taťka ho koupil v roce 2003. 65t km. z Itálie. Loni si koupil nové auto a volvo v40, mi přenechal. za tu dobu co to auto znám, tak jsem naprosto spokojen!!! dnes má najeto 215000km. a já doufám že mi vydrží ještě spoustu let. ten renault motor drží perfektně. vše v pohodě..
20.06.2012 | 09:15:29 | Michal
| 62.180.140.*Reagovat
pěkný článek
pěkný článek, je otázka jestli se takový dobrý auto vyplatí prodávat a nenechat ho třeba jako druhé auto do rodiny, ceny už jsou tak nízke 30-50tisic, jestli se to vubec vyplati prodat...
sam mam starou S40 T4 4roky, a nikdy bych ji neprodal. S bezporuchovosti souhlasim, za ty roky jsem nic neresil, jen zkroucene kotouce ...vzhledem k výkonu:)
23.11.2011 | 11:54:15 | Martin
| 194.228.18.*Reagovat
RE: pěkný článek
Dekuji za reakci. Mate pravdu - vubec se mi ji prodavat nechce. Ale odstehovali jsme se 30km za Prahu a tak resim predevsim dojizdeni a naklady na nej. A jsem zatim jediny, kdo ma v domacnosti ridicak. Sice Volvo by mohlo stat pred domem a obcas bych ho treba protahl nekam po silnici, ale obavam se, ze by to nebylo potom tak casto a stojici auto, jak se rika, chatra rychleji nez auto, ktere jezdi. Co se tyka prodejni ceny, mate pravdu - ta je bidna a auto ma naprosto nesrovnatelnou uzitnou hodnotu. Ale to je tak nejak celkove problem starsich automobilu, ktere jsou v slusnem stavu. S tim uz nic nenadelame. Dnes je obrovsky vyber novych aut, ktera jsou pod 200.00,-Kc. To je zabijak ceny ojetin. Navic konkretne ta moje V40 s 6,1L nafty/100km neni zadny zrout. Pri 250.000km jedine co delam je, ze menim olej a filtry a "delam rozvody". Vse, co jsem zatim na aute opravoval (krome kompresoru klimy), jsem delal jen preventivne. A to to moje Volvo ma dieselovy motor od Renaultu, ktery je kritizovan nejvice. Nejsem profik a dokonce ani amater opravar, ale snazil jsem se auto vzdy setrit. Na druhou stranu, kdyby nebylo kvalitni, tak si myslim, ze za tech x-let a pomalu 150tis.km by se to urcite projevilo. Da se rici, ze do auta leju jen naftu a jezdim. V lete, v zime... Chtel bych opet zazit dobu, kdy jsem ho koupil jako zanovni - spise zajete nez ojete vozidlo :-(
skúšal som štyridsiatku a sedemdesiatku a kúpil som si V70 prvej generácie. Momentálne už má najazdené 270 tis km (za posledný rok som nazajzdil 35 tis km) a práve investujem 2000 eúr do údržby - brzdy, rozvody a podvozok. Ale bude to stáť za to. Ani dnešné nové autá sa nevyrovnajú komfortom tomuto švédskemu tanku.
Spotreba mojej 2,5 TDI je v lete 5,5, v zime okolo 7. Spotreba ako na octavii.
Sedemdesiatka je pravý švéd.
22.11.2011 | 20:05:50 | martin
| 78.141.102.*Reagovat
RE:
V70 je naprosto neodiskutovatelne pravejsi Sved nez V40. V70 jsem si pral take, ale penize byly jen na V40... Navic v dobe, kdy jsem kupoval sve Volvo, o nem nebylo az tak moc informaci ani na netu. Takze kdyz jsem potom na motoru nasel znak Renaultu, byl jsem zklamany. Potom na svet vyplavaly nepriznive recenze na tento motor, ktery byl uz v dobe, kdy jej Volvo montovalo do V40 tak trochu out. Na druhou stranu - motor stale drzi a urcite dotoci km jeste minimalne na 300.000 bez vetsich oprav. I kdyz - je to 15 let stary motor a clovek nemuze vedet, co bude za dalsich 5 minut. Drzim palce, at tech investovanych 2000 EUR alespon zdvojnasobi zivotnost Vaseho Volva :-)
Já mam na V40TD nalítáno cca 270000 km a jede stále krásně, jen se chystám na výměnu tlumičů a žhavícich svíček, nedávno pal. čerpadlo, ale ve štychu mě nikdy nenechalo. A popravdě.. Mam ho rád!
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo V40
Nastupovani/vystupovani
Volvo S4 / 2001 jsem koupil nedavno se zarucenymi 122000 km. Nutne opravy: hadice turba a pozdeji vymena praveho svetla a blinku (lepeno podivnym zopusobem (svetlomet 1599 Kc, blinkr 300 Kc, hadice ca. 1000Kc, takze pohoda). Do budoucna musim vymenit kryty zpetnych zrcatek, ale OUHA!!! Cena jednoho krytu 2112 Kc (vyrobni cena ca. 5 Kc, nakonec sehnano na netu za 12 dolaru kus). Proc pisu: ano, pohodli, spotreba, topivost i vykon 115 koni, to vse je v poradku. Ale to NASTUPOVANI/ VYSTUPOVANI, to soudruzi ze Svedska, vlastne Hiolandska, teeeeeeezce nedoresili. Pokud je sedadlo ridice v horni poloze, je nastup takrka zivotu nebezpecny. Je treba si osvojit grif, kdy je treba, nejakym zahadnym zpusobem, nejdriv vsunout hlavu a pak tam vsoukat telo, pripadne nejdriv telo s hlavou polozenou na leve rameno a pak, po vniknuti do kabiny, teprve narovnat. Mel jsem spoustu aut, ale v zadnym nebyl nastup a vystup tak komplikovanej a - obcas - bolestivej pro hlavu.. Pricina? Dverni otvor evidentne nepocita se sedadlem v horni poloze. To se soudruhum skurtecne nepovedlo. Pro starsiho cloveka horor a velke zklamani.
13.05.2018 | 22:45:03 | Petr | 109.164.120.* Reagovat
v40
Pěkný članek, mám volvo v40 1,9TD r.97.
Taťka ho koupil v roce 2003. 65t km. z Itálie.
Loni si koupil nové auto a volvo v40, mi přenechal.
za tu dobu co to auto znám, tak jsem naprosto spokojen!!!
dnes má najeto 215000km. a já doufám že mi vydrží ještě spoustu let. ten renault motor drží perfektně. vše v pohodě..
20.06.2012 | 09:15:29 | Michal | 62.180.140.* Reagovat
pěkný článek
pěkný článek, je otázka jestli se takový dobrý auto vyplatí prodávat a nenechat ho třeba jako druhé auto do rodiny, ceny už jsou tak nízke 30-50tisic, jestli se to vubec vyplati prodat... sam mam starou S40 T4 4roky, a nikdy bych ji neprodal. S bezporuchovosti souhlasim, za ty roky jsem nic neresil, jen zkroucene kotouce ...vzhledem k výkonu:)
23.11.2011 | 11:54:15 | Martin | 194.228.18.* Reagovat
RE: pěkný článek
Dekuji za reakci.
Mate pravdu - vubec se mi ji prodavat nechce. Ale odstehovali jsme se 30km za Prahu a tak resim predevsim dojizdeni a naklady na nej. A jsem zatim jediny, kdo ma v domacnosti ridicak. Sice Volvo by mohlo stat pred domem a obcas bych ho treba protahl nekam po silnici, ale obavam se, ze by to nebylo potom tak casto a stojici auto, jak se rika, chatra rychleji nez auto, ktere jezdi.
Co se tyka prodejni ceny, mate pravdu - ta je bidna a auto ma naprosto nesrovnatelnou uzitnou hodnotu. Ale to je tak nejak celkove problem starsich automobilu, ktere jsou v slusnem stavu. S tim uz nic nenadelame. Dnes je obrovsky vyber novych aut, ktera jsou pod 200.00,-Kc. To je zabijak ceny ojetin.
Navic konkretne ta moje V40 s 6,1L nafty/100km neni zadny zrout. Pri 250.000km jedine co delam je, ze menim olej a filtry a "delam rozvody". Vse, co jsem zatim na aute opravoval (krome kompresoru klimy), jsem delal jen preventivne. A to to moje Volvo ma dieselovy motor od Renaultu, ktery je kritizovan nejvice. Nejsem profik a dokonce ani amater opravar, ale snazil jsem se auto vzdy setrit. Na druhou stranu, kdyby nebylo kvalitni, tak si myslim, ze za tech x-let a pomalu 150tis.km by se to urcite projevilo.
Da se rici, ze do auta leju jen naftu a jezdim. V lete, v zime...
Chtel bych opet zazit dobu, kdy jsem ho koupil jako zanovni - spise zajete nez ojete vozidlo :-(
26.11.2011 | 02:37:49 | Kamzik | 85.13.108.* Reagovat
skúšal som štyridsiatku a sedemdesiatku a kúpil som si V70 prvej generácie. Momentálne už má najazdené 270 tis km (za posledný rok som nazajzdil 35 tis km) a práve investujem 2000 eúr do údržby - brzdy, rozvody a podvozok. Ale bude to stáť za to. Ani dnešné nové autá sa nevyrovnajú komfortom tomuto švédskemu tanku.
Spotreba mojej 2,5 TDI je v lete 5,5, v zime okolo 7. Spotreba ako na octavii.
Sedemdesiatka je pravý švéd.
22.11.2011 | 20:05:50 | martin | 78.141.102.* Reagovat
RE:
V70 je naprosto neodiskutovatelne pravejsi Sved nez V40.
V70 jsem si pral take, ale penize byly jen na V40... Navic v dobe, kdy jsem kupoval sve Volvo, o nem nebylo az tak moc informaci ani na netu. Takze kdyz jsem potom na motoru nasel znak Renaultu, byl jsem zklamany.
Potom na svet vyplavaly nepriznive recenze na tento motor, ktery byl uz v dobe, kdy jej Volvo montovalo do V40 tak trochu out.
Na druhou stranu - motor stale drzi a urcite dotoci km jeste minimalne na 300.000 bez vetsich oprav. I kdyz - je to 15 let stary motor a clovek nemuze vedet, co bude za dalsich 5 minut.
Drzim palce, at tech investovanych 2000 EUR alespon zdvojnasobi zivotnost Vaseho Volva :-)
22.11.2011 | 20:17:40 | Kamzik | 170.86.46.* Reagovat
RE:
Já mam na V40TD nalítáno cca 270000 km a jede stále krásně, jen se chystám na výměnu tlumičů a žhavícich svíček, nedávno pal. čerpadlo, ale ve štychu mě nikdy nenechalo. A popravdě.. Mam ho rád!
25.10.2014 | 20:26:55 | | 90.178.111.* Reagovat
RE: V70
Lidicky klidek, tyhle auta se prodavají v zahraničí a mají nalítano 400-500-600tis km ...nebal bych se ze ve 270tis motor klekne:))
12.03.2015 | 04:28:57 | Martin | 188.207.170.* Reagovat