Rok výroby:1985Typ motoru:1400Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:7. 11. 2010
- Asi 10min po kúpe zrazu išlo na 3 válce a zhaslo ,pri pokuse štartovat len zopínalo relé . Poruchy odstranené namieste vysušením rozdelovača a štartéra . - pre koroziu problemy so svetlami-skoro vždy po tme , d´alej hnilá podlaha , padajúce dvere , ktoré sa tažko zatvárajú . -obrovské množstvo blata,piesku,soli v útrobách karosérie a podvosku . - velmi slabý účinok brzd . - z celého vozu teče olej. - väčšia vôla riadenia,radenia . - pedále brzdy a plynu sa niekedy nevracajú , treba ich podvihnút´. - klesnutá pravá strana-listové perá idú do dôchodku. - občas nefunguju niektoré spotrebiče . - predné sedadlá niesu dobre upevnené . - malý únik vody z chladiča . - niekedy sa prechlastá benzínom.
Postupne chyby riešim a odstraňujem .
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto takéhoto typu si žije vlastný život .
Ale treba brat´ na vedomie ,že 25 rokov sa o to nikto poriadne nestaral len znásilňoval a pret´ažoval ako lacnú šlapku . Malo asi 10 majitelov , vždy spalo vonku niekde pod stromom , jazdilo naložené po lesoch a poliach ,občas do mesta pre fúru cementu,tehlu a pod. Všetky opravy sa robili na kolene kde sa pokazilo,tam sa spravilo-kladivom,nožom,kameňom a cigaretkou u hube.
Kúpil som ho 100km od domu a ked´tú vzdialenost´prešlo už som mu dôveroval. Aj ked´ som oňom z prvu pochyboval.
Ja som ho s láskou prichýlil k sebe . Parkuje v garáži , je z časti vyvarené , opravené , nanovo striekané vojenskou farbou , opravená elektrika .
Cena auta s TP,SPZ bola 620 E(18600sk)-zodpovedala stavu a veku. Dôvod kúpy bol potreba nejakého vozítka na bežné práce na dedine,jazdy na chatu,... Už ma nebavilo vozit´ bordel na skládku na osobnom aute na ktorom chodím do mesta, na zábavy a tak.
Dôdod č.2 ,spomienky, je to ´made in romania´ a v tejto krajine zázrakov som bol 4 mesiace na montážach.
Samozrejme som nič extra neočakával,lacnejšie tereňak je len bicykel.
Výhody :
-dá sa opravit na kolene . -nieje to žiadne tuctové auto,u nas na dedine je jediné svojho typu , každá baba sa zaním otočí ,lebo také ešte nevidela . -je lahké a cez blato preskočí. -malý motor a vela sily. -dobrá redukcia dost´ pomôže . -celkom pevný podvoskový rám . -5mietne -čiže ja ako šofér a 4 pekné kočky+stan a fernet v kufry. -velký kufor po sklopení sedadiel. -praktické výklopné zadné vráta. -celkom dobrá spotreba na ceste aj v teréne. -ked´ sa to v lese poškodí,až tak to v srdci nebolí ako u drachších vozov. -ked sa mu nechce stačí roztačit,alebo roztiahnut. -celkom je srandovné.
Nevýhody:
-skoro vždy v zlom stave. -malé 14´´ kolesá-problém zohnat´ offroad pneu. -vozit´ zo sebou náradie alebo polovicu dielne a hlavne priručku opráv a údržby. -horšia manipulácia s ovládaním vozu. -problémy pri STK a EK a problémy pri cestných kontrolách políciou. -velká hlučnost´ na ceste , nedá sa počúvat´ rádio. -pri vyšších rýchlostiach (nad60km/h) nedrží a lieta po ceste. -nevhodné na dlhé výlety. -bez dobrých pneu a bez zručnosti nikde nevyleze. -po spotrebičoch čo nechcú íst treba pobúchat. -do auta fúka,prší,majú tam hniezdo osi a mravci. -interier čudne zapácha a vrrzga. -exterier smrdí benzínom ,olejom ,hnojom a dymom.
Kamaráti sa smejú ,že taký malý gázik je pre baby ,ale nie , je pre odvážny a vzručných tvrdých chlapov.
Odporúčam chatárom,začínajúcim offroaderom ,mechanikom, a slobodným mládencom ,lebo žena by vás s tým vyhodila z domu .
Vela kecám ,ale na záver som rád že ho mám ,a ešte radšej budem ked´ ho vymením za niečo spolahlivejšie, ale aj si doplatím.Dovidenia.
Ešte bych chcel napísat ,že pred pár dňami som ho predal . Začalo mať zase kadejaké nové choroby a tie staré sa velmi pomali hojili alebo horšili. Ale asi najhoršie bolo ked´ sa pokazil predný diferák . Potom to nikde nevyšlo (žigulák vyliezol viac). Ani z dvora sa tomu moc nechcelo. Tak to radšej išlo z domu,nech sa niekto iný trápy . Teraz bych skor rozmýšlal nad azijskými vozmy,ale len malými ,lebo majú oniečo menšie nároky a cenovej relácii okolo 2500E. Napr: na offroad-Samurai,Daihatsu,Terano,Pajero(3dveráky) , a na všestranné užitie: Vitara,Sportage1, ešte FronteraSport,...
Lepší recenzi jsem nečetl ani na Rolls Royce. Vtip, porozumění, elegance - blahopřeji autorovi a řidiči! S takovým pohledem na svět se dobře žije. Přeji hodně šťastných km a životních okamžiků.
Komentáře uživatelů k recenzi ARO
Majitel vozu
Ešte bych chcel napísat ,že pred pár dňami som ho predal . Začalo mať zase kadejaké nové choroby a tie staré sa velmi pomali hojili alebo horšili.
Ale asi najhoršie bolo ked´ sa pokazil predný diferák . Potom to nikde nevyšlo (žigulák vyliezol viac). Ani z dvora sa tomu moc nechcelo. Tak to radšej išlo z domu,nech sa niekto iný trápy . Teraz bych skor rozmýšlal nad azijskými vozmy,ale len malými ,lebo majú oniečo menšie nároky a cenovej relácii okolo 2500E. Napr: na offroad-Samurai,Daihatsu,Terano,Pajero(3dveráky) , a na všestranné užitie: Vitara,Sportage1, ešte FronteraSport,...
09.01.2011 | 13:55:34 | Reagovat
Bravo!!!
Lepší recenzi jsem nečetl ani na Rolls Royce. Vtip, porozumění, elegance - blahopřeji autorovi a řidiči! S takovým pohledem na svět se dobře žije. Přeji hodně šťastných km a životních okamžiků.
09.11.2010 | 10:14:49 | donald Reagovat
"-do auta fúka,prší,majú tam hniezdo osi a mravci.":D :D :))
08.11.2010 | 19:16:15 | noname Reagovat