V roce 2008 se na trhu objevil nový model, navržený na základě Renaultu Samsung SM5, který se také prodával pod označením Renault Safrane. V roce 1992 byl Safrane zaveden na trh, aby nahradil stárnoucí Renault 25. Automobilka tak zareagovala na zájem zákazníků o německé sedany Audi, BMW a Mercedes-Benz, a nabízela jim alternativu s puncem luxusu. Renault Safrane okamžitě zaujal svým designem, typickým pro začátek devadesátých let, který byl dobře přijat zákazníky, a vyznačoval se čistými aerodynamickými liniemi.
Hlavní snahou inženýrů Renaultu bylo překonat slabiny modelu R25 a takříkajíc se zbavit „much“ předchozího vozu. To znamenalo především vylepšit konstrukci a tuhost šasi a špatnou kvalitu dílenského zpracování. Dalším bodem byla snaha snížit hlučnost vozu na minimum, a výsledkem byl o 200 až 300 kg těžší vůz (v důsledku silně vyztuženého podvozku a hojného použití odhlučňovacích materiálů).
Celkové rozměry Renaultu Safrane jsou tedy následující: délka - 4 736 mm, šířka – 1 806 mm, výška - 1 400 mm, rozvor – 2 782 mm, objem zavaz. prostoru - 455/1 360 litrů, hmotnost - 1 525 kg a objem nádrže - 80 litrů. Renault Safrane se nabízel v pětidveřové variantě s možností pohonu předních, nebo všech čtyř kol, a s širokou nabídkou benzínových i dieselových motorů, a manuálních, nebo automatických převodovek. Safrane byl také prvním modelem Renaultu, který byl vybavený airbagy.
Při zavedení na trh si zákazníci Renaultu Safrane mohli pod kapotu svého automobilu vybrat jednu z možností:
- 2.0 L (1995 cc), J7R-Q732/Q733, 8v I4, 107 PS (79 kW; 106 hp)
- 2.2 L (2165 cc), J7T-R760/S761, 8v Douvrin I4, 107 PS (79 kW; 106 hp)
- 2.0 L (1995 cc), J7R, 12v I4, 133 PS (98 kW; 131 hp)
- 2.2 L (2165 cc), J7T, 12v Douvrin I4, 137 PS (101 kW; 135 hp)
- 3.0 L (2963 cc), Z7X-B722/B723/P722/P726/C723/B753, 12v PRV V6, 167 PS (123 kW; 165 hp)
- 2.1 L (2068 cc), J8S-T760, 8v I4 Turbodiesel, 88 PS (65 kW; 87 hp) Diesel
- 2.5 L (2499 cc), S8U-L762/M763, 8v I4 IVECO-SOFIM S8U/8144.97 Turbodiesel, 113 PS (83 kW; 111 hp)
Kritici Renault Safrane skvěle přijali, a kladně hodnotili komfortní a prostorný interiér, skvělé odhlučnění a snadné ovládání vozu. Jediné, co podle kritiků kazilo příjemný
požitek z jízdy bylo ovládání manuální převodovky, a za slabé stránky kritici také označili zrychlení vozu a poměrně vysokou spotřebu paliva.