První generace Mitsubishi Outlander a Mitsubishi Airtrek byla během historie svého prodeje nabízena s těmito motory:
- 4G63 2.0 L DOHC I4 o výkonu 126 PS (93 kW), dostupný od roku 2001
- 4G64 2.4 L DOHC GDI I4 o výkonu 139 PS (102 kW), dostupný od roku 2001
- 4G63T 2.0 L DOHC I4 turbo o výkonu 240 PS (180 kW), u exportních verzí 202 PS (149 kW), dostupný od roku 2002
- 4G69 2.4 L I4 o výkonu 120 kW (160 PS), dostupný od roku 2004 (u modelu Outlander)
Motory byly doplněny o poloautomatickou převodovku INVECS-II, a nebo čtyř a pětirychlostní převodovku.
Auto bylo nabízeno jak s pohonem předních kol, tak s pohonem všech čtyř kol.
V roce 2003 se na trhu objevil Mitsubischi Outlander, který měl oproti modelu Airtrek modifikovanou mřížku a světlomety
a prodlouženou délku o 130 milimetrů.
Mitsubischi Outlander i Mitsubishi Airtrek se vyráběly paralelně v továrnách Okazaki, Aichi a Kurashiki, Okayama v Japonsku.
Mitsubishi Airtrek se vyráběl od roku 2001 do roku 2008 a Mitsubischi Outlander v letech 2003 až 2006.
Na některých trzích v Jižní Americe se model prodával pod označením Montero Outlander. Auto tak navazovalo na předchozí úspěchy dobře
prodávaného vozu Mitsubishi Montero Sport.
Mitsubischi Outlander je příbuzný k modelu Mitsubishi Lancer, na jehož platformě je založený. Motor však má převzatý z Mitsubishi Galant.
Mezi rivaly Mitsubishi Outlander patří například konkurenční vozy Subaru Forester, Toyota RAV4, Honda CR-V, Mazda Tribute, Hyundai Tucson,
Kia Sportage a Ford Escape.