Alfa Romeo

>> zpět na značky
Alfa Romeo

Auta značky Alfa Romeo:

  • Spider
  • 157
  • 164
  • 33
  • 4C
  • 75
  • 90
  • Alfasud
  • Alfetta
  • Crosswagon
  • Giulia
  • Giulietta
  • Mito
  • RZ/SZ
  • Sportwagon
  • Sprint
  • Stelvio

Alfa Romeo - historie značky auta

Alfa Romeo logo značky Historie značky Alfa Romeo začíná v roce 1907, kdy Milánský aristokrat Cavaliere Ugo Stella založil společnost pojmenovanou "Darracq Italiana". Firma se stala partnerem francouzské automobilové Darracq. Cílem partnerství byla výroba aut značky Darracq v Neapoli pro italský trh. Partnertství ale ztroskotalo, protože se tyto vozy staly úplným propadákem. Stella a další italští spoluinvestoři v roce 1909 přenesli výrobu do prázdné Darracquovy továrny v Miláně a společnost byla přejmenována na ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili).
První auto navrhl Giuseppe Merosi a bylo označené jako model 1910 24 HP, což značilo, že měl motor o výkonu 24 koňských sil. Merosi poté navrhl i další vozy ALFA s motory o výkonu 40 – 60 koňských sil. Již v roce 1911 se Alfa zúčastnila automobilových závodů se dvěma modely o výkonu 24 koňských sil. Prodej aut byl úspěšný, ale s příchodem první světové války byla výroba zastavena.
Znak Alfy Romeo vytvořil v roce 1910 návrhář Romano Cattaneo spolu s Giuseppehem Merosim. Inspirovali se prý velkým červeným křížem rodiny Visconti a erbem hada nad velkými dveřmi Castello Sforzesco, když čekal na tramvaj na Piazza Castello v Miláně. »  Alfa Romeo - historie značky auta (dokončení článku)  »

Alfa Romeo - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Alfa Romeo  Ibrida Speciale 1.2 Turbo Hybr Alfa Romeo Ibrida Speciale 1.2 Turbo Hybr

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Kamera parkovací, Klima

648 595,- Kč

Alfa Romeo Giulietta 1,4T MultiAir 125kW Alfa Romeo Giulietta 1,4T MultiAir 125kW

ABS, Airbag-deaktivace spolujezdce, Asistent-parkovací přední+zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, EBD, Klimatizace dig.

238 000,- Kč

Alfa Romeo Giulietta 2.0JTD 103KW – 2x KOLA Alfa Romeo Giulietta 2.0JTD 103KW – 2x KOLA

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Handsfree, Imobilizér, Klimatizace dig. dvouokruhová, Palubní p

139 990,- Kč

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB, Serv.kniha, Klima Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB, Serv.kniha, Klima

ABS, AirBag 6x, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Pohon přední, Protiskluzový systém ASR, Rychlostní stup

120 000,- Kč

Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta

105 000,- Kč

Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso, SERVISNÍ KNIHA Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso, SERVISNÍ KNIHA

ABS, AirBag 8x, Alarm, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobili

177 000,- Kč

Autosalony a autobazary Alfa Romeo:

AF Centrum s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis vozů Ssangyong a Nissan. Autorizovaný servis vozů Alfa Romeo, Abarth, Fiat. Lakovaní vozidel, prodej náhradních dílů, m

www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119

Alfa Romeo - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1916 převzal společnost vysoce postavný neapolský průmyslník Nicola Romeo. Ten z důvodu armádních potřeb předělal továrnu na výrobu vojenské techniky. Továrna vyráběla munici, letecké motory a také kompresory a generátory založené na existujících firemních automobilových motorech a také těžké lokomotivy. Po válce převzal Romeo nad společností úplnou kontrolu a v roce 1919 opět obnovil původní výrobu automobilů. V následujícím roce pak změnil název společnosti na Alfa Romeo. Prvním vozem Alfa Romeo se stal Torpedo 20-30 HP.
Společnost potřebovala nahradit hlavního designéra Merosiho a to se jí podařilo v roce 1923, když závodník týmu Alfa Romeo, kterým byl Enza Ferrari, získal pro tuto funkci Vittoria Jana z Fiatu. První automobil od Jana pod značkou Alfa Romeo byl P2 Grand Prix, který v roce 1925 vyhrál pro Alfu Romeo světový pohár. Dále navrhl sérii malých až středně objemných řadových motorů se 4, 6, a 8 válci založených na jednotce P2, určené do obyčejných silničních vozů. Janovy návrhy byly spolehlivé a výkonné.
Firemní jezdec Enzo Ferrari se ukázal být lepším týmovým manažerem nežli řidičem. Později firmu Alfu Romeo opustil, začal stavět vlastní auta pod legendární značkou Ferrari. Pro Alfu Romeo často také jezdil Tazio Nuvolari a před druhou světovou válkou s ní vyhrál mnoho závodů, např. Velkou cenu Německa v roce 1935.
V roce 1928 Nicola Romeo firmu opustil. Kvůli výpadku armádních zakázek se Alfa dostala do velkých finančních potíží. V roce 1933 Alfu Romeo zachránila vláda, která tím nad firmou získala efektivní kontrolu. Alfa se stala národním znakem Mussoliniho Itálie. V tomto období začala firma vyrábet zakázkové vozy pro bohaté s šasi vyráběnou od Touringa z Milána nebo od Pininfariny. Nejlepší sportovní závoďák a označením Alfa Romeo 8C 2900 byl vyroben v roce 1936 a později byl přepracován také na auto pro běžnou výrobu. Tento typ patřil mezi nejrychlejší a nejdražší auta té doby. Společnost Alfa Romeo také začala s velkovýrobou leteckých motorů a nákladních vozů, což vedlo k celkovému zlepšení ekonomiky firmy. Alfa Romeo i nadále závodila a byla dost úspěšná.
V průběhu Druhé světové války se v automobilce Alfa Romeo opět zastavila výroba aut a místo toho se vyráběl válečný materiál. Továrna byla zničena bombardováním. Po válce vyráběla i jiné produkty jako například kamna, okenní rámy apod. Obnovila také výrobu závodních a cestovních aut, ale místo luxusních vozů se Alfa Romeo přeorientovala na menší, masově produkované vozy. První nové vozy Alfa Romeo vyjely v roce 1946. V letech 1950-1951 vyhrála Alfa Romeo světový šampionát.
Kolem roku 1960 se značka Alfa Romeo proslavila svými malými auty a modely navrženými speciálně pro italskou policii - Pantery a Carabinieri. Alfa Romeo vedla odvážnou obchodní politiku a neustále experimentovala s novými řešeními, které následně používala v sériové výrobě. Také často používala kontroverzní a neotřelý design.
V 70. letech 20. století se Alfa opět dostala do finančních potížích. V roce 1986 prodala italská vláda svůj podíl Fiatu. Ten vytvořil novou skupinu Alfa Lancia Spa, vyrábějící automobily Alfa Romeo a Lancia.
Až do osmdesátých let minulého století měly všechny vozy Alfy Romeo, kromě Alfasud, zadní náhon. Vedení Fiatu se rozhodlo, kvůli zlepšení ekonomické situace, že se všechny modely Alfa Romeo budou vyrábět na stejné základní platformě (např. rám). Dokonce i Maserati bude mít některé společné prvky s vozy Alfa Romeo. V roce 2005 Fiat odkoupil zpátky značku Maserati od Ferrari a nyní jí plně ovládá. Fiat plánuje vytvoření divize luxusních a sportovních vozů, které budou tvořit právě značky Maserati a Alfa Romeo.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 140 inzerátů vozidel značky Alfa Romeo. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Stelvio, Giulia, Giulietta, 159 a Mito. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Mito, Giulietta, Giulia, GT a 159.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Alfa Romeo v naší databázi je vozidlo Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 BiTurbo 520k QV Carbon, r.v. 2024. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 2 015 537,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Alfa Romeo z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Alfa Romeo 159 1,9 JTD 16V+110kw !, r.v. 2007. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Alfa Romeo, tak toto auto může být vaše za 64 999,- Kč.