Audi S8 je výkonná sportovní verze čtyřdveřového luxusního sedanu A8, auta vyráběného a prodávaného německou automobilkou Audi od roku 1994.
Předchůdcem tohoto automobilu byl model Audi V8. Montáž vozu probíhala v Německu a v Japonsku.
Auto bylo nabízeno s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Audi vydala druhou generaci modelu S8 v roce 2002. Třetí a aktuální model
je ve výrobním programu automobilky Audi od roku 2009. Audi S8 je auto, které je pozoruhodné tím, že bylo prvním masově prodávaným vozem
historie s hliníkovým podvozkem. Vysoce výkonná verze Audi A8 s označením S8 debutovala v roce 1996, a na rozdíl základní A8 je model S8
k dispozici pouze s krátkým rozvorem, a je standardně vybaven pohonem všech kol. Design vozu pochází z dílny Chrise Birda a Dirka van Braeckela.
Od roku 1997 byla k dispozici nová A8 buď s pohonem předních kol (FWD) anebo s trvalým pohonem všech kol (quattro).
FWD modely jsou poháněny 2,8 litrovým V6 motorem, produkujícím 142 kw (190 koní) a 3,7 litrovým motorem V8 produkujícím 171,5 kw (230 koní).
Quattro získal 4,2 litrový motor V8 produkující 220 kw (295 koní).
Auto, vyráběné na koncernové platformě Volkswagen Group D2, je k dispozici s luxusním vybavením již ve standardní verzi,
včetně dvouzónové klimatizace, vyhřívaných sedadel a audio systémem Bose.
V roce 1999 auto získalo nové barvy, a vozům určeným pro severoamerický trh přibylo střešní okno. V roce 1999 pro modelový rok 2000 prošel
model Audi S8 menším restylingem, který zahrnoval větší světla či novější interiér. Také bylo upuštěno od 3,7 litrového V8 FWD modelu.
Odoku 2000 byla v Severní Americe rodina A8 rozšířena o model A8 L. V roce 2001 A8 obdržela boční okenní airbagy, a současně Audi
představila svůj nový kompaktní 6.0 litrový W12 motor. V roce 2002 A8 L poskytnula xenonové světlomety vysoké intenzity (HID) a vyhřívaný volant
jako standardní výbavu. Přidán byl také systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), aktualizované Symphony II stereo a nové barvy exteriéru.
Výroba této generace skončila na voze číslo 105 092 dne 04.8.2002.
Audi v roce 1996 představilo S8 4.2 quattro pro evropský trh. Pojmenování S8 následovalo jiné vysoce výkonné modely Audi "S", jako je Audi S6
vycházející z modelu A6. Na trzích, jako je Velká Británie, bylo S8 k dispozici pouze s automatickou převodovkou. Vizuálně se Audi S8 lišilo od A8
pevnými kryty dveří z hliníkových slitin, spodní čelní mřížkou, čalouněním a leštěnými dvojitými výfuky. Standardní výbavou auta jsou jsou 18-palcová kola
z lehkých slitin. S8 mělo 4,2 l V8 motor o síle 250 kW (335 koní).
Od konce roku 1999 Audi zvýšilo výkon na 265 kw (355 koní). Od zahájení prodeje v roce 1996 přišly evropské modely tohoto auta standardně
s šestistupňovou manuální převodovkou. Výroba tohoto auta skončila v září 2002.
Audi S8 - historie značky auta (dokončení článku) »