Rok výroby:2015Typ motoru:Stav km při koupi:138 000 kmStav km nyní:156 000 kmZpůsob řazení:Status vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:3. 9. 2020
Po koupi proběhl standartní servis a kontrola. Hned při koupi zjištěná vadná vodní pumpa, která tekla. Zvládalo spotřebovat až 1l kapaliny na 100 km. Dle známého z autorizáku celkem běžná porucha v těchto kilometrech, opraveno a od té doby bez problémů. Po 3 měsících výměna akumulátoru - odešel ze dne na den.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Primárně jsem nehledal Golfa, ale Octavii III. Bohužel jsem nesehnal nic co by se mi líbilo (výbavou a stavem). Takže jsem začal pokukovat po sourozencích Golf a Leon. Volba koncernu čistě pragmatická - mám kamaráda co dělá v autorizáku a o víkendech dělá melouchy. Francouze jsem po zkušenostech s C4 a 307 vyřadil, novější modely mě nezaujaly. Japonce bych rád, ale Toyota Auris byla mimo cenovou relaci, ale hlavně je uvnitř relativně malá. Táta ji má, ale za něj si nikdo nesedne, jinak kufr není špatný a zatím velká spokojenost. Civic byl opět cenově mimo a ten ufo design mě moc neoslovuje.
Berte to spíše jako porovnání s dalším autem co mám doma. Hyundai i30 Combi 2018, který mám pro služební účely. Jedná se o auta obdobné třídy, obě se dají sehnat nová, porovnatelné motory - 1.4 TSI a 1.4 TGDI, převodovkou a ve výsledku i výbavou. Třeba to někomu pomůže při výběru auta.
Vzhled ať si posoudí každý podle sebe a svého vkusu. Líbí se mi obě auta.
Na Golfa jsem koupil 18 palcová kola. Oproti původním 16, je o to větší fešák. Ale uznávám, že na naše silnice to není úplně optimální a na 16 je prostě pohodlnější. Věřím tomu, že 17 by byly rozumný kompromis, mezi jízdními vlastnostmi a komfortem, ale pozdě řešit. U i30 přechod ze 16 na 17, nebyl na komfortu nijak znát. Golf má o něco tužší podvozek a nechá si líbit o něco ostřejší jízdu. i30 je oproti tomu o něco pohodlnější. Ale ve výsledku bych neřekl, že je výrazně horší. Podle mě má i30 lepší odhlučnění, jak podvozku, tak motorového prostoru, vevnitř prostě není nic slyšet krom aerodynamického hluku. V Gofu slyšíte obojí.
Motoricky bych řekl, že i30 má hladší a uhlazenější chod. Více výkonu 103 vs 92 kW. Golf má nižší spotřebu při obdobném stylu jízdy, je cca o litr níže 6,5 vs 7,3 l. Při troše snahy a rozumnější jízdě se dá jezdit i pod 6 litrů. Převodovka má u Golfu lepší chod a dráhy, ale odstupňování je lepší u Hyundai a díky tomu lépe táhne odspodu.
Interiér u Golfu vede na plné čáře, jak zpracováním, spárami a materiály. Působí robustněji a poctivěji. Sedačky mají v Golfu lepší boční vedení a jsou užší a lépe podrží. V i30 jsou širší a potah působí laciněji. U i30 se mi více líbí volant, který lépe padne do ruky a je o něco silnější oproti tomu v Golfu. Místa je v Golfu víc ve všech směrech. Na zadních sedačkách si sednu pohodlně i za sebe a to mám 187cm, stejně tak i výška na hlavu je o něco lepší.
Kufr je v obou autech papírově skoro stejný okolo 600 l. Ale ani u jednoho z těch aut není reálně využitelný. Golf má dvojitou podlážku a pod ní je obrovský prostor na plnohodnotnou rezervu a ještě nad ní spousta místa zbyde, bohužel chybí oddělení od rezervy (moje verze má opravnou sadu, kolo jsem dokoupil). Hyundai má také dvojité dno + dojezdovou rezervu úplně dole, pak relativně mělké vaničky nad nimi a v prostoru za nárazníkem je navíc hluboký kastlík na cokoliv. Využitelný kufr je v Golfu o něco větší a hlavně vyšší.
Infotainment v Golfu nabízí relativně široké možnosti nastavení. Bohužel mám verzi bez chytrého volantu, takže veškeré ovládání je pomocí páček pod volantem a přes displej, což mě osobně úplně nevyhovuje. Navigace je navíc zoufale pomalá a zadání je otázkou minut. Nevím jestli to je pomalou kartou nebo systémem, ale kolikrát člověk ujede relativně dlouhou vzálenost, než se mu vůbec podaří cíl zadat. Nevím jakým způsobem, ale má relativně aktuální data o uzavírkách a objížďkách. Jinak má displej slušné rozlišení, jen grafika map mi přijde lehce nepřehledná. V i30 je sice displej s nižším rozlišením, ale navigace je velice svižná a s pomocí hotspotu umí i data o aktuálním provozu, bohužel uzavírky moc neumí, nebo spíš s velkým zpožděním. S poslední aktualizací, ji dotáhli ještě o něco dál, ještě jednodušší ovládání a vylepšená grafika. Za mě osobně patří k tomu lepšímu s čím se dá v autech setkat.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf