Audi TT je sportovní dvoudveřový automobil vyráběný německou automobilkou Audi od roku 1998.
Jméno automobilu je odvozené od názvu úspěšného motocyklového závodu British Isle of Man TT (Tourist Trophy), nebo také představuje zkratku slov technologie a tradice.
V současnosti se vyrábí již druhá generace Audi TT, přičemž obě generace byly dostupné jako 2+2 Coupé, nebo dvousedadlový Roadster.
Audi TT je postavené na platformě Volkswagen Group – A (A4 a A5), a využívá nezávislé zavěšení MacPherson. Design vozu je dílem Petera Schreyera (první generace)
a Waltera de'Silvy (druhá generace).
Obě generace Audi TT se vyrábí v německém Ingolstadtu a maďarském Györu.
Plány Audi TT se začaly vytvářet na jaře roku 1994 v Kalifornii (ve Volkswagen Group Design Center).
Poprvé se auto na veřejnosti objevilo jako koncept v roce 1995 na Frankfurt Motor Show.
Na designu, který si vysloužil ocenění za interiér, se podíleli J. Mays, Freeman Thomas, Hartmut Warkuss, Peter Schreyer, Martin Smith a Romulus Rost.
První generace Audi TT (s kódovým označením 8N), určená pro produkci, byla představená v září roku 1998 ve verzi coupé, Roadster následoval v srpnu roku 1999.
Auto je postavené na platformě A4, kterou využívá například Volkswagen Golf čtvrté generace, Audi A3, Škoda Octavia a další.
Jak verze coupé, tak roadster byly na konci roku 1999 a začátku roku 2000 staženy, aby tak automobilka mohla vylepšit ovládání automobilu ve vysokých rychlostech.
Došlo k přidání systému ESP a zadního spoileru, a mimoto bylo upraveno zavěšení vozu.
První generace Audi TT byla v roce 2000 oceněna na Severo-americké auto roku (North American Car of the Year). Pro rok 2000 a 2001 se také Audi TT objevila na seznamu
deseti nejlepších automobilů (Ten Best list) magazínu Car and Driver.
Audi TT - historie značky auta (dokončení článku) »