Rok výroby:2005Typ motoru:600Stav km při koupi:3 035 kmStav km nyní:6 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus motocyklu při koupi:ojetýJak dlouho motorku používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:29. 3. 2008
Po mnohaletém ježdění na sportovně cestovních motocyklech jsem se rozhodl, že si ,,narovnám záda".
Při rozhodování o motocyklu na kterém budu sedět vzpřímeně a ne zalehnutý přes nádrž padla náhodná volba na Yamahu TDM 850 kterou jsem náhodou objevil u jednoho handlíře v zahraničí.
Po zkušenostech s tímto motocyklem, které rozeberu v jiné recenzi jsem se rozhodl pro koupi něčeho novějšího. Již delší dobu jsem pokukoval po Fazeru ,,šestce" resp. po novém modelu (od r. v. 2004). Po nějakém čase jsem nalezl vysněný motocykl v sousedním
Německu a to na kus po prvním majiteli (ročník 58) s pouhými 3000 km na tachometru a v černé metalíze. S motocyklem jsem nadmíru spokojen. Sto koní výkonu je plně dostačující, cestovní komfort je vynikající, sladění trojúhelníku tzn. řidítka, sedlo, stupačky je ideální pro jakoukoliv postavu. Již po několika desítkách km si je motocyklista za řidítky jistý, prostě padne velmi rychle do ruky.
Je to dáno jak stavbou motocyklu, tak i rozumnou váhou. Větrný štít je výrobce nastaven velmi dobře, takže i při vyšších rychlostech proudění vzduchu nesnižuje komfort jízdy. Spolujezdkyně se za řidičem dobře uvelebí, ale 100 kilového kamaráda převezete tak od jeho domu třeba do hospody - na celodenní výlet to není.
Někteří majitelé kritizují výfuky pod sedlem, které nad míru přípustnou zahřívají sedadlo na místě spolujezdce. Z mých skušeností a hlavně mé manželky můžu říct, že to není takový problém.
Spotřeba se při cestovní rychlosti pohybuje kolem 5 l/100 km. Výhodou tohoto motocyklu jsou servisní intervaly po 100000 km předepsané výrobcem. Z negativ bych uvedl snad trochu zvláštní přístrojovku, lepší by byl klasický otáčkoměr a digitální tachometr.
Také jsem si chvíli zvykal na vstřikování resp. reakce na přidání plynu - klasické karburátorové osazení ve starších modelech mělo dle mého názoru příjemnější odezvu.
FZ6 ve své třídě rozhodně není to nejlepší, naopak, patří mezi nejhorší šestky. V době FZS600 to asi platilo, ale FZ6 je úplně jiný stroj jiných hodnot
Sám vlastním FZS 600 (r.v.02) a plně souhlasím se Svenem. Perfektní motorka jak pro cestování, tak pro "vyblbnutí se". Při rozhodování mezi novějším (r.v.04) a starším (r.v.02) typem jsem sáhnul po starším. Víc se mi líbila přístrojovka (klasické anal. budíky) a motor resp. že je příprava směsi v karburátorech. Jinak dávám za pravdu i Kamimu, podvozek u FZS 600 je na tom o něco hůř než u FZ6, je to přece jen výrobně starší motocykl než FZ6.
Komentáře uživatelů k recenzi Yamaha
No to těžko
FZ6 ve své třídě rozhodně není to nejlepší, naopak, patří mezi nejhorší šestky. V době FZS600 to asi platilo, ale FZ6 je úplně jiný stroj jiných hodnot
24.09.2015 | 17:36:27 | coze? | 178.77.204.* Reagovat
Interval
01.07.2008 | 18:41:56 | sven Reagovat
FZS 600
Sám vlastním FZS 600 (r.v.02) a plně souhlasím se Svenem. Perfektní motorka jak pro cestování, tak pro "vyblbnutí se". Při rozhodování mezi novějším (r.v.04) a starším (r.v.02) typem jsem sáhnul po starším. Víc se mi líbila přístrojovka (klasické anal. budíky) a motor resp. že je příprava směsi v karburátorech. Jinak dávám za pravdu i Kamimu, podvozek u FZS 600 je na tom o něco hůř než u FZ6, je to přece jen výrobně starší motocykl než FZ6.
18.06.2008 | 10:27:49 | Zdeněk Reagovat
Servisní intrval
27.05.2008 | 12:39:03 | kami Reagovat