Peugeot 205 byl během historie svého prodeje velmi úspěšný, a v roce 1990 byl vyhlášený jako "Automobil dekády" (Car of the Decade) magazínem CAR. V roce 1984 byl oceněný jako "Automobil roku magazínu What Car?".
Během výrobních let se vyrobilo celkem 5,3 milionů kusů Peugeotu 205. Výroba probíhala v továrnách ve Francii, Španělsku, Anglii, Indonésii, Chile a Taiwanu.
Zákazníci si u modelu 205 mohli vybrat z variant třídveřový hatchback, pětidveřový hatchback a dvoudveřové kabrio.
Styling Peugeotu 205 je z dílny Pinifariny, a jeho rozměry jsou následující: délka 3 710 mm, šířka 1 580 mm a výška 1 380 mm.
Peugeot 205 mohl mít pod kapotou jeden z těchto motorů:
- 954 ccm (1.0 l) I4
- 1,124 ccm (1.1 l) I4
- 1,580 ccm (1.6 l) I4
- 1,294 ccm (1.3 l) I4
- 1,360 ccm (1.4 l) I4
- 1,769 ccm (1.8 l) I4 Diesel
- 1,905 ccm (1.9 l) I4
Peugeot 205 se vyznačuje poměrně netradičním schématem výbavových variant. Třídveřová verze se prodává pod označením X, a pětidveřová jako G.
Dále se setkáváme s dvoudveřovými komerčními variantami XA a XAD.
Od roku 1994 se toto značení změnilo na Mardi Gras, Colorline, Forever a Accent.
Na trhu byla také populární varianta GTI s výkoným motorem 1.6 GTI XU5J o výkonu 105 PS (77 kW; 104 hp).