K výrobě tohoto auta se používá platforma Audi MLP (modulární platforma). Audi Q5 je menší než Audi Q7 a větší než Audi Q3.
Technické údaje modelu Audi Q5:
- montáž: Německo, Čína, Indie, Malajsie (EUROMOBIL)
- karoserie: 5-dveřové kombi
- dispozice: motor vpředu, stálý pohon všech kol
- motory:
- 2.0 L I4 TFSI
- 2,0 L TDI nafta I4
- 3,0 L TDI V6 diesel
- 3,2 L V6 FSI
- převodovka:
- 6-stupňová manuální
- 6-rychlostní Tiptronic
- 8-rychlostní Tiptronic ZF 8 HP
- 7-rychlostní S tronic
- rozvor: 2807 mm
- délka: 4639 mm
- šířka: 2089 mm
- výška: 1650 mm
- pohotovostní hmotnost: 1850 kg
První generace auta byla představena v roce 2008 na autosalonu v Pekingu, a později v roce 2008 na LA Auto show.
V roce 2007 na Los Angeles Auto Show Auto byl veřejnosti odhalený koncept Audi Cross Cabriolet quattro.
Jedná se o koncept tehdy připravovaného vozu Audi Q5. Jde o 2-dveřové kupé s motorem 3,0 TDI (177 kW, 237 koní) se stálým pohonem všech čtyř kol a 8-stupňovou
automatickou převodovkou. Auto mělo LED světlomety, 21-palcová kola s pneumatikami 265/35R21, sedadla s bílým koženým čalouněním, 505W Bang & Olufsen audio systém
s internetovým rádiem, či CDC tlumiče.
První modely tohoto auta mají motory 2,0 TFSI quattro (211PS), 2.0 TDI quattro (170PS), 3.0 TDI quattro, a modely určené pro USA, Kanadu a Brazílii pak 3,2 FSI.
Modely Audi Q5 určené pro indický trh byly v prodeji od poloviny roku 2009 s obsahem 3,0 TDI a 2,0 TDI (211 PS), a od stejné doby prodávané modely pro dálný Východ
2,0 TFSI (211 PS), 3,2 FSI. Japonské modely tohoto auta pak mají 2,0 TFSI quattro (211 PS) a 3.2 FSI quattro.
Na Wörthersee Tour, v roce 2009, byl předvedený zákaznický koncept auta Audi Q5, nabízející 7-stupňovou S TRONIC převodovku, quattro pohon všech kol a výkonný
motor 3.0 TFSI V6 motor (300 kW, 402 k) s 6000-7000 otáčkami za minutu. Mezi další výbavu patří keramické brzdy, aktivní audio systém, o 90 mm širší rozchod kol,
o 60 mm nižší jízdní výšku, 21-palcová kola, upravené sání vzduchu, nerezové pozlacené pedály, panoramatická střecha, parkovací asistent se zpětnou kamerou,
hlasové ovládání či regulace sklonu světlometů.