Rok výroby:2002Typ motoru:2.0 JTSStav km při koupi:37 000 kmStav km nyní:70 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:16. 1. 2006
Předchozí auto:Audi Coupé Octavia PuntoMazda 323 F
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Občas se něco sype, ale jsou to buď naprosté drobnosti (otevírání zadního okna, upadlý plast v kufru) nebo záležitosti, které jsem si způsobil sám. Byl jsem se projet na okruhu, což uspíšilo nutnou výměnu kloubu řízení a uvolnilo poloosu. To je jediná věc, kdy bylo auto skutečně nepojízdné. V 60 tisících jsem měnil komplet brzdy vpředu i vzadu, ale opět kvůli tomu, že jsem neměl možnost vyměnit jen destičky a ty pak sjely kotouče úplně totálně.
Občas se mi stává, že špatně ukazuje palivoměr, z čehož je mimo i palubní počítač. Zkrátka a dobře není to auto bez poruch, ale vzhledem k důvodům proč jsem si ho pořídil jsem ochoten to snášet.
Cenová úroveň dílů je průměrná, nečekejte výfuk za 1500 korun, ale na druhou stranu to není žádný masakr. Prostě auto střední třídy s odpovídajícími cenami.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Alfu 156 Sportwagon jsem si pořídil protože jsem chtěl krásný a silný kombík. Takových aut v obdobné cenové relaci je opravdu málo a když se podíváte na Alfu (nejlépe černou na pěkných kolech) tak je rozhodování po stránce estetiky jasná věc. Vovo V70 2001, BMW 320 Touring 2001 a podobná auta této třídy jsou prostě hnusné plechovky.
Uvnitř se velmi dobře na předních i na zadních sedadlech, někomu může vadit trochu míň místa vepředu na nohy - subjektivně je kolem vás docela dost plastu. Vzadu je místa relativně dost a pokud před vámi nesedí dvoumetrový čahoun tak se dá sedět i pohodlně. Loketní opěrky vpředu i vzadu zaručují vcelku dobré cestování i na delší cesty.
Kufr je pro našince onanujícího u 580 litrů které má Octavie kombi tragicky malý (mimochodem velikostí téměř přesně odpovídá Fabii Combi). Podle mého názoru je pro 2 lidi naprosto v pohodě, pro 4 je na cestování přesně na hranici, pro 5 je malý. Zadní sedačky se dají složit děleně a navíc dvěma způsoby, takže variabilita je dost velká. Sám kufr není úplně ideálně koncipován, je v něm jedna síťka a dvě krabičky na horních stranách vpravo a vlevo.
Výbava je dost super, verze se jmenuje Distinctive. Má ABS, EBD, ESP (Alfa to nazývá VDC ale je to prostě stabilizace), chytrou dvouzónovou klimatizaci, rádio s CD, repro Bose, tempomat, děštový senzor, prý světelný senzor (nikdy jsem nevyužil, jezdím pořád se světly), volant a páku v kůži, palubní komp a 8 airbagů. Má to spoustu elektroniky, která mě ještě teď překvapuje tím, co umí.
Brzdy nebyly nic moc, z velké rychlosti se dobržďovalo i vočima, takže jsem si v souvislosti s výměnou kotoučů nechal dát neoriginální, ale kvalitnější, stejně jako destičky a situace se o dost zlepšila. ABS s EBD a ESP funguje báječně, je znát, že je to auto z roku 2002, elektronika s tím dělá opravdu divy. Motor je super, 165 koní a 200 Nm táhne nádherně. Má to jen takovou ošklivou díru ve výkonu kolem 3000 otáček, takže se s tím musí trochu počítat. Nepříjemný je fakt, že to žere olej, podle způsobu jízdy a okolností tak 0,3-0,5 litru na 1000 km. Zvyk jsem si na to.
Podvozek je super, na okruhu jsem to měl možnost porovnávat s autama jako je Saab 9-3, Octavia RS a podobně a Alfa v tomhle hraje naprosto jinou ligu. V zimě je patrná hmota vagonu vzadu a někdy je auto trochu přetáčivé, jinak neutrální (díky kolům a ESP). V Praze dost tvrdý, na dálnici jistý.
Alfa jezdí krásně, je to skutečně požitek z řízení. Strašně krátce trvá, než se člověk s autem sžije (naprosto nesrovnatelné s Octavií). Maximálně 238 km/h, reálně se dá dostat na rovině přes 220, trvale 200 zcela v pohodě s přijatelným hlukem. Spotřeba psaná 8,9 l, ve skutečnosti se za to dá jezdit. Na dálnici v při klidné jízdě jsem se dostal na 7 litrů, ve městě kolem 12 litrů. Od 150 km/hod leze spotřeba dost nahoru při 200+ to jde ochotně k 20 litrům.
Auto jsem koupil v Německu a přišlo na 13500 euro (v roce 2005).
Hlavní výhody a pozitiva: - krásně vypadá a super se s tím jezdí - je to (relativně) praktický auto - má opravdu chytrou elektroniku
Hlavní negativa - drobné problémy se spolehlivostí - žere olej - o trochu vyšší spotřeba, pokud člověk šlape na plyn
Co se týká doporučení pro někoho dalšího, tak jednoznačně NEDOPORUČUJU. Ano Alfa je super auto, ale má svoje mouchy. Pokud jste se do toho auta zamilovali, tak mu drobnosti prominete, ale vím, že pro spoustu lidí by to byl důvod k tomu, aby s nákupem nebyli spokojení. Já sám jsem s ním ale velmi spokojený.
samozrejme alfu si nemozete kupovat ak ste vodic typu:´´budem dusit auto v akzdom okamihu na 6000-6500 ot/min a za rok sa ani nechcem pozret pod kapotu´´..alfu by som charakterizoval z dvoch rovin..kazdy si auto kupuje preto lebo sa mu bud paci,alebo je spolahlive co sa tyka znacky...ked opcujes znacku alfa,je jasne ze vsetci ti povedia ze alfy a vseob taliani su nespolahlivy kazivi poruchovi atd....s druhej strany alfa romeo dajme tomu v spolupraci s GIUGIARO vytvaraju auta ake sa na cestach len tak nevidia...poviem to narovinu 530 bmw su cesty uz plne a da sa povedat ze za bmw sa clovek uz pomaly ani neotoci...zato alfa romeo 156 cierny na 18´ elektronoch zaujme hned...kazivost znacky alfa sa datuje do rokou 2003,po faceliftoch v tomto roku to isli vyrazne nahor...mam 156 2,0 selespeed,a mozem vam povedat ze soferovat toto auto je ako v rozpravke...perpacte ale z 2ky do 5 za mozno 1-2sek nedokazes na vacsine bavorov a podobne...je to krasne stylove auto,a ak si si vedomy,ze aj krasa moze mat drobne chybicky a si ochotny ist do servisu nie raz za dva roky ale dajme tomu 4krat...odporucujem ti alfu,je to zazitok.....ano stalo sa mi pri 70 000 ze som musel prenastavit vdc,ale to je okrem castejsich sledovani oleja atd,(mimochodom na nizku hladinu ta upozorni pocitac,takze nemusis ani neviem ako kontrolovat motor,ako tu pise vela ludi)....mi nic netrebalo obetovat na to,aby sa za mnou otocil kazdy okolo koho prejdem....:))))
Nesmíte si koupit takového "makaróna". kámoš má autoservis,měl alfu 156 2.0TS a po 100.000km mu odešel motor a po 110.000km převodovka!!A věřte,že pravidelně servisoval a samé značkové komponenty včetně náplní!!Mám osobně ACCORD r.v.97,má najeto 165.000km,jezdím s ním jak čuně a nevezme si kapičku oleje(točím do červeného),jezdím na původní spojce a teď jsem dělal teprve celé brzdy!!Nikdy nepůjde z rodiny!!Mějte se
Další člověk co má kámoše, co měl Alfu. Dělám v servisu Alfa Romeo, Fiat, Lancia a povím jedno... mrdku si z toho udělá každý sám postupem času. Lidi co se o ní starají nemají problém, lidi kteří se při dotazu na to, jaký chtějí díl okamžitě rozhodnou pro kvalitu neřeší problémy. Problémy řeší lidi, co objíždí servis po servisu a ptají se: kolik by to a ono stálo. Nakonec vyhraje ten nejlevnější, kde stejně budou nespokojeni i kdyby se mechanici snažili sebevíc ). Nakonec do toho nakope se slzou v oku 8000,- , aby to tak nějak jelo a koupí si jí Tvůj kamarád... kterému padne motor atd. Jestliže to ten frajer pravidelně servisoval a staral se o ní, nechápu co se stalo. Jakože se ze dne na den po správné údržbě a kvalitních náplních od majitele autoservisu vysypala převodovka ze dne na den? No dobrý dost teda... Zkus v Německu říct, že motory TS jsou sračky a Němec si bude klepat na čelo kde si to slyšel. Opravdu nejvíc mně baví nátura našeho národa... a povídačky o kamarádech, co mají kamaráda, co znal člověka, co ve škole seděl vedle někoho kdo měl koupenou Alfu se všim všudy za 18000,- a ta sračka se mu vysypala. Moc se směju těmhle lidem...
15.09.2014 | 21:26:29 | Petr
| 212.79.110.*Reagovat
jooo vesmes tohle tvrdí každý bývalý majitel alfy.... sám jsem měl jen 156 1,8 ale taky bych toho už nešel, je to kasička....
já koupi auta AR 156 sportwagon považuju za jeden z nejblbějších nápadů jaký jsem kdy dostal-ano to auto krásně padalo do zatáček, bylo i slušně ovladatelné atd ale to bylo vše. Údržba a její ceny se mi ne že zdály, ale byly opravdovou nehorázností, poruchovost nehoráznost další a sportwagon? jaký sport a jaký wagon? jakmile s tím člověk chvíli jezdil sportovně auto odcházelo díl po dílu takovým tempem že to považuju za další nehoráznost, ono se toho sypalo už tak dost a když se přidá tohle je to na provaz.AR jsem koupil po 1.majiteli se serviskou a s najetými 52000km, tedy v dobrém stavu a relativně zánovní, proto za další nehoráznost považuji spotřebu oleje-asi 0,5-0,7l/1000km která se vyskytla asi od 80 000km....hergot když litr stojí 600,- tak to je nehorázné,Alfa prostě není auto aby se asi používalo....nebo nevím, prodal jsem a koupil A4 Avant a víte co?-----) mám klid-netrápí mě neustálé výměny kotoučů, čepů, opravy elektroinstalace(okna,centrál),netrápí mě spotřeba oleje,ani nesmyslně drahé svíčky....a co víc již nejsem sponzorem italských servisů,od této doby považuju alespon 156ku za střep a jiné italské vozy nebudou daleko...
hm tak přesně takové zkušenosti mám taky,rád jezdím rychle a jediné co mohu říci je to že na alfu už nejsem zvědavý-neustálé problémy s něčím, trvanlivost brzd a podvozku je otřesná a aby mi žralo auto s 50 tkm 0,5l oleje /1000km to je už opravdu drzost,2litr má spotřebu jako konkurenční 2,5-3litry, AT SI ŘÍKÁ KDO CHCE CO CHCE ALFA NENÍ ŽÁDNÝ ZÁZRAK, jezdí pěkně ale není v ní místo, je nepohodlná a v zatáčkách??? slušné ale proč to kde kdo vynáší do nebe když mi běžná auta stačí??? když pojedu pilu stačí mi v pohodě 3 ka bmw,audi a4 a jiní...prostě není to nic úžasného, alfa mě zklamala protože jsem čekal víc od podvozku + spolehlivost, kamarád mi na okruhu stačil v pohodě i s 525i z roku 95....a je to velký sedan...do alfy už nepůjdu to vím jistě
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 156
alfa 156 2.0 selespeed
samozrejme alfu si nemozete kupovat ak ste vodic typu:´´budem dusit auto v akzdom okamihu na 6000-6500 ot/min a za rok sa ani nechcem pozret pod kapotu´´..alfu by som charakterizoval z dvoch rovin..kazdy si auto kupuje preto lebo sa mu bud paci,alebo je spolahlive co sa tyka znacky...ked opcujes znacku alfa,je jasne ze vsetci ti povedia ze alfy a vseob taliani su nespolahlivy kazivi poruchovi atd....s druhej strany alfa romeo dajme tomu v spolupraci s GIUGIARO vytvaraju auta ake sa na cestach len tak nevidia...poviem to narovinu 530 bmw su cesty uz plne a da sa povedat ze za bmw sa clovek uz pomaly ani neotoci...zato alfa romeo 156 cierny na 18´ elektronoch zaujme hned...kazivost znacky alfa sa datuje do rokou 2003,po faceliftoch v tomto roku to isli vyrazne nahor...mam 156 2,0 selespeed,a mozem vam povedat ze soferovat toto auto je ako v rozpravke...perpacte ale z 2ky do 5 za mozno 1-2sek nedokazes na vacsine bavorov a podobne...je to krasne stylove auto,a ak si si vedomy,ze aj krasa moze mat drobne chybicky a si ochotny ist do servisu nie raz za dva roky ale dajme tomu 4krat...odporucujem ti alfu,je to zazitok.....ano stalo sa mi pri 70 000 ze som musel prenastavit vdc,ale to je okrem castejsich sledovani oleja atd,(mimochodom na nizku hladinu ta upozorni pocitac,takze nemusis ani neviem ako kontrolovat motor,ako tu pise vela ludi)....mi nic netrebalo obetovat na to,aby sa za mnou otocil kazdy okolo koho prejdem....:))))
03.12.2007 | 18:45:49 | jco Reagovat
Znie to ako barbarstvo, ale ked alfu teraz tak len JTD 1,9 so 6stupnom.
25.10.2007 | 23:25:29 | olso Reagovat
olej
nechapem preco to zere tolko oleja
25.10.2007 | 22:43:26 | lobosb Reagovat
Fabia combi má 426l, kdežto tento, byť krásný šrot má jen 360l
06.08.2007 | 15:16:23 | Reagovat
Je to šrot!!
Nesmíte si koupit takového "makaróna". kámoš má autoservis,měl alfu 156 2.0TS a po 100.000km mu odešel motor a po 110.000km převodovka!!A věřte,že pravidelně servisoval a samé značkové komponenty včetně náplní!!Mám osobně ACCORD r.v.97,má najeto 165.000km,jezdím s ním jak čuně a nevezme si kapičku oleje(točím do červeného),jezdím na původní spojce a teď jsem dělal teprve celé brzdy!!Nikdy nepůjde z rodiny!!Mějte se
30.05.2007 | 09:16:50 | radek Reagovat
RE: Je to šrot!!
Další člověk co má kámoše, co měl Alfu. Dělám v servisu Alfa Romeo, Fiat, Lancia a povím jedno... mrdku si z toho udělá každý sám postupem času. Lidi co se o ní starají nemají problém, lidi kteří se při dotazu na to, jaký chtějí díl okamžitě rozhodnou pro kvalitu neřeší problémy. Problémy řeší lidi, co objíždí servis po servisu a ptají se: kolik by to a ono stálo. Nakonec vyhraje ten nejlevnější, kde stejně budou nespokojeni i kdyby se mechanici snažili sebevíc ). Nakonec do toho nakope se slzou v oku 8000,- , aby to tak nějak jelo a koupí si jí Tvůj kamarád... kterému padne motor atd. Jestliže to ten frajer pravidelně servisoval a staral se o ní, nechápu co se stalo. Jakože se ze dne na den po správné údržbě a kvalitních náplních od majitele autoservisu vysypala převodovka ze dne na den? No dobrý dost teda... Zkus v Německu říct, že motory TS jsou sračky a Němec si bude klepat na čelo kde si to slyšel. Opravdu nejvíc mně baví nátura našeho národa... a povídačky o kamarádech, co mají kamaráda, co znal člověka, co ve škole seděl vedle někoho kdo měl koupenou Alfu se všim všudy za 18000,- a ta sračka se mu vysypala. Moc se směju těmhle lidem...
15.09.2014 | 21:26:29 | Petr | 212.79.110.* Reagovat
jooo vesmes tohle tvrdí každý bývalý majitel alfy.... sám jsem měl jen 156 1,8 ale taky bych toho už nešel, je to kasička....
13.03.2006 | 09:51:20 | Reagovat
já koupi auta AR 156 sportwagon považuju za jeden z nejblbějších nápadů jaký jsem kdy dostal-ano to auto krásně padalo do zatáček, bylo i slušně ovladatelné atd ale to bylo vše. Údržba a její ceny se mi ne že zdály, ale byly opravdovou nehorázností, poruchovost nehoráznost další a sportwagon? jaký sport a jaký wagon? jakmile s tím člověk chvíli jezdil sportovně auto odcházelo díl po dílu takovým tempem že to považuju za další nehoráznost, ono se toho sypalo už tak dost a když se přidá tohle je to na provaz.AR jsem koupil po 1.majiteli se serviskou a s najetými 52000km, tedy v dobrém stavu a relativně zánovní, proto za další nehoráznost považuji spotřebu oleje-asi 0,5-0,7l/1000km která se vyskytla asi od 80 000km....hergot když litr stojí 600,- tak to je nehorázné,Alfa prostě není auto aby se asi používalo....nebo nevím, prodal jsem a koupil A4 Avant a víte co?-----) mám klid-netrápí mě neustálé výměny kotoučů, čepů, opravy elektroinstalace(okna,centrál),netrápí mě spotřeba oleje,ani nesmyslně drahé svíčky....a co víc již nejsem sponzorem italských servisů,od této doby považuju alespon 156ku za střep a jiné italské vozy nebudou daleko...
15.02.2006 | 11:46:40 | jirka Reagovat
hm tak přesně takové zkušenosti mám taky,rád jezdím rychle a jediné co mohu říci je to že na alfu už nejsem zvědavý-neustálé problémy s něčím, trvanlivost brzd a podvozku je otřesná a aby mi žralo auto s 50 tkm 0,5l oleje /1000km to je už opravdu drzost,2litr má spotřebu jako konkurenční 2,5-3litry, AT SI ŘÍKÁ KDO CHCE CO CHCE ALFA NENÍ ŽÁDNÝ ZÁZRAK, jezdí pěkně ale není v ní místo, je nepohodlná a v zatáčkách??? slušné ale proč to kde kdo vynáší do nebe když mi běžná auta stačí??? když pojedu pilu stačí mi v pohodě 3 ka bmw,audi a4 a jiní...prostě není to nic úžasného, alfa mě zklamala protože jsem čekal víc od podvozku + spolehlivost, kamarád mi na okruhu stačil v pohodě i s 525i z roku 95....a je to velký sedan...do alfy už nepůjdu to vím jistě
12.02.2006 | 13:33:41 | Reagovat