Rover
>> zpět na značkyAuta značky Rover:
Rover - historie značky auta
Počátky britské automobilky Rover se datují od roku 1878, kdy John Kemp Starley (1854 - 1901) a William Sutton založili v Coventry firmu
Starley & Sutton, která vyráběla jízdní kola. Když v roce 1885 Sutton z firmy odešel, Starley prodával kola pod značkou Rover.
V roce 1896 pak svou firmu přejmenoval na Rover Cycle Company Limited. V roce 1902, rok po smrti zakladatele firmy, Rover představil
první motocykl vlastní konstrukce - Rover imperial, který měl motor o výkonu 2,5 koní.
První automobil vyrobil Rover v roce 1904 a nesl označení Rover 8HP Single. Toto auto obsahovalo celou řadu technicky převratných řešení,
jako například vodou chlazený jednoválec o obsahu 1 327 ccm (5,9 kw) s třístupňovou převodovkou. Již o rok později se začal vyrábět Rover 6HP,
a poté několik dalších jedno a dvouválcových automobilů.
V roce 1911 firma od jedno a dvouválcové konstrukce ustoupila. Místo toho představila nový automobil Rover 12HP. Na jeho vývoji se podílel
šéfkonstruktér Owen Clegg, který přešel od firmy Woseley a výrazně ovlivnil budoucí směřování značky Rover. Automobil byl osazen řadovým
čtyřválcem o obsahu 2 297 ccm a výkonem 28 koní.
» Rover - historie značky auta (dokončení článku) »
Rover - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Rover 400 Evoque
550 000,- KčAutosalony a autobazary Rover:
Rover - historie značky auta (dokončení článku)
V roce 1912 Rover prodával nejširší nabídku automobilů na světě. Poté byl ale prosazen model výroby jediného modelu a efektivnějšího výrobního
cyklu po dávkách a nejvýše 500 kusů v sérii.
Po první světové válce se automobilka Rover rozhodla opět vyrábět malé a levné vozy. Společnost vyráběla jedno auto za druhým. Počátkem třicátých
let se ale firma dostala do finanční krize, mimo jiné také díky tomu, že měla velmi široký a neuspořádaný výrobní program. Od bankrotu firmu
zachránilo zavedení opravného programu, díky němuž se zvedla mimo jiné kvalita. Z tohoto období pochází například Rover Speed pilot, který měl
pod kapotou šestiválec o obsahu 1 577 ccm a výkon 39,7 kw. Tento vůz dosahoval rychlosti až 128km/h. V druhé části ozdravného programu došlo
k redukci počtu vyráběných karoserií na dvě základní řady.
Za války byla továrna Roveru, která v té době vyráběla motory pro tanky, vybombardována. Po druhé světové válce automobilka navázala právě na změny
zavedené ve třicátých letech. Výroba byla obnovena v prosinci roku 1945. Rovar začal ihned vyrábět předválečné Rovery 10HP a netrvalo dlouho a přidaly
se modely Rover 12HP, 14HP a 16HP.
Generální ředitel firmy Maurice Wilks přišel s nápadem vyrobit malé terénní vozidlo s pohonem všech kol. Jeho vize se naplnila v roce 1947,
když byl vyroben koncept vozu Land Rover. Později se divize vyrábějící terénní auta oddělila do samostatné firmy.
V padesátých letech firma předpokládala, že budoucnost patří automobilům s plynovými turbínami. Rover dosáhl při jejích vývoji velmi dobrých
výsledků a nebyla daleko od zavedení sériové výroby. Automobilka vyrobila turbínový Rover JET 1 – 1950, který dosahoval výkonu 183,9 kw.
Tento automobil dosáhl roku 1952 na letmém kilometru rychlosti 244,56km/h. Turbínové modely Rover-BRM byly nasazovány v závodě Le Mans
v letech 1963 a 1965.
V roce 1966 koupil značku Rover koncernem Leyland, který se do té doby specializoval na výrobu nákladních automobilů. V roce 1968 se
Leyland Motor Corporation spojil s British Motor Holdings a společně vytvořili British Leyland Motor Company.
Na konci osmdesátých let začala výroba nové modelové řady Rover 800, inspirované Hodnou Legend. Tato řada se vyplatila, automobilka s ní
zaznamenala mnoho obchodních úspěchů. Tím se i zvýšila prestiž značky na evropských i zámořských trzích.
V roce 1986 se koncern British Leyland rozpadl a automobilka se osamostatnila. Dostala tehdy jméno Austin Rover Group. V roce 1990 byla
značka Austin zrušena a firma se přejmenovala na Rover Cars.
V roce 1994 koupila za 800 milionů liber značku Rover firma BMW. V dubnu 2005 byla kvůli krachu firmy zastavena výroba vozů. V roce 2005
koupila majetek Roveru firma Nanjing Automobile Group a práva na název Rover patří od roku 2006 firmě Ford Motor Company, která za ně
zaplatila přihližně 6 milionů dolarů.
Vozy Rover vždy znamenaly jistou technickou vyspělost, kvalitu, solidnost a komfort. To vše s notnou dávkou typicky britského konzervatismu.
-
Uživatelské recenze a auto testy Rover
-
Rover 416 (r.v. 1997)
-
Rover 75 CDT Tourer 85kW (r.v. 2003)
-
Rover 75 (r.v. 2000)
-
Rover 620 620 si (96KW) (r.v. 1994)
-
Rover 75 (r.v. 2001)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 1
inzerátů vozidel značky Rover.
Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta 25
.
Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů 214
, MGF
, 100
, Tourer
a 825
.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Rover v naší databázi je vozidlo Rover 25 2.0 TD 74 kw
, r.v. 2003.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 28 000,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Rover z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Rover 25 2.0 TD 74 kw
,
r.v. 2003. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Rover, tak toto auto může být vaše za 28 000,- Kč.