Volkswagen

>> zpět na značky
Volkswagen

Auta značky Volkswagen:

  • ID.7
  • ID.Buzz
  • Iltis
  • Karmann
  • Routan
  • Santana
  • Scirocco
  • T-Cross
  • T-Roc
  • T1
  • T2
  • T3
  • Taigo
  • Taro
  • Up
  • e-Golf

Volkswagen, VW - historie značky auta

Volkswagen logo značky
V Německu se poprvé začalo mluvit o lidovém voze (německy "Volkswagen") už v roce 1904. Tehdy se mezi konstruktéry rozšířil názor, že budoucnost automobilů bude patřit levným a malým vozům. Pod vlivem Henryho Forda, konstruktéra modelu Ford T, se stala myšlenka lidového vozu hlavním tématem motoristické publicistiky v době Výmarské republiky. V roce 1922 představil své plány na výrobu levného automobilu pro širokou veřejnost profesor Ferdinand Porsche (1875-1951), rodák z Liberecka.
Ve třicátých letech prezentovali své koncepce lidových vozů, nikoliv jako značku, ale jako druh, výrobci jako BMW, Mercedes, Opel, Ford a další. Stali se hlavní atrakcí mezinárodní výstavy automobilů v Berlíně v roce 1934. Všechny tyto modely byly motoristické veřejnosti vychvalovány jako lidové vozy. Když se k moci v Německu dostali národní socialisté, Hitlerem pověřil v roce 1934 svého přítele Ferdinanda Porsche výrobou auta pro široké masy.
Hitler se velice zajímal o vozy Tatra, které konstruoval Hans Ledwinka, a chtěl úkol zadat původně jemu, ten to však odmítl. Vůz měl mít spotřebu okolo šesti litrů na 100 km a měl stát devět set říšských marek. Navíc musel být schopen maximální rychlosti 100 km/h. V roce 1937 založila národně-socialistická Deutsche Arbeitsfront (Německá pracovní fronta) "Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH" (neboli "Společnost pro přípravu německého lidového vozu s r.o."). Ta byla o rok později přejmenována na "Volkwagenwerk GmbH". Pro vozidlo vyvinuté Ferdinandem Porsche vytvořila vláda označení "KdF". ("Kraft durch Freude", neboli "Radostí k síle").
Byl vymyšlen plán spoření, podle něhož si každý Němec ukládal týdně minimálně pět říšských marek na nový automobil. Toto spoření provázela obrovská reklamní kampaň. Ovšem díky nízké kupní síle, zůstával pro průměrného obyvatele Volkswagen téměř nedostupným. Tehdejší průměrný plat byl okolo 32 marek týdně. »  Volkswagen, VW - historie značky auta (dokončení článku)  »

Volkswagen - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Volkswagen Passat 2,0 TDI Comfortline Volkswagen Passat 2,0 TDI Comfortline

ABS, AirBag 10x, Alu kola, Asistent-brzdový, Centrální zam. klíčem, EDS, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizovaná přihrádka, Navigace GPS, Protis

304 959,- Kč

Volkswagen Golf 2,0 Volkswagen Golf 2,0

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka

359 999,- Kč

Volkswagen Caddy 2,0 TDi, Maxi,7míst,FULL LED, Volkswagen Caddy 2,0 TDi, Maxi,7míst,FULL LED,

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sedačka Isofi

602 479,- Kč

Volkswagen Passat 2.0 TDI 103kW DSG XENONY Volkswagen Passat 2.0 TDI 103kW DSG XENONY

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Handsfree, Klimatizace dig. dvouok

149 999,- Kč

Volkswagen Passat 2,0 TDI 110kW DSG Highline Var Volkswagen Passat 2,0 TDI 110kW DSG Highline Var

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Ka

249 999,- Kč

Volkswagen Golf 1,5 TSI 110 kW / Style Plus Volkswagen Golf 1,5 TSI 110 kW / Style Plus

ABS, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Handsfree, Imobilizér, Klimati

423 967,- Kč

Autosalony a autobazary Volkswagen:

AR CARS s.r.o OSTRAVA

Prodej luxusních, sportovních a referenčních vozů. Autorizovaný servis VW, AUDI.

www.ar-cars.cz | Ostrava - Hrabová, Krmelínská 736/7

ARAVER CZ člen skupiny AUTO UH s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

www.araver.cz | Uherské Hradiště, Za Olšávkou 365

AUTO ADAM vozidla z operativních leasingů!

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autoadam.cz | Praha 3 - Žižkov, Na Jarově 2425/4

AUTO BRELA s.r.o.

Společnost Auto Brela se zabývá prodejem prověřených a kvalitních vozidel z důvěryhodných zdrojů. Zveřejňujeme původ vozidel, jejich historii, detail

www.autobrela.cz | Litvínov, Greinerova 216

AUTO EURODIESEL s.r.o.

Po - Pá: 9 - 17 hod. Petr Musil So: 9 - 13 hod. Ne: po telefonické dohodě

www.eurodiesel.cz | Jihlava, Znojemská 80

AUTO EURODIESEL s.r.o.

Provozní doba: 8:00 - 16:30 hod. Sobota 9:00 - 13:00 po tel. dohodě Neděle po tel. dohodě Těší se na Vás Vedoucí prodeje Aleš Doležel

www.eurodiesel.cz | Jihlava, Pávovská 80

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

Auto-na-miru-Oldřich Procházka

Dovoz vozů na objednávku -aktuální nabídka ukončených leasingů značek Ford,VW,SEAT,Škoda -individuální přístup dle vlastních požadavků-Autonamír

www.auto-na-miru.cz/ | Chomutov, Pražská 5492

Autobazar Plazy s r.o.

prodej ojetých automobilů, autopůjčovna, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění

www.autobazarplazy.cz | Mladá Boleslav, Plazy 1

Autocentrum BARTH a.s.

PRODEJ OJETÝCH VOZŮ Pardubice – Dubina, Hůrka 1798 tel. 800 400 466 Hradec Králové, Bratří Štefanů 985 tel. 49 77 77 205

www.autocentrum.cz | Pardubice, Hůrka 1798

AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***

PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--

WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57

AUTOSTAR SERVIS, s.r.o.

Prodej a financování nových a ročních vozů tovární značky ŠKODA a VW. Dovoz vozidel na objednávku.

www.autostarservis.cz | Teplice - Krupka, Pod Stadionem 82

AUTOZDOVOZU

Auto z dovozu je prodejce specializovaný na dovoz a prodej kvalitních, prověřených zánovních vozidel značek Audi, BMW, Ford, Volvo, Volkswagen, Škoda,

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

B&B Cars 4You s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, pojištění, leasing

www.bbcars.eu | Rokycany, Plzeňská 968

CAR1 Vysokov

Dovoz, prodej a servis zánovních vozů prémiových značek. Skladem více než 50 vozů. Na vozy poskytujeme garanci ujetých kilometrů a původu vozu.

www.car1.cz | Vysokov, Vysokov 63

D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1

- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu

www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146

Diesel Auto Junek s.r.o

PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU

www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137

EuroAuto Partner, s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing,

www.euroautopartner.cz | Jihlava, Červený Kříž 286

G-car s.r.o. G-car s.r.o. - roční a nové vozy Audi, Škoda, VW

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autodoprava, výk

www.g-car.cz | Boršov nad Vltavou, Poříčí 851

GarantAuto.

Otevírací doba: Po - Pá: 8 - 17 hod. So: 9 - 13 hod. Mimo otevírací dobu dle telefonické domluvy.

www.garantauto.cz | Velké Meziříčí, Třebíčská 474

nova-auta.eu

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27

OLFIN Car s.r.o. - Das WeltAuto

Prodej ojetých vozů program Das WeltAuto, Provozní doba: Po-Pá: 8.00-18:00 hod. So: 8:00 - 12:00 hod. Ne - zavřeno Alan Výborný – vedoucí prodeje

www.olfincar.cz | Choustníkovo Hradiště, Choustníkovo Hradiště 40

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Brno

Po - Pá 8:00 - 17:00 So 9:00 - 12:00

piamarket.cz | Brno, Řipská 13a

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - České Budějovice

Po - Pá 8:00 - 17:00 So 8:00 - 12:00

piamarket.cz | České Budějovice, Okružní 2557

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Heller Ostrava

pondělí - pátek: 8:00 - 17:00 hod. sobota: 8:00 - 12:00 hod.

piamarket.cz | Ostrava - Moravská Ostrava, Cihelní 3160/49b

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Hradec Králové

Po - Pá 8:00 - 17:00

piamarket.cz | Hradec Králové 2, Na Okrouhlíku 1708/25b

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Plzeň Bory

Prohlídku tohoto vozu včetně zkušební jízdy je možné po předchozí dohodě.

piamarket.cz | Plzeň - Bory, Podnikatelská 1

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Praha Prosek

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, odtahová služba, pojištění, leasing

piamarket.cz | Praha 8, Liberecká 12

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Praha Smíchov

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, odtahová služba, pojištění, leasing

piamarket.cz | Praha 5 - Smíchov, Vrchlického 31/18

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ- Heller Opava

Po - Pá 8:00 - 17:00

piamarket.cz | Opava - Jaktař, Bruntálská 7

Rakar,spol.s.r.o.

nebo volejte na tel. +420732749152, Hynek Mayer

www.rakar.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661

Volkswagen, VW - historie značky auta (dokončení článku)

Porsche měl ve skutečnosti už návrh vozu hotový. Nákresy vytvořil už v roce 1931. Podle nich tehdy Zündapp vyrobil dokonce tři prototypy. Všechny tyto vozy byly později zničeny během války, poslední v roce 1945 během bombardování Stuttgartu. Porsche předvedl 12. října 1936 tři funkční prototypy. Každý z nich ujel během sedmdesáti dnů vzdálenost padesáti tisíc kilometrů. Auta obstála bez nutnosti větších oprav a Hitler byl spokojen.
Sám osobně vyhledal vhodné místo pro vybudování nové továrny. Jediné dva dostupné výrobní závody tehdy vlastnily společnosti Ford a Opel, které nebyly čistě německé. Proto Hitler přikázal vystavět novou továrnu ve Wolfsburku (původně se město ovšem jmenovalo Fallersleben). Továrna měla umožňovat výrobu 800 000 vozů ročně. Dne 26. května 1938 Hitler položil základní kámen továrny. Její velikost, technické vybavení a propracovanost výroby se inspirovaly továrnou Ford v Detroitu, která byla v té době považována za nejmodernější továrnu na výrobu automobilů na světě.
Už v roce 1940 z výrobní linky Volksvagen v této továrně sjelo první auto. Nešlo však o vůz "KdF", ale o vojenské vozidlo, které vzniklo také podle návrhu F. Porsche. Osobní automobily zde byly vyráběny pouze v malém množství pro vedoucí představitele třetí říše. Němečtí občané ovšem přišli o své úspory... (Firma VW navrhla po válce odpis z ceny při koupi nového brouka).
Do začátku války v roce 1939 se stihla vyrobit pouze hrstka vozů, po té byla výroba zastavena a nahrazena vojenskou produkcí. Závod přebral opravárenské práce na letadlech Ju 88 a začal vyrábět vojenské terénní (Kübelwagen) a obojživelné vozy. Tato vozidla byla navržena co nejjednodušší a proto měla v armádě úspěchy. Vzduchem chlazený motor se osvědčil například v pouštních bojích německých Afrika Korps. Inovativní odpružení používalo jednoduché torzní tyče namísto pružin či listových per. V závodě Volkswagen tvořili v roce 1944 až 2/3 pracujících dělníci nasazení na nucené práce, vězni z koncentračních táborů a váleční zajatci.
Po obsazení Wolfsburgu Americkými jednotkami v dubnu 1945 došlo k osvobození nuceně nasazených dělníků a během několika měsíců přešla továrna Volkswagen do britské správy. Znovuobnovením těžce vybombardované továrny byl pověřen britský major Ivan Hirst. Ten nechal ze zásoby součástek vyrobit ještě v roce 1945 několik stovek prvních automobilů, které nesly označení Volkswagen. V březnu 1946 už dosáhla měsíční produkce vozů Volkswagen počtu 1 000 kusů. Objem výroby se během roku 1946 zvýšil na 10 000 a o rok později byly vyvezeny první automobily značky Volkswagen do Holandska.
Po tomto oživení továrny v režii britské armády se stal ředitelem Volkswagenu Heinz Nordhoff, pod jehož vedením došlo k prudkému nárůstu výroby. Miliontý Brouk sjel z výrobní linky v roce 1955. Už o tři roky později, v roce 1958 byl vyroben pětimiliontý Volkswagen Brouk.
Počáteční série vozů Volkswagen byly poháněny vzduchem chlazeným čtyřválcem o objemu 985 ccm a s maximálním výkonem 14,7 kW při 3000 ot./min. V roce 1961 rozšířil typovou řadu brouka model VW 1500 s větším motorem. Stále šlo o vzduchem chlazený čtyřválec uložený vzadu, avšak jeho zdvihový objem a výkon vzrostly: 1493 ccm / 33,1 kW. Roku 1965 následoval VW 1600 s motorem objemu válců 1584 ccm, jenž poskytoval maximální výkon 39,7 kW.
Design VW Brouk byl inspirován pokrokovými vozidly Tatra konstruktéra Hanse Ledwinky, hlavně typem Tatra 97. Toto auto má podobnou aerodynamickou karoserii a čtyřválcový vzadu uložený vzduchem chlazený motor. Také prototyp malého vozu Tatra V570 ukazuje podobnost s pozdějšími Volkswageny. V roce 1961 musel dokonce Volkswagen zaplatit Tatře 3 000 000 německých marek jako kompenzaci.
Během 60. a na začátku 70. dosáhla výroba tohoto levného a spolehlivého auta takové úrovně, že 17. února 1972 sesadil VW Brouk číslem 15 007 034 vyrobených vozů z trůnu předchozího držitele rekordu nejvyráběnějšího vozu, Ford model T. V roce 1973 překonal počet vyrobených kusů 16 milionů. Celkem dosáhla výroba všech Volkswagenů Brouk 21 529 464 kusů. VW Brouk byl vyráběný v Evropě až do roku 1978. Poté došlo k přesunu výroby do Mexika a Brazílie. Výroba VW Brouk v Brazílii skončila v roce 1986, v roce 1993 byla na čas obnovena a skončila defintivně roku 1996. Poslední VW Brouk byl vyroben v roce 2003 v Mexiku. Výroba byla zakončena sérií 3000 kusů VW Brouk označených jako modelový rok 2004 a prodávána jako Última Edición.
Mezi zásadní modely automobilky Wolkswagen také patří model Golf. VW Golf vystřídal ve výrobním programu značky Volkswagen legendárního Brouka a navázal na jeho úspěchy. V roce 2008 začala výroba už jeho šesté generace. K dispozici je v několika variantách s různými motory, které s postupem času získávaly na výkonu. S výkonem rostla i hmotnost a rozměry vozu.
Dalším nosným modelem Volkswagenu je VW Passat. Jedná se o klasický vůz střední třídy v modelové hierarchii nad Golfem. Vyrábí se v různých variantách dodnes. Nejen jako sedan, ale i jako kombi a coupé. Oproti Golfu je prostornější, luxusnější a má výkonnější motory. V devadesátých letech si VW Passat vysloužil přezdívku manažerské auto.
V roce 1950 začal Volkswagen vyrábět model Transporter. VW Transporter se stal velmi oblíbeným vozem Hippies v 60. letech. Také tento model se vyrábí dodnes v nepřeberném množství variací (T1, T2, T3, T4, T5, Caravelle, Multivan, California).

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 3876 inzerátů vozidel značky Volkswagen. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Passat, Golf, Tiguan, Touran a Caddy. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Golf, Passat, Touran, Tiguan a Touareg.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Volkswagen v naší databázi je vozidlo Volkswagen 6.1 . ABT CAMPER PREMIUM 2.0 TDI DSG , NEZÁVISLÉ T, r.v. 2024. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 3 199 900,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Volkswagen z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Volkswagen Golf 2.0 i, r.v. 2007. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Volkswagen, tak toto auto může být vaše za 56 014,- Kč.