Recenze Yamaha FZ6 Fazer
“Ve třídě to nejlepší co může být.”

Autor recenze: sven (37 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:600 Stav km při koupi:3 035 km Stav km nyní:6 500 km Způsob řazení:manuál Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 8 měsíců Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 29. 3. 2008

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí motorka: Yamaha TDM 850

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na motorce

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Po mnohaletém ježdění na sportovně cestovních motocyklech jsem se rozhodl, že si ,,narovnám záda".

Při rozhodování o motocyklu na kterém budu sedět vzpřímeně a ne zalehnutý přes nádrž padla náhodná volba na Yamahu TDM 850 kterou jsem náhodou objevil u jednoho handlíře v zahraničí.

Po zkušenostech s tímto motocyklem, které rozeberu v jiné recenzi jsem se rozhodl pro koupi něčeho novějšího. Již delší dobu jsem pokukoval po Fazeru ,,šestce" resp. po novém modelu (od r. v. 2004). Po nějakém čase jsem nalezl vysněný motocykl v sousedním

Německu a to na kus po prvním majiteli (ročník 58) s pouhými 3000 km na tachometru a v černé metalíze. S motocyklem jsem nadmíru spokojen. Sto koní výkonu je plně dostačující, cestovní komfort je vynikající, sladění trojúhelníku tzn. řidítka, sedlo, stupačky je ideální pro jakoukoliv postavu. Již po několika desítkách km si je motocyklista za řidítky jistý, prostě padne velmi rychle do ruky.

Je to dáno jak stavbou motocyklu, tak i rozumnou váhou. Větrný štít je výrobce nastaven velmi dobře, takže i při vyšších rychlostech proudění vzduchu nesnižuje komfort jízdy. Spolujezdkyně se za řidičem dobře uvelebí, ale 100 kilového kamaráda převezete tak od jeho domu třeba do hospody - na celodenní výlet to není.

Někteří majitelé kritizují výfuky pod sedlem, které nad míru přípustnou zahřívají sedadlo na místě spolujezdce. Z mých skušeností a hlavně mé manželky můžu říct, že to není takový problém.

Spotřeba se při cestovní rychlosti pohybuje kolem 5 l/100 km. Výhodou tohoto motocyklu jsou servisní intervaly po 100000 km předepsané výrobcem. Z negativ bych uvedl snad trochu zvláštní přístrojovku, lepší by byl klasický otáčkoměr a digitální tachometr.

Také jsem si chvíli zvykal na vstřikování resp. reakce na přidání plynu - klasické karburátorové osazení ve starších modelech mělo dle mého názoru příjemnější odezvu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Yamaha

Vložit komentář

No to těžko

FZ6 ve své třídě rozhodně není to nejlepší, naopak, patří mezi nejhorší šestky. V době FZS600 to asi platilo, ale FZ6 je úplně jiný stroj jiných hodnot

24.09.2015 | 17:36:27 | coze?  | 178.77.204.* Reagovat

Interval

01.07.2008 | 18:41:56 | sven Reagovat

FZS 600

Sám vlastním FZS 600 (r.v.02) a plně souhlasím se Svenem. Perfektní motorka jak pro cestování, tak pro "vyblbnutí se". Při rozhodování mezi novějším (r.v.04) a starším (r.v.02) typem jsem sáhnul po starším. Víc se mi líbila přístrojovka (klasické anal. budíky) a motor resp. že je příprava směsi v karburátorech. Jinak dávám za pravdu i Kamimu, podvozek u FZS 600 je na tom o něco hůř než u FZ6, je to přece jen výrobně starší motocykl než FZ6.

18.06.2008 | 10:27:49 | Zdeněk Reagovat

Servisní intrval



27.05.2008 | 12:39:03 | kami Reagovat