Recenze Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
“Opravdu silná, spolehlivá motorka jejjíž výkonnový potenciál jen tak někdo nevyužije a při tom všem jezdí za neuvěřitelně příznivou spotřebu paliva!”

Autor recenze: mari 1300 (33 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1300cm,řadový čtyřválec Stav km při koupi:15 000 km Stav km nyní:22 500 km Způsob řazení:manuál Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 2. 10. 2008

Hodnocení inzerátu: 29 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí motorka: Jawa 150,Simson,MZ-150,2x gsx600f ,GSX-R 750 sreet,Yamaha GTS1000A,Honda CBR1100XX Blackbird,Suzuki RF900R,Hayabusa rok 99

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na motorce

Suzuki GSX1300R-Hayabusa patří hlavně díky svému silnému a spolehlivému motoru, který má ještě slušné výkonnové rezervy a bytelnému a kvalitnímu zpracování k vyhlášným DRŽÁKŮM.

Přesto se nevyhnula,jako spousta dalších, dětským nemocem, zejména u prvních modelových ročníků...

Nutno ale připomenout,že Hayabusa byla se svým vstřikováním paliva a systémem náporového sání "SRAD" u Suzuki průkopníkem.

Jednalo se hlavně o systém napínáku rozvodového řetězu,který byl nejprve řešen mechanicky(pružinou), což se později ukázalo jako řešení nedostatečné s určitým rizikem poškození motoru (byly zaznamenány případy,kdy došlo díky nedostatečné funkci k "potkání" ventilů s pístem, zřejmě díky přeskočení ozub. kol na vačkovém hřídeli) a v Německu to řešili hromadným svoláním majitelů a následným bezplatným předěláním na systém hydraulického napínání, který se od roku tušim 2001 montoval již standartně(u nás si to musel člověk zařídit a následně v autorizovaném servisu -výměnu zaplatit!).

Mezi další dětské nemoci lze zařadit palivové čerpadlo,právě u prvních modelů,které v dosti případech odešlo úplně,nebo se "jen" rád zanášel a ucpával palivový filtr, což mělo za následek výpadky výkonu(motor na pár vteřin úplně zhasl!) ve výšších otáčkách a nebo samovolné zhasnutí motoru při volnoběhu.
Sám jsem si tímto problémem prošel a po dlouhosáhlém hledání příčiny přes CD-íčko,náklonové čidlo až po čidlo výklopného stojanu a někdy až "vydřidušským" nabídkám nejmenovaných motoservisů(že ví čím to je a že to bude stát cca 15 000Kč),mě napadlo prozkoumat čerpadlo a po jeho následné demontáži a rozebrání , (což je samo o sobě dosti náročné a velice snadno se může při následné kompletaci poškodit gumový těsnící "O" kroužek), jsem zjistil, že palivový filtr je zanesený až hanba a pořádně ho vypral v čistém benzínu-PROBLÉM VYŘEŠEN!
Taky lze samozřejmě filtr koupit nový,ale po zjištění, co tahle malá, nicotná papírová věcička stojí, jsem zvolil nejdříve možnost vyčištění.

Další slabší článek prvních modelů je oproti modifikované verzi(tušim od roku 02),slabší přítlačné pružiny na spojce. Jako celkově slabší vidím převodovku,která by byla celkem v pohodě, nebýt toho občasného falešného neutrálu mezi 4-5-kou a 5-kou a 6-kou!, ale dá se to vyřešit řazenim bez spojky NAHORU!
O tom,že výkonový potenciál dává převodovce hlavně díky masivnímu krouťáku celkem dost zabrat, psát asi netřeba, ale
může s tim být spojená relativně kratší životnost převodovky.
Největší měrou se logicky podílí na životnosti způsob používání...
Doporučuji také kontrolu ložisek v z.kole+krku řízení, kontrolu gum v náboji z. kola na přenos síly u starších ročníků a kontrolu sériového tlumiče řízení(dost často bývá zavzdušněný už z výroby!).
V důsledku absence centrálního stojanu(lze dokoupit) a váze motocyklu, má tendenci levé gufero na vidlích odcházet dříve do věčných lovišť(dlouhodobé stání na bočnim stojanu).

Nezasvěcenému se může zdát, že tato motorka ke spolehlivému "náčiní" nepatří, ale z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že tomu tak rozhodně neni a jsem s ní nadmíru spokojen.


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Suzuki GSX1300R-Hayabusa se sucho váhou 217Kg a 21 litrovou nádrží,byla na začátku roku 1998/1999 vyrobena čistě jako sportovní náčiní s dosud nejvýkonnějším řadovým čtyřválcem o objemu 1298 cm3 , s kompresním poměrem 11,0 :1 čítajícím cca 175 PS (128,7 Kw) při 9,800 ot./min a 138 Nm při 7,000 ot./min, který byl u Suzuki kdy vyroben a v té době patřil zasazený v tuhém hliníkovém rámu tvořícím spolu s ojedinělou kapotáží a rozměrem zadní pneumatiky 190/50 ZR17 motorku tak trochu vybočující jak vzhledem, tak výkonnovými parametry k nejsilnější a nejrychlejší motorce na světě!, přičemž pomyslnou "modrou stuhu" vzala Hondě Blackbird, která to samé udělala kdysi nejvýkonnější motorce na trhu a to Kawasaki 1100ZZR.

Dnes se Hayabusa řadí již do "sportovně cestovní" kategorie.

Každý majitel co jí jezdí, vč. mě, jistě potvrdí, že ač na první pohled vypadá Hayabusa celkem neohrabaně a těžce, po usednutí na příjemně nízké sedlo a celkově rozumnou ergonimi, se motorka po rozjetí krásně, až komfortně vodí a to jak do táhlých rychlých zatáček tak i do pomalejších a utaženějších, kde se ale samozřejmě nemůže rovnat s dnešními "uskákanými" supersporty.
Nejlépe se samozřejmě cítí v rychlém tempu na rovných usecích, hlavně díky minimálnímu aerodynamickému odporu a vynikající stabilitě.

Jen brzdy by mohli fongovat lépe, ale dá se to o dost zlepšit instalací pancéřových brzdových hadiček.Nato, že Hayabusa disponuje šesttipístky Tocico,neni brzdný účinek na celkovou váhu stroje nijak omračující a o téhle "vadě na kráse" se všeobecně ví, tak-že je třeba s tím počítat!

Od dnešních nadupaných litrů, které se na 300Km/h dostanou taky, se ale rapidně liší tím, s jakým projevem se na danou hodnotu dostane a jak dlouho v ní lze setrvat...
S Hayabusou se při tak extrémních rychlostech cítíte sebejistěji a komfortněji a jízda v takovém "kalupu" nijak výrazně neunavuje, ani neni tak nepříjemná jako u víše zmiňovaných dnešních supersortů.Neobejdete se ale bez koupě racingového, nebo turistického plexi, které je o nějaký ten centimetr vyšší.

Vývoj jde dál a tak přinejmenším papírově byla Busa dnes již překonána motocyklem Kawasaki ZZR1400(když opomenu Kawu ZX12-R) a v poslední řadě nutno dodat, že i od roku 2008 novým modelem Suzuki Hayabusa,jež prošel jak face liftem, tak i pohonná jednotka dostala titanové ventily a objem byl o něco málo navýšen,čímž se dospělo k vyššímu výkonu i točivému momentu.
Nepatrné změny byly provedeny i na podvozku, přičemž nejvýraznější změnou jsou radiální brzdy.

Lze tedy mluvit o vhodnosti k dálkovým dálničním přesunům s tímto hyper "transkontinentálním parníkem" :-)

Otázkou zůstává, jestli nový model Hayabusy splní očekávání a bude důstojným nástupcem(o čemž nepochybuji) motocyklové ikony , jakou Suzuki GSX1300R Hayabusa bezesporu je a bude.


Moje cesta k Suzuki Hayabuse ( v překladu Sokol) nebyla učebnicovým příkladem toho, když si člověk vysní nějakou svou modlu u který v době, kdy ji zná jen z obrázků, si ani nepřipouští, že by tohle snad mohl někdy sedlat.

A tak přes svou první "velkou" motorku GSX600F, kterou jsem si v 17-ti koupil, jsem k Buse prostě logicky časem došel.

Od chvíle, kdy jsem si po GSX600F pořídil opravdovej "autobus" na dvou kolech, Yamahu GTS1000-A se mi ta těžká váha dostala pod kůži natolik, že už jsem u ní zůstal, tak že následovaly Honda CBR1100XX-Blackbird a Suzuki RF900R.

Jenže hlad po výkonu, který se u mě projevil už ve chvíli kdy jsem sedlal svýho prvního Simsona a furt se mi zdálo že to nejede mě vlastně pronásleduje do dneška...:-))

Tak-že první Hayabusu,model 99 s neomezenou rychlostí a respekt budících cifrách na tachometru mi začal říkat pane v roce 2004.
Po vzájemném oťukání a zjištění,že na ničem lepšim jsem do té doby nejel mě ta Busamánie chytla a do dneška nepustila...:-))

A jelikož se nespokojim s úplnou sérií(vždy se mi líbilo tak trochu vybočovat a mít něco neokoukanýho), jsem si jak první, tak můj nynější autoBus upravil k obrazu svému a to nejen po stránce vizuelní, ale i plně funkční, tak že motůrek taky dostal nějakýho koňa a pana Newtonmetra navrch:-))

Z dnešního pohledu se první model Busy může někomu zdát už mírně zastaralý,ale mě se pořád hóóódně líbí a designově je mi blíže,než model nový...Amen.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 29


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki

Vložit komentář

Super recenze-souhlasím

Zdravím kolego,
dobrá recenze za svůj život sem měl Hayabusy 3 ted tedy mám tu 3 tí a nemůžu si vynachvalit tento stroj. Mám ji vcelku upravenou -od motoru 201 koní až po vzhled jína zadní čast . specifická barva atd. Každopádně palec hore za recenzi. Jen tak dále . Mnoho štastných km přeji a třeba někdy naviděnou

03.11.2015 | 01:09:08 | Dom Hayabusa  | 178.17.4.* Reagovat

RE: Super recenze-souhlasím

Ahoj, nějaký čas uplynul a já jsem též majitelem už 3-tí Hayabusy. Můžeš na sebe napsat nějaký kontakt?

Marek

30.08.2016 | 00:08:43 | mari 1300  | 92.62.225.* Reagovat

RE: Super recenze-souhlasím

můžeš mi napsat na maraml@seznam.cz

30.08.2016 | 00:19:00 | mari 1300  | 92.62.225.* Reagovat

technický dotaz

ahoj mohl by jsi mi napsat telefon na tebe potřebuji s něčím poradit díky Jirka nebo tel na me 775 321 030

16.06.2015 | 14:10:18 | jirka  | 94.112.11.* Reagovat

Super recenze :) Asi jsi mě překecal

14.12.2009 | 11:36:12 | Honza Reagovat

to Luboš: díky

08.12.2008 | 23:48:09 | mari 1300 Reagovat

_

Ahoj chlape, tohle je jedna z těch nejlepších recenzí na tomto webu - skutečně je to super text! Přeju tobě i tvému autoBusu, aby všechny najeté kilometry byly bez závad a nehod!

07.12.2008 | 15:20:01 | Luboš Reagovat

to k.arlus:

motorku jsem koupil na konci roku 2006 a to s cca 15000Km což odpovídá průměru 5000Km / na rok , což je tak akorát-(podloženno serviskou).

Já jsem do teď najel necelých 8000Km, což za necelé 2 roky je u mě docela slušná porce,byly sezony, kdy jsem nenajel ani to,tak že věř,že to neni překlep...

PS: díky za kladné hodnocení.
Mára

31.10.2008 | 00:20:00 | mari 1300 Reagovat

Doře napsaný

Jen mě udivuje,že jsi najel za pět let tak málo km.Není to chybnej udaj?

30.10.2008 | 21:57:56 | Karlus Reagovat

.

Konečne pěkná recenze

11.10.2008 | 21:43:35 | Ryan Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Suzuki