Recenze Alfa Romeo 156 1.9 JTD
“Nemělnil bych. Je to srdeční záležitost, a kdo jednou měl itala doma a staral se o něj. Tak ví o čem mluvím !”

Autor recenze: Andrew777 (22 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:81kW Stav km při koupi:125 000 km Stav km nyní:133 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 3. 11. 2015

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Polo 1.3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Nízká spotřeba, mimo město klidně 4,3
Skvělý výkon i bez čipu jede jak drak
Nadčasový desing
Cena a dostupnost dílů, němec se může jít vycpat
Skvělé jízdní vlastnosti, ovládá se malíčkem

Slabé stránky

Dlouho se zahřívá i s novým termostatem
"rejt" totálně na prd, při parkování obč
Musí se umývat :D aby krásná

Závady a opravy na autě

Auto bylo doveženo z Itálie, majitel byl totální debil. S autem jezdil po polnich cestách a vozil v něm snad i hnůj. Pak pár let jen tak stálo. Když mi ho známý dovezl, nevěřil jsem, že má najeto jen cca 125xxx km. Až když jsme rozebrali spojku a dělali rozvody, kde byl napsaný stav následující výměny. Ale zpět k závadám, bylo toho opravdu hodně ale nelituju toho. Celá přední i skoro celá zandí náprava totálně vymlácená, prostě KO.
Takže: Nové přední levé i pravé horní i dolní ramena, utažený přední stabilizátor, který byl tak o 3cm povolený a dělal šílený kravál. Kosti, homoklouby, manžety, brzdy a kotouče - né že by byli sjetý, ale totálně rezavý.
Na zadku pak pravé a levé rameno, gumy stabiku, kosti, a silenbloky.
Nová spojka, servo řízení, rozvody, oleje filtry, termostat, napínák s řemenem, tlumiče v kufru.

Čekají mě ještě tlumiče předek i zadek, nejsou vyloženě KO, ale uložení už se ozývá.
Autu kvetou oba přední blatníky a prahy, blatníky jsem si koupil na vrakovišti, prahy budu lepit nové. Přední nárazník poškrábaný, zadní to má za sebou, ten jsem již taky koupil na vrakovišti.
O tom, že předchozí majitel byl fakt kretén, mě přesvědčila jeho oprava, pravděpodobně nějaké nehody na zadním blatníku. Je sice celkem pěkně vyklepaný a vykitovaný, ale lak, který tam je je vyloženě katastrofa. Jdou vidět obrysy, kde měl položený kýbl s barvou, mista kde lakoval bez odmaštění, nebo dokonce zaschlé kapky tekoucí barvy. No děs běs... Naštěstí je to Ital takže cenově jsem se dostal se všemi opravami jen na cenu slušné ojetiny, jenže já za ni s těmito opravami budu mít v podstatě nové auto.

Takže Cena auta 20 + 5 přihlášení, cena oprav, které už mám hotové cca 45 000,- celkem tedy 70,- Musím podotknout, že jsem u žádné z použitých dílů nedělal žádný repas, vše je nové. Navíc žádné polské značky, většina dílů Meyle HD, TRW apod.

Největši položka, která mě čeká je plasti dip. Tzv lakovaná fólie auta. vyjde cca na dalších 20-25 tisíc. tzn za krásný, zajetý diesl dám cca 100k, jenže bude doslova nový, budu přesně vědět, co jsem na autě dělal a co od něj můžu očekávat. Naprostá spokojenost !


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nízká spotřeba, to byl hlavní důvod pořízení naftové Alfy. To že Alfa je dravec, mi jméno říkalo už od pověsti, ale že to myslí tak vážně, jsem nečekal. Stačí jen zahřát a BWM a Meďáci si neškrtnou, co teprve kdybych udělal čip.

Uvnitř i venku neuvěřitelně nadčasový design, prostě italská genialita devadesátých let.
Perfektní výhled z auta ven, přehledná zrcátka, křesla jako u babičky v obýváku, žádný pytel brambor jako má oktávka nebo renault a bmw !!! Sportovní budíky vás svým podsvícením lehce hecují k sportovní jízdě.

Dřevená verze, kterou mám působí velice elegantně, ořechová páka a volant pusobí i po letech velmi kvalitně. Dřevěný motiv kazí jen plastová palubka s dřevěným motivem. Kdyby i tam byly doplňky z ořechu, byla by to naprostá paráda.
Co se týče prostoru, tak to 156 trochu pokulhává. Pro 2 naprostý nadkomfort, pro rodinu větší malý auto. Místo vzadu celkem ok, ale není to ono. Kufr super, jen obrovská nevýhoda, sedačky nejdou sklopit. I přesto jsem do auta nasoukal 2 lidi, zadní nárazník a 2 blatníky. Nebo dokonce 5-ti členný výlet do hor :)

Než jsem Alfu koupil, nějak extra zvlášť jsem se do tajů této značky nedíval. Avšak první věc, která mě nadchla, byla neuvěřitelná soudržnost všech alfistů. To srdce vám prostě němec nedá.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 156

Vložit komentář

vrak

Tahle recenze jasně dokazuje jaký jsou Alfy děsný šroty

08.12.2015 | 15:34:41 | petr  | 195.178.79.* Reagovat

RE: vrak

Dle čeho usuzujete ?? dle toho že údajně auto jezdilo po polních cestách kde vozilo hnůj a pak dlouho stálo a celkovému přístupu předchozího majitele k autu?

08.12.2015 | 18:29:41 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

Alfa

Nevim zda za to může auto nebo prodejce, ale na tohle auto mám strašně špatné vzpomínky. Před deseti lety jsme ho kupovali na inzerát a věčně se něco posíralo.

11.11.2015 | 22:50:14 | Lopez  | 146.185.147.* Reagovat

iba veľmi mladý a naivný si môže myslieť, že 15 ročné auto a 120.000km....

to, že raz boli vymenené rozvody a našiel si nálepku na bud. výmenu...NIČ neznamená, kludne mohol nabehať 200.000 km na vymenených rozvodoch.
V opačnom prípade, ked by aj malo skutočných 120.000, takm je to šrot auto, lebo 120.000 na normálnom aute nie je prakticky poznať. tie poruchy sú na tak 300-350.000 km

03.11.2015 | 23:58:10 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: iba veľmi mladý a naivný si môže myslieť, že 15 ročné auto a 120.000km....

To je pěkná hloupost. auto v 350 bude mít sakra víc vyměněných dílů.
Podvozek je u Alf všeobecně náchylnější. Vpředu i vzadu je víceprvek a prostě to nevydrží víc, jak 150. Je to daň za jízdní vlastnosti.
Rozvody se u naftových Alf mění po 120 K km, nebo po 5ti letech.
Servo taky klidně mohlo odejít. Jestli tam nikdo nikdy nevyměnil olej a pak to navíc dlouhou dobu stálo, ten sajrajt zatuhne a je to raz dva. Padradoxně auto chátrá rychleji, když se s ním nejezdí.
Termostat u alf taky nevydrží déle, než 10 let.
Mám Alfu 147 s najetými cca 150 000 (ale mladší) a všechno to co Andreww opravoval, nebo bude opravovat jsem taky musel dělat, nebo bych pomalu měl. Navíc tam mám ještě termostat.

Jen teda s tím výkonem je Andreww trochu optimista.Jako určitě to nejede špatně a v zatáčkách to drží jak přibitý (na diesel), ale že by s přehledem ujížděl všem bavorákům, to fakt ne :-)

04.11.2015 | 17:13:06 | Temp  | 89.102.32.* Reagovat

..

Moc se mi líbí váš přístup , koupit auto levněji a povyměnovat co jde , protože v součtu to nevyjde až na takový peníze a na autě je všechno nový a nemusíte si dělat starosti co kdy odejde . Já to tak dělám taky . Když trošku člověk hledá tak dnes se da opravovat za supr ceny , jen nesmíte nakupovat v AUTOK..LY nebo v El..tu kde neví co by za to chtěli . Tak si Alfičku užijte . Manželka měla kdysi 147 a bylo to bezva auto .

03.11.2015 | 22:43:20 |   | 89.176.51.* Reagovat

RE: ..

To jsi nejsem moc jistý jestli to nevyjde na takové peníze pokud chce člověk trochu kvality a i dobrou cenu.

Nebo spíše záleží o co se jedná třeba v dílech podvozku není až tak velký cenový rozdíl pokud se jedná pořád o tu samou značku a zase kupovat nějaký blato nemá smysl ale pravda že spousta jiných dílů nějakých elektronických drobností filtry brzdy a podobně se dá sehnat levněji a opravdu i za samou značku je kolikrát cena skoro poloviční raději co se dá nakoupím na internetu protože i s doručením to vyjde na méně než třeba v Kelly nebo autorizovaném servisu tam jsou zejména ceny až absurdní k věku auta kde to ale můžu koupit ihned.

04.11.2015 | 12:23:50 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

Klasika..

Klasika 81KW ale je to auto z čeho jsem paf a tak BMW a Mercedes si neškrtnou :D jaké BMW 1.8 66KW ? :D tak to je pak jasný že s chipem to ukáže záda i 750L protože se ještě líp zahřeje.

Nic proti autu ale tohle mě dokáže vždycky rozesmát protože když to bude M5 co má přes 200 nebo nová 400 KW tak vám moc sportovní nádech budíků na Alfe z 81KW nepomůžou :D nic proti chválení nebo držení s jednou značkou ale nechce to přehánět.

03.11.2015 | 11:46:29 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat