Nákladní
Užitkové
X
Ford
Courier
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Ford Courier - historie značky auta

Historie modelu Ford Courier sahá až do roku 1952, kdy bylo poprvé na americký a kanadský trh uvedeno auto s tímto označením, jako 2-dveřový sedan/dodávka. Do Evropy se vůz dostal až v jedné ze svých mnoha sérií, v roce 1991.
Co se týče první generace, jednalo se o vůz, kde přístup k zadnímu úložnému prostoru byl možný prostřednictvím sklopných dveří na straně auta. Výroba první generace pokračovala až do roku 1960, a v roce 1971 ji nahradila generace druhá.
V roce 1970, byl název Ford Courier použit pro kompaktní pickup, vyráběný společností Mazda. Toto auto však mělo větší spotřebu paliva než jiné, dokonce i plnohodnotné pickupy v té době. Courier byl však nadále vyráběn Mazdou a dovážen i prodáván společností Ford Motor Company. Stejně jako ostatní mini-pickupy té doby, vůz disponoval čtyřválcovým motorem, 4-stupňovou manuální převodovkou, měl pohon zadních kol, impozantní zatížitelnost až na 635 kg, a vzhledem ke své velikosti i poměrně nízkou cenou. Druhá generace aut Courier se prodávala za cenu něco málo přes 3000 amerických dolarů.
Styl karoserie auta Ford Courier vycházel z vozů Mazda B-série, jeho přední část však byla poměrně jedinečná, s mřížkou navrženou tak, aby připomínala větší Fordy série F. Courier měl jednotlivé velké světlomety, namísto zdvojených světel používaných u Mazdy.
Počáteční modely auta Courier byly standardně dodávány s 1,8 l motorem o síle 74 hp (55 kW) při 5070 otáčkách za minutu. 4-stupňová manuální převodovka byla nabízená jako standard, jako volitená výbava pak byla možná také 3-stupňová automatická převodovka. 5-stupňová manuální převodovka byla nabízena od roku 1976.
Ford Courier - historie značky auta (dokončení článku)  »