Rok výroby:1984Typ motoru:50Stav km při koupi:4 000 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus motocyklu při koupi:ojetýJak dlouho motorku používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:2 l/100 kmVloženo:20. 5. 2008
Po mechanické stránce byla celkem vpohodě, pouze mě pozlobil mechanismus řazení, který praskl, po demontáži jsem zjistil že byl již svařován.
Jinou kapitolou byla ovšem elektroinstalace, spínací skříňka probíjela, nedobíjelo to a ke všemu mi ulítl snímač (tzv. čtvrtá cívka) na desce zapalování (nová ceska bez dalších třech cívek stála 1100!!). Inu, kde asi udělali soudruzi chybu?
Hodnocení a zkušenosti s motorkou
Byl to můj první "motocykl". Dostal jsem ho k šesnáctým narozeninám a byl jsem moc šťastný, že nemusím jezdit na pionýru. Když jel, jel pěkně, ovšem... Mou radost velmi brzy (a poměrně často) kazila elektroinstalace.
Kombinace stejnosměrného a střídavého elektronického vedení byla nešťastná. Po velmi zdlouhavém (a pro mě finančně náročném odstranění závad) již následovala jen radost z každodeního (kromě zimy samozřejmě) ježdění, které bylo znepříjemněno pouze poruchou řazení (viz víše).
Spotřeba paliva byla taktéž vynikající - 2l/100km (a to nejsem žádný párátko) byla perfektní. Nebýt elektroinstalace, byl bych s ním plně spokojen - lepší než Pionýr.
Po dvou letech používání jsem ho prodal a přesedlal na větší.
Nevíte nekdo neco o tom jak dát do simsona vjetsí valec a co na to bubu potrebovat?
24.11.2011 | 19:24:51 | Martin Mošna
| 93.99.158.*Reagovat
RE: Simson 70ccm
Nejsem si stoprocentně jistý, ale mám za to, že se nejedná jen o píst s válcem, ale že 70ka má i delší zdvih (takže klikovka). Chtělo by to zeptat se v servisu který to opravuje, nebo ideálně sehnat v německu celý motor ze 70ky.
Mám sedumdesátku a vím o čem mluvím. V každém případě se musí přebrousit kartery na větší průměr. Jinak tam nedostaneš 70kový válec. dalším krokem je přetočení hlavy na větší průměr kvůli dojezdu pístu. Nutným krokem je výměna klikovky. Nestačí pouze výměna obsahově odpovídajícího pístu a kroužků. Padesátková klika má slabší ojnici která nemusí vydržet a při montáži pětačtyřicítky pístu,dojde rovněž k porušení vyváženosti. Následkem je nervozní chvění motoru a ložiska na klice dlouho nevydrží. Nepořizuj žádné karburátory typu Amal, Bing a podobně. V každé základní příručce pro Simsony máš uveden pro padesátku karburátor 16N-3 a pro sedumdesátku 16N-5. Musí se samozřejmě upravit předstih protože dochází k podstatné změně kompresního poměru což je za pomoci stroboskopu hračka. Další úpravy nejsou nutné. Přínosem přestavby je citelný nárust síly motoru,živost a tah. Spotřeba směšná kolem dvou litrů při slušné jízdě. Nevýhodou je zvýšená hlučnost motoru způsobená průměrem pístu a samozřejmě větší zahřívání.Životnost motoru bych odhadoval při slušném zacházení na 30.000 km. Doporučuji volit kvalitní palivo s vysokým oktanovým číslem. Výborná je Verva 100 což je 98 oktanový benzín bez biosraček a síry. Motor se uklidní a dostává to nejlepší na našem trhu s palivy.
Naprosto souhlasím se Standou.Jelikož jsem měl tu možnost koupit simsona nového,tak jsem sním za 5 let nemusel nic kromě údržby dělat a provoz bez problémů.Ostatní mojí tenkrát vrstevníci,kteří kupovaly ojeté a předělávané už měly problémy,protože to tenkrát opravdu jenom každý dokázal rozesrat a můj elektronic se stal předlohou pro ostatní k opravě hlavně elektriky.Dnes mám opět s nostalgie simsona v origo stavu bez jakého koliv zásahu a vylepšení.Můj synovec koupil rozesraného a dalo to hodně práce dát znovu da pucu.
Byla to velmi povedená, spolehlivá malá motorka. Ale nezapomeňte, že málokdo ji měl novou, většinou byla kupovaná po někom. A jak známo, každý puberťák se v ní vrtal, snažil se aby mu jela víc, dělala větší kravál, atd., takže ji ve finále naprosto rozesral a rozvrtal. Není se čemu divit, že potom už to nikdy nebylo ono. Ale my starší, kteří jsme měli to štěstí, že jsme ji kupovali novou, jsme fakt jezdili bez problémů.
Ahoj,zdravím všechny majitele Simsona.Koupil jsem si na důchod skutříka/na houby,na ryby,na chatu/.Musel jsem se hodně naučit okolo toho broučka.Počínaje výměnou simerinků,přeletováním a výměnou cívky v zapalování až po seřízení karburátoru.Nechal mě pouze jednou na cestě z důvodů přestřiženého klínku na klice a rotoru.Nikdy mě nenapadlo,že bych si Simsona někdy koupil,protože i od kolegů v práci jsem na ně slyšel dost stesků.Protože jsem všechny své úspory rozdal vnoučatům,zbylo mi pár šušníků právě jen na toho Simsona.Mimo jiné jsem si taky říkal,nemehlo nejsi,času budeš mít dost,tak si halt budeš hrát s motorkou.Vážení,povyměňoval jsem těsnění,vyčistil karburátor a nádrž,očistil a dotahl jsem veškeré spoje na elektrice a musím říct,že ten můj brouček mi pod pr...í jen zpívá.Moc mě potěšilo a myslím,že na pochvalu/jak se mi stalo/ od skutečného MOTORKÁŘE je a byl by každý pyšný.V loňském roce jsem na něm vyrážel se pokochat českou krajinou.A vážení,je to nádhera.Bydlím ve středu Čech a tak se vydávám všemi směry.Dojel jsem si do Varů,do Klatov a letos se chystám na Vysočinu alespoň na týden.Nestýskám si, mám RAPIDA,jezdím s ním jen v zimě doma ale na chatě? Vítr,je vítr.Jen bych ještě doporučil,Simsonu dejte to nejlepší,myslím tím benzin a do něj kvalitní olej.Moc všechny zdravím a přeju aby jste byli všichni tak spokojeni jako já.Hodně šťastných km přeje Jarda
No nevim, ale kámoš má simáče už nějakej ten rok a jezdí mu docela dobře. S tou elektrikou měl problém jen jednou a to když prolítl asi ve 40 pěkně hlubokou louží a celýho simáče jakoby utopil. Pak ho musel nechat chvíli vyschnout protože nechtěl zaboha chytit. Až na tu sílu a design dobrá motorčička
Nesouhlasim s vyse uvedenymi poruchami elektroinstalace a podobne. Simsony jsou neuveritelne kvalitni padesatky....jezdil jsem na nem 2 a pul roku, i v zime, protoze jsem musel a nemel jedninou zavadu....Muj bracha ma taky Simsona ale Enduro, jezdi spokojene uz 4 roky, bez jednine zavady....Muj tatka kdysi mival dokonce 2 Simsony a taky bez problemu....Neverte pomluvam. Jsou to super stroje
Koupil jsem havárku za dva a půl tis.Za 1tis. opravil.Servis chtěl dvacet. Už osm roků jezdím do práce, na chatu - i ve dvou. Najeto 28tis. Vždycky bez problémů,jenom jednou se povolila cívka a odřelo ji magneto,tak nesvítil. V zimě bude GO. Za ty služby si zaslouží. Jo mám skůtra.
Komentáře uživatelů k recenzi Simson
Chybu udělal ten soudruh před tebou, co na tom posr.l co mohl.Ty jsi jen sklízel trpké ovoce jeho snažení. Simson (v původním stavu) = spolehlivost.
03.09.2012 | 20:29:47 | | 89.102.162.* Reagovat
5 stupnova prevodovka na S51
Ma s timto niekto nejake skusenosti? Je moznost zohnat ju za 150€ ale ci sa to tam oplati? Dakujem
12.06.2012 | 21:17:00 | martin | 188.167.144.* Reagovat
RE: 5 stupnova prevodovka na S51
Nedoporučuju, odborník mi říkal, že se strašně "se**u" :)
03.09.2012 | 18:27:41 | NeoCZ | 89.24.229.* Reagovat
Simson 70ccm
Nevíte nekdo neco o tom jak dát do simsona vjetsí valec a co na to bubu potrebovat?
24.11.2011 | 19:24:51 | Martin Mošna | 93.99.158.* Reagovat
RE: Simson 70ccm
Nejsem si stoprocentně jistý, ale mám za to, že se nejedná jen o píst s válcem, ale že 70ka má i delší zdvih (takže klikovka). Chtělo by to zeptat se v servisu který to opravuje, nebo ideálně sehnat v německu celý motor ze 70ky.
02.02.2012 | 21:00:58 | | 89.102.164.* Reagovat
RE: Simson 70ccm
Mám sedumdesátku a vím o čem mluvím. V každém případě se musí přebrousit kartery na větší průměr. Jinak tam nedostaneš 70kový válec. dalším krokem je přetočení hlavy na větší průměr kvůli dojezdu pístu. Nutným krokem je výměna klikovky. Nestačí pouze výměna obsahově odpovídajícího pístu a kroužků. Padesátková klika má slabší ojnici která nemusí vydržet a při montáži pětačtyřicítky pístu,dojde rovněž k porušení vyváženosti. Následkem je nervozní chvění motoru a ložiska na klice dlouho nevydrží. Nepořizuj žádné karburátory typu Amal, Bing a podobně. V každé základní příručce pro Simsony máš uveden pro padesátku karburátor 16N-3 a pro sedumdesátku 16N-5. Musí se samozřejmě upravit předstih protože dochází k podstatné změně kompresního poměru což je za pomoci stroboskopu hračka. Další úpravy nejsou nutné. Přínosem přestavby je citelný nárust síly motoru,živost a tah. Spotřeba směšná kolem dvou litrů při slušné jízdě. Nevýhodou je zvýšená hlučnost motoru způsobená průměrem pístu a samozřejmě větší zahřívání.Životnost motoru bych odhadoval při slušném zacházení na 30.000 km. Doporučuji volit kvalitní palivo s vysokým oktanovým číslem. Výborná je Verva 100 což je 98 oktanový benzín bez biosraček a síry. Motor se uklidní a dostává to nejlepší na našem trhu s palivy.
15.07.2012 | 07:49:06 | kolcava | 213.155.244.* Reagovat
simson
Naprosto souhlasím se Standou.Jelikož jsem měl tu možnost koupit simsona nového,tak jsem sním za 5 let nemusel nic kromě údržby dělat a provoz bez problémů.Ostatní mojí tenkrát vrstevníci,kteří kupovaly ojeté a předělávané už měly problémy,protože to tenkrát opravdu jenom každý dokázal rozesrat a můj elektronic se stal předlohou pro ostatní k opravě hlavně elektriky.Dnes mám opět s nostalgie simsona v origo stavu bez jakého koliv zásahu a vylepšení.Můj synovec koupil rozesraného a dalo to hodně práce dát znovu da pucu.
08.09.2009 | 12:33:53 | radekd Reagovat
Simson byl povedený
Byla to velmi povedená, spolehlivá malá motorka. Ale nezapomeňte, že málokdo ji měl novou, většinou byla kupovaná po někom. A jak známo, každý puberťák se v ní vrtal, snažil se aby mu jela víc, dělala větší kravál, atd., takže ji ve finále naprosto rozesral a rozvrtal. Není se čemu divit, že potom už to nikdy nebylo ono. Ale my starší, kteří jsme měli to štěstí, že jsme ji kupovali novou, jsme fakt jezdili bez problémů.
21.01.2009 | 22:24:27 | Standa Reagovat
RE: Simson byl povedený
Ahoj,zdravím všechny majitele Simsona.Koupil jsem si na důchod skutříka/na houby,na ryby,na chatu/.Musel jsem se hodně naučit okolo toho broučka.Počínaje výměnou simerinků,přeletováním a výměnou cívky v zapalování až po seřízení karburátoru.Nechal mě pouze jednou na cestě z důvodů přestřiženého klínku na klice a rotoru.Nikdy mě nenapadlo,že bych si Simsona někdy koupil,protože i od kolegů v práci jsem na ně slyšel dost stesků.Protože jsem všechny své úspory rozdal vnoučatům,zbylo mi pár šušníků právě jen na toho Simsona.Mimo jiné jsem si taky říkal,nemehlo nejsi,času budeš mít dost,tak si halt budeš hrát s motorkou.Vážení,povyměňoval jsem těsnění,vyčistil karburátor a nádrž,očistil a dotahl jsem veškeré spoje na elektrice a musím říct,že ten můj brouček mi pod pr...í jen zpívá.Moc mě potěšilo a myslím,že na pochvalu/jak se mi stalo/ od skutečného MOTORKÁŘE je a byl by každý pyšný.V loňském roce jsem na něm vyrážel se pokochat českou krajinou.A vážení,je to nádhera.Bydlím ve středu Čech a tak se vydávám všemi směry.Dojel jsem si do Varů,do Klatov a letos se chystám na Vysočinu alespoň na týden.Nestýskám si, mám RAPIDA,jezdím s ním jen v zimě doma ale na chatě? Vítr,je vítr.Jen bych ještě doporučil,Simsonu dejte to nejlepší,myslím tím benzin a do něj kvalitní olej.Moc všechny zdravím a přeju aby jste byli všichni tak spokojeni jako já.Hodně šťastných km přeje Jarda
04.03.2016 | 12:09:56 | jarda | 89.102.188.* Reagovat
RE: Simson byl povedený
Zdravím vás,mám simáčka jako vy,ale nedaří se mi správně doštelovat karburátor.můžete poslat nějaké foto vašeho mazlíka?děkuji Petr
tonny.80@seznam.cz
18.05.2016 | 07:09:53 | | 185.67.188.* Reagovat
No nevim, ale kámoš má simáče už nějakej ten rok a jezdí mu docela dobře. S tou elektrikou měl problém jen jednou a to když prolítl asi ve 40 pěkně hlubokou louží a celýho simáče jakoby utopil. Pak ho musel nechat chvíli vyschnout protože nechtěl zaboha chytit. Až na tu sílu a design dobrá motorčička
03.10.2008 | 13:58:10 | Danny Reagovat
Simson S51 Elektronik
Nesouhlasim s vyse uvedenymi poruchami elektroinstalace a podobne. Simsony jsou neuveritelne kvalitni padesatky....jezdil jsem na nem 2 a pul roku, i v zime, protoze jsem musel a nemel jedninou zavadu....Muj bracha ma taky Simsona ale Enduro, jezdi spokojene uz 4 roky, bez jednine zavady....Muj tatka kdysi mival dokonce 2 Simsony a taky bez problemu....Neverte pomluvam. Jsou to super stroje
06.08.2008 | 21:05:00 | Káry Reagovat
Simáček
Koupil jsem havárku za dva a půl tis.Za 1tis. opravil.Servis chtěl dvacet. Už osm roků jezdím do práce, na chatu - i ve dvou. Najeto 28tis. Vždycky bez problémů,jenom jednou se povolila cívka a odřelo ji magneto,tak nesvítil. V zimě bude GO. Za ty služby si zaslouží. Jo mám skůtra.
27.07.2008 | 15:31:59 | Rosi45 Reagovat
Elektrika byla vzdycky kamen urazu techto "stroju" ktere snad nikdy a nikomu s kamosu nejel poradne a dlouhodobe.
08.07.2008 | 11:28:14 | ferda Reagovat