Suzuki Wagon R+
>> zpět na SuzukiAuta značky Suzuki:
- Baleno
- Grand Vitara
- Ignis
- Jimny
- Liana
- SX4
- Samurai
- Swift
- Vitara
- Wagon R+
- AN
- Address
- Aerio
- Alto
- B-King
- Bandit
- Boulevard
- Burgman
- Cappuccino
- Carry
- Celerio
- DR
- DR Big
- DR-Z
- Djebel
- Esteem
- GN
- GNX
- GP
- GS
- GSF Bandit
- GSR
- GSX
- GSX-R
- GW
- Grass Tracker
- Hayabusa
- Intruder
- Katana
- Kizashi
- LJ
- LTA
- LTR
- LTZ
- M 1800
- Maruti
- Ozark
- QuadRacer
- QuadSport
- RF
- RG
- RGV
- RM
- RV
- S-Cross
- SA 310
- SFV650 Gladius
- SIXteen
- SJ
- SV
- SX4 S-Cross
- Santana
- Savage
- Sidekick
- Skywave
- Splash
- Street Magic II
- Supper Carry
- TL
- TS
- TU
- V-Strom
- Van Van
- X-90
- XF 650 Freewind
Suzuki Wagon R+ - historie značky auta
Suzuki Wagon R je "kei" auto produkované japonským výrobcem aut Suzuki od roku 1993.
Kei jidosha znamená japonsky lehký automobil, a tímto termínem se v Japonsku označuje
kategorie malých městskýchautomobilů. R v názvu modelu znamená, že vůz je určen pro rekreaci.
Je to jeden z prvních automobilů používajících design "vysoký vůz", kdy je vozidlo navržené tak,
že automobil je neobvykle vysoký s krátkou kapotou a téměř vertikálním hatchbackem i stranami,
s cílem maximalizovat prostor pro cestující.
Wagon R byl od roku 2003 nejprodávanějším kei autem v Japonsku. Prodej Suzuki Wagon R
dosáhl 5 milionů kusů na konci února 2010.
Tento vůz se také nazývá: Suzuki Karimun, Maruti Wagon R, Mazda AZ-Wagon, Mitsubishi Delica
D: 2, Opel Agila nebo Vauxhall Agila.
První generace Wagon R byla 1640 mm vysoká, a používala stejný 660 ccm F6A tříválcový motor
jako Alto a další Suzuki kei auta. Původní auto bylo se dvěma dveřmi na levé straně a jedněmi
dveřmi na pravé straně (u řidiče), a vůz byl představen v roce 1993 na tokijském autosalonu.
Později auta získala více obyčejné, symetrické pětidveřové nastavení.
Větší Wagon R první generace, Suzuki Wagon R+, byl přidán v roce 1997, a brzy vyráběn
v Japonsku až do konce roku 2000 pro evropský trh. Auto melo širší tělo a čtyřválcový motor K10A
s přirozeným plněním a objemem 996 ccm. Stejný Wagon R+ byl také k dispozici s 1,2 l motorem.
Rok 1998 přinesl zavedení druhé generace Wagon R v Japonsku, včetně přepracovaného Wagon R+.
Ten byl přivezen do Evropy v roce 2000, s většími motory.
Třetí generace Wagon R byla zahájena v Japonsku v září 2003 na desáté výročí Wagon R,
ale už jen s 660 ccm K6A motorem kei car. Třetí generace pak prošla faceliftem v září 2005
a nahrazena o tři roky později.
Stingray, poprvé představen v únoru 2007, byla sportovnější verze třetí generace Suzuki
Wagon R. Kromě více agresivního čelního vzhledu Stingray dostal jasná koncová světla. Kola
z lehkých slitin a aero kit byly také standardní výbavou.
Čtvrtá generace Wagon R byla zahájena v září 2008 v Japonsku, spolu se sportovnějším
Stingrayem. K významným rozdílům u nové generace patří větší zadní dveře. Powertrain možnosti
zahrnují atmosférické i přeplňované motory 660 ccm s o výkonu 64 PS (47 kW), spolu se 4-stupňovou
automatickou nebo 5-stupňovou manuální převodovkou CVT. Stejně jako mnoho jiných japonských modelů
na trhu si zákazníci mohou vybrat mezi pohonem na přední kola a na všechna kola.
» Suzuki Wagon R+ - historie značky auta (dokončení článku) »
Suzuki Wagon R+ - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Suzuki:
DanCars CZ s.r.o.
Autorizovaný prodejce a servis Subaru Prodej, servis, leasing, pojištění a další služby. SUBARU, Toyota, Suzuki, Daihatsu. Po-Pá 8:00-17:00
www.subaru-opava.cz | Opava, Krnovská 82TRENDCAR - SUZUKI - OLOMOUC
Prodej a servis nových a ojetých vozů TOYOTA-SUBARU-HONDA-SUZUKI-MITSUBISHI Po-Pá 8:00 - 17:00
www.trendcar.cz | Olomouc - Horní Lán, I.P.Pavlova 120Suzuki Wagon R+ - historie značky auta (dokončení článku)
Pátá generace auta Wagon R byla spuštěna v Japonsku v září 2012, a poprvé od své historie tento
model přichází s novým mírně hybridním systémem s názvem "ENE-CHARGE" a energeticky úspornou
elektrickou klimatizací "ECO-COOL". S motorem R06A v kombinaci s elektromotorem / generátorem
a lithium-iontovou baterií tento nový ENE-CHARGE systém zajišťuje rekuperační brzdění, avšak
alespoň určitá úroveň výkonu je vyráběna spalovacím motorem. Díky této technologii může nový
Wagon R ujet až 28,8 km/l.
Rok 2013 přinesl aktualizaci tohoto auta ve formě snížení třecího odporu motoru, stejně
jako snížení odporu vzduchu, doprovázené zvýšením délky dojezdu až na 30,0 km/l.
Wagon R-Wide, který byl zaveden v únoru 1997, je o něco větší auto, než se lze považovat
za specifikaci vozu kei. Má větší motory: 1.0 (K10A, 48 kW), 1,0 Turbo (K10A, 110 kW) a 1.2 (K12A,
51 kW). Toto auto bylo na evropském trhu prodáváno jako Wagon R+ s motory 1.0 K10A a 1.2 K12A.
Vůz nebyl pozinkovaný a byl tak náchylný ke korozi, zvláště u prahů. V květnu 1999 byla zahájena
druhá generace Wagon R-Wide. Tato aktualizovaná verze šla k prodeji na evropském trhu v létě 2000.
V letech 2000 až 2007 byl Wagon R+ přeoznačen jako Opel Agila. V některých jihoamerických
zemích jako je Kolumbie, byl Wagon R+ prodáván pod značkou General Motors Chevrolet.
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 4
inzerátů vozidel značky Suzuki Wagon R+.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Suzuki Wagon R+ v naší databázi je vozidlo Suzuki Wagon R+ 1.3JTD 51KW
, r.v. 2006.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 44 999,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Suzuki Wagon R+ z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Suzuki Wagon R+ 1.3 i
,
r.v. 2005. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Suzuki Wagon R+, tak toto auto může být vaše za 19 000,- Kč.