Rok výroby:2000Typ motoru:2.0 V6Stav km při koupi:102 000 kmStav km nyní:121 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9,5 l/100 kmVloženo:9. 3. 2010
Předchozí auto:Toyota Corolla Mazda Premacy a další ..
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Rover 75 jsem koupil po předchozí dvouleté zkušenosti s jiným Roverm (600) a to začátkem roku 2008 od 2. majitele (ten jej vlastnil 7 let).
Po zakoupení jsem nechal vyměnit zadní brzdové kotouče (částečně zarezlé). Dále jsem vyměnil ještě zadní díl výfuku.
Dále jen "bežný" servis, jako oleje, filtry apod.
V létě mě čekají rozvody (interval je sice delší, ale pro jistotu).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na toto relativně svébytné auto lze nahlížet několika pohledy. Zkusím být objektivní i po zkušenostech s různými vozy rozličných kategorií.
Exteriér vozu je velmi subjektivní záležitostí, v tomto případě to platí dvojnásob. Auto má prvky klasických britských vozů a bohaté chromování se nemusí líbit každému. Barva je klasicky "britsky" zelená metalíza. Nadruhou stranu auto (byť není nové) působí mezi dnešními designově nevýraznými a "sterilními" vozy zajímavě a nevšedně. Z vlastní zkušenosti si jej všimne podstatně více lidí než např. dnes moderních pseudo SUV. Jako nevýhodu (občas) vidím že auto je relativně nízko posazené což je nevýhoda hlavně pokud se odvážíte na nějakou neupravenou polní cestu.
Jedna známá mi řekla, že nechápe, proč k tak peknému autu udělali tak hrozný interiér - je dělán v "retro" stylu a je to stejné jako se zevnějškem auta. Podle mého se ke stylu vozu bezvadně hodí. Můj Rover má béžový interiér a ani po letech není znečištěn nevyčistitelnými skvrnami. Je nutné se o něj ale starat. Ohledně ergonomie ovládání je pro řidiče všechno při ruce a není nutné za jízdy něco někde hledat. Snad jen zapínání mlhovek - k tomu je nutné sklopit zrak a najít ho vlevo od volantu. Velikost kufru je pro mě v pořádku - jezdím buď sám nebo se ženou ale ani na dovolenou ve 4 není problém. Jediná nevýhoda je nemožnost sklopit zadní sedačky, takže lyže, kola apod. jedině na střechu. Ke komfortu přispívá i dělená klimatizace, tichý ventilátor, dobré audio a celkově velmi tichá jízda.
Motor 2.0 V6 má velmi klidný a tichý chod. 110Kw výkonu není mnoho, ale s autem si poradí i pokud chvátáte a máte chuť předjíždět. Jeho zátah je do 3.5t otáček rovnoměrný a nemá problém ani s 50 na 5tku. Kolem 4t otáček se motor citelně probere a velmi hezky a plynule táhne ze pěkného zvukového doprovodu .. radost poslouchat :) Spotřeba je přímo úměrná váze nohy - obečně ale platí že po městě 10-12, mimo něj 8 - 9, což opravdu není moc na velikost a váhu auta. Podvozek je naladěn na klidnější jízdu, auto je v extrému nedotáčivé. Na druhou stranu stopu drží statečně a ani náklony karoserie nejsou enormní. Na polygonu v Mostě v porovnání s modernějšími vozy (i české produkce) je podvozek o poznání dál a dovolí řidiči víc.
"Suma Sumárum" jde o auto, které je mezi dnešní produkcí výjmečné (designem) a které je rozhodně radost řídit a kterého si lidé všimnou :) Upřímně řečeno, mám za sebou zkušenosti i z moderních aut BMW, MB nebo sportovních vozů (Mazda RX8) a nebo zkušenost v čechách nejcenější (Favia a Octavia 1 a 2), ale lepší pocit z řízení a pohody za volantem jsem v ničem jiném neměl.
Komentáře uživatelů k recenzi Rover 75