Auto bylo poprvé představeno na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1997. A2 je pozoruhodné tím, že je vyrobeno z hliníku, což z něj v kombinaci s výkonným motorem dělá velmi úsporné auto. Příčný motor byl uložený vpředu, vůz má pohon předních kol.
Dostupné motorizace:
- 1.4 L I4,
- 1.6 L I4 FSI,
- 1,2 L I3 TDI,
- 1,4 L TDI I3
- převodovka: 5-stupňová manuální Getrag, 5-stupňová Direct Shift automatizovaná manuální převodovka
Do historie značky audi se model A2 zapsal jako první pětidveřové Audi prodávané v Evropě
s průměrnou spotřebou paliva méně než 3 litry na 100 km, i když tato čísla se týkají pouze
speciální "3L" verze s dieselovým motorem, automatickou převodovkou, stop-start systémem a užšími
pneumatikami. Vzhledem ke své konstrukci auto Audi A2 průměrně váží méně než 1000 kg.
Poslední vozy opustily továrnu v srpnu 2005.
Rozměry Audi A2 jsou:
- rozvor: 2405 mm
- délka: 3826 mm
- šířka: 1673 mm
- výška: 1553 mm
- pohotovostní hmotnost: 895 kg - 1030 kg
Audi A2 je postavené ze značného množství hliníku a hliníkových slitin, takže váží podstatně méně,
než jiné vozy podobné velikosti. Snížená hmotnost auta mu dovoluje používat mnohem méně paliva
než u vozidel s klasickou ocelovou konstrukcí. Za určitých okolností může spotřeba 1,2 TDI modelu
být jen něco málo přes 2 litry na 100 kilometrů.
Tato verze auta Audi A2 vyhrála závod spotřeby paliva "Nordic Eco Run" v roce 2003,
se spotřebou 2,62l/100 km. Dokonce i normální verze tohoto auta se zážehovým motorem je schopna
provozu s průměrnou spotřebou 5l/100 km. A2 má koeficient odporu vzduchu v rozmezí
0,25 - 0,29, v závislosti na konkrétním provedení.
Audi A2 stále používá moderní unibody konstrukci s výraznými prvky prostorového rámu.
Vnější panely těla mají malou nebo žádnou strukturální funkci - podobně jako u původního
Renault Espace. Rám tvoří odlitky a lišty, které jsou svařeny laserem dohromady.
Zlepšení ve stabilitě karoserie, odolnost a tuhost, nižší hmotnost a více vnitřního prostoru
jsou výsledky stavby tohoto auta.