R19 bylo veřejnosti představeno v září roku 1988 jako náhrada za stárnoucí modely Renault 9 a 11.
Styling verze Renault R19 byl dílem Giorgetta Giugiara, model měl nový motor typu E (Energy) 1.4 L a typu F o objemech 1.7 a 1.8 L.
Základní modely auta pak byly nabízeny s motory OHV typu C - 1.2 a 1.4 L.
Rozměry Renaultu R19 jsou:
- délka 4 156 mm (hatchback) nebo 4 248 mm (Chamade)
- šířka 1 694 mm
- výška 1 412 mm
- váha 886 kg až 1 175 kg
V roce 1991 byl představen kabriolet na bázi vozu Renault 19, postavený společností Karmann.
Renault R19 měl být poslední modelem s číselným názvem, k odlišení sedanu od hatchbacku se pak k názvu přidávalo ještě jméno Chamade,
od kterého se upustilo po faceliftu v roce 1992.
V létě roku 1992 byl představen přepracovaný model s upravenou přední a zadní částí. Zatímco verze pro trhy s levostranným řízením získala
novou palubní desku a interiér, ostatní trhy si zachovaly interiér původní.
Renault R19 se v Evropě prodával do roku 1996, v Argentině se pak pro Jižní Ameriku auto vyrábělo až do roku 2000. Celkově se výroba během
historie prodeje odehrávala v továrnách Douai ve Francii, Maubeuge ve Francii, Vilvoorde v Belgii, Valladolid ve Španělsku, Palencii ve Španělsku,
Setúbalu v Portugalsku, Burse v Turecku, Envigadu v Kolumbii, Mariara ve Venezuele, Santa Isabele v Argentině a Taichungu v Taiwanu.